Guest Ullysse

Nu porneste!

36 posts in this topic

  Salut! Iar eu cu probleme. Nu mai porneste masina. Bateria invarte bine dar nu porneste. In plus se aude un suierat ciudat cand invarte motorul.  Acum trebuie sa o tractez la service.  Daca aveti ceva idei despre ce ar putea fi vorba va rog nu ezitati. Mersi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Din cate stiu eu despre functionarea motorului diesel, suspectez pompa de motorina... Verifica daca iti vine motorina prin injectoare cand dai la automat (scoti unul si dai la la cheie)

    Ar mai fi varianta sa fi sarit distributia de la punct. Cand a fost facuta ultima oara ?

    S-ar mai putea sa fie si pompa de injectie sarita de la punct. Imi dau si eu cu presupusul... Sau un regulator de presiune decalibrat...

    Ai grija sa nu iei foc ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Salut!  cred ca ar trebui sa ne dai mai multe detalii asupra fapului ca nu porneste:dupa ce a mers si l-ai oprit,motorul fiind cald nu porneste...

      motorul oprit rece si atunci nu porneste...

      s-a oprit in mers si nu mai porneste

      Suieratul de care zici se aude in zona de aspiratie?....mai multe detalii ....

 

        MihailCostin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu s-a oprit in mers. Am oprit eu motorul si cand sa-l repornesc nu a mai vrut sa porneasca. Nu are importanta daca motorul e cald sau rece, face la fel. Zgomotul care se aude nu stiu exact de unde vine dar e mai mult un fluierat. Mie mi se pare ca electromotorul invarte. Din cate am vazut in VADIS zice ceva de senzorul RPM. Nu stiu, cred ca de abia miercuri ajung la mecanic cu ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ridici capota si cand pui contactu ar trebui sa se auda pompa cum baga motorina...se poate sa se fi infundat filtru de combustibil. (zic si yo  ;D )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi sa nu fi patit ceva cu distributia. Asa am patit eu. Am oprit motorul si dupa vre-o doua ore de stationat nu a mai vrut sa porneasca. Rezultat final Distributie schimbata, curele intinzatoare schimbate si altele pe langa ele. Actualmente fuge de mama focului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Merg si eu pe aceeasi varianta cu Kpax...verifica distributia sa nu fie ceva la cureaua de distributie (dintii rupti) si atunci inseamna ca nu mai este la punct...si deci nu mai porneste.Problema mai grava este sa nu fi afectat vreo supapa de admisie sau evacuare si de aceea se aude suieratul de care zici....Iti doresc succes...si sper sa nu fie asta ....tine-ne la curent.

      MihailCostin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo de supape daca e cumva sa fie distributia atunci neaparat punei sa-ti verifice si supapele. Eu m-am ales cu vre-o 2 - 3 supape indoite dar le-am schimbat cu aceasta ocazie pe toate. E urata treaba cu supapele dar nu ai ce sai faci si sfatul meu sa sa dai un ban in plus sa ramai un pic fara masina dar sa le verifici. Plus la distributie ar pute fi si pinionul de pa ax rupt caci are o cama de actionare cat o unghie si se poate rupe si rasuci imediat.

Bafta si sper ca sa nu sa se adevereasca cele spuse de mine si mihailcostin 3 si sa te alegi cu ceva mult mai putin costisitor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!  Am dus-o azi la service. Inca nu stiu nici ei exact ce are dar zic ca cel mai probabil fura curent electromotorul ca, zic ei, invarte prea incet. A ramas sa verifice si distributia sa nu fie sarita de pe punct.Deocamdata s-a uitat doar la curea care era in regula. Una din teoriile electricianului era ca ar fi putut patrunde ulei in electromotor si face scurturi sau ceva de genul pe acolo, mai ales ca mie imi si cam sare de la capacul culbutorului ca trebuie schimbata garnitura. A incercat si cu alta baterie si tot invarte incet si se si descarca repede bateria.De abia pe vineri are timp sa lucreze la ea. O sa va tin la curent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, faza cu uleiul in electromotor mi se pare cam traznita. Nu stiu daca uleiul este un asa bun conductor de energie, mai ales la 12 V si cand ma gandesc ca exista transformatoare de putere mare scufundate in ulei (este drept ca i spune ulei de transformator). De furat poate fura....dar nu cred ca prin uleiul ala amarat care oricum nu statea in electomotor  ;D picura el pe undeva. BAFTA MULTA sa ne ti la curent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Salut!  Tocmai am vb cu mecanicul. Treaba se arata naspa! Zice ca electromotorul e ok. A incercat sa invarta motorul manual cu cheia si a spus ca e blocat, ca n-a reusit sa-l invarta, astfel problema e undeva la motor!  Ramane sa desfaca motorul sa vada ce poate fi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebare poate stupida... Mai aveai ulei in motor ? L-am intrebat si pe taica-miu si el mi-a zis ca motorul poate fi blocat din cauza de :

1). Ungere proasta -> Calare cuzineti

2). Supraincalzire -> Calare segmenti

3). Placa presiune stricata -> Nu mai debraiaza -> Impresia de motor blocat.

Suieratul pe care il auzi s-ar putea sa fie de la faptul ca demarorul din cate stiu are un demultiplicator pentru a folosi motorase de turatie mare si putere mai mica. Astfel tu auzi motorasul care se invarte (de aici fluieratul). Nu te-ai uitat daca atunci cand dai la cheie, axul motorului se mai invarte ? Poate nu mai cupleaza bendixul ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a uitat mecanicu cand dadeam eu la cheie. Se invartea cureaua de distributie. Ulei aveam, inca putin peste nivelul maxim ca scapasem cam mult ultima oara! Nu stiu cum s-o rezolva dar sper sa nu ma rupa de bani, mai ales ca si bucsile din dreapta spate sunt duse si mai trebuie bani si pt asta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Eh, pai daca tu nu simti nicio diferenta intre cum invartea inainte sa nu mai porneasca si dupa ce n-a mai pornit (in sensul ca sa se auda "chinuit" electromotorul)... Nu cred ca e problema de motor.

