muadDib

DIY - Reparatie aeroterma (problema cu tranzistoru')

95 posts in this topic

Fratilor bagati-ma si pe mine in seama :D

Am schimbat tranzistoru`, dar nu am rezolvat pe deplin problema. E drept, "valurile" sunt mai rare, dar se tot aude un pacanit in cutia care apare la poza mea 1, acel USS control unit...Are vreo legatura?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fratilor bagati-ma si pe mine in seama :D

Am schimbat tranzistoru`, dar nu am rezolvat pe deplin problema. E drept, "valurile" sunt mai rare, dar se tot aude un pacanit in cutia care apare la poza mea 1, acel USS control unit...Are vreo legatura?

acel pacanit nu incurca daca se aude cand ii dai drumu sau cand o opresti e vorba de releu ....oricum daca pacane nu cred ca mai are mult....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroiam sa stiu daca are vreo legatura USS Control Unit cu aeroterma, de mers cum spuneam, merge mai bine ca inainte , la vitezele 1 si 2 e ok, de la a 3a in sus porneste tare dupa care se stabilizeaza. Rezistorul pe care l-am pus e fix acelasi (ma refer la codul de pe el) cu cel care era.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroiam sa stiu daca are vreo legatura USS Control Unit cu aeroterma, de mers cum spuneam, merge mai bine ca inainte , la vitezele 1 si 2 e ok, de la a 3a in sus porneste tare dupa care se stabilizeaza. Rezistorul pe care l-am pus e fix acelasi (ma refer la codul de pe el) cu cel care era.

mai am si eu unu nou daca te ajuta ....luat de prin cluj acolo l-am gasit....:P

mai am si eu unu nou daca te ajuta ....luat de prin cluj acolo l-am gasit.... :P

dar nu am cum sa til dau ca esti prea departe:)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai rezistoare am incercat doua...nu prea cred sa fie ambele duse luate noi. Ma intreb daca nu cumva si piesa cealalta mai mica(dioda, rezistenta sau ce o fi ca nu prea ma pricep) are vreun rol major si sa fie dusa. Poate cine se pricepe ma ajuta un pic! Mersi

Share this post


Link to post
Share on other sites

PAna la urma ce tranzistor trebuie?

pentru ca ..pana acum am vazut vreo 3 prezentate :slap:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam asta e schema la mine la masina. schema aer.bmp

Piesele sunt conform schemei. Siguranta termala parca e de 210 grade celsius, nu imi amintesc exact. Cele trei puncte A,B,C sunt conectorii spre exteriorul modulului. Tranzistorul D525 , la mine la modul, si inclin sa cred ca nu e gresit, nu are colectorul legat si functioneaza ca dioda pe baza jonctiunii B-E.

Si eu am probleme cu modulul de clima, merge ventilatorul pe pozitii mici ale potentiometrului, pana la 2 si pe maxim, 5. Pe cele intermediare functioneaza aprox. 3 sec si se opreste. Asta e! Azi m-am uitat la potentiometru dar nu am avut timp sa-l masor, (cred ca trebuie scos de pe placa, alta distractie) iar marcajul e ciudat.

Bafta la reparatii!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu tind sa cred ca am potentiometrul, am schimbat 3 tranzistori, dar fara efect. Daca apas pe comutatorul de viteze al ventilatorului se simte acest lucru, ventileaza mai tare sau mai incet. Ce valoare trebuie sa aiba potentiometrul?

mersi

Share this post


Link to post
Share on other sites

sal.am un s40 d din 2002 si nu imi merge ventilatia deloc,tot tranzistorul e de vina???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi sa nu fie siguranta arsa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu tind sa cred ca am potentiometrul, am schimbat 3 tranzistori, dar fara efect. Daca apas pe comutatorul de viteze al ventilatorului se simte acest lucru, ventileaza mai tare sau mai incet. Ce valoare trebuie sa aiba potentiometrul?

mersi

la concluzia asta am ajuns si eu

dupa 2 tranzistori+una de la dezmembrari(mnodul cimatizare)

tot face :confused1:

cand apas butonul se schimba turatia (si in timp real cu dice-ul pe el

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

am sa verific,dar eu asa l-am cumparat este scosa mufa din tranzistor si este pus cumva pe 'direct'.

e pus pe direct si merge la viteza maxima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pt turatia maxima ai un trlru montata pr motorasul de incalzire

de asta merge numai la turatia maxima:

vezi daca are ionut lup de pe forum (eu de la el am luat tot)

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu ma gandesc ca merge la maxim pentru ca e pus pe direct.

de unde pot lua si eu un tranzistor?

cat costa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu ma gandesc ca merge la maxim pentru ca e pus pe direct.

de unde pot lua si eu un tranzistor?

cat costa?

