Posted 14 Apr 2007 · Report post Salutare tuturor.Ma bucur ca am gasit o comunitate de volvisti, si inca activa din cate se vede.Sper ca voi contribui si eu in timp cu sfaturi, pareri, idei si altele.Motivul principal pentru care va solicit atentia, este o problema cu un Volvo care sunt pe cale sa il cumpar.E vorba de un s60 t5 din 2001 full options, care are 120 000 km reali.Masina e a unui prieten de al meu, si sunt pe cale sa o achizitionez.Singura problema pe care a avut-o cu ea, a fost ca undeva pe la 80 000 km, termocupla s-a stricat si s-a prajit garnitura de chiuloasa.Omul a mers cu ea la service, a schimbat garnitura, a alezat chiuloasa ca asa se face din cate stiu, si a pus o alta termocupla, putin diferita de cea originala, dar care functioneaza bine.Masina merge bine, consumul e foarte decent pentru 250 de cai putere, 9 extraurban, si cam 13 in bucuresti.Zilele trecute, in dorinta de a o testa mia bine, am facut o liniuta cu un prieten cu un mondeo de 130 de cai, diesel.Surpriza mare a fost ca pana la 200 de km/h abia daca l-am lasat in urma 10 metri.Am fost pe urma la saab la repreentanta sa ma 'dau ' cu un 9-3 aero motorul v6 de 250 de cai, sa vad cum ar trebui sa se comporte un motor de asemenea putere pe o caroserie asemanatoare ca greutate.Diferenta e enorma..Am mers cu multe masini la viata mea, de diferite puteri, insa totdeauna volvoul mi s-a parut extrem de lent pentru puterea lui.Acum mi s-a confirmat, diferenta e enorma.Tind sa cred ca e o problema a masiniii mele, mai ales ca am un mesaj de eroare care spune emission system service required.Acum sunt in dilema, nu stiu unde sa apelez si ce sa fac sa vad exact care e problema.Paradoxal, masina ajunge la viteza maxima, pe care am atinso de mai multe ori, insa nu are suflul specific unei masini turbo pe benzina.La un test cu acceleromtru, timpul pentru 0-100 km/h a fost de aprox 9 sec, unde ar fi trebui sa am aprox 7 sec.Daca este cineva intre voi care sa aiba un t5 cu care sa il compar, sau imi recomandati un service avizat sa imi faca o diagnosticare la un pret cinstit, voi fi mai mult decat recunoscator.orice sfat, idee este mai mult decat binevenita.Va multumesc anticipat, si bine v-am gasit!Petru Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 Apr 2007 · Report post Daca iti apare acel mesaj sondele lambda au inregistrat valori eronate de mai multe ori, iar ecu-ul masinii a intrat in modul de "avarie". Motorul merge, dar cu niste setari care reduc noxele la minim. Trebuie sa faci o diagnoza la masina sa vezi ce eroare este exact si sa remediezi problema. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 Apr 2007 · Report post deci crezi ca nu are nici o legatura cu rectificarea chiuloasei?danke Share this post Link to post Share on other sites
Posted 16 Apr 2007 · Report post de principiu, nu. problema ta este la partea de evacuare si, mai precis, catalizatorul sau sonda lambda. probabil catalizatorul nu-si mai face treaba cum trebuie si atunci datele pe care le citeste sonda sunt eronate. de aici lipsa de putere. acelasi simptom il ai si daca una dintre partile evacuarii este obturata. poti ajunge la viteza maxima, mai lent, dar nu poti folosi in totalitate puterea motorului. o alta cauza poate fi la turbo. daca nu se aude turbina (destul de pronuntat la un T5) se poate sa-ti trebuiasca un kit de reparatie pentru ea sau partea de electronic boost control sa fie defecta. pana nu o duci la un tester capabil nu-ti poti de seama.M. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 16 Apr 2007 · Report post Trebuie neaparat sa mergi la diagnoza cu masina. Tot ce putem noi sa-ti spunem sunt simple supozitii, dar daca iti indica chestia aia pe display atunci s-ar putea sa ai ceva necazuri cu catalizatorul sau cu sonda lambda si e normal sa nu-ti traga motorul ca lumea. Eu am un d5 de 163 cp si merge de rupe asfaltul, n-as putea spune deloc ca e puturos pentru puterea lui, doar ca orice motor turbo are un lag pana cand intra turbina in functiune (al meu e puturos pana pe la 1700 rpm dupa care intri in spatar). Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Apr 2007 · Report post poi da, aveti dreptatelegat de turbina se aude, insa nu ii simt prezenta, repet, experienta mea la turbine pe benzine e nula, la cele pe motorina este un lag, astfel incat cand se ajunge la turatia respectiva te arunca in scaun, la beznia stiu ca nu e asa.cred sa fie sonda lambda, o sa ma duc sa vad, imi pare rau ca nu mi-am facut timp, sa vad cum fac maine.as fi in schimb foarte, foarte curios sa merg cu un t5 in stare buna sa imi dau seama de diferenta, daca vre-unul dintre voi a mers si stie il invit la untest drive multumesc petru Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Apr 2007 · Report post daca ajungi duminica la intrunire sper sa te pot ajuta. nu am un T5, dar motorasul meu de 200 CP (sau vreo 250 CP din boost control) poate fi un adversar pe masura. in ceva: pentru a simti turbina la capacitatea maxima, la benzina, trebuie sa faci acel "kick down". adica, sa calci acceleratia la fund si mai brusc. daca o vei apasa constant pentru a urca in ture turbina nu te va ajuta decat fff putin.M. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Apr 2007 · Report post sal valabil si la mine; asta dk poti sa ajungi duminica la intanlire pot sa te plimb cu un 850 t-5 in stare buna dar cu motor de 2000 cm 211 cp.Salutari! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Apr 2007 · Report post Salutare tuturor si multumesc pentru sfaturi si pentru gandurile buneAm lipsit o perioada din tara si maine plec din nou, asa ca accesul meu la forum e nitel ingradit in perioada asta.Am fost la service la volvo si am facut diagnoza completa ,continand si diagnoza de rampa.Mi-au pus pe deviz piese de 200 de milioane, doar pentru ca masina este trecuta de 100 000 de km si ei recomanda schimbarea telescoapelor, ambreiajului, discurilor si altele.Cea mai spinoasa problema este ca debitmetrul de aer e bulit, o sonda de presiune, precum si tre sa schimb semeringul de palier ca imi curge ceva ulei pe acolo.mi s-a mai spus sa curat injectoarele, clapeta de acceleratie, si sa schimb bujiile.Nu stiu nic un service meserias sa faca asta, poate voi incerca la DANDON, undeva pe Teiul Doamnei, ca eu cu ei am mai lucrat.Debitmetrul la ei la reprezentanta este 1200 de lei.Stiti in alta parte pret mai bun?Imi pare rau ca nu am putut veni la intrunire, sper ca voi reusi sa ma revansez cu alta ocazie.Multumesc Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Apr 2007 · Report post Draga petrutz, Nu te obosi sa te agiti, debitmetrul, placutele si discurile de frana sunt o "placa" pe care o pun ei aproape fiecarui client. Deci le poti scoate din discutie. Telescoapele ? Scartaie ? Curg ? Troncane ? Ma indoiesc ca ar fi cazul sa le schimbi ! Ambreiajul schimba-l doar daca incepe sa patineze (se tureaza motorul "in gol" si masina ia incet-incet viteza). Singurul lucru cu care as fi de-acord este schimbarea simeringului de palier si cu curatarea injectoarelor. Clapeta de acceleratie ti-o poti curata si singur, e operatiune de 30 de minute, si bujiile cu o cheie de 16 si putina vointa de asemenea le poti schimba si singur. Trebuie doar sa te interesezi ce model iti trebuie exact, mai ales ca masina e turbo. Cred ca deja ai redus factura la 20 de milioane MAXIM... Si asta daca te-ai duce la reprezentanta sa faci operatiunile. Probabil in alta parte cu 10 milioane pleci linistit acasa Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Apr 2007 · Report post salutsuna foarte bine ce spui tu, insa am o pierdere de putere destul de mare, precum si un martor in bord si o eroare in mesajele calculatorului din bord.Deci banuiesc sa fie de la debitmetru totusi....danke Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Apr 2007 · Report post Pai... spune-ne ce erori ai ! Ce martor ai aprins in bord ? Fa-ne o poza la el sau hai sa ne vedem intr-o zi sa vedem despre ce e vorba ! Debitmetrul nu se strica pur si simplu, ci doar daca nu ai filtru de aer, daca e imbacsit, daca scuipa motorul ulei din galeria de admisie prin clapeta de acceleratie inapoi in filtru sau daca e stricata electrovalva care schimba sursa de aer de pe preincalzire pe aer curat. Ceea ce e putin probabil. Poti sa ai si un contact imperfect pe undeva si iti da batai de cap. Si eu am avut eroare de debitmetru si de fapt era de vina mizeria de pe langa clapeta de acceleratie + un contact imperfect la mufa debitmetrului. Curatat si rezolvat... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Apr 2007 · Report post Salut. Intervin si eu pe acest subiect deoarece se pare ca am trecut si eu printr-o faza asemanatoare, dar cu un 607 2.2HDi. Am avut o eroare "Emission control system faulty" care imi reducea toate performantele masinii la o viteza maxima de 135 KM/h si o aceleratie de luni de zile. Cand am bagat-o in service, tipii mi-au zis ca trebuie sa schimb turbina si cutia de viteze. Normal ca am plecat facandu-i pe toti in toate felurile si mi-am diagnosticat-o singur. Aveam un cod de eroare la turbina pentru presiune ridicata. In sfarsit, il resetez pentru a putea investiga momentul aparatiei problemei. Timp de o saptamana masina a mers in parametri, fara figuri. Eram fericit ca merge OK pentru ca trebuia sa plec cu ea in Germania. Ma opresc la Petromul dinainte de autostrada Pitesti, fac plinul, merg 2KM si cand ajung la 180km/h, zdrang, raman fara putere, la fel, acelasi mesaj. Ma tarai pana la Pitesti rugandu-ma sa nu se bage nimeni in fata mea ca sa reduc viteza. Baietii de la service-ul Peugeot din Pitesti, chiar si-au dat interesul si mi-au schimbat o electro-vana de la turbo, crezand ca pierderea de vacuum e problema. Mi-au explicat ca acel cod de presiune ridicata in turbo e normal, ca prin asta intra in protectie pentru poluare bla bla bla.... Ma opresc la Sibiu sa innoptez acolo. Plec de dimineata pentru a acoperi cat mai mult drum dar, surpiza, EROAREA. Ciudat a fost ca mi-a luat puterea doar pentru cateva minute fara a se stinge martorul. Am mers ok, dar cu mesajul aprins pana in Ungaria, unde am facut plinul. Ce sa vezi, dupa cativa km a disparut martorul si mesajul. Timp de 9 zile si 6000km parcursi numai cu combustil din afara n-am avut nici o problema. I-am inapoiat masina lu' taica-miu sa vedem daca o pati ceva. Concluzia mea este ca acest combustibil comercializat la noi a fost cauza pentru care masina mi-a facut probleme.PS: Taica-miu a patit-o IDENTIC inainte de mine tot in drum spre Germania tot alimentand inainte de autostrada Pitesti. Exact aceleasi simptome. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 May 2007 · Report post Va salutsa incep sa raspund pe rand, problema este de cateva luni la masina asta, insa ea accelereaza pana la 250 de km/h fara pb.Ins anu are demarajul pe care ar trebui sa il aiba, modul in care am determinat asta, este la o succesiune de liniute cu mai multe masini net inferioare.Cei de la volvo mi-au resetat eroarea, care nu a mai aparut o zi intreaga, dupa care a reaparut.Insa nimic nu era schimbat.Mi-au spus sa schimb debitmetrul, sonda de presiune, sa curat injectoarele si clapeta de acceleratie si eroarea va disparea.Masina functioneaza insa , in rest, in parametri normali, oarecum, tocmai ce am facut in aceste doua zile in drum de 1500 de km aproape si consumul mi-a iesit undeva la 9, mergand la viteze destul de ridicate.Pe langa asta, mi-au gasit semeringul pe palier dus, precum si altul, garnitura la capac de schimbat si cea de la turbina, precum si alte maruntisuri.Intrebarea mea este daca voi considerati ca astea sunt piesele ce trebuiesc schimbate sau altele ar putea fi cauzele, sa nu ma trezesc sa bag 20 de milioane si sa vad ca e aceasi buba, ca am mai patit-o si sunt satul de asta.MIDNIGHT, cand vrei sa ne vedem, in ce zona stai.Apreciez orice sfat MultumescPetru Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 May 2007 · Report post SalutCa o mica particularitate, am deconectat debitmetrul si am mers cu masina.A inceput sa dea rateuri, si puterea se plafona pe la 4000 de ture, in loc sa zburde.Debitmetrul poate fi stricat indicand si valori gresite, sau doar nu poate merge?Multumesc Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 May 2007 · Report post Dupa cate cunosc din sistemul de masurare al aerului trecut prin debitmetru, daca el este murdar, iti masoara bine in turatii joase dar in turatii inalte nu mai masoara bine. Nu stiu exact cat ar trebui sa fie debitele la relanti sau diferite alte turatii la motorul tau, dar cert e ca daca l-ai deconectat si merge prost nu de acolo e problema. Daca ar fi fost complet KAPUT, ECU-ul motorului ar fi inlocuit valorile date de el cu valori "implicite" si ar fi mers la fel de prost si cu si fara el. Da-mi un telefon la 0723.213.705 si vedem cum ne vedem. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 May 2007 · Report post Am comandat senzor de presiune, marti tre sa vina, sa vedem ce s-o intampla...cineva spunea sa nu fie nush ce paleti pe la turbina, dar nu credkeep u postedPetru Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 May 2007 · Report post Am vazut tarziu postul asa ca nu stiu daca ti-ai rezolvat problema.Am un T5 cu cutie automata si mi s-a aprins si mie acelasi mesaj cu service-ul emisiilor de gaze.Am resetat eroarea si mi s-a aprins dupa o saptamana.Am mai resetat odata si de atunci nu mi s-a mai aprins.Mie masina mi-a zburat si cu eroare si fara, nu am simtit nici o diferenta.Intrebare de 1000 de puncte:la relanti nu iti tremura motorul?Poate fi clapeta de acceleratie daca nu ai putere. Share this post Link to post Share on other sites