nnd

discuri frana ovalizate

27 posts in this topic

Am discurile de frana ovalizate asa ca trebuie sa achizitionez altele. Ce variante sa aleg ? originale- 360 ron ; texar 160 ron sau daca stie cineva ceva bun in afara de cele originale, caci cu frana nu e de joaca. Am tot auzit ca multi au luat diverse firme si dupa cateva mii de km sau ovalizat din nou (probabil calitatea proasta a materialului).

Astept cateva pareri daca se poate. Ms. anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti pot recomanda Zimmermann (fabricate in Germania), Ferodo sau Brembo.

Referitor la ovalizarea dupa x km mare atentie dupa ce schimbi discurile:

500-1.000 km FARA FRANE BRUSTE, adica nu iesi din service si apesi brusc pe frana sa vezi "cum tin franele noi".

Mergi incet prin oras, sa nu fii nevoit sa franezi tare in caz ca apare ceva brusc in fata.

Obligatoriu schimbi si placutele. Du-te la un service ca lumea. Cand se schimb discurile, trebuie curatate franele (etrier, butucul rotii trebuie curatat de rugina, mizerii.. etc. )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti recomand sa iei originale.

Sunt mari probleme cu cele aftermarket. Eu, de ex, sunt la al 2-lea set de Zimmerman ovalizate dupa 2-3000 km.

Bafta,

Vlad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo nu face discuri de frana. Trebuie sa ma uit la V40-ul meu de cine sunt facute.

Palcutele "originale" sunt Textar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti recomand sa iei originale.

Sunt mari probleme cu cele aftermarket. Eu, de ex, sunt la al 2-lea set de Zimmerman ovalizate dupa 2-3000 km.

Bafta,

Vlad.

Eu am pus Zimmermann si sunt f multumit de ele!

Sunt curios daca ai respectat instructiunile pe care le gasesti in orice cutie de discuri (referitor la ce spuneam eu mai sus). Ai citit brosurica aia ce vine impreuna cu piesele? Dupa ce s-au ovalizat ai reclamat acest lucru acolo de unde le-ai cumparat? Ai primit garantie pe ele?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echiparea originala este cu Brembo.

Si da, am respectat instructiunile. Problema la zimmerman este ca nu tin la temperaturi inalte. Se decalesc relativ repede si, evident, se ovalizeaza.

Golfsburg, probabil ca la tine e ok, ca nu tragi de masina. Dar la 250cp si frane bruste de la 200+ km/h ... trust me ... Zimermanurile nu tin ...

Si da ... am primit garantie pentru primul set, la al 2-lea deja se terminase perioada de garantie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai BiriV, daca ai facut upgrade la motor, ar fi cazul sa faci si un upgrade la sistemul de franare. Ru nu iti dadeam garantie pentru masina ta ;))

Discurile se ovalizeaza la racire brusca. Fie cand se intra cu ele fierbinti in ceva balta de apa, fie cand se intra din strada direct sub jetul de la spalatorie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o rugaminte... nu va dati cu parerea daca nu sunteti 100% convinsi de ce spuneti. Echiparea de fabrica NU este Brembo ci ATE, placutele de frana originale NU SUNT Textar, ci Roulunds Braking (pe care NU le gasiti de vanzare in Romania). Mergeti cu incredere pe discuri + placute ATE ! Brembo-ul care ajunge in RO este de calitate indoielnica, iar Zimmermann am avut si eu pe 1.6 si s-au ovalizat in timp, si ce poti face cu motorasul ala decat sa mergi linistit !?

Multam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze dom' sef, eram convins ca Brembo sunt cele de fabrica.

@rand . .. nu simt nevoia de upgrade la etrieri (inca). Doar discuri/placute

Am uitat sa mentionez ca Zimmermann-urile mele sunt (erau) din gama Sport, ventilate si perforate. Si, ca si franare, se comporta mai bine ca unele stock. Dar nu tin la solicitari inalte.

E pe vine un nou kit, de la EBC Brakes, discuri + placute race. Sa vedem cum se comporta ... un kit complet cu etrieri cu tot momentan e prea scump pentru ce am nevoie. Sa ajung eu intai la 300+ cp, si dupa mai discutam si de etrieri :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca m-ati convins sa merg la discuri pe original si la placute pe texar sau Ate ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nnd vezi ca ti-am trimis un email referitor la avatarul tau .

Scuze de off

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echiparea originala este cu Brembo.

Si da, am respectat instructiunile. Problema la zimmerman este ca nu tin la temperaturi inalte. Se decalesc relativ repede si, evident, se ovalizeaza.

