Roberto

Demontare far, schimbare bec faza scurta\lunga\pozitie cu poze

47 posts in this topic

Deci astazi am prins ceva timp liber si m-am pus sa schimb becul ars din farul stang de pe faza scurta cu cel pe care l-am cumparat Philips Xtreme Power H7S cu 64 de lei din Carrefour. Cele originale sunt Philips Longer Life H7S dar sunt un model care nu se mai fabrica si sunt greu de gasit.

Dupa cum am promis am facut poze la operatiune dar va rog sa scuzati calitatea pozelor, le-am facut cu telefonul, un HTC a carui camera nu am bibilit sa o reglez si imi era si incomod cu doar o mana.

Pasi :

1 - Se scoate cheia din contact si se pune selectorul de la panoul de lumini pe 0

2 - Se deschide capota

3 - Se localizeaza tija de metal care are varful ca un carlig. exista o gaura la fiecare far vezi pozele numite "tija far".

4 - Se trage de ea in sus, cu putintica forta si fara retineri ca nu exista nici un risc de as strica ceva. ( poze scoatere tija )

5 - Cu degetele se misca de sticla farului in stanga\dreapta pana cand ai acces intre sticla si caroserie si poti prinde de el sa il scoti afara, dureaza ceva dar va iesi afara, el iese ca si corp comun inspre tine. Atentie cand il scoateti ca e conectat la un cablu care este destul de scurt, el iese cam 10 CM. Are in partea din capat exact unde e sticla protocalie a semnalizatorului, in partea de sus un fel de tija care intra intr-o gaura de culoare albastra, o sa o observi daca te uiti intre sticla si caroserie, deci se trage dinspre partea cu radiatorul inspre exterior. Vezi pozele.

6 - Dupa ce farul a iesit, il tragi spre tine pana cand a iesit aproape de tot si vei vedea mufa in partea dinspre semnalizare jos, rogi pe cineva sa tina de far sau poti si singur in timp ce tu vei deconecta mufa.

ATENTIE : Mufa are o mica clapeta deasupra pe care trebuie sa apesi si sa sa tragi ca sa o poti scoate.

Vezi poze

7 - Dupa ce ai deconectat mufa scoti cu totul farul si il asezi undeva cu partea din spate spre tine, eu l-am asezat pe motor.

8 - In pate capacul este sustinut de 2 clame din metal. Acestea se indeparteaza tragand de ele inspre exterior cu atentie si ceva forta.

9 - Dupa indepartarea clemelor se scoate capacul si vei avea acces la mufe si becuri. Se scoate mufa de pe becul faza scurta tragand de ea usor. ( la mine in poza avea deja becul scos asa ca nu veti observa becul )

Apoi vei avea acces la clema ce tine becul. Acesta ca sa o scoti trebuie sa o tragi inspre stanga apoi in spate, daca te uiti la canalele in care intra capatul ei o sa iti dai seama cum functioneaza. necesita ceva forta, dar atentie mare la scoatere.

10 - Dupa ce  ati scos clema si indepartat becul vechi, desfaceti ambalajul becului nou dar atentie sa nu puneti mana pe partea cu sticla sau sa il atingeti de ceva, incercati sa il manevrati fara ai atinge partea cu sticla.

Becul are pe coroana de metal o mica proeminenta, aceasta il face sa se potriveasca doar daca este pus perfect deci nu aveti cum sa il puneti prost.

O sa observati locasul acestei proeminente in soclul becului. Introduceti becul cu grija, apoi puneti clema iarasi cu grija.

11 - Conectati mufa inapoi pe bec, puneti capacul farului cu ajutorul clemelor lui, introduceti putin farul in locasul din caroserie cat sa va dea posibilitatea sa conectati mufa farului inapoi apoi introduceti-l in locas, dupa care puneti tija si buretele inapoi exact in ordinea inversa in care le-ati scos.

post-527-12877860175233_thumb.jpg

post-527-12877860177185_thumb.jpg

post-527-12877860179121_thumb.jpg

post-527-12877860181057_thumb.jpg

post-527-12877860182928_thumb.jpg

post-527-12877860185048_thumb.jpg

post-527-12877860187245_thumb.jpg

post-527-12877860189284_thumb.jpg

post-527-12877860191183_thumb.jpg

post-527-12877860193349_thumb.jpg

post-527-12877860195515_thumb.jpg

post-527-12877860197381_thumb.jpg

post-527-12877860199397_thumb.jpg

post-527-12877860201239_thumb.jpg

post-527-12877860203035_thumb.jpg

post-527-12877860205126_thumb.jpg

post-527-12877860207502_thumb.jpg

post-527-12877860209468_thumb.jpg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diferenta intre Philips Longer Life si cel Extreme Power este foarte sesizabila, din pacate nu am reusit sa fac poze in care sa se vada bine diferenta dar un lucru e sigur pentru mine : Cu cele originale adica cele Longer Life eram extrem de multumit de cum bat farurile noaptea, lumina alb polar etc, dar chiar nu ma asteptam ca Extrem Power sa fie foarte diferite dar va spun ca lumina este si mai alba si puternica decat la cel de stanga, adica cel Longer Life.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bravo pentru DIY, Roberto ! 

