Victor

Lamurire

32 posts in this topic

Am o mare nedumerire.

Daca merg cu motorul sub-turat este nasol fiindca nu se curata filtrul de particule (la drumuri lungi) si nu face bine la motor (diverse motive citite pe forum). Daca merg cu motorul turat (3000-4000r) rezulta consum mare dar si alte avantaje.

Intrebarea mea este ce alte dezavantaje sunt daca merg cu motorul turat. Sa spunem peste 5000 timp de 10-15 sec.

Merci fain anticipat pt. pareri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La motor nu face rau daca mergi "subturat". Asta e oarecum valabil la benzinare.

La diesel ai sau esti aproape de cuplul maxim, undeva in jur de 2000 de ture. Deci motorul merge "in putere" la ture mici. Turele scazute dau probleme la turbina si nu la motor. Dar asta numai la un stil constant de mers cu schimburi pana in 2500 de ture.

Turele mari folosite constant duc si la consum mai mare de ulei si de apa (antigel). Dar si aici... 10-15 secunde 5000 de ture din (sa zicem) 5 minute folosire... nu inseamna ceva notabil ca si comportament al motorului.

P.S. Cate ture ai disponibile la 2.0D?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treptele 1-2 = nu conteaza, poti sa mergi si in ralanti

Treapta 3-a = minim 1500 rpm, acceleratie usoara pina la 2000 rpm( turatia de cuplu maxim ).

Treapta a 4-a = minim 1800 rpm, acceleratie usoara pina la 2000 rpm.

Treptele 5 - 6 = numai in cuplu, adica minim 2000 rpm.

Mentionez ca astea sint turatile minime la care trebuie sa ramii dupa ce ai schimbat treapta.

De preferat a nu se tura mai mult de turatia de putere maxima, adica 4000 rpm in cazul de fata.

Important ! Sa stiti ca si dieselul se poate tura pina la 4.000 rpm, chiar este indicat dupa rodaj sa se urce in turatia pt curatire turbo, tobe, catalizator.

A nu se tura peste 2400 rpm inainte de a urca temperetura lichidului de racire, undeva 50-60 gr C, dupa ce a ajuns la aceasta temperatura va puteti duce pina la 3.000 rpm.

Numai dupa ce a ajuns la 90 gr C puteti tura pina la 4.000 rpm.

Ce am scris mai sus este pt mers la consum si sanatos.

Nu va luati dupa birfele din fata blocului, dieselul se simte bine la turatie, cel mai mult ii place intre 2000 si 3000 rpm.

Odata ajuns in turatia de cuplu ( cazul de fata, 2000 rpm ) puteti accelera brutal daca este nevoie, nu se intimpla nimic, dar nu mai mult de turatia de putere maxima.

Valabil pt orice tip de diesel, se schimba numai datele motorului si de aici se aplica formula.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai Victor nu te supara pe mine dar ca fost si actual posesor de diesel ma faci sa rad cu cele 6000rpm, asta e ce ai tu pe ceas, in rest nici un diesel stock nu ajunge la 6000rpm, pe rosu intra pe la 4500 rpm iar la 4800 rpm (in sarcina) se taie gazul (motorina in cazul de fata). 

Ce nu trebuie sa faci la un TD este sa dai kickdown cand esti in treapta superioara si sub 2000rpm, se creaza presiuni foarte mari in turbina si se poate rupe axul turbinei. In rest dupa ce s-a incalzit motorul poti face cam tot ce-ti trece prin cap, din pacate mersul economic nu prea se pupa bine cu viata EGRului, care la mers lin sta cam tot timpul deschis si aduce aport de gaze nearse pe admisie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

regenerarea filtrului de particule se face automat, indiferent de turatia la care mergi.

ea se face aproape continuu. nu trebuie sa-ti faci probleme ca mergi sub (supra) turat.

tu mergi normal, ca de regenerare se ocupa altcineva fara ca tu sa simti asta.

un diesel turbo e calculat sa mearga cel mai bine (putere/consum)la turatiile turbo, adica undeva intre 2300 si 3300.

daca mergi sub turbo ai motor aspirat cu 60-65% putere si cuplu mai mici , deci nu asta vrei, nu ?

singurul lucru de evitat este, asa cum a zis si bogdanG, sa nu-i dai blana sub 2000-2200, si poate, din experienta zic, sa nu mergi cu vre-un cip ca al meu ca-l infunzi.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe rosu intra pe la 4500 rpm iar la 4800 rpm (in sarcina) se taie gazul (motorina in cazul de fata). 

De acord cu tine, cu o singura completare.

La sprint, respectiv vitezele 1 si 2 (poate si la 3, putin), nu mai este valabila limitarea la 4800 rpm.

