BogdanG

Consum aberant de mare XC70 D5@163Cp

86 posts in this topic

Are ceva masina mea dar nu-mi dau seama ce  DAR vezi ca tu citesti printre randuri, Catalin nu a zis ca ii consuma 3-4% mereu, a zis ca atat consuma masina pe cruse control si era vb de consumul instant si el a pus aceste consumuri ca sa se vada diferenta intre consumul cand DPFul intra in regenerare, consum fiind aproape dublu .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am citit printre randuri si stiu foarte bine in ce conditii a masurat aceste consumuri. De asta m-am si amuzat. Este un efort inutil sa faci aceste masuratori. De exemplu masina mea nu consuma nimic la vale cu treapta a 4 a ,50 km/h . In bord consum instant 0.0  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

La orice masina cu injectie consumul este 0 in frana de motor, este o metota foarte buna de reducere a consumului, din pacate la automate nu merge .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ marian

te duc io cu acceleratii fulminante in regim de coasta (cheia, a 2-a si-a 3-a) si cu viteza de regim peste 230 (ploiesti cimpina) si daca pun mai mult de 16 l la 100 km te cinstesc cu 500 euro !!

(plin pe plin, sa nu fie discutii)

in ploiesti am consum MAXIM 8% oricit de tare as vrea s-o calc. iarna. de obicei scot 6.8-7.2 , iar fii-miu care merge economic, scoate si 5.5 iarna. nu stii ce e ala d5 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine consuma mai mult pt ca are km "fara nr, fara nr, fara nr, si are aproape 2T masina si are cutie autoamata si are transmisie integrala si ma are si pe mine sofer .

Rezolvarea problemei consumului aberant a fost schimbarea masinii cu una pe benzina ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sal! eu am un s80 d5 automat, pe bord imi arata consumul mediu de 8,5 in oras Arad (Oras mic cu multe semafoare) dar in realitate consuma 10, consum facut,( facut plinul, mers 100 km si iar facit plinul pina curge afara) treaba asta nu am facuto odata ci des ca nu suport sa ajunga acul sub jumate si alimentez numai de la rompetrol si mol, cu plinul facut imi arata ca am de parcurs 1100 km si rezervorul e de 80 dar intra 90 fortat. S-ar putea rezolva problema sa-mi indice corect daca am sa-i fac un update de soft?  Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este o problema standard la motorizarea D5, probabil este legata de injectoare pt ca la unii arata corect, la putini insa dar exista cazuri .

Nu rezolvi problema cu update de soft, sau cel putin nu am auzit sa rezolve problema vreun update de soft .

Consumul este calculat cu ajutorul injectoarelor, o anumita cant de motorina trece prin injectoare intr-o durata de timp, asa se face la toate masinile pe injectie, probabil ca in timp se decalibreaza si nu mai masoara corect .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum dupa resoftare consuma muuuult mai putin, cu 2 litri din ce vad eu, stiu ca suna aberant dar asta este.

Masina e alta acum si pot spune ca resoftarea a facut toti banii, in 10000km cred ca se amortizeaza .

Update de soft am făcut şi eu, dar n-am observat modificări nici în privinţa afişării, nici a măsurării cu baniţa (adică la pompă).

Poate ar fi interesant de ştiut şi cât scade consumul (real şi afişat) la maşinile cu chip sau cu powerbox. Powerboxul lui Iulirx nu se pune, că el are stilul propriu de condus, teroarea benzinăriilor... :tongue3:

Share this post


Link to post
Share on other sites

update de soft faci la reprezentanta:rolleyes:

resoftare la o firma specializata (se rescrie harta )sau altundeva cu conditia ca softul sa fie garantat (sa nu fie modificat de vreun bagator de seama)

bogdan dupa cate stiu are schimbat softul de aia merge mai bine si consuma mai putin:rolleyes: :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, da, la reprezentanţă am făcut update-ul, ce n-ai înţeles? ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, da, la reprezentanţă am făcut update-ul, ce n-ai înţeles? ;D

nu i vorba de ce am inteles:

am spus ca cu update de soft multe nu faci (daca are vreun bug ala vechi atunci merita) in comparatie cu remaparea:rolleyes: :rolleyes:

Edited by volvo 244

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doctore daca citeai cu atentie vedeai ca "soft"= chiptuning nu software reload la ECM laugh.gif

Oricum am rezolvat problema consumului aberant, era din cauza debitmetrului care nu era de D5 ci de 2.4T adica de benzina, am observat asta dupa un an de zile din pacate si multi litrii de motorina arsi aiurea.

