Midnight Caller

A inceput "Stage 0" la un S70 2.5 Turbo din 1998

80 posts in this topic

Dragii mei,

Incepand de azi am inceput aducerea masinii proaspat achizitionate (S70 2.5 Turbo din 1998) la "Stage 0". Asa cum a zis si Matrixxx in subiectul marcat "sticky", totul se incepe de la motor. Asadar azi (impreuna cu super-meseriashul-sufletistul-vagabondul Vadim), am inceput aceasta operatiune. Masina intrerupea la relanti asadar am zis sa incep cu sistemul de aprindere. (Mai avusem eu dupa primul plin o problema urata cu masina, dar dupa 2 doze de Octane Booster si-a revenit => benzina 95% apa ;D)

La o prima inspectie capacul distributorului si rotorul erau uzate. Asadar ALTELE la rand, le-am pus, le-am conectat, toate ok. Verificat bujii - dau nas in nas cu niste Champion-uri, pe care le-am aruncat urgent, avand o foarte proasta experienta cu ele, si am pus niste NGK Iridium IX.

Verificat fishe bujii, am observat cu coada ochiului faptul ca una din ele era crapata, asa ca altele sunt "pe vine", tot NGK-uri.

Urmatorul pas va fi verificarea furtunelor/furtunaselor de vacuum de gaurele / coliere slabe, iar dupa acceea voi trece la verificarea presiunii in rampa, a injectoarelor, eventual voi masura si compresia la cilindri, sa vedem ce iese. Am inceput si o mica "Carte de service" personala pentru a tine randul reparatiilor efectuate.

    Ulterior voi inspecta si sistemul de racire, eventual va voi cere niste sfaturi referitor la curatarea gaurelelor din chiulasa prin introducerea celebrului "Durgol" sau "Calgon" in vasul de expansiune si apoi dupa cateva zile schimbarea completa a lichidului de racire, referitor la schimbarea lichidului de servodirectie si a celui de frana. Dar pana atunci mai e ceva buget de rectificat ;D

Legat de suspensii, am fost la un mecanic si mi-a confirmat ca masina e citez "TZAPANA" si ca are nevoie doar de amortizoare. Zis si facut, comandat 4 bucati amortizoare + 4 flanse si rulmenti, ca daca tot facem o treaba apai s-o facem cap-coada.

Va voi tine la curent cu evolutia lucrurilor, si sper sa ma ajutati usor-usor sa scap si de "greierasii" de prin habitaclu, care cam strica confortul unui drum lung ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Frana a fost dintotdeauna OK ! Cel putin in stadiul in care este acum, adica cu ABS si TRACS dezactivate (vechea problema cu lipiturile reci pe cablaj) - am scos deja de 2 ori fum din cauciucuri. Din pacate ca sa dau jos unitatea de comanda a ABS-ului imi trebuie o cheie TORX interior (un fel de tubulara in stea) si ceva sfaturi sa o dau jos fara sa demolez jumatate de masina, dar asta o sa fie topicul altui subiect, asta ramane strict pt. motor si anexe ;)

    @nelu: Multzam de urare, o sa am grija de ea ca de cealalta, cu pozele totusi as mai astepta un pic pana sa-i dau o "fata comerciala" - sticle clare la faruri, indreptat ici-colo mici infundaturi, pus la loc un bandou lipsa (deh, masina a fost service-ata la Primus).

    Pentru cine raspunde la flash-uri in trafic prin Bucuresti, numarul este B-94-VLV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost off-topic dar ma interesa tare subiectul si speram ca aud noutati. :)

Felicitari inca odata! S70 e o masina f reusita!  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

- torx am eu - asa ca putem da jos modulul de ABS joia viitoare, in parcare-unde se fac mai nou reparatiile  :D  Lipiturile reci - ai ghicit, le poti reface singur sau cu ajutorul meu.

- a fost schimbat la masinutza Oil Trap-ul pina acum, din ce reparatii ai tu acolo in caiet ? El tine 100k-120k kilometri, de regula. Primul semnal - gasesti "niste" ulei sub capacul de plastic al motorului.Daca e curat acolo, mai lasa-l, nu-l schimba.

- sa-mi spui(sa scrii aici) observatiile tale dupa folosirea Calgon-ului, eu am avut o retinere sa bag ceva in sistem (ce a iesit din sistem, cit ai pus, etc)

- scoate furtunul gros de la Throttle valve si curata bine TOT ce gasesti (mizerie depusa) in jurul "fluturelui" throttle-ului, incet, cu grija, sa nu bagi murdaria inauntru - ci sa o scoti. Te va ajuta si la relanti si la accelerare. Daca esti maniac (ca mine) ar trebui sa speli si intercooler-ul...dar asta cind nu vei avea nevoie de masinutza vreo 2 zile.

- pentru schimbarea lichidului de frina Nu e bine sa-ti dea cineva "pedale" - pentru a o aerisi...garniturii de la Master Cilindru nu-i place deloc acest "tratament"...de dacie.

