Intel

Intrebari XC60

537 posts in this topic

la mine s-a respectat, cu toate ca am mai facut si modificari la masina dupa ce am lansat comanda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai bine original. Sunt bidone de 4L, care se dilueaza 1:1 cu apa distilata, si costa 100RON, si mai am unul in stoc, astept sa ma scapatzi de el ;D

Avand in vedere ca trebuie sa completez lichidul de racire ca a ajuns la liniuta de minim, revin la intrebari despre antigelul pe care ar trebui sa-l cumpar.

1. Daca nu gasesc original, de care trebuie sa cumpar? Pentru ca in manual nu scrie nicio specificatie; la clasa specificata scrie doar "lichid de racire cu solutie anticoroziune"

Dar antigeluri am vazut si tip D si tip G11 si tip G12 si tip G12

De care trebuie sa cumpar?

2. Daca ar fi sa-l schimb......cum se scoate cel vechi care este acum in vasul de expansiune?

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. poti folosi cu succes antigel norma VW G12 sau G12+

2. vrei sa golesti toata instalatia sau numai ce este in vasul de expansiune?

Daca vrei sa golesti toata instalatia, trebuie sa dai scutul jos si in partea stanga jos a radiatorului (cum privesti din masina) o sa gasesti un robinet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. ok

2. Nu, doar ce este in vasul de expansiune

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai pune peste ce gasesti in vas si nu ai nevoie sa-l golesti, oricum vasul este o picatura de apa(1L) in comparatie cu tot oceanul (7L) .

Edited by Bogdan G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, ok, merci.

Oricum, eu am de completat de la liniuta de minim.

Intrebare: iau un bidon ca am vazut ca e de 1L si fac proportie de 1:1 cu apa distilata.

Ce ramane e ok daca se pastreaza asa? Pt ca nu mi-e clar daca cumva s-a dus pe undeva (cu toate ca n-am gasit pete sub masina) sau pur si simplu a venit timpul sa completez (ca parca prea repede s-a dus, in sensul ca acum 2 luni era ok).

Apropo, pun pana la liniuta de max? Sau pana la jumatea dintre min si max?

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pune pana la MAX.

Atentie, nivelul poate urca sau scadea in functie de temperatura, cand te-ai uitat acum 2 luni era motorul cald sau rece ?

Bidonul original Volvo (9437650) in raport 1:1 tine pana la -37C, este suficient zic eu .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, stiu ca scade/creste in fct de temp

Era motorul cald ca m-am uitat la destinatie. La plecare imi daduse mesaj ca lichidul de racire are un nivel scazut (mesaj pe care nu l-am mai primit niciodata pana atunci) si de aceea m-am uitat la destinatie sub capota.

Dupa ce completez, il tin sub observatie si trebuie sa mai verific si nivelul uleiului la joja electronica ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu mai dispare antigelul nu este nici o problema.

Totusi poti verifica intrarea/iesirea din radiator, mai sunt ceva probleme acolo .

Exista un recall pe aceasta problema .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrucat n-am ajuns sa iau original, am luat Havoline care are inscriptia G12

Numai ca e roz si pe aici pe forum se zicea ca ar trebui albastru (ma rog, nu era vorba strict de XC60)

Dealtfel si cel din vasul de expansiune e albastru deschis.

Deci ce fac? Pot sa pun dintr-asta?

Multumesc!

post-363-0-41869000-1318981001_thumb.jpg

post-363-0-30580200-1318981063_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este bine sa mixezi G11(albastru) cu G12(roz) sau cel putin asa se recomanda.

Gasesti la orice supermarket antigel G11, gasesti si gata preparat si este foarte ieftin .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unde recomandati sa fac o geometrie (in afara de reprezentanta)?

Am inteles ca teoretic nu o poti face oriunde adica acolo unde face Loganuri sau Opeluri sau mai stiu eu ce, nu inseamna ca face orice. Ca ar trebui sa aiba softul cu unghiurile de fuga si alte prostii.

Deci undeva unde are asa ceva pt XC60. Eventual unde ati facut si a fost ok.

Eventual si unii care isi dau interesul adica nu numai ca iti fac geometria dar iti si spun ca ai vreo problema cu...nu stiu...un capat de bara sau ma rog, altceva......deci care nu se multumesc doar sa ti-o faca doar sa iti ia banii fara a-ti spune daca sunai probleme atfel incat peste o luna sa te trezesti in acelasi stadiu.