Te lasa sa ii dai in jur de 5100-5300rpm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan G, Adi 2727 a intrebat cate ture am disponibile. Nu am afirmat ca am ajuns la 6000 ci ca atatea indica ceasul.

Merci de informatia privitoare la intreruperea gazului la 4800. Este bine de stiut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Adi asta poate la tine sau la Golful meu 1, la astea mai noi taie gazul indiferent de treapta, si la D5 si la TDI exista limitare electronica, ea se poate muta din soft mai sus sau mai jos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la 2.0d-ul meu cipat intra pe rosu la 4500 si imi taie gazul fix la 5000.

eu cu motorul rece merg lejer (lejer = schimb la 2200-2500 ture), iar dupa ce s-a incalzit... cum spunea adi... dezmat :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta pana se infunda filtrul de particole ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta pana se infunda filtrul de particole ;D

sau asa  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu ce cip ai (cum interactioneza cu unitatea centrala) insa, ai grija ca el functioneaza si daca e oprit !

daca doar mareste presiunea in rampa e periculos din 2 motive :(spun din experienta - personal am luat-o in freza)

1. infunda filtrul de particule

2. schimba regimul termic al motorului, cu toate implicatiile ascetui lucru. inca o data : fii atent ca el functioneaza si daca il opresti !! (nu la 100% din capacitate, dar functioneaza)

(nu te incinta la 250cp si 500nm , ca-i rupi motorul si altele- solutia este resoftare profesionala + ce mai cere puterea si cuplul)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu eu este cu auto-curatare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu ce cip ai (cum interactioneza cu unitatea centrala) insa, ai grija ca el functioneaza si daca e oprit !

daca doar mareste presiunea in rampa e periculos din 2 motive :(spun din experienta - personal am luat-o in freza)

1. infunda filtrul de particule

2. schimba regimul termic al motorului, cu toate implicatiile ascetui lucru. inca o data : fii atent ca el functioneaza si daca il opresti !! (nu la 100% din capacitate, dar functioneaza)

(nu te incinta la 250cp si 500nm , ca-i rupi motorul si altele- solutia este resoftare profesionala + ce mai cere puterea si cuplul)

pai vreau sa resoftez masina cat de curand... + turbina,  injectoare... ce-o mai trebui schimbat dupa aia

pana acu nu am avut nici un fel de probleme cu cipul.

mai exact la tine care a fost buba?

Share this post


Link to post
Share on other sites

imi da aprox 220-230 cp si in jur de 500 nm DAR,

imi infunda filtrul de particule.

asa ca, mai bine, NU.

nu-l foloseam io mereu, insa fara a sti cit rezista motorul fara remapare (numai din cr) la 500nm nu-mi vine sa-l mai folosesc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai nenea Iulirx matale nu ai avut soft ci un amarat de power box care din principiu nu face altceva decat sa pacaleasca ECU . CU un soft destept masina ta va trage mult mai bine fara sa dea mult fum astfel incat sa infunde FAPul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai io, nu asta ziceam ?

la citi nm o rezista motorul d5 2008 fara a scimba nimic in interiorul lui , si fara a-i scurta viata ?

or fi 450,480,500,520 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ca tot se vorbeste aici de filtru de particule cum afli exact daca ai si cand anume el se "autogoleste" ca am inteles ca atunci scade serios puterea motorului?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut baieti. "Redeschid" putin topicul pentru o mica nelamurire. In ce a scris Adi2727, parola si Bogdan G mai sus e bine de stiut si am bagat la cap dar... Am lucrat la un idiot (idiot = om cu idei :smile) pe microbuz care ma obliga intr-un fel sau altul sa ma intorc la firma cu consumuri (daca era dupa capul lui 1%) cat mai mici. Adica mergeam cu 70km/h in treapta 5 indiferent de drum. Mi-am facut un stil de a conduce dupa cum conduceam duba aia, iar acum la masina mea folosesc cam aceasi metoda dar fara sa-mi dau seama. Mai exact ... merg cu ea subturata si folosesc foarte mult frana de motor. Frana de motor nu-si are rostul aici pentru ca vorbim de motoare subturate dar daca imi dati un raspuns si pentru frana de motor e binevenit. Din povesti am auzit ca la orice motor daca ma duc cu el subturat nu-si face ungerea cum trebuie (uleiul nu se ridica din baie) si atunci motorul clacheaza se strica. Si procedez cam asa. viteza 1 pana in 2000rpm si schimb, iar restul treptelor pana in 2200-2500rpm si schimb. Nu vreau sa conduc "la consum" dar parca mi-e mila cand o aud cum "urla" la 3500- 4000rpm si mi-e frica sa nu-i stric ceva. Nu-i prima mea masina dar pur si simplu o iubesc si nu vreau sa o stric. Ar trebuie sa-mi revizuiesc stilul de condus sau intradevar la benzinare nu are importanta ca o tin subturata?

