Midnight Caller

S70 2.5T automata - ar trebui sa "dea scartz" ?

14 posts in this topic

Dragii mei,

Pt. ca nu prea am la indemana alte "metode" de a verifica daca motorul e in mintile lui, decat o verificare aproximativa a timpului 0-100km/h (ar trebui sa fie in jur de 8.2-8.5 secunde la o automata) si plecarea de pe loc cu pedala "la fund", va pun urmatoarea intrebare :

Cu TRACS-ul DEZACTIVAT, ar trebui ca la plecare sa rupa aderenta ? Masina are teoretic 193HP si 270Nm, si 1550kg. ATENTIE, cutia este AUTOMATA !!! La mine nu doreste sa faca asta, nici pe "S"port, si nici in "L"ow (cand merge doar cu a 1-a). in "D"rive cu "S"port, daca o tin la fund, masina schimba a doua abia pe la 80-90km/h (6000-6500rpm), si ma intreb daca nu e si asta un motiv (rapoarte lungi - cutie in 4 trepte) pentru care nu rupe aderenta la plecare.

Mai e ceva.. citez din "VADIS" : "When the car is driven in 1st or reverse gears the wheels will spin easily if normal turbocharger (TC) control is in operation. To avoid this, boost pressure reduction is engaged at engine speeds under 3,000 rpm and speeds below 10 km/h in first or reverse gears. This applies only to cars with automatic transmission."

Pe de alta parte, tot din VADIS : "As boost pressure is controlled electronically, the turbocharger (TC) delivers full output at a speed as low as 1800 rpm which means that it provides high torque at all engine speeds."

"Cum ar trebui sa faca" ? ;D Multam !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desi hergelia mea e mai mica scriu si eu cateva randuri, la 144 ps, 10V,  si nema turbo, aceasi automata ca la tine si face cam la fel.....rar reusesc sa-l fac sa rupa ceva, asta-i boala lor cred, boala care are are grija de masina dealtfel......m-am obisnuit cu ideea ca nu am o masina sport .....acum la R SI T5 - uri a-r trebui sa fie un pic mai altfel.....oricum automata asta are atuuri si lipsuri....eu cred ca la tine e totul ok !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, n-o fi a mea "in regula" poate... Da' nici la nenea asta nu se intampla nimic, si tot masina aia o are :

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu nu cred ca o automata poate sa dea scart, probabil ca sa protejeze cutia, nu stiu exact...

uite aici inca o automata:

si asta cred ca e Manual, se aude cind schimba a 2-a...

IMPORTANT e ca iti merge bijuteria ok si ca nu mai trebuie sa mergi "la aspiratie" - ca la ultima alergare pe autostrada Bucuresti Pitesti de la nationala trecuta, acum e altceva, nu ? :D

Ai grija de tine si de ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, si primul T5 automatic are 300 de cai ;D E clar protectia cutiei...

O alta ciudatenie este ca pe trip-computer imi arata 18% consum, insa "acometrul" imi arata ca s-au "consumat' 12-13L de benzina MAXIM, si am facut 110km. What gives ?  :blink: Astept pana la urmatorul plin sa vedem realitatea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici T5-ul de 225cp cu automata pe care l-am testat eu nu facea scart...

Daca ii faci plinul incearca sa dai si un reset la comp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A fost resetat fix cand am facut plinul. Deci media e pe ultimii 110km EXCLUSIV in oras, viteza medie cam 18km/h. Mai asteptam ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai cumva la comutatorul de trip-computer si acel reglaj ca un surubel?

La unele tipuri de Volvo se mai face o resetare suplimentara de la acel "surubel".

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu mai reseta computerul dupa fiecare plin - cu cit il "lasi" mai mult cu atit va citi mai corect, mai aproape de realitate. Ai sa vezi, crede-ma,  e de pe forumurile externe luat acest sfat - care la mine functioneaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Nu il mai resetez pana la urmatorii 5000km, doar ca era destul de irelevant consumul cat timp am facut experientele acelea cu ea in parcare la mine la firma, cu mers mult la relanti si accelerat degeaba, benzina aia execrabila si regim anormal de mers. De-abia de-ACUM incolo o sa vedem adevarul !

Share this post


Link to post
Share on other sites

nici la mine nu rupe aderenta. 2.5 20v, doar cand e carosabilul umed sau nu e asfalt pe jos sau plec in viraj de pe loc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alo dom' sef? Ce-ti trebe' scart? Daca vrei un real scirt fa asa: cu piciorul stg tii frina iar cu dreptul blana in acceleratie. Cand esti gata  5,4,3,2,1, Go iei piciorul de pe frina. Sa vezi atunci scart, bucati de cutie, fum din convertizor si tot tacamul. Las-o bre ca-i masina grea, automata ce-ai cu ea? Cele mai tari scarturi la plecare le-am facut cu un trabant. Deh motoru' in 2 timpi. Nu glumesc, numai a 1 a, da fum ce iesea din el... Of, ce tanar eram  :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles sa traitzi...  ! ;D N-o mai chinui

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now