La cit mai multe - as vrea sa vad pe acest forum !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diferenta intre Philips Longer Life si cel Extreme Power este foarte sesizabila... lumina este si mai alba si puternica decat la cel de stanga, adica cel Longer Life.

lucrurile mai evolueaza. la casele mari, se pare spre bine.

ai facut o treaba buna cu pozatul operatiunilor. mai invata omul cate ceva.

ar trebui sa scot si eu farurile sa curat praful care s a depus pe corpul interior in spatele sticlei, carcasele fiind de culoare alba, praful care s a depus se vede destul de urat.

cand aveam pe S 60 faruri cu carcase negre, vroiam faruri cu carcase albe. acum, vreau din nou faruri cu carcase negre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai nush daca poti sa scoti sticla, sticla nu iese separat, farul iese cu totul, chiar nu am fost curios sa ma uit cum e prinsa sticla, probabil e lipita si atunci e nasol de desfacut si lipit inapoi, chiar nu mi-a trecut prin minte sa ma uit cum e prinsa sticla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am avut si ocazia sa circul noaptea si sa testez noul bec, vreau sa spun ca diferenta e mare.

raza de lumina care se vede pe sosea e cu cativa metri mai lunga decat cea de la becul stang LL, trebuie sa ma obisnuiesc cu asta :D si in plus nu doar pe jos lumineaza mai bine ci si inainte si in lateral. Va zic ca semnele de circulatie sau reflectorizantele masinilor, stopurile se reflecta de la o distanta mare de tot.

Chiar nu imi dau seama cum frast au facut cei de la Philips becurile astea dar merita toti banutii, toti banutii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar nu imi dau seama cum frast au facut cei de la Philips becurile astea dar merita toti banutii, toti banutii.

â€profesorii†de la Philips sunt platiti corect si au gandul la traba, nu la greva ca altii, stim noi care.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bre in titlu zice si faza lunga.nu vad cum ai facut la lunga.vreau sa schimb faza lunga si nu mi dau seama cum

Share this post


Link to post
Share on other sites

bre in titlu zice si faza lunga.nu vad cum ai facut la lunga.vreau sa schimb faza lunga si nu mi dau seama cum

Pai scoate farul ca acolo e si soclul cu becul de la faza lunga, e putin mai ascuns dar acolo e.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:D.reusisem,dar normal ca la primu far becul a fost intepenit,stie draq de ce,si nu vroiam sa rup ceva pacolo.dupa cum sti pozitia becului hb3 ii ff nasoala.la al2lea a mers mult mai usor.dar cu bagatu inapoi fara a atinge becul de margini este cam greu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi mi-a murit si mie un bec pe faza scurta si m-am trezit la bort cu minunatul mesaj: "Stormig lampje dimlicht".

N-am apucat sa caut un bec de super calitate asa ca am luat primul care l-am gasit, un Osram.

Ca si tips&trick la demontatul farului: nu merita sa-ti chinui degetele sa prinzi de farul din exterior ca sa-l scoti afara.

Eu l-am impins un pic din interior si a iesit fara probleme.

Nu a durat nici trei minute pana sa scot farul, sa montez becul si sa remontez farul la loc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi mi-a murit si mie un bec pe faza scurta si m-am trezit la bort cu minunatul mesaj: "Stormig lampje dimlicht".

N-am apucat sa caut un bec de super calitate asa ca am luat primul care l-am gasit, un Osram.

Ca si tips&trick la demontatul farului: nu merita sa-ti chinui degetele sa prinzi de farul din exterior ca sa-l scoti afara.

Eu l-am impins un pic din interior si a iesit fara probleme.

Nu a durat nici trei minute pana sa scot farul, sa montez becul si sa remontez farul la loc.

Depinde de motorizare ! Poate la tine la 2.0D ai loc dar la mine nu ai loc nici sa te uiti ! Mai ales la cel din partea soferului !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intradevar la 2.0D e un pic mai mult loc decat ce se vede la tine in poze,dar chiar si asa nu se poate spune ca ai loc berechet sa lucrezi in voie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut si eu problema asta cu becu acum vreo 1 an, si mi-am prins urechile ma uitam pe sub masina pana am facut ce trebuia sa fac de la inceput adik sa ma uit in manual :)) Maxim 10 min demontezi si montezi la loc cu becurile schimbate ambele faruri...eu in schimb am avut ceva probleme cu becul de pozitie...care trebuie sa tragi de el cu o penseta ceva...nu iesea...

