Midnight Caller

Zgomot in zona motorului in primele minute de functionare

15 posts in this topic

Mdaaaa... Si uite-asa incepe masinuta sa dea si un pic de semne de oboseala.

In primele minute de cand pornesc motorul (3-4 maxim), la o accelerare usoara (pana in 2000rpm), se aude de undeva din zona curelelor un "haaaarrrrr" (daca aveti idee cam asemanator cu cel de la motorasele electrice care fac joc in ax). La relanti nu se aude nimic, insa daca o "pishc" un pic, se aude "vrumm-harrrrrr"... O sa inregistrez azi cand plec spre intrunire sunetul si o sa va rog daca puteti sa va dati un pic cu parerea, cei mai cu experienta in d'astea.

Ca idee, rolele de la distributie + auxiliare au fost schimbate acum 2000km cu ORIGINALE, la PRIMIUS, la fel si curelele (sa ma uit pe factura sa vad daca mai e in garantie). Pompa de servo nu e sigur, pt. ca aceea suna altfel. Suna mai mult a rola cu un miiiiic joc in ax, care da vibratie. Chestia e ca zgomotul dispare dupa primii 2km parcursi sa zic, si nu stiu daca e grav sau nu. Poate fi rola de la alternator ? A mai intalnit cineva problema asta ?

    Am uitat sa mentionez, zgomotul nu-si modifica tonalitatea odata cu cresterea turatiei, ci doar un pic intensitatea, si dispare peste 2000rpm.

Multam !

Share this post


Link to post
Share on other sites

am aceeasi problema cu zgomotul ala dar la mine este cam permanent la plecarea de pe loc ... porma se potoleste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la fostul meu xc se auzea ceva asemanator,dar metalic zgomotul.Si asta in relanti si in turatii mici.Asa a mers 1 an,fara probleme.Insa mai cerceteaza,mai bine circumspectie decat ca mine....................!Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

o fi rulmentul de la pompa de apa ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred, pentru ca asa cum am scris mai sus, nu se modifica tonalitatea zgomotului cu turatia, ci doar intensitatea lui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Repede si tu... ce-tzi mai face variatoru' coane Costica ?! ;D Ai pup iu !

Inapoi la topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai putea avea pe-acolo vreo tabla buclucasa care sa "zornaie"? Nu stiu: capac curea distributie, alte d-astea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

                  Sal!Am scris si eu la sectiunea "Intrebari adresate celor care lucreaza in reprezentante VLV"dar n-am primit inca un raspuns concludent la aceasta intrebare.Eu personal ma gandeam ca imediat dupa pornire alternatorul incarca ceva mai mult si cumva temperatura curelei sa creasca dupa cateva rotatii(calitatea curelei),aderenta sa fie mai buna face ca zgomotul sa dispara ???Si as mai suspecta rulmetul fuliei de la compresorul A\C.Eu oricum intentionez sa inlocuiesc compresorul si daca se schimba ceva va anunt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna tuturor! Ma bucur sa ma aflu intre "Volvoisti", deoarece eu personal cred ca sunt cele mai bune masini. Nu demult am intrat in posesia unui Volvo 850 GLT din 1995, motor de 2.5 20v. Sunt extrem de bucuros, si de mandru de aceasta masina  Am schimbat toate consumabilele de rigoare..ulei, filtre, bujii, etc. Pe langa asta, am schimbat si caseta de directie, oil trap-ul, si tachetii hidraulici, distributia...tot ce mi s-a parut in neregula, le-am rezolvat. Vreau sa va spun, ca am procurat DOAR piese noi, aduse din strainatate..sau..cumparate de la vreun dealer de piese auto. Problema e urmatoarea: cand pornesc motorul, la rece, toate bune si frumoase, pana cand incepe sa sune ceva bizar..mai exact, o bataie gen fier pe fier...care tine vreo 3 minute, si dupa aceea dispare. Bataia respectiva a aparut a doua zi, dupa ce am schimbat tachetii, si distributia. Am fost la un service, i-am intrebat pe mecanicii respectivi, si mi-au spus ca nu e o problema grava si ca sunetul respectiv persista pana se "incarca" rampa de tacheti. Eu ma gandesc..sa nu fie urmatoarea problema: cele doua axe cu came sunt uzate, si de aceea apare "bataia" respectiva, din care rezulta ca, motorul ajungand la temperatura optima de functionare, suna aproape ca un motor diesel si exista o fluctuatie insesizabila a turatiei. Va rog frumos, sa-mi spuneti opiniile voastre in legatura cu aceasta problema. Am postat un filmulet pe Youtube, ca sa va dati seama..cam despre ce e vorba. In filmuletul respectiv motorul este rece, si..se aud sunetele bizare despre care vorbeam mai sus. Va multumesc anticipat, si astept raspunsurile voastre!

http://www.youtube.com/watch?v=lamW5sBPAOs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alternatorul este cumva cu rola cu ambreiaj?or fii o cauza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer..nu stiu. Cand am schimbat distributia, asta fiind acum..o luna si ceva, mi-a zis mecanicul respectiv, ca fulia de la alternator are o culoare destul de nepotrivita..adica..un albastrui asa mai inchis..de exemplu cand se incinge otelul, si dupa ce se raceste, are o culoare specifica..albastruiu ala mai innchis..despre care iti spuneam. Nu stiu ce ar putea sa fie..motoru trage super..in timpul mersului suna extraordinar de bine...inca si mecanicii respectivi, erau uimiti de sunetul motorului 8) iti dai seama..ce bine m-am simtit. Dar..acest sunet bizar ma deranjeaza la culme. Pe bord nu este aprins nimic..absolut nimic..nici macar senzoru de la sonda lamba..care..daca stiu bine s-ar aprinde, daca ar fi probleme mai grave..gen cylinder misfire, MAF, etc. Toata ziua la asta ma gandesc...oare ce ar putea sa fie..va rog mult de tot..ajutati-ma..sa rezolv aceasta situatie. Va multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

fulia de alternator dacai cu ambreaj face tare urit

cam pina in 2000 de ture

se aude ca un fel de vibratii

trebuie dat jos cureaua de transmisie

dupa aceea verificat daca fulia se comporta ca un bendix(pe o directie acata pe cealalta patineaza)daca nu asta ii

sper ca v-am ajutat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da! Aveti dreptate..cand se incalzeste motorul..la temperatura normala, aud un sunet..parca e o vibratie..si suna destul de urat..si am observat ca scoate acel sunet, cand turometrul e la 2000 de turatii..peste 2000 de turatii, parca inceteaza sa mai sune. In cel mai rau caz, va trebui sa achimb fulia de alternator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe rolele e ghidaj sunt niste capace care in timp fac joc. Jocul acestor capace poate fi remediat cu putin silicon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now