BogdanG

chiptuning la D5 de 163CP si 185CP hai sa ne dam in barci

124 posts in this topic

Pentru Iulirx cu dedicatie ;D

Se poate face pe la 220 CP fara errori de FAP si fara sa se vada la revizie, te coafeaza ?

Problema la D5 este ca nu se cunosc limitarile motorului, nu se stie pana la ce putere tine vibrochenul, la VAG stiu la Volvo nu stiu. Ca exemplu din 1.9 TDI PD @105CP se pot scoate 200CP numai din turbina si soft + disc ambreiaj sport. La motorul care l-am avut eu pe Golf de 90CP se puteau obtine numai 180CP din pompa de injectie de 110CP, injectoare race si turbina +ambreiaj, dupa 180CP face poc viobrochenul. La mine insa nu pot face modificari de peste 200CP pt ca nu tine transmisia, cuplul sarind de 500NM face poc cutia automata si transmisia.

Alt exemplu stupid, motorul 1.8T de la VAG merge facut din soft pana pe la 220CP, cu modificari hard pana pe la 550CP dar cu morcovu in fund, pt ca motorul sa tina fara probleme 600CP trebuie bloc motor de 1.9 TDI. Asta ne spune clar ca blocul motor de diesel tine mai mult .

Deci la tine ca sa nu fie probleme trebuie sa incepi cu  un ambreiaj sport, ceramic de preferinta, este undeva pe la 500E. Problema la Volvo insa si nu numai este acea volanta bimasica, nu stiu daca pt D5 exista varianta single mass.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zici tu ca ala de la VAG de 105 diesel mere pana la 200? am un leon 2006 cu motoru ala. cre ca ar mere bine pe la 150 cp. cam cat ar costa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hai ca o sa stam de voba mai amanuntit. nici io nu vreau sa exagerez cu puterea. m-ar interesa mai mult o crestere de cuplu.

trebe sa ies din garntie si , pina atunci - martie 2010-, avem timp sa mai "sapam".

cel mai mult, vreau acceleratii tari intre 40 si 140 km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine este fascinanta acceleratia de la 120km/h in sus, pot spune ca urca extrem de rapid si asta testata pe autostrada cand sunt impins de la spate de masini mai puternice, chestia nasoala la mine este limitarea cutiei automate, care este extrem de scurta(asta e un avantaj) dar schimba lent comparativ cu un DSG de exemplu .

Una peste alta pt o masina de 1770 km se misca exceptional ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tinind cont ca e postul tau,imi permit sa te intreb.

ce crezi Bogdane ca se mai poate scoate dintr-un 2.0T, benzina,normal, de 165 caluti(cati or mai trai), cutie automata si la ce se umbla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai cel mai simplu vorbeste cu BiriV, el are soft de la RBN (ca si mine) si are vreo 200CP.

Problema mare la modelul tau este ca ECU se afla in bord si nu prea se baga nimeni sa-l dea jos pt resoftare .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lunga mai e masina ta, nea Bogdane... :D

La mine este fascinanta acceleratia de la 120km/h in sus, pot spune ca urca extrem de rapid si asta testata pe autostrada cand sunt impins de la spate de masini mai puternice, chestia nasoala la mine este limitarea cutiei automate, care este extrem de scurta(asta e un avantaj) dar schimba lent comparativ cu un DSG de exemplu .

Una peste alta pt o masina de 1770 km se misca exceptional ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

La fel de lunga ca a ta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care este diferenta dintre motorul 2.4 D5 de 163 si 185 cp ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E alt motor, alta mancare de peste, alta generatie, alta gandire, alte componente si ma opresc la etc ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima impresia a fost ca e diferenta doar de soft. Se pare ca m-am inselat. M-ar fi interesat o resoftare dar cred ca o las asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

io , la apox. 230 cp , am torq steer de ma dor miinile...si peste 230 km/h nu ma mai simt in siguranta. e cam mult 250cp pentru sasiul asta, parerea mea.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zack D5 tau merge facut pana la 199 CP, mai mult nu merge, oricum e o diferenta uriasa intre 163CP si 19x CP .

D5ul de 185CP merge facut bine de tot pt ca are alta turbina si alte injectoare .