"the fluid has to be bled without the brake pedal going all the way to the floor, which allows the master cylinder piston to travel beyond the normal stroke and can lead to premature failure of the master cylinder."

    Te ajut eu cu Motive Brake Bleeder-ul meu.

"http://www.ipdusa.com/Universal-Products/Miscellanous-Tools/Motive-Brake-Bleeder/p-202-620-4194/"

In rest, ai pe cine sa te bazezi la nevoie, doar stii.  :-*

P.s.Sa-mi spui daca ti-a mai scazut consumul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sper c-o vedem si noi, ceilalti, la magura , nu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matrixule eu aduc pistolul de lipit si 220V, restul il faci tu ;D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo, MC-ule. Vezi ce inseamna masina serioasa? La cealalalta te ocupai de vopsit bandouri si eleron, aici de motor :D .

Si eu stau cu ochii pe Calgon-ul tau, sunt la fel de curios ca Matrixxx...

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Azi am comandat si setul de furtune sport de la SAMCO de pe PartsForVolvos, si dupa ce-mi vin, o sa ii aplic si un BOV mic, cu set nou de furtune de vacuum siliconice de la Racing Nick.

    Fisele de bujii imi ajung maine, ca sa termin cu partea de aprindere.

    Mai am de verificat la un moment dat si traseele de ungere catre turbina, aici voi ruga pe cineva care si-a facut-o deja bucati sa-mi dea o mana de ajutor, cand va avea timp.

    Respecte !

Share this post


Link to post
Share on other sites

bravo !  In ritmul asta, o sa ai cea mai rasfatzata masinutza de pe-aici  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mdah... Cred ca stie pe vreunul cu magazin de piese Volvo, ca altfel nu se explica... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are pile!    :male:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi "bebe-u" a primit si un  MBC (Manual Boost Controller) dar momentan e setat "pe minim" ca sa nu fac ceva prostii. Incet-incet o sa ajung si la setarea care trebuie ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Booon... Azi mi-au venit fishele, le-am schimbat dupa mai multe injuraturi ca dupa ce pusesem totul, am descoperit ca inversasem fisa 1 cu 2 si nu ajungeau firele ;D

    Bine am facut ca le-am schimbat, pentru ca celelalte erau crapate 4 din 5 !!!  :slap:

    Tot azi, dupa ce am pus fishele, a venit Vadim, ne-am luat cu vorba si ne-am decis sa mergem la el acasa sa-mi schimb si amortizoarele + flansele spate. Zis si facut, ajung la el, cand dau sa caut o surubelnita, descopar ca nema trusa de scule. O uitasem la mine acasa in parcare pe bordura  :slap:. Evident ca a fost inutila graba inapoi pt. ca trusa nu mai era acolo ! Probabil vreun roman cu Dacie a avut nevoie de ceva chei de 13 si a pus mana pe ea  :rant::violent5: Imi vine sa ma dau cu capu' de peretzi, dar asta e, vina mea...  Sa vedem de unde adun iar o trusa noua...

    Nu pot sa omit a spune DIN NOU ce oameni minunati, plini de suflet si de bunavointa sunt pe acest forum. Vadim, care m-a ajutat sa schimb draciile alea de amortizoare ce nu se lasau cu niciun chip dezlipite de pe masina, si Matrixxx, care la 21:30 a fost prezent sa-mi demonteze modulul de ABS si sa incerce sa-l lipeasca cum a facut cu al lui. Vedem maine ce iese, cand tot dragul de el il va pune si la loc, sa dea Sfantu' sa se stinga becul...

    Manual Boost Controller-ul FUNCTIONEAZA, dar inca nu ma joc cu el pana nu fac rost de un boost gauge. Nu de alta, da' e foarte usor sa faca "POC" motorul. La prima vedere, dupa 2 ture de la minim, masina incepe sa rupa aderenta la plecarea in forta, ceea ce ma plangeam eu ca nu facea in celalalt thread.

    Va tin la curent cu ce-i mai fac, dar-ar Domnu' sa termin cat mai repede, sa stiu ca ma sui in ea si pot lasa trusa de scule acasa ! ;D

   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai grija cu MBC-ul ala, am vrut sa-ti spun si aseara dar am uitat... eu momentan vreau un  update de EBC care sa aiba alta plaja mai mare, momentan MBC-ul nu ma atrage, sint prea multe chestii nashpa ce se pot intimpla daca nu e reglat cum trebuie...  Ia si citeste si ai grija, daca vrei sa maresti corect boost-ul faci o modificare de soft al ECU-ului (harta de injectie), evacuare free flow, o pompa de fuel mai mare, injectoare marite, turbina marita si un Boost Gauge (foarte important) etc. Daca tot esti chitit pe MBC, te rog, roteste foarte incet de el. Fa-o pentru mine, nu deschide "robinetul" prea mult deodata.