Problema era cam asa, debitmetrul citea eronat mai mult aer iar ECU baga motorina cu galeata ca doar nu o platea el, din cauza asta scotea masina fum si se topeau ghetarii in Antarctica rolleyes.gif

Acum consumul a scazut considerabil adica de la 14% iarna la 11%, eu ma declar multumit acum de masina .

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doctore daca citeai cu atentie vedeai ca "soft"= chiptuning nu software reload la ECM

Păi, până unde ai afirmat că s-a rezolvat din resoftare, despre reloadul softului ECM se vorbea, cum era să văd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am spus ca am schimbat softul la cutie la reprezentanta iar la motor am facut resoftare adica ciptuning .

Nu am facut update soft (reload ) la ECM pt a afisa corect consumul in bord pt ca avand ciptuning imi este frica sa nu se stearga softul, asta am spus mai sus (in primele posturi) .

Oricum dupa cum am spus mai sus problema consumului la mine era din alta parte laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, am înţeles... MAFs-ul greşit...

Şi eu vreau să-l scot pe-al meu şi să-i dau cu spray, dar să-mi monteze cutia de viteze la loc, mai întâi... :banghead:

N-am ştiut că te referi la cipuire când ai zis "resoftare"... sorry...

Mi se pare logic să nu-i mai faci upgrade la softul original, din moment ce ai altul. Trebuie să aştepţi updates la cel pe care-l ai, acuma... ;D

Edited by HEIMÐALLR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari, am exact aceasi belea cu consumul una e afisat si alta consumul la D5, stiti pe cineva in TM sa faca chipuri nu experimente pe masina ? Multumiri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La reprezentanta trebuie sa ceri update soft la ECM, dupa aceasta operatiune o sa ai consumul real afisat in bord .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doctore daca citeai cu atentie vedeai ca "soft"= chiptuning nu software reload la ECM

[...]

Misterioase sunt căile resoftării... ;D

Ca să sistematizăm:

ECM reload = consum nemodificat, creşte doar cel afişat;

chip tuning = afişaj nemodificat, consum redus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa chiptuning nu scade consumul, ramane acelasi dar creste puterea.

Oricum rezolvarea a fost data de Parola acum 2 ani, update soft ECM iar dilema mea cu diferenta de consum intre BC si pompa se rezolva de atunci .

Eu eram in acelasi timp contrariat de consumul mare pt un diesel, ulterior m-am desteptat si am aflat ca producatorul spune 11.4% consum la masina asta in regim urban si eu comparam mere cu pere adica S60 D5 care nu este AWD si are cu 200kg mai putin, ma dadeam de ceasul mortii, "de ce consuma cat un benzinar", acum am aflat, iarna fara "webasto" poate consuma mai mult decat un benzinar iar 13% urban este un consum normal, adica un plus de 15% fata de consumul dat de producator iar iarna 14% iar este normal daca nu ai "webasto" .

Acum insa cand am debitmetru corect, ciptuning, ulei 2T in motorina consumul(la pompa) este exact cel dat de producator, 11.5% la o medie de 18km/h, pt o masina asa de grea este un consum chiar mic, eu speram un 8% ca tot romanu obsedat de dizal, ei bine dizalu nu mai este de mult o afacere .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jupane , depinde de dizal 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa chiptuning nu scade consumul, ramane acelasi dar creste puterea.

[...]

Teoretic, ar trebui să scadă, dacă stilul de condus rămâne nemodificat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa primii 5000km, in perioada 7martie-11 aprilie, cu noul meu partener de servici, XC70, D5 AWD, fabricat 2003, anvelope de iarna Kummo, am reusit sa scot un consum mediu de 8,56% (motorina OMV-Petrom), majoritatea distantei parcursa in afara localitatilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

8.5% este consumul mediu dat de producator dar conteaza cat ai mers afara si cat ai mers in oras, daca ai mers numai 10% urban atunci e multisor .

Eu unul nu sunt deloc multumit de consum pt ca un XC90 D5 EURO4 consuma 11% urban, adica mai putin decat scot acum cu XC70-ul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urmatoarele mii de km, probabil ca vor arata altfel; acum doar ne-am cunoscut! The beginning of a beautiful friendship! :smile: Trecem pe gumele de vara cu jantele originale, avem frane noi, nu mai trecem de 2500rot/min, nu ne pai punem mintea cu toate nemtoaicele ... :rolleyes2: . Cat despre circulat in localitate, cred ca e undeva spre 15%, dar clar, nu e de oras aglomerat si inghesuit precum Clujul!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dar clar, nu e de oras aglomerat si inghesuit precum Clujul!

E de oras liber si rarefiat precum Bucurestiul :hello:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now