Un mecanic de cartier mi-a spus sa nu mai folosesc frana de motor ca solicit cureaua de distributie si multe altele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La benzinare iti recomand sincer sa schimbi la 3000rpm treapta de turatie.

Mecanicul ala de cartier o sa ramana cu mintea in cartierul lui, atat am de spus... :)

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La benzinare iti recomand sincer sa schimbi la 3000rpm treapta de turatie.

Se aplica si la cele aspirate sau nu intra in aceeasi categorie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut baieti. "Redeschid" putin topicul pentru o mica nelamurire. In ce a scris Adi2727, parola si Bogdan G mai sus e bine de stiut si am bagat la cap dar... Am lucrat la un idiot (idiot = om cu idei :smile) pe microbuz care ma obliga intr-un fel sau altul sa ma intorc la firma cu consumuri (daca era dupa capul lui 1%) cat mai mici. Adica mergeam cu 70km/h in treapta 5 indiferent de drum. Mi-am facut un stil de a conduce dupa cum conduceam duba aia, iar acum la masina mea folosesc cam aceasi metoda dar fara sa-mi dau seama. Mai exact ... merg cu ea subturata si folosesc foarte mult frana de motor. Frana de motor nu-si are rostul aici pentru ca vorbim de motoare subturate dar daca imi dati un raspuns si pentru frana de motor e binevenit. Din povesti am auzit ca la orice motor daca ma duc cu el subturat nu-si face ungerea cum trebuie (uleiul nu se ridica din baie) si atunci motorul clacheaza se strica. Si procedez cam asa. viteza 1 pana in 2000rpm si schimb, iar restul treptelor pana in 2200-2500rpm si schimb. Nu vreau sa conduc "la consum" dar parca mi-e mila cand o aud cum "urla" la 3500- 4000rpm si mi-e frica sa nu-i stric ceva. Nu-i prima mea masina dar pur si simplu o iubesc si nu vreau sa o stric. Ar trebuie sa-mi revizuiesc stilul de condus sau intradevar la benzinare nu are importanta ca o tin subturata?

Un mecanic de cartier mi-a spus sa nu mai folosesc frana de motor ca solicit cureaua de distributie si multe altele.

Legat de mers subturat nu ai ce probleme sa ii faci unui autoturism ca si defectiune.Daca facem asa analiza pt diverse motoare exista anumite situatii particulare.Tu ai intrebat asa ceva general.La motoarele diesel exista un ceva de tinut cont dar si aici depinde.Orice diesel daca se conduce la 2200-2800 rpm este normal.

Daca fololosesti frina de motor trebuie facuta in plaja de cuplu sau daca masina nu are interval de cuplu incerca sa o faci incit la retrogradare turatia sa ajunga la o valoarea apropiata de 3500-4000rpm(benzina bineintels).Daca faci frina de motor "violenta" ,asa in suturi ,sa tragi de maisna ca de una de raliu sigur ii obosesti distributia. Ca si paranteza masina nu trebuie sa o pornesti trasa daca are distributie pe curea sau sa se amorseze pompa de inalta ,daca este diesel.

Frina de motor de obicei o faci doar daca ai viteza mare concomitent cu frina de serviciu si efectiv nu mai poti opri masina in siguranta pe o distanta apreciata de tine sau iarna daca te dai vreun mare finlandez pe zapada si crosetezi pe altii.Si intr-un caz si altul trebuie experienta si sa iti cunosti masina.In rest nu vad unde sa folosesti frina de motor asa uzual ,inaintea frinei de serviciu ,sau decelerari din acceleratie.Practic spun acum.

Daca esti atasat de masina ta si vrei intr-adevar sa o conduci ca la carte ,atunci invata despre motorul tau ,cuplu turatii in treptele diferite corespunzator vitezelor ,etc si o vei conduce precum iti vine perfect o manusa.Cind vei conduce alte masini vei putea sa apreciezi in ce mod trebuie sa le conduci etc.Cind ai experienta simti lucrurile altfel si nu le mai citesti din carte ca si teorie.

Sint multe masini "omorite " de soferi care le conduc cum au invatat pe una.Doar o parere...

Cum ar fi sa detii si sa conduci un diesel ,benzinar si un motor!!!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

v ul meu cu cutie automata schimba cam la 1700 rot/min

cand te duci linistit cu ea

altfel la 5500-6000:)

deci nu se strica nimic :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now