33wes

S80 2.0T - motor

52 posts in this topic

Buna tuturor! Motorul masinii mele (2.0T benzina, B5204t5) face un zgomot ciudat, are o bataie ritmata dar nu neaparat constanta... Acum cateva zile la drum intins mi s-a intamplat ceva la motor, nu avea putere, nici n-aveam cum sa accelerez pana la 3000 rpm. Prima data zgomotul nu era pronuntat, era ca si cum s-ar auzi un suierat functie de acceleratie, a doua zi cand sa ma duc la un centru de verificari - diagnosticare, am avut surpriza sa nu mai aud acel zgomot... La diagnosticare au aparut 8 erori spuneau cei de acolo dar mi le-au sters si mi-au spus sa mai rulez cu masina ca sa vada ce-mi mai apare. Am mai rulat aprox. 5 km, dupa care aparuse din nou zgomotul... Au pus-o din nou pe computer si n-au gasit cica... nimic; totusi zgomotul este si persista  ca o bataie  de "tachet" sa zic, in exprimarea mea. Deci, zgomotul nu este constant, in mers cand scot din viteza, zgomotul dispare, cand accelerez reapare, uneori cu mici intreruperi... Ce puteti sa-mi spuneti? s-a confruntat cineva cu astfel de probleme?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca "suiera" si nu are putere, verifica furtunele intre turbina, intercooler si clapeta de acceleratie. S-ar putea sa se fi spart unul din ele !

Share this post


Link to post
Share on other sites

mie imi facea un zgomot si la relanti, si atunci cand o turam putin se accentua si zgomotul...

am fost la service si au constatat ca era rulmentii de la alternator...

i-am schimbat si nu se mai aude nimik... (asta a fost la mine)

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca bate, suiera si nu trage......turbina probabil

daca doar ar suiera, furtunele de pe traseul de admisie

dar bataia ma duce cu gandul la turbo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua tuturor forumistilor volvo!

Numele meu este Adi si am si eu o problema...mi-a picat motorul la masina(S80 2.0T-2001) si am dus-o la un mecanic,care mi-a desfacut motorul si mi-a spus ca ma costa 700 euro manopera pt. demontat si montat motor ,reglat si pus in functiune;imi ofera si garantie la lucrare...

Ce credeti este bine?

M-ar interesa cat ma costa rectificarea vibrokenului sau cat m-ar putea duce daca as lua vibrokenul,cilindrii,pistoanele,biele si cuzinetii de la un alt motor?sau daca este bine sa demontez un alt motor si sa iau aceste parti de la el,pentru ca,ulterior sa fie montate pe blocul original.

Am sa va mai tin la curent cu detalii,in functie de ce aflu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut!

Am fost astazi sa -mi vad masinuta...statea acolo cuminte,cu "inima " scoasa,pregatita de o grefa.

Sper ca maine sa am un raspuns de la mecanic in legatura cu vibrokenul! sper sa se poata repara si face cuzinetii in acelasi timp;

colac peste pupaza,roata volanta este praf(degeaba o invarti,ca nu-si mai revine);

O problema grava,ar fi si cu pompa de ulei...n-a avut uleit de foarte mult timp si s-a ars;eu i-am pus ulei si i-am schimbat uleiul si filtrele la timp(7000 km), dar se pare ca cel de la care am luat-o si-a cam batut joc de ea.De abia astept sa vad ce-mi spune maine sau luni despre motor.

Am sa va tin la curent!

toate cele bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea se strica vilbrochenul la 2.0T, prima data se uzeaza cuzinetii de la lipsa uleiului si evident odata cu aparitia acestui fenomen incepe sa bata motorul si se aprinde in bord martorul de ulei si mesajul " NO OIL PRESSURE STOP SAFELY ASAP" .

Aceasta buba costa maxim 1000 lei cu tot cu ulei schimbat iar problema este de la sorb nu de la pompa de ulei .

Recomandarea mea este sa dai mai multe date despre mecanic si despre defect, adica ai vazut tu cu ochi tai vilbrochenul uzat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca scapi doar cu cuzinetii e bine , ai mers cu bataie la motor? Ca atci sigur trebuie rectificat si vibrochenul.

