blueazimut

Ulei pe/in zona/in tubul de aer de la filtru aer?

14 posts in this topic

Asa cum spune si in titlu...se vede ulei pe tubul de aer care iese din carcasa filtrului de aer motor(de la MAF senzor) si se bifurca spre turbina si spre epurator cred(ma rog nu stiu exact ce este acolo)...l-am desfacut...are clema rupta tubul mai subtire care se bifurca...are ulei in interior spre sensorul MAF...

Este vorba de tubul cu poz nr 14 din poza atasata...Volvo S40 1.6D apr 2005

E de bine?E de rau?Care e problema?

Multumesc!Aceeasi problema am obs si la un Ford FOcus 1.6D 2005(practic acelasi motor dupa cum bine stim)

post-1314-12877859800735_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e neaparat o problema.

Ce descrii tu poate aparea si din cauza schimbarii nelatimp a filtrelor. In special cel de aer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reviziile au fost facute la timp...ultima revizie probabil acum vreo 5000km...Pe de alta parte are treaba uleiul urcat pe tub cu filtrul de aer neschimbat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sint vapori fini de ulei dinspre turbina. Este tubul uleios sau chiar poti sa dai cu degetul acolo si sa-l scoti plin de ulei ? Daca e doar treseul putin uleios nu e nimic grav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe exterior era doar uleios si plin de praf...

In schimb pe interior in zona MAF avea un strat de 1-2mm de ulei efectiv lichid...cam cum se pune si pe joja de ulei cand verifici uleiul cam asa era si in tub...am crezut ca a curs si in filtrul de aer,dar se pare ca filtrul este totusi curat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca asta este o boala a lor a 1.6d. Se poate sa afecteze debitmetrul de aer , mi-a spus un mecanic, dar nu stiu sigur!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subscriu,

Am aceeasi problema si vreau sa schimb acel tub(furtun). Daca vede Alex(midnight)acest subiect sa-mi zica si mie cat ma costa tot ansamblu de tuburi. Vreau sa le cumpar si sa le schimb ca sunt pline de ulei.

Multumesc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu vad FIECARE mesaj postat, doar ca nu intotdeauna am aptitudinea de a si rezolva problema ;D

Nu trebuie sa tratezi EFECTUL, ci CAUZA, care la tine poate fi turbina... Furtunele alea le poti curata, sau schimba, pe mult mai multi bani, dar ti se vor umple la loc de ulei...

Share this post


Link to post
Share on other sites

In concluzie este de vina turbina???

Ma sperie chestia asta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut !!! Aceeasi problema si la mine(ulei in tubul care merge de  la filtrul de aer la turbina).Acum 2 saptamani am schimbat filtrul de aer si am gasit tubul acoperit(la interior) cu o pelicula fina de ulei.L-am degresat si l-am pus la loc cu gandul sa verific peste un timp sa vad daca mai apare ulei in tub.Zis si facut...ieri am demontat din nou tubul si am gasit ulei inauntru tubului...dar am gasit (sper eu) si cauza.Tubul mai subtire era rupt la la bifurcatia cu cel gros.Pentru moment l-am "bandajat" cu banda izolatoare(provizoriu,pana gasesc unul nou).Am observat ca dupa "bandajarea" tubului s-a modificat turatia motorului in sarcina: adica inainte aveam 130 km  la 2900 - 3000 rotatii, iar acum la acelasi nr de rotatii am spre 150 km (acul este intre 140 si 150)la drum intins(drept) .Care ar fi explicatia??? Si inca o "problema"...in a 3-a cand o accelerez are o "scapare" "soc"(nu stiu cum sai spun)(ca si cum ar patina pentru o fractiune de secunda ambreiajul, desi este in viteza si pedala este sus).Face treaba asta doar in viteza a 3-a indiferent daca o accelerez normal sau daca bag piciorul in ea si doar pt o fractiune de secunda.Alte simtome nu are.merge normal(zic eu).Multumiri!

post-2377-12877865450259_thumb.jpg

post-2377-1287786545426_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pol: izolarea cu banda a unui furtun nu schimba rapoartele din cutia de viteze, man. La tine e o problema la ambreiaj, mai ales ca mai jos scrii ca simti o "scapare". Ca sa te elucidezi mai bine, mergi cu ea sa zic intr-a 2-a sau a 3-a, asteapta pana intri pe cuplu apoi calc-o BRUSC si cu simt de raspundere. Daca se tureaza motorul si viteza nu creste imediat si corespunzator, incepi sa te gandesti la un ambreiaj nou...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pol: izolarea cu banda a unui furtun nu schimba rapoartele din cutia de viteze, man. La tine e o problema la ambreiaj, mai ales ca mai jos scrii ca simti o "scapare". Ca sa te elucidezi mai bine, mergi cu ea sa zic intr-a 2-a sau a 3-a, asteapta pana intri pe cuplu apoi calc-o BRUSC si cu simt de raspundere. Daca se tureaza motorul si viteza nu creste imediat si corespunzator, incepi sa te gandesti la un ambreiaj nou...

Multumesc!!! ma duc sa fac o proba!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Facut proba!!! accelerat normal pana la 2600 ture apoi am "bagat piciorul in ea de acceleratie" ...in a 2-a si a 3-a ma infinge in scaun, in a 4-a parca are un moment de gandire pana "pleaca".Eu as zice ca din cauza motorului mic...dar asta este o alta problema.In viteza a 3-a a facut acceasi figura(pe la 2400 rotatii) pe care eu am descris-o ca patinarea anbreiajului(asa credeam eu).Oricum, cu ganduri sumbre pentru ambreiaj,am fost la mecanic sa-mi iau furtunul, dupa ce l-am montat a facut si el niste probe...concluzia lui===pedala de acceleratie---> cica ar avea doi senzori si el crede ca unul din ei este pe duca.Am "imprumutat" de la un v50 o pedala pentru probe si s-a dovedit ca mecanicul  avea dreptate.Deci tre sa cumpar una.In legatura cu cresterea vitezei la aceeasi turatie nimeni nu stie nimic,toti zic ca nu am fost eu atent si turatia este cea normala.Ce as putea sa fac pentru a verifica???Exista vreun tester, ceva, care sa masoare si(sau) sa-mi arate diferentele de turatie pentru o anumita viteza???Acul da le turometru nu are fluctuatii si nici zgomotul motorului da semne de asa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai simplu cu ambreiajul:

Se cupleaza frana de mana + viteza 1 sau marsarier si se ridica usor ambreiajul .... daca masina nu moare instant, ambreiajul patineaza deci tre schimbat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now