Ia-o incet, acum citeva zile aveai v40 si acum iti pui MBC la S70 turbo - cool, nu ?  :D   

Stage 0, stage 1, 2...si vei avea un motor frumos si functional muuulti ani de-acum incolo.

"Replace the stock electronic boost controller (EBC) with a manual boost controller (MBC) and you are in the risk zone of damaging the engine. Bent rods is one of the first experiences that you may encounter, but also the crank shaft, pistons and valves are in the risk zone of getting hurt. Boost is controlled by the ECM via the EBC that will adjust the wastegate so that correct boost is obtained to reach demanded air mass flow. The ECM calibration will control the EBC with a duty cycle that will open the wastegate so that air can leak through the wastegate valve instead of the turbocharger turbine and by that lower the boost to a correct level. When pressure is built up in the compressor it will rise very quickly and sensors in the system and the system itself may have problems catching the raising boost before it overshoots. Therefore the boost pressure is pre-set with a fixed duty cycle in the EBC to reach a certain level as quick as possible without slowing it down with the management system. When that pre-set level is reached the system will take control and slowly and smoothly steer the boost to the correct level of air mass flow.

If the MBC calibration is not corect adapted there is a big risk of high boost peaks that will bend rods and if you’re not so fortunate, it may even destroy the engine completely! Some adjusting of the wastegate rod may be required in order to reach a higher flow due to the fact that the M4.x system will reach its maximum of measured air flow capacity."

p.s. Lipiturile sint refacute la modulul de ABS, le-am terminat - vorbim maine la telefon. Mai trebuie doar sa te rogi sa mearga  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai important cand te apuci de umblat pe la presiunile turbinei este sa-ti iei un boost gauge, costa 120 lei dar face toti banii, daca vrei ceva de fitze poti lua si suport pt el care se pune pe stalpul A.  Dupa ce ti-ai luat ceasul poti vedea clar la ce presiune se ajunge, cautand pe diverse forumuri vei gasii care sunt presiunile maxime pe care le suporta turbina stock. Din experienta iti spun ca eu m-am jucat la turbina Golfului 1 pe care il am, pt ca am facut totul fara a avea ceas de presiune am reusit sa cresc presiunea in asa hal incat a inceput sa arunce ulei pe la garnitura de chiulasa, pe siteul unde gasisem informatia despre modificare se spunea clar ca e nevoie de boost gauge DAR se mai spunea si mura in gura cate ture trebuie sa invart fiecare reglaj in parte. Evident ca se spunea tot acolo ca o presiune mai mare de 0.8 bar duce la distrugerea garniturii de chiulasa, evident ca exact asta am facut pt ca am fost hapsan si am vrut mai mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Eh, tocmai de-aceea momentan MBC-ul este legat "in serie" cu BCS-ul (Boost Control Solenoid)-ul turbinei, si MBC-ul e reglat pe "zero". Cu alte cuvinte merg stock. Ideea era sa fie montat, si evident dupa ce iau un boost gauge si studiez cam ce si cat suporta motorul, incep sa fac modificarile. Mai multi mi-au spus asta si am de gand sa-i ascult !

    Stock din cate am citit, masinuta merge la 0.48bar (7psi), iar T5-urile merg la 0.68bar (10psi). Cam pe-acolo vreau sa ajung si eu, dar din cate am citit, la S60R-uri sunt peretii un pic mai grosi la cilindri/chiulasa, ca sa nu se sparga motorul, permitand presiuni si mai mari. E de studiat, insa va fi clar subiectul altui topic. Momentan vreau sa mearga masina FOARTE BINE, si abia apoi sa incep cu modificarile. Tinta mea nu e mai sus de 250HP, insa asta inseamna un +60HP fata de stock, ceea ce va implica si un chip-tuning in mod sigur.

    Va pup pe toti si mai ales pe Matrixxx (nu am cuvinte pt. ce om bun e  :kiss2:), care dupa o noapte de chin a reusit sa-mi stinga becul de ABS si TRACS. Cu alte cuvinte, AM ABS DIN NOU !!!  :yahoo:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bucur sa stiu ca am reusit sa te fac fericit  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai Alexutzule,eu cred ca tu iti faci pe furis un T5 la comanda..:))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nea Tomytza bre, care este, te sunasem ieri sa-tzi ciordesc boost gauge-ul pt. cateva ore, da' n-ai fost de gasit ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-e ciuda de trupa voastra de acolo !! :-*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap,ieri a fost o zi de groaza...iar telefonul a ramas prin birou,l-am gasit descarcat de cate apeluri ratate am avut.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tinta mea nu e mai sus de 250HP, insa asta inseamna un +60HP fata de stock, ceea ce va implica si un chip-tuning in mod sigur.

Deci, banuiesc ca ai motorul B5244S.

Care e diferenta intre B5244S si B5254T... in afara de cp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now