Midnight Caller

Adio "R" pentru Volvo !

9 posts in this topic

Volvo renunta la pachetul sportiv "R" - 11 Aprilie 2007

Volvo va renunta la pachetul de dotari sportive "R", incepand cu acest an. Intr-o discutie cu jurnalisti din presa auto, seful Volvo, Fredrik Arp a confirmat ca „vanzarile modelelor utilate cu pachetul R s-au situat mult sub nivelul asteptat”. In ciuda acestui fapt Volvo nu va inceta sa produca masini cu un pronuntat caracter sportiv. Foarte aproape de lansare sunt modelele C30 in versiune sport si limuzina S80 propulsata de un V8 omnipotent. Una dintre cauzele pentru care seria R nu a reusit sa se impuna este imaginea brnand-ului Volvo.

Masinile suedezilor sunt percepute drept foarte sigure, astfel vizeaza un public care nu considera caracterul pronuntat sportiv unul dintre atributele esentiale la o masina. „Linia R nu a reusit sa provoace o reactie destul de puternica la nivelul clientilor Volvo, asa cum sperasera designerii si managerii companieie”, a declarat Arp.

Volvo a demarat vanzarea pachetului R la inceputul anilor 90 cu primul model T5R. Seria a continuat pana in prezent, cele mai noi modele care poarta semanul sportivitatii sunt Volvo S60 si V70. Noul V70 va putea primi optional caracteristici sportive si un propulsor pe masura, insa acestea nu vor mai fi adunate sub umbrela „R”.

Arp a promis ca Vovo nu renunta la titulatura R, ci lucreaza la dezvoltarea acesteia sub o noua forma. „Transformarea ne va lua ceva timp” a concluzionat Arp.

Sursa: motorauthority.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pacat deshi mashina mea nu are nici macar t5 scris pe ea visul meu ar fi un volvo t5R (si siguranta si putere) cat despre V8 pe S80 era de asteptat dupa parerea me..... acum mai vrem si S60 cu motor V8 :o asta da mashina ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar nu inteleg de ce pe S60 cel mai mare motor care se pune este de 2500 cc..pe cand la BMW seria 5 se pune si 4000 cc

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Poate pentru ca inca lumea nu a inteles ca Volvo merge pe COMFORT si SIGURANTA, nu pe viteza si demaraje. Ce rost are sa ai un motor de 6 litri si sa prinzi 320km/h cand ORICUM nu ai unde sa mergi in siguranta cu viteza asta, nici daca ai avea 100 de airbaguri ?

    Se prefera investirea in calitatea materialelor si in comfortul calatoriei decat in motoare puternice care ating suta in 4 secunde. What's the use ? Se simte cineva comfortabil cu stomacul in coloana vertebrala ?

    Din motivul asta nu reusesc sa inteleg Maybach-ul de 6 litri sau cat o avea care face suta in 7 secunde, S65 AMG-ul care si ala e racheta... PENTRU CE ? Masinile alea sunt facute sa stai in primul rand bine in spate si sa ai SOFER, nu sa faci liniutze cu "meseriasii"...

   

    Pana una-alta probabil o sa ma gandesc si eu sa-mi pun biturbo la macara, poate o sa ridic placile de beton la 100 de metri in sub 4 secunde ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt doua motive:

1. Piata. Trebuie sa ai cui sa vinzi masini cu motoare asa mari.

2. Bani. Iti trebuie multi bani ca sa dezvolti motoare noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ar mai fi inca unul: pt ca nu au nevoie!

din motorul de 2500 se pot scoate si 300 si 350 si 400 de cai, numai folosind softuri si bujii diferite...

deci? what's the use?

problema e ca Volvo a cam luftat cu modelul "R"...

nu din punct de vedere al calitatii masinilor ci din punct de vedere al vanzarilor...

au vandut mult prea putine fata de cat se asteptau si asta tocmai pt ca Volvo este perceputa de catre oameni ca fiind o masina sigura si comfortabila.

Volvo este axat pe un segment de piata al soferilor linistiti si echilibrati, care pun pret mai mare pe cele 2 valori mentionate anterior decat pe forta bruta!

de-aici, motivul pt care R-ul nu s-a bucurat de succesul scontat!

pacat! eu mi-as fi dorit un R... acum! stau insa si ma gandesc: oare peste 10 ani l-as mai fi cumparat?

si deci? revin la intrebarea: what's the use? cine ar cumpara un Volvo cu motor de 5000?  daca vreti, pun si un pariu: din toata gama de motorizari ale noului S80, V8-ul va avea cele mai slabe vanzari...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e un segment asa de diferit cam iti explici faptul ca 850 T5-R s-a vandut foarte bine?

O mie de softuri si bujii nu rezolva problema fiabilitatii unui motor. Si in al doilea rand un motor pentru o masina de strada trebuie sa poata fi condus si la 1500 rpm si la 5500rpm.

Nevoie de masini potente in segmentele premium va fi intotdeauna.Notiunea de masina exclusivista nu este buna pentru un producator auto generalist. Il duce la faliment. Trebuie sa gasesti calea de a oferi niste calitati pe anumite segmente dar intr-un pachet care sa satisfaca o clientela cat mai extinsa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe segmentul de piata caruia se adreseaza volvo nu prea sunt cei care fac "liniutze"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, imi pare tare rau sa aud ca Volvo renunta la R, asta era visul meu de a avea si putere sub capota si sigla volvo pe volan. Poate renunta si la designul sport si revin la forma tip "caramida" de alt'dat asta ca sa fie siguranta maxima, ca deh, cu muchii drepte la capota tai orice si nu te rupi. Poate renunta si la s 60 ca asa am auzit, oricum daca e sa arate s 60-ul ca cel din pozele postate de Shpeedy pe mine unul nu ma mai atinge la suflet. Volvo o sa-mi ramana drag intotdeauna, nu ma intelegeti gresit, dar modelele astea noi parca isi pierd din originalitate si incep sa devina comune. PACAT!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now