Si legat de subiect, era pacat sa am facuri cu lupa fara xenon, plus ca toata lumea stie ca la S40 farurile default lumineaza cam slab...bineinteles dupa ce am cautat 10 min loc unde sa pun balasturile, am descoperit ca exista (cred ca e loc special pentru asa ceva, e ca un mic raftulet) foarte usor accesibil, exact deasupra farului, se introduce balastu, prin gaura farului dupa ce a fost scos si sta acolo parca asa a fost din fabrica. Asta poate scutesc pe cineva sa piarda vremea pe viitor.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Stie cineva cum pot schimba becurile de pozitie din partea exterioara (in partea portocalie)? Am shimbat becul de pozitie de langa faza lunga si acum nu mai merge celalalt. M-am tot uitat in spatele carcasei farului dar nu mi-am dat seama pe unde as putea sa ajung la becul din coltul portocaliu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scoti farul afara in 3 secunde. Uite aici

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scoti farul afara in 3 secunde. Uite aici

Partea cu scosul farului nu a o fost o problema :) . Problema e ca dupa ce demontez farul (si desfac capacul prins in cleme) nu stiu cum sa ajung la becul de pozitie din partea exterioara. Celalalt l-am schimbat fara probleme, insa la cel din coltul portocaliu nu am reusit sa ajung.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate iti dai seama de aici

post-259-0-93860200-1375294034_thumb.jpg

post-259-0-73808200-1375294046_thumb.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cum bine a aratat Ionut,nu trebuie dat jos capacul care vine la becurile de faza scurta/lunga.E suficient sa te uiti inspre coltul farului si il vezi unde vine.

Spor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ii f simplu. ai pe lateral la far asa cum vezi in poza pusa mai sus.semnalizarea si running lights sau cum ii zice la ala pe lateral le scoti din far fara sa scoti capacul .

cel mai greu este accesul la pozitie.

si eu sapt trecuta am desfacut complet farul si sticla sa o curat pe interior si lupa sa o curat int/ext

acu zici ca am faruri noi...cu exceptia punctuletelor de pe exteriorul sticlei.

la farul stang nu am putut scoate lupa pt ca unu din surubele da in motorasul din far.nu stiu cum se scoate.

Edited by thor4ever
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri am vrut sa incerc din nou si surpriza...becul mergea :). Ciudat este faptul ca acel bec a mers intotdeauna, insa dupa ce am scimbat becul de pozitie de langa faza lunga, am observat ca nu mai merge celalalt. Acum vad ca si-a revenit :)

thor4ever, cum ai desfacut sticla de pe far? Am vazut ca daca desfaci cele 4 cleme, sticla ramane lipita de carcasa. Ai dezlipit si ai lipit la loc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ii f simplu. ai pe lateral la far asa cum vezi in poza pusa mai sus.semnalizarea si running lights sau cum ii zice la ala pe lateral le scoti din far fara sa scoti capacul .

cel mai greu este accesul la pozitie.

si eu sapt trecuta am desfacut complet farul si sticla sa o curat pe interior si lupa sa o curat int/ext

acu zici ca am faruri noi...cu exceptia punctuletelor de pe exteriorul sticlei.

la farul stang nu am putut scoate lupa pt ca unu din surubele da in motorasul din far.nu stiu cum se scoate.

si pana la urma cum se face accesul la pozitii? ca la a mea trebuie sa le schimb cu lumina alba si mi-e sa nu stric ceva :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

thor4ever, cum ai desfacut sticla de pe far? Am vazut ca daca desfaci cele 4 cleme, sticla ramane lipita de carcasa. Ai dezlipit si ai lipit la loc?

cele 4 cleme apoi cu un foehn pe nivel 2 timp de vro 10min am tot incalzit si inacelasi timp miscat de plastic si incet incet iasa f usor.

apoi am desfacut masca de plastic care acopera running lightsu si masca neagra care separa becurile.am curatat bine apoi am pus tot masticu in canelura si reincalzit bine ambele bucati si fixat bine la loc si pus iara clemele. am inteles ca ar fi bine sa iei al mastic sau altii pun silicon dar din cate am vazut masticul de pe far este de buna calitate si se inmoaie bine si se intareste si devine elastic imediat cand se raceste.asa ca nu l am schimbat.

si pana la urma cum se face accesul la pozitii? ca la a mea trebuie sa le schimb cu lumina alba si mi-e sa nu stric ceva :P

mana subtire si tre sa ajungi pe langa lupa sa l prinzi.eu am folosit o pensa sa l trag. la faza lunga la fel doar ca tre sa si invarti in soclu becu.

daca este farul drept este usor ca poti da lupa jos si atunci ai acces lejer dar la stang nu am reusit sa dau lupa din cauza motorasului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now