Pompa de ulei poate se repara ca altfel e nasol , ca e scumpa din cate stiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altu care a citit in bob de mazare, ai ghicit in bob ca trebuie rectificat VILBROCHENUL ?

Eu am mers 200 km cu motorul batand si cu NO OIL PRESSURE in bord si am stricat un cuzinet, nici macar amandoi ci doar unul de la pistonul 5 . Ce zici de asta ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altu care a citit in bob de mazare, ai ghicit in bob ca trebuie rectificat VILBROCHENUL ?

Eu am mers 200 km cu motorul batand si cu NO OIL PRESSURE in bord si am stricat un cuzinet, nici macar amandoi ci doar unul de la pistonul 5 . Ce zici de asta ?

Cred ca mai depinde si de noroc.

Eu in 30 de km am reusit sa distrug cuzineti,vibrochen si sa indoi 2 biele.

Motivul a fost lipsa de ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altu care a citit in bob de mazare, ai ghicit in bob ca trebuie rectificat VILBROCHENUL ?

Eu am mers 200 km cu motorul batand si cu NO OIL PRESSURE in bord si am stricat un cuzinet, nici macar amandoi ci doar unul de la pistonul 5 . Ce zici de asta ?

Tehnic si logic un vilbrochen ce a functionat citva zeci de km fara ulei intr-un motor cu conditii termice optime de lucru (temp apei la 90gr,de ex.) se poate uza pe zona manetoanelor datorita lipsei de pelicula de ulei.La fiecare detonatie cuzinetul bielei preia socul mecanic uzindu-se.De aici iti apare fenomenul de bataie la motor.

Fiind materialul moale cedeaza primul dar nimeni nu iti garanteaza ca nu poti avea uzura ,zgirieturi ,etc si pe vilbrochen.Avind zgirieturi pe vilbreochen si lasindu-l asa nerectificat vei avea pierderi de presiune ,etc.Daca tu ai avut sansa sa mergi atitia km avind uzuri minore nu inseamna ca este litera de lege pt fenomenul in sine aparut de ex. la colegul cu S80.Exista cote de masurare cu micrometru pt fiecare palier si maneton al vilbrochenului si apoi se stie ce este de facut daca are cine sa faca totul ca la carte tehnic vbind.

Nu spun noutati sau poate da pt. unii .Cind ramii fara ulei pt.un motor este ceva distructiv si etse total lipsit de sens sa continui drumul distrugindu-ti cu voia ta masina.Daca o faci orice piesa ce sufera lipsa de ulei isi schimba proprietatile fizice si este compromisa.Ori il refaci complet ceea ce costa mult ori mai logic alt motor care a fost verificat in prealabil.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altu care a citit in bob de mazare, ai ghicit in bob ca trebuie rectificat VILBROCHENUL ?

Eu am mers 200 km cu motorul batand si cu NO OIL PRESSURE in bord si am stricat un cuzinet, nici macar amandoi ci doar unul de la pistonul 5 . Ce zici de asta ?

Zic ca ai avut bulan , tot din bobul de mazare citit .

Share this post


Link to post
Share on other sites

in ce priveste,vibrochenul,l-am vazut desfacut si am dat cu mana pe el;am simtit pe langa pilitura si niste zgarieturi,striatii.

va spuneam ca marti voi avea sigur un raspuns in ce priveste costul pieselor;am convenit sa nu iau piese noi decat pompa de ulei,garnituri,cuzineti,curea distributie si bujii;restul,volanta,care se pare ca este dusa,pistoane,cilindrii,biele,etc le voi lua second,dar bune.

le va verifica mecanicul,sa fie ok!

din cate am inteles de la el,vibrochenul poate sa iasa la prima sau a doua operatie si atunci imi vor face si cuzinetii sau voi lua un set nou de cuzineti;

inca nu stiu exact cum voi proceda...oricum,am sa va tin la curent cu mersul reparatiei.Sunt si eu foarte curios ce-mi va spune?!ne mai auzim...