De la magazilele ce comercializeaza piese electronice!

http://www.adelaida.ro/

Share this post


Link to post
Share on other sites

am rezolvat problema

am schimbat tranzistoru si ventilatia merge perfec

multumesc de sfaturile date!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte bine!

Tranzistorul asta e belea mare. Acum 2 saptamani, unui amic i s-a intamplat acelasi lucru la un VW Caddy. A inceput sa se planga ca nu merge ventilatia decat la maxim... Ca trebuie sa se duca la reprezentanta, etc. Amarat tare, ce sa mai...

I-am zis atunci "Stai asa, ca stiu eu o smecherie!" ;)

M-am bagat sub bord, m-am uitat pe acolo, am vazut ceva care parea sa fie ansamblul tranzistorului, l-am scos (e mai simplu ca la Volvo, nu e prins in suruburi, ci doar intr-o clema de plastic), i l-am pus in brate si l-am trimis la magazinul de piese auto. Pana dupamiaza a venit piesa, am pus-o la loc, si gata!

Bine, am imbatranit, era si frig afara, nici un garaj incalzit, se vroia reparatie rapida, etc., asa ca am mai schimbat doar piesa defecta, ci am comandat tot modulul ala. Cca. 100 ron, Rezonabil, a zis omul. :smile:

Deci, pana la urma, ce inveti dintr-o astfel de experienta te ajuta si in alte momente, sau la alte marci... :D

Sa nu va mai zic ca ansamblul asta de la VW e identic chiar si cu cel de la ... Mercedes :)

Auto_Heater_Blower_Resistor_1K0959263A_for_VW.jpg

Edited by muadDib

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine ar fi o alta problema : merge cand dau drumul la ventilator in schimb cand merge mai rapid cand mai slow asta nemiscand treptele de viteze de la el si in plus cand ii dau sa imi dea aer pe parbriz nu imi da deloc si daca il pun exact in parbriz la desenul acela se aprinde becul de la ac si nu il pot opri de la buton asa ca il las cu un punct m,ai jos de desen

Share this post


Link to post
Share on other sites

FIX asta este problema, cu fluxul de aer inconstant fara sa muti de butonul de la ventilator. Ai citit si tu tot topicul sau doar ultimele 2 mesaje ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ultimile pagina imi pare rau poate nu am fost atent bine ca stiu despre ce este vorba acum si chiar mai tarziu o sa incerc sa fac operatia asta...dar despre fluxul de aer unde se muta cand dau pe parbriz ca se aprinde si becul de la ac si nu il pot stinge decat daca mut cu un punct mai jos de desenul acela? oricum nu pot sa il directionez spre parbriz orice ar fii si greu se dezabureste

Edited by tanar_dragutz

Share this post


Link to post
Share on other sites

It's not a bug, it's a feature! Adica asa trebuie sa faca, nu e problema doar la tine, de fapt nu e problema de loc.

Cand ceri dezaburire, porneste automat AC-ul, pentru a usca aerul. Nu iti scade insa si temperatura.

Foloseste cu incredere optiunea dezaburire, ca au stiut suedezii cum sa o faca eficienta :smile:

Daca la tine, cand folosesti dezaburirea, nu ai aceasta eficienta, vezi ca ai alta problema, cum ar fi: apa multa in masina, recircularea aerului blocata pe inchis, sau radiator de incalzire habitaclu cu probleme.

Edited by muadDib

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok o sa incerc si cu ac pornit de el automat sa vedem ce iese am crezut ca e ceva defect.... multumesc mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cumva are cineva un MJ 802 ramas pe undeva sau stie de unde pot lua unul rapid ?

Mersi

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine faza e ca nu clipesc deloc ledurile de la A/C si celalalt....in schimb am aceeasi problema cu ventilatorul....sa fie oare tot de la porcaria aia de tranzistor....?! :rant:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now