Sign in to follow this  
Followers 0
yknot

problema aer conditionat

10 posts in this topic

De cand am masina asta, ac-ul nu a functionat din cauza unui furtun spart. Zilele trecute am mers la un atelier de constuctii furtune hidraulice si am inlocuit furtunul, pastrand capetele. Toate bune si frumoase, am incarcat sistemul cu agent de racire, am pornit motorul, dupa putin timp a plecat si compresorul insa cand am turat motorul un pic un mare boom m-a facut sa-mi sara sufletul....  >:( am verificat sumar, se sparsese un alt furtun(de la dryer la condensor). Dupa aia mi-am dat seama ca este o problema ciudata: sistemul de la aer conditionat(traseul furtunelor) este aiurea, de la compresor pleaca un furtun la schimbatorul de caldura din habitaclu, iar celalalt pleaca de la compresor in condensor(radiatorul de a.c. din fata), din condensor pleaca la dryer si din el in schimbatorul de caldura. La celelalte masini, sistemul de ac diferea, asta pare aftermarket. Sunt in impas si nu mai stiu ce sa mai cred, ma gandesc ca daca refac si furtunul spart acum, data viitoare o sa mai irosesc o incarcare cu agent de racire cand o sa se sparga altceva din cauza sistemului aiurea.

post-26-12877860748728_thumb.jpg

post-26-12877860749311_thumb.jpg

post-26-12877860750011_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

sfat: daca ai avut mai mult timp furtunul ala spart si ai mers asa cu masina - ai 100% nevoie de un dryer nou. Inainte sa bagi freon, fa-i test de presiune macar vreo 15 minute sa vezi daca "tine" instalatia, apoi da banii pe freon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am mai gasit date despre ac aftermarket, si arata altfel instalatia:

post-26-12877860836699_thumb.gif

post-26-1287786083711_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt 3 pentru ca unul este pentru apa, unul pentru aer(intercooler) si unul pt ac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am rezolvat problema, se pare ca asa este sistemul asta, sigur este aftermarket, am inlocuit si furtunul care a cedat recent, am incarcat din nou instalatia si .... am racoare in masinuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi-am rezolvat si eu problema cu aerul.va spuneam mai de mult ca in momentul in care dau drumu la aer compresorul incepea sa huruie si am decoperit dupa o zi de munca sa-l dau jos(ca sa schimb un rulment pe care il consideram responsabil) mititelu de el nu mai avea gram de ulei.asa ca l-am pus la loc asa cum era si m-am dus sa-i bag freon si ulei si surpriza merge brici.asa ca acum am si eu frrrrig ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu ma gandeam deja sa montez tot sistemul de ac de pe masina de rezerva si ma lua durerea de cap cand ma gandeam cata munca am.... apropo, e cineva interesat de un ac pentru 480? ;D.... singura problema este radiatorul care are filetul de jos de la conducta stricat, in rest totul ok: compresor, furtune, dryer, vaporizator...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu un 440 din 96 si pana ieri nu mi racea cum trebuie aerul conditionat,dar sa rezolvat problema punandu-i freon pana la gramajul normal care trebuie sa fie in instalatie si acum imi raceste 100%!!! ;D

Sper sa ma mai folosesc de el ca deja suntem in septembrie!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0