stiti cumva,cat costa o pompa de ulei la s80T?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu sunt prea mari zgarieturile alea, atunci se cheama"umbre".Dar nu asta e marea ta grija acum.Important e sa vezi in ce stare e vibrochenul.In mod normal, daca se uzeaza cuzinetii si iti apare acea bataie, marea problema poate consta in faptul ca acel cuzinet nu si=a mai facut treaba iar biela a batut in maneton(de unde si placutul zgomot).Degeaba privesti/pipai si analizezi vibrochenul ca daca are doar umbre(adica nu agata serios cand treci cu unghia pe el) nu iti va zice nimic.Durerea este ca se poate ca manetonul sa fie ovalizat.Si asta nu ai cum sa deduci decat cu un ceas comparator.Iar eu personal nu stiu pe nimeni care sa lucreze(bine)cu asa ceva.Si chiar m=ar interesa.Ca un sfat prietenesc(de la unu care e in aceiasi situatie ca tine)cauta un alt motor.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

asta am vrut sa fac...dar mecanicul m-a sfatuit sa nu iau un alt motor,pt ca garantia pe care mi-o ofera este foarte mica,de 3 luni,iar din ceea ce a mai auzit si a constatat cam 6 luni mai dureaza pana ce motorul sa se defecteze;cica sunt aranjate (probabil ca da...unele,dar nu cred ca sunt toate aranjate);imi imaginez ca dureaza mult sa faci un motor fara anexe din mai multe piese de la diverse masini si sa functioneze 6 luni de zile!

sincer...cred ca exagereaza...el oricum isi ia banii...pe manopera bine inteles.

marti ma hotarasc ce sa fac in continuare...!voi avea un raspuns de la el.

am gasit un motor la care-mi ofera garantie dat proaspat jos de pe un s80,care nu a fost lovit!

nu stiu daca sa am incredere...ce ma sfatuiti sa fac?(daca as trece sa zicem la planul B)

(Daca scapi doar cu cuzinetii e bine , ai mers cu bataie la motor? Ca atci sigur trebuie rectificat si vibrochenul.

Pompa de ulei poate se repara ca altfel e nasol , ca e scumpa din cate stiu).

cum a aparut bataia la motor,am tras pe dreapta si n-am mai plecat,decat pe platforma! :female::evil7:

am gasit pe ebay uk pompa la 285 lire

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sunt in aceiasi situatie ca a ta.Am facut motorul anul trecut(cu "garantie"100k km sau 2 ani)si la nici 35k km a crapat.Semicuzinetii de la biela de la pistonul 3 s-au incalecat => bataie la motor..etc.Acum..eu nu mai pot fi sigur de vibrochen.As putea sa ii pun un set nou de cuzineti, sa leg motorul la loc..sa ii dau foc..si poate sa mearga..sau poate sa nu!Adica..sa imi crape iar dupa ceva km.Atata timp cat nu am puterea de a verifica vibrochenul cu un ceas comparator..nu cred ca aleg varianta refacerii motorului ci mai degraba cea a cumpararii altui motor(si asa ma batea gandul la un upgrade :P ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@adi08

Am dat mai sus un sfat -constare #11 destul de la obiect si sper sa citesti dar ne spui ce iti spune mecanicul :D .De micrometru ai nevoie si iei cote din 8 puncte (45gr in 45gr.)dupa maneton si stii daca il dai la rectificat."Umbre" exista oricum datorita solicitarilor in timp.Eu am spus de zgirieturi cauzate de cuzinetul topit (incins brutal) care a lasat santuri in maneton DACA exista insemna rectificare .Asta ca si teorie f. scurta daca vrei

Eu iti spun cu mina pe inima sa iti iei un motor.Il pornesti , il tii sa mearga 1 h (temp apa si ulei la optim),turezi etc etc.Il opresti apoi vezi cum porneste la cald si daca ai zgomote suspecte etc.Este o metoda foarte simpla si de moment.Poti sa ii faci si compresia pe cilindru cu un manometru cu reductie speciala pt bujie sau manson de cauciuc.

P.S. Nimeni nu iti poate da garantie 100mii decit punind piese noi si lucrind "farmacie " si cu ceva noroc.Credeti-ma...

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Saphir nu am zis ca am ramas fara ulei ci fara presiune ulei, exact ce a patit si colegul Adi. Problema este ca nu sunt singurul care a patit asta, mai stiu inca 3 si tot asa au avut "bulan" ca mine, au schimbat doar cuzinetii si inapoi pe strada. Sa fie de la uleiul OEM Volvo ?

