Guest ionilinca

sunt nou

9 posts in this topic

Am onoarea, doamnelor si domnilor !

V-am descoperit intamplator deoarece navigam cu GOOGLE dupa un manual de reparatii ca am probleme cu VOLVO-ul meu.

Ieri dimineata mi s-a luminat bordul ca un pom de craciun!

Nu am ABS, nu am DSA, avertizorul de avarie este aprins (semn exclamare in cerc) si culmea nu am lumini pe frane desi siguranta este buna iar becurile la fel. M-am ingalbenit de necaz. MASINA MEA la care tin mai mult ca la nevasta !!!!!

Nu stiu ce sa fac - la sugestia lui Midnight Caller (cu multumiri !) am verificat nivelul lichidului in vas este nivel aproape plin. Am frane beton, dar fara ABS. Am inlocuit ieri si placutele de frana crezand ca poate fi o cauza si degeaba. CE SA MAI FAC ? Trebuie sa ajung la Bucuresti cu ea ?

Stima !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Cauta un "BOSCH CAR SERVICE" in zona ta, si du-te pana acolo sa-ti puna testerul pe masina. Poate sa se fi dus un senzor de ABS sau chiar unitatea ABS, dar asta ar fi ultimul lucru pe care-l verifici. Ai umblat la roti in ultima vreme ?!

    Semnul de exclamare in cerc nu are legatura cu becurile de frana, pt. acelea e un bec separat "cu susu'n jos". Ai incercat si cateva bobirnace in vasul de lichid ? Se mai intampla sa ramana blocat senzorul de nivel.

    Cand s-a intamplat asta ? La pornire dimineata ? In mers ? Incearca si cu alta baterie, daca a ta stii ca e mai veche !

    Keep up posted !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun venit! Sper sa rezolvi problema si sa ne spui si noua c a fost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bateria este noua, masina porneste "la sfert de cheie". S-a intamplat in mers. S-a aprins martorul de ABS si semnalul de avertizare. Martorul DSA era aprins de mai mult timp dar credeam ca este o eroare ce calculator. Am gasit un TESTER care spune ca este defecta valva la roata de stg spate la ABS. Tot acolo am verificat si circuitul de franare. Am siguranta buna, becuri bune, intrerupatoarele de la pedala de frana bune. Am fost lovit in spate in decembrie si am inlocuit aripa de spate stg, spilerul spate si lampa de stop stg spate. Cand am plecat din service functionau toate. Cumva daca "artistii" au folosit sudura sa fi afectat circuitul electric spate ? Din cate stiu trece pe langa prag stg si chiar acolo au taiat ( la mijlocul usii stg spate) aripa,  sus si jos la prag si au inlocuit-o.

Stima !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Vezi sa nu ai ceva fire intrerupte ! Daca au facut sudura cu electric exista posibilitatea sa-ti fi afectat calculatorul de ABS, insa ti s-ar fi aprins becul imediat, dupa maxim a 2-a pornire ! Incearca sa dai jos senzorul de pe dreapta si sa-l pui pe stanga, reseteaza erorile si vezi daca ti se muta si eroarea pe cealalta roata ! Daca da, ia-ti un senzor nou de ABS si ai rezolvat problema !

    Keep us posted !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica firele bine in zona unde s-a lucrat. Eu am patit ceva de genul acesta, firul de la ABS rupt de un amortizor care s-a smuls. L-am rugat pe mecanic sa-l lipeasca la loc (cu cositor). El numai l-a infasurat putin si dupa un timp, mai ales pe ploaie, adica exact cand ai nevoie de ABS mai mult, se aprindea becul in bord si iesea din functie ABS-ul. A oxidat firul si nu mai facea contact bun. Macar incearca, in general tinichigii n-au nicio treaba cu mecanica, electronica, si-i doare in cot. Tabla sa iasa, restul vezi tu  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now