Roberto

Cunoscatorii sa imi dea niste sfaturi ca sa dau si eu mai departe unui amic

17 posts in this topic

Apelez la voi colegii cunoscatori in motoare ca sa ajut un amic care din pacate nu are Volvo ci un VW dar e si el pasionat de motoare si masini si tovaras de-al meu de drum asa ca sper sa nu fie problema ca vb de o alta marca aici.

Deci dansul are un Passat din 1997, motor 1.8T de 150 CP, benzina si are probleme cu pompa de ulei, mai nou mi-a spus ca de fapt sonda de ulei e stricata sau ce.

Ii consuma foarte mult, mai mult decat a mea, cel putin 10 - 11 la mers normal in afara, si peste daca se da la ea. Cateodata la turatii mici i se aprinde in bord semnul acela cu recipientul de ulei, dupa care daca accelereaza la peste 2500 RPM dispare.

Mi-a spus ca ii face asa de destul de mult timp, toate filtrele, uleiul, distributia au fost schimbate cand a adus masina acum cateva luni.

Mi-a spus ca intr-o zi in timp ce astepta sa dezabureasca parbrizul cu masina pe loc la ralanti ii arata 56 L :)) :)), a oprit motorul si s-a pus singur pe raschetat.

@Midnight Caller - probabil maine imi da datele din talon sa ti le dau pentru un pret pentru o sonda ca vrea sa o cumpere.

Stiu ca puteam sa il trimit pe forumul celor de la VWClub dar el nu prea le are cu forumurile si cu detaliile tehnice, asa ca incerc eu sa il ajut daca ma ajutati si voi cu ceva sfaturi :D

Ms anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea stiu eu cine stie ce despre VW .. Dra cand se aprinde becul acela tacane tachetii ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu tacane nimic, nu se schimba comportamentul motorului, doar ca papa cat un tanc.

Mi-a spus ca cei de la service in germania i-au schimbat si uleiul cu ceva Castrol 10W40, nu e cumva prea subtire uleiul acela ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atata papa masina aia, 1.8T consuma in mod normal 18% in Bucuresti dar si fuge .

Cel mai bine este sa mearga la diagnoza, daca era din Buc il serveam cu mare placere.

O interfata VAG_COM costa 100lei si face toti banii .

Masina aia nu prea are probleme cu pompa de ulei, problemele motorului sunt bobinele de inductie .

Pt mai multe info citeste http://www.elitedubs.com/index.php?topic=988

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai da-on spirt ca nu manca atata, altfel nu o lua ai lui, trebuie sa mance 8 - 9 la mers normal, asta dupa spusele multora care au acest motor ba pe VW ba pe Skoda, vad ca e folosit si astazi de catre VW si Skoda din cate am citit aseara.

Totusi ceva e defect la el si credca e strict legat de problema cu uleiul.

O sa vad daca ii gasesc vre-un tester in Arad, cat costa apropo o diagnoza ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acuma mi-a spus ca dimineata ii porneste greu si ca daca nu accelereaza unpic ii moare motorul. Of of

Merg cu el in zilele urmatoare la tester

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca are dubii cu presiunea uleiului, sa mearga sa ia o presiune de ulei, asta inainte sa schimbe sonde si alte alea. Vede ce presiune are si stie ce are de facut. Consumul nu are mare treaba cu presiunea de ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gasiram azi un tester dupa multe cautari si a iesit o singura eroare P1161 ceva de genul, adica Sonda Temperatura Defecta, sau Senzor nu mai stiu cum au scris baietii pe foaie ca e la amicul.

Au spus ca maine sa mai treaca odata sa ii mai faca inca un test si daca iese la fel atunci clar e defecta si trebuie schimbata, costa total cam 35 de euro.

Au spus si am citit si eu cand am ajuns acasa ca acel senzor intradevar poate afecta consumul daca transmite ECU-ului date eronate.

Totusi nu au stiut sa zica nimic despre problema cu martorul de ulei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca nu ai ajuns unde trebuie, spune-i prietenului tau sa-si faca cont pe vwforum si sa caute pe acolo.

Nu exista eroare P1161 la VAG, exista eroare la senzorul G62 care e altceva, este o problema comuna, oricum nu cred ca de acolo sunt problemele.

Legat de consum asta e consumul urban, un motor turbo de 150 CP nu poate consuma 9% urban decat in vise erotice ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

P1161 e eroare, exista exista, uite ca si eu am gasit-o pe net intr-o lista de coduri "P1161  Intake Air Temperature Sensor Open/Short To Positive."

Fie visele erotice  ;D, dar masina atata consuma inainte, doamne iartama, ca consuma mai mult decat a mea, si eu mai am drumuri in care imi ia 9.9 si am motorul mult mai mare, sa nu mai vb de cai si de greutate.

Nush ce minune are dar sper sa ii dam de cap.

Aventura din ultimele zile a devenit foarte amuzanta :

Eu : Mergem azi la un suc ?

El : Hai ca mergem ! Da mergem cu a ta ca e motorul mai mare si consuma mai putin  ;D ;D ;D ;D ;D !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legat de consum asta e consumul urban, un motor turbo de 150 CP nu poate consuma 9% urban decat in vise erotice ;D

Ai sa razi, dar...  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut VAG de cand ma stiu(Golf1, Golf 4 si Passat B5 1.8 125cp) si stiu masinile grupului foarte bine de la polo la Touareg, consumul Passat B5 1.8 T este 11,1 l/100km urban si extra-urban 6,3 l/100km, sunt consumurile date de fabricant, daca cineva are chef de bascalie atunci e alta discutie .