Multumesc anticipat!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am facut-o la Autosoft Fundeni si e bine,se pricep oamenii dar cam expeditivi,probabil ca o "ciocolata" rezolva si punctul 2 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, deci Autosoft ar avea.

Pai am un autosoft mai aproape de mine, cel din Baneasa.

OK, multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lichidul de servo original Volvo poate avea mai multe culori? Sau e doar verde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

Intrebare stupida:ma lamureste cineva ce inseamna intervalul de timp setat la ADAPTIVE CRUISE CONTROL?zice ca la maxim este 2.5 secunde?pana la impact sau ce?la 130 km/h ce sa fac in 2.5secunde?nici cruce nu am timp sa imi fac,ce sa mai zic de aprins o lumanare...Eu ma asteptam sa setezi niste metri,nu secunde...

Optiunea DISTANCE WARNING vine inclusa in optiunea ACC?sau e separata?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se refera la distanta in secunde fata de vehicolul din fata, distanta calculata in functie de viteza de rulare si care se mentine constanta (ea, distanta).

Best,

H

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raspundem la intrebari :smile: .....Este asa de cunoscut ce poate un XC60 si nu le-ai gasit,@blueaz?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tare faza cu lumanarea :)) E logic totusi sa setezi distanta functie de timp, vrei sa setezi o distanta intre tine si cel din fata ta de 2.5 secunde de ex cum ai zis tu. Distanta in metri variaza functie de viteza. Distanta e mai putin importanta, important e timpul care crezi tu ca iti este necesar ca sa poti pune piciorul pe frana in cazul in care cel din fata pateste ceva. E putin probabil ca cel din fata sa se opreasca brusc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Traseul antigelului mai trece pe undeva decat din vasul de expansiune in radiator si retur?

Ideea e ca am gasit la picioare, pe rest-foot (sau cum se numeste), pe pedaua de frana si acceleratie un lichid albastrui.

Ok, cand am desfacut capota, am descoperit ca lasasem deschis capacul de la vasul pt lichidul de parbriz unde pusesem lichid cu 2 zile inainte (plin).

Totusi nu cred ca era lichid de parbriz pt ca parea un pic uleios (si lichidul si antigelul sunt albastre).

M-am uitat la vasul de expansiune si antigelul era chiar pe linia de minim dar ultima data cand m-am uitat (din pacate, nu mai tin minte cand) nu era mult mai sus decat linia de minim.

Ideea e ca asta se intampla sambata. Pe sub masina n-am gasit vreo pata ceva. De atunci nu a mai scazut. M-am uitat la furtunasele care ies din vasul de expansiune si se duc la radiator si nu pareau ca erau ude sau altceva.

Intrebarea e: cum a ajuns lichidul ala tocmai acolo jos? (orice lichiad ar fi foat el - de parbriz sau antigel) Parea ca a curs pe ambele pedale (ca era si pe fierul pedalei si pe cauciuc) si nu mi-e clar cum a ajuns si pe cauciucul de pe rest-foot.

Adica si dca aar fi lichid de parbriz cum sa ajunga acolo si daca ar fi antigel cum sa ajunga acolo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Caloriferul" masini !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radiatorul?

Fisurat?

Care ar fi cauza?

Avand in vedere ca de sambata pana acum nu s-a mai intamplat nimic suspect.....adica daca ar fi, nu ar trebui sa tot gasesc lichid acolo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are idee cineva cum pot schimba "tara" in modul voce al navigatiei (default e UK)?

Merci mult !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Intel, ar trebui sa stabilesti clar despre ce lichid vorbim, dupa care vedem ce si cum. Antigelul are doua circuite principale: -circuitul mare care implica controlul temperaturi motorului, -circuitul mic care controleaza temperatura habitaclului. Mai nou exista si circuite secundare care difera de la o masina la alta cum ar fi: -incalzirea motorinei, -racirea uleiului motor, ... .

PS. nu trebuie sa fie spart radiatorul, poate un furtun, un oring, etc. Eu nu stiu cum este "pozitionat" circuitul de antigel la xc60, dar poate cine stie te ajuta mai mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now