@Adi, asculta la colegul Saphir ca stie ce zice, cumpara un motor SH si ai rezolvat problema, asa il repari acum si pica maine, la fel cum a facut si Daann + multi altii .

Share this post


Link to post
Share on other sites

asta am vrut sa fac...dar mecanicul m-a sfatuit sa nu iau un alt motor,pt ca garantia pe care mi-o ofera este foarte mica,de 3 luni,iar din ceea ce a mai auzit si a constatat cam 6 luni mai dureaza pana ce motorul sa se defecteze;cica sunt aranjate (probabil ca da...unele,dar nu cred ca sunt toate aranjate);imi imaginez ca dureaza mult sa faci un motor fara anexe din mai multe piese de la diverse masini si sa functioneze 6 luni de zile!

sincer...cred ca exagereaza...el oricum isi ia banii...pe manopera bine inteles.

marti ma hotarasc ce sa fac in continuare...!voi avea un raspuns de la el.

am gasit un motor la care-mi ofera garantie dat proaspat jos de pe un s80,care nu a fost lovit!

nu stiu daca sa am incredere...ce ma sfatuiti sa fac?(daca as trece sa zicem la planul 8)

(Daca scapi doar cu cuzinetii e bine , ai mers cu bataie la motor? Ca atci sigur trebuie rectificat si vibrochenul.

Pompa de ulei poate se repara ca altfel e nasol , ca e scumpa din cate stiu).

cum a aparut bataia la motor,am tras pe dreapta si n-am mai plecat,decat pe platforma! :female::evil7:

am gasit pe ebay uk pompa la 285 lire

O pompa de ulei te costa cat un motor sh , mai bine schimbi motorul la banii astia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

astazi nu m-a sunat mecanicul...maine,daca nu ma suna il sun eu! oricum ,concluzia este clara...imi trebuie un alt motor(se pare ca este cea mai buna rezolvare);

voi incepe sa fac demersurile,pentru achizitionarea unui alt motor...de volanta am vorbit,mai trebuie sa vorbesc de o pompa sh de ulei si le comand.

stiti cumva,cei de la Sv sunt seriosi?a mai luat cineva de la ei?

daca stau sa ma gandesc mai bine,nu cred ca poate face cineva un motor foarte bun cu scule rudimentare...intr-un service privat fara prea mare dotare.Poate gresesc...motoarele de la volvo sunt verificate pe stand in fabrica si cred ca as putea avea de doua ori cel putin sanse sa fie mai bun decat cel montat si testat la un atelier privat .

contraziceti-ma,va rog daca gresesc...!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cei de la SV sunt seriosi daca te referi la Ionutz Lup sau Iuliano, nu stiu insa daca au un 2.0 T din 2001 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

da la Ionutz lup ma refeream...s-a oferit sa ma ajute cu un motor (2.0T)

cred ca maine il si comand!

daca-mi face o oferta buna,iau si pompa de ulei!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ura pentru tine.Se pare ca..esti mai norocos ca mine:|

Share this post


Link to post
Share on other sites

este putin cam departe sa merg pana la Sv....eu stau in Bucuresti.As prefera sa gasesc mai aproape de Bucuresti;

- ma puteti ajuta sa gasesc un motor mai aproape de casa? In afara de Stefanesti si Belciugatele;mi-au facut o oferta,ca luam toata masina la banii aceea. :confused2:

L-am convins pe mecanic sa renuntam la ideea de a cumpara piese si a face motorul...va multumesc tuturor pt sprijinul acordat.Poate ne vom intalni mai incolo cu totii cand vom scapa de probleme si ne vom putea bucura de timpul petrecut impreuna! :headbang: :headbang:

am gasit un motor benzina 2.0T,foarte bun(dupa spusele D-lui Cristian Sofica-de incredere,cred) si o roata volanta,de asemenea foarte buna;

cum vi se pare pretul de 800 euro?

ca sa-mi acorde garantie la motor imi cere 1000 euro/an;cum vi se pare?!

imi puteti spune cat este manopera de montat motorul+ reglajele aferente?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now