Roberto am spus clar consum urban, nu stiu ce consum urban viseaza prietenul tau sa aiba cu masina aia dar eu cand aveam Passat consuma 13% si nu era turbo iar ce prieteni am cu Golf si Octavia cu aceste motoare toti se plangeau de consum .

Problema este ca tu nu ai ajuns unde trebuie, degeaba ai gasit pe cineva cu tester daca nu stie sa interpreteze valorile. Ia vezi debitmetrul, ce valori iti da in mers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut VAG de cand ma stiu(Golf1, Golf 4 si Passat B5 1.8 125cp) si stiu masinile grupului foarte bine de la polo la Touareg, consumul Passat B5 1.8 T este 11,1 l/100km urban si extra-urban 6,3 l/100km, sunt consumurile date de fabricant, daca cineva are chef de bascalie atunci e alta discutie .

Roberto am spus clar consum urban, nu stiu ce consum urban viseaza prietenul tau sa aiba cu masina aia dar eu cand aveam Passat consuma 13% si nu era turbo iar ce prieteni am cu Golf si Octavia cu aceste motoare toti se plangeau de consum .

Problema este ca tu nu ai ajuns unde trebuie, degeaba ai gasit pe cineva cu tester daca nu stie sa interpreteze valorile. Ia vezi debitmetrul, ce valori iti da in mers.

Nu te contrazic cu nimic, pai da 11 urban sa fie, dar ce zici ca el de la mine din fata portii pana la iesire pe centura, adica aprox 1 KM pe drum drept (extra-urban cum ar veni ), liber, fara semafoare fara nimic, mers normal cu maxim 60 ca e localitate ii ia cel putin 14, deci 14 litri.

O manca ele mult, de acord, dar acum manca exagerat, si doar inainte nu manca atata, de schimbat nu a schimbat absolut nimic la motor si faptul ca i se tot aprinde martorul de ulei nu e de bine iarasi.

Astazi o sa mergem iarasi la tester si o sa rugam pe cei de acolo daca au manometru sa ia si presiunea la ulei.

Cam cat ar trebui sa aiba la ralanti si la turat ? 1.5 la ralanti si cam 5 bari la turat peste 3000 RPM ? Nu prea am gasit informatii despre presiune, am cautat si pe forumul celor de la VW.

Problema este ca tu nu ai ajuns unde trebuie, degeaba ai gasit pe cineva cu tester daca nu stie sa interpreteze valorile. Ia vezi debitmetrul, ce valori iti da in mers.

Mda, dar sincer iti spun ca am umblat si cautat si telefonat pe la nspe service-uri pe care le-am gasit, ori nu au tester, ori doar peste 3 saptamani pot sa il programeze ( la repr ), ori is dusi de-a binelea de-a acasa ( la Mazda ) unde ne-au luat cu usurelu' deoarece credeau ca cine stie ce pusti habarnisti suntem, auzi tu "Ce vreti voi cu diagnoza ?" Wtf ?

Daca am stii pe cineva mai capabil am merge acolo fara nici o retinere dar astia sunt singurii pe care i-am gasit in Arad.

Voi reveni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut VAG de cand ma stiu(Golf1, Golf 4 si Passat B5 1.8 125cp) si stiu masinile grupului foarte bine de la polo la Touareg, consumul Passat B5 1.8 T este 11,1 l/100km urban si extra-urban 6,3 l/100km, sunt consumurile date de fabricant, daca cineva are chef de bascalie atunci e alta discutie .

Mestere, esti extrem de iritabil. Ar trebui sa fii mai... moderat :D

Eu nu am vrut decat sa iti raspund la afirmatia de mai sus, si sa iti transmit ca motorul meu benzinar turbo de 160 CP se incadreaza, in realitatea de zi cu zi, la categoria "vise erotice", definita de tine.

... un motor turbo de 150 CP nu poate consuma 9% urban decat in vise erotice ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va rog frumos nu va certati sau contraziceti din cauza mea !

Am revenit.

Pe tester nu a mai generat nici o eroare, asa ca ne-am pus impreuna cu mecanicul sa ne uitam la filtre. Cel de aer > imbacsit, cel de polen > imbacsit inclusive frunze, pene, etc. Deci filtrele trebuie schimbate, in felul asta i-am demostrat ca in romania orice este posibil datorita mizeriilor de la noi ca el nu ma credea :D.

Filtrul de benzina si ulei le va schimba neaparat.

Acum vine partea suspecta. Mecanicul a gasit in partea dreapta pe la sonda\filtru de ulei calamina depusa pur si simplu "bobolosi" deci ceva nu e in regula acolo si au hotarat sa mearga sapt viitoare sa desfaca obstacolele din cale si sa investigheze, sa schimbe filtrele si sa verfice sonda si sa schimbe inclusiv uleiul care a fost schimbat nu de mult.

Asta e

Voi reveni zilele viitoare cu continuarea povestii :D si sa nu va mai contraziceti si certati ca nu aveti pentru ce :D.

Numa' bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca te mai ajuta acum dar pentru VW poti incerca cu incredere

http://www.autoclub.ro/

Am avut odata o problema cu o duba VW, in timp ce tranzitam orasul si au fost f prompti si profesionisti.

Sunt in Timisoara dar... nu e asa departe. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a rezolvat pana la urma.

A fost in service, a fost pompa de ulei baiul, si ceva conducte specifice pe acolo. 800 de lei l-a costat totalul incluzand ulei OMV nush ce, filtru uloi, pompa de ulei, manopera si toate cele.

Consumul s-a mai ameliorat dar nu semnficativ, mai umreaza sa isi schimbe filtrele, aer, benzina, polen etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now