    Faptul ca invarte greu de motor s-ar putea sa fie si din vina compresiei care la diesel e 20:1 aproape totusi...

    Sa incerce sa-l invarta si in sens invers functionarii, poate l-a prins in punctul de compresie cand a incercat sa-l invarta manual cu cheia ?

    Sa verifice totusi si daca nu cumva a sarit distributia de la punct. Dieselul are socuri destul de brutale la pornire si la oprire, sa nu cumva sa fi fost cureaua slabita si sa fi sarit de la punct. Incepe cu ce-i mai ieftin, pt ca daca desface motorul risti sa ai alte probleme cum ar fi schimbat garnitura de chiulasa, ramas apa prin gaurile de la prezoane si spart bloc motor, etc etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

  Inca n-am reusit sa rezolv masina! Dar sa va spun povestea. 

  Dupa ce s-a stabilit ca motorul e blocat, dupa asteptare de vreo 2 zile ca era coada mare la mecanic, se apuca sa desfaca pe la motor. Verifica tacheti, arbore cu came, pana aici totul OK. Desface apoi dedesubt, baia, scoate pompa de ulei, scoate cuzinetii, ca poate astia or fi de vina. Cuzinetii uzati ca vai de mama lor, hotarasc sa-i schimb. Uleiul arata ca naiba si avea si niste spume ciudate, hoatarasc sa-l schimb si pe asta. Acu ca demontasem si cuzinetii sa vedem daca se invarte motorul; ce sa vezi, motorul tot nu se invarte. Scoate cureaua de distributie si, surpriza, motorul se invarte. Dar fuliile alea mergeau ok, deci nu era din distributie. Cand sa invartim si fulia compresorului de AC, nimic, blocat de tot. Cu cateva zile inainte avusesem probleme cu compresorul( este un post si despre asta) dar nu s-a gandit nimeni ca asta ar putea sa blocheze toata distributia si motorul. Deci de asta se pare ca nu pornea.  Mai astept , dupa asta 2 zile sa vina cuzinetii sa se apuce de treba. Cuzinetii vin, dar.. nu se potrivesc, desi erau comandati dupa toate datele masinii. Legat de compresor era vb sa incerce sa il repare mecanicul fara sa cumpar unul nou. Azi ma suna si imi zice ca pe miercuri de abia vin cuzinetii, care sper sa fie buni de data asta, si ca nu a putut face nimic cu compresorul, trebuie cuplaj nou.  AAAAAAAAAAAAA! O iau razana, inca alte sute de euro pe cuplaj de compresor. Poate ma ajutati sa gasesc unul sh mai ieftin.  Va doresc sa nu patiti ca mine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stie careva ce firma produce compresorul de AC si poate alte date tehnice despre el? Incerc sa gasesc unul de Volvo dar e cam greu asa ca ma gandesc ca probabil exista acelasi compresor si pe alte marci si modele de masini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cauta si tu niste serii pe compresorul de AC,s-ar putea sa ai noroc si sa am eu un SH.

Daca e sa se potriveasca la cote,chiar daca difera prinderea,un mecanic bun "face din 2 unul"

Am intrebat un prieten care se ocupa cu dezmembrari in Buzau,nu are de S40,dar se pare ca este identic cu cel de pe Renault(Megane in special).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Mersi Ipec. Modelul de compresor e Sanden SD7H15. Intradevar se gaseste si pe Laguna I , pe Megane 1 dCI dar numai intre anumiti ani, in functie de model si motorizare. Tu spune-mi ce model e (scrie pe el) si eventual si un pret.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Am vorbit cu Ipec si din pacate abia maine seara iti poate da un raspuns. Este foarte ocupat acum si tot face drumuri la Bucuresti ca trebuie sa-si ia numere provizorii pt masina sau ceva de genul acesta. Mi-a spus la telefon ca din pacate nu a avut timp sa se uite peste ce are in "depozit" dar incearca sa-ti dea maine seara ceva detalii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti dau un nr. de telefon de la cineva care se ocupa in Bucuresti de aer conditionat si daca nu ma insel avea si compresoare Sanden. 0788506595, 0723624007 Se numeste Prava George si este patronul societatii Matrix automotive sau ceva de genu asta. E in Bucuresti. Dai telefon si vezi daca iti poate da ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    M-a sunat acum IPEC si mi-a spus ca ce are el prin "depozit" este un compresor de pe o Alfa Romeo 164 din 1998, motor 2.5Turbodiesel, 125 de cai. Mi-a spus sa incerci tu sa te interesezi daca e potrivit pentru tine (cica exista un program numit EPER sau ceva de genul asta), eventual sa vezi ceva cod de producator si daca e bun si pentru tine.

    Tine-ne la curent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Din pacate nu e bun! Program de cautare compresoare si alte electrice se gaseste pe http://www.lucasee.com/forside.php (pentru cei interesati). Din fericire am gasit unul de laguna din '98 care e acelasi model. Probabil difera sistemul de prindere. Luni ma duc la service sa incerc sa mi-l monteze. Sper sa se potriveasca, sau macar cuplajul dinauntru.

  Va multumesc tuturor pt. ajutor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now