Golfsburg, probabil ca la tine e ok, ca nu tragi de masina. Dar la 250cp si frane bruste de la 200+ km/h ... trust me ... Zimermanurile nu tin ...

Si da ... am primit garantie pentru primul set, la al 2-lea deja se terminase perioada de garantie.

Scuze, n-am stiut ca tragi asa tare de masina... :)

In asa situatie nici eu nu ti-as acorda garantie !!! Insa, iti pot spune ca de la Brembo exista o varianta de discuri special tratate termic pentru solicitari maxime (chiar sunt negre datorita acestor tratamente termice). Se numesc Brembo-max. Intereseaza-te poate sunt mai potrivite pentru nevoile tale..

Vezi http://www.gmbtuning.nl/userfiles/Image/brembo%20max.gif

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nnd ce nu intelegi, original inseamna ATE, deci discuri ATE si placute TEXTAR (nu texar) .

Eu asta am avut pe Golf(pe spate) si nu am avut nici o problema si slava domnului ca la 150 CP am avut mare nevoie de frane.

Pe fata am pus insa discuri BREMBO si placute FERODO, si alea s-au dovedit extrem de bune .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ATE sunt foarte bune in special cele care sunt " pt viteza, pt concurs ( sa zic asa, ca am un lapsus ). ".

iar la placute de frana poti folosi cu incredere FERODO, deaorece sunt foarte bune si nu ai probleme cu ele.

la orice disc nou, trebuie un anumit nr de KM sa se mearga cu atentie, in sensul de a nu se pune frane " bruste " si mai ales " a nu se pune frane bruste atunci cand ai dat intr-o gropitza sa la vreun damb. "

eu am schimbat asa ceva, acum 5 ani la un Passat din 2002 si eu, 1000 KM " am procedat cum m-a sfatuit mecanicul " si nu am avut probleme. acum, cel care a cumparat masina, nu a avut nici un fel de probleme.

si apoi e vorba accea " POATE SA FIE SI ORIGINAL SI AFTERMARKET. DACA NU SE RESPECTA PASII SPECIFICI, DEGEBA LE-AI CUMPARAT ".

UN PASTE FERICIT

PS.  Intreabal pe Midnight Caller " el sigur te paote ajuta in luarea unei decizii "

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact, am mai spus-o: 500-1000 km mergi ca pe cioburi.

Am intalnit multi care si-au pus discuri si placute "sport" si imediat ce au iesit din service au vrut sa testeze franele noi, sa vada cum tin... etc. Dupa 2.000 - 3.000 km au realizat ca au discutile ovalizate, si bineinteles au dat vina pe piese, ca sunt proaste... etc. Problema era in alta parte....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat zilele trecute discurile si placutele. Am mers pe ATE...revin cu feedback-ul in 2-3 luni. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am mers pe FERODO cand am schimbat placutele. Sunt foarte multumit de ele, mai putin atunci cand se incalzesc putin si pun frana pe la 10km/k scartaie ca naiba. M-am obisnuit sa franez si in acelasi timp sa ma bag sub bord de rusine. In curand va povestesc cum se franeaza cu mana stanga pe pedala  ;D   

Discurile nu au fost schimbate pana acum. Trebuie ? Probleme cu ele nu mi-au facut pana acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru cei cu discuri ovalizate: De ce nu le rectificati? costa 50 ron de disc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Salut tuturor, am si eu un S40 T4 si la frane bruste simt joc ( sus-jos ) la pedala + vibratii in masina, cauza ... discuri ovalizate. Caut ceva discuri BUNE sa nu trebuiasca sa le schimb prea curand si astfel vine intrebarea: De unde pot achizitiona discuri + placute ATE ?

  Multumesc anticipat !!! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De la... mine ?! ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Multumesc de raspunsul prompt. Urmeaza sa strang ceva banutzi si pentru treaba asta pt ca ma cam enerveaza, bine ca nu sunt duse de tot .... Oricum am sa te contactez cu incredere pt ca la service-uri sunt cam ... praf in recomandari

  Ceva aftermarket nu sunt bune ? Fara sa fie nevoie sa schimb si etrierele. Ma refer la calitatea materialelor, forta de franare in plus.

  PS: Un pretz estimativ  ??? pt discuri fatza, spate+ placutze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parca pt. avx au fost 650RON, 2 discuri fata + 2 placute fata... Si ATE ESTE aftermarket, doar ca tot ce ai element de franare pe masina este ATE, de la pompa pana la etrieri :) Nu este nimic "extra", doar ca nu scartzaie, nu se ovalizeaza, si... nah, nu'sh ce calitati mai poti atribui unor discuri + placute de frana. Nu am experienta in fading sa-ti spun cat poti inrosi franele pe serpentine pana sa ramai fara...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now