Share this post


Link to post
Share on other sites

d5 ul meu a trecut de curand pe la sebastian de la racing code.rezultate bune,masina raspunde mult mai bine la apasarea pedalei de acceleratie,cuplu mult mai bun.intr un cuvant sunt foarte multumit,merita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai iti spun io : i-a dat cuplu +20% pe plaja mai mare (probabil 1700-4200)

i-a dat putere +20%.

asta in cazul in care nu s-a umblat decit la soft (si nu i-a dat sa zaca). daca l-a dus la limita atunci inseamna ca s-au schimbat multe (evacuare,admisie,turbo,frine,ambreiaj,suspensii) - dar cred ca n-a fost decit soft....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@balanelalexandru

sa fii atent ca te va fura la volan (torque steer).

mie personal , cel mai periculos (asta daca nu stii ce te asteapta) mi s-a parut atunci cind vrei sa depasesti "la fund" si banda de depasire are santuri facute de tiruri. are citeva fractiuni de secunda tendinta sa se duca "de suflet" , ori in masina depasita ori in decor. mare atentie, tine volanul bine in AMBELE miini si nu incerca sa corectezi traiectoria - se va redresa singura

Share this post


Link to post
Share on other sites

@iulirx abia acum am reusit sa citesc mesul tau.mc de indrumari.am observat torque steerul.te obinuiesti rpd cu noile modificari.

intr adevar a fost doar soft.standul dino mi a aratat un castig de 31 de caiuti+110nm.din ce mi am putut da seama pana acum masina se comporta la fel de bine si am 20000km facuti de atunci.

totusi pe zapada la viteza mica are tendinta sa derapeze mult mai repede spre deosebire de iarna trecuta cand simteam ca rotile de pe fata au o mult mai buna aderenta la sol la aceeasi viteza,respectiv aceleasi treapta a cutiii de viteza.dar ma gandesc , ca poate fi din cauza faptului ca s a marit puterea efectiva la roata.

pot spune ca pana in 190km/ora masina accelereaza demential.in mers normal consumul a ramas acelasi poate o idee mai mic,dar atunci cand rulezi cu viteza de aprox 160 180 km/h consumul a crescut considerabil fata de cel initial.e drept ca la viteza asta si masina raspunde mult mai bine.dak mai observ ceva mai spun :D

Edited by Danyx

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zack D5 tau merge facut pana la 199 CP, mai mult nu merge, oricum e o diferenta uriasa intre 163CP si 19x CP .

D5ul de 185CP merge facut bine de tot pt ca are alta turbina si alte injectoare .

1 cu softul de la RBN a crescut si viteza maxima? k al meu stock urca pana la 225 230 si se termina plaja de turatii si nu mai urca.se blocheaza turometrul la 4500 park

2 cu noul soft intra turbina mai repede k stock are un pic de lag care ma deranjeaza cate o data.park de la 1900 2000rpm intra turbina

3 am scos toba fina la pt acel fluierat, dar daca scot al doaile acatalizator si intermediara ( aia oricum e directa) nu mai ajut un pic masina?

4 eu am cutie manuala in 5 trepte. cat de mare e riscul sa pice volannta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru Iulirx cu dedicatie ;D

Se poate face pe la 220 CP fara errori de FAP si fara sa se vada la revizie, te coafeaza ?

Problema la D5 este ca nu se cunosc limitarile motorului, nu se stie pana la ce putere tine vibrochenul, la VAG stiu la Volvo nu stiu. Ca exemplu din 1.9 TDI PD @105CP se pot scoate 200CP numai din turbina si soft + disc ambreiaj sport. La motorul care l-am avut eu pe Golf de 90CP se puteau obtine numai 180CP din pompa de injectie de 110CP, injectoare race si turbina +ambreiaj, dupa 180CP face poc viobrochenul. La mine insa nu pot face modificari de peste 200CP pt ca nu tine transmisia, cuplul sarind de 500NM face poc cutia automata si transmisia.

Alt exemplu stupid, motorul 1.8T de la VAG merge facut din soft pana pe la 220CP, cu modificari hard pana pe la 550CP dar cu morcovu in fund, pt ca motorul sa tina fara probleme 600CP trebuie bloc motor de 1.9 TDI. Asta ne spune clar ca blocul motor de diesel tine mai mult .

Deci la tine ca sa nu fie probleme trebuie sa incepi cu un ambreiaj sport, ceramic de preferinta, este undeva pe la 500E. Problema la Volvo insa si nu numai este acea volanta bimasica, nu stiu daca pt D5 exista varianta single mass.

gresit la 1.8t merge fara probleme 340 cai, daca ii schimbi decat doar bielele tine in jur de 500.... si nu strangi din "fund" crede-ma ca stiu asta..... a ca sa treci de 500 este indicat un stokerkit de 2.1 l care este compus din arbore de 1.9 tdi si biele de 2.0 tfi si crede-ma ca blocul tine .....

Edited by HEIMÐALLR
Scriere neconformă

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu de unde stii tu toate astea pt ca sunt foarte putine 1.8T-uri in RO foarte modificate iar peste 500CP nu sunt decat cateva si doar 2 care sunt folosite ca masina de zi cu zi . Una din ele este a unui prieten bun de-al meu si are RBN la nr .

Share this post


Link to post
Share on other sites

E din "domeniu" omul... stie multe.... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu de unde stii tu toate astea pt ca sunt foarte putine 1.8T-uri in RO foarte modificate iar peste 500CP nu sunt decat cateva si doar 2 care sunt folosite ca masina de zi cu zi .

Daca veneai la intalnirea din Constata, te punea si pe tine la curent :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now