Posted 17 May 2009 · Report post Am reusit sa rup un arc pe fata. Nu stiu exact cum, dar sigur pe niste drumuri meseriase de la tara. Ce e interesant ca s-a rupt prima spira de jos, de la taler. Masina sta o.k. numai la bracaj se aude un zgomot "marfa". Trist este ca nu se gasesc pe stoc, numai la comanda si dureaza 3-4 zile. La MC una bucata este 600 RON, original. Dupa experienta mea tre' sa le schimb pe amindoua asa ca 1200 ron s-au dus intr-o groapa. A mai rupt cineva vreun arc? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 May 2009 · Report post nasol,imi pare rau,dar totusi,cum ai reusit? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 May 2009 · Report post Pe niste drumuri asfaltate dar naspa tare. Ma grabeam sa ajung repede si am luat niste gropi, denivelari mai cu viteza. Banuiesc ca acolo. Oricum, n-am simtit nimic cand s-a rupt... Oricum, arc elicoidal n-am mai rupt pina acum. Am rupt doar ceva arcuri foi pe la off road dar nu se compara Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 May 2009 · Report post Esti sigur ca arcul este rupt? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 May 2009 · Report post Din pacate da. Se vede din lateral, rupt dupa prima spira, iar pozitia pe taler este strimba, tipica arcului rupt. M-am uitat de doua ori si asta este. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 May 2009 · Report post da, nasol,din pacate la XC,nu se gasesc arcuri after market,si va trebui sa dai 6mil pe bucata.dar ,vezi partea buna,vei avea arcuri noi Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 May 2009 · Report post Thanks,Asa voi privi lucrurile. da, nasol,din pacate la XC,nu se gasesc arcuri after market,si va trebui sa dai 6mil pe bucata.dar ,vezi partea buna,vei avea arcuri noi Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 May 2009 · Report post Eu zic sa schimbi doar un arc, daca exista diferente intre cele 2 roti fata atunci schiba-l si pe al 2 -lea . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 May 2009 · Report post Si mai sta cu masina pe dreapta inca o saptamana pana ii aduc si al doilea arc ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 May 2009 · Report post si eu zic ca este mai bine sa le schimbe pe amandoua Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 May 2009 · Report post Pai nu iti poti da seama de uzura celuilalt arc decat in momentul cand pui unul nou, asta am si spus ca pot exista diferente DAR exista si posibilitatea sa fie egale cele 2 parti. Oricum daca e sa o luam asa daca tot umbla acolo mai bine schimba si flansele si amortizorul Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 May 2009 · Report post hai sa nu exageram.eu gandesc ca este mai bine sa le ia pe amandoua,pt. ca ,ce te faci daca-l schimbi doar pe cel rupt,si te trezesti ca sta intr-o parte masina,pt ca cel vechi este mai moale. si in mod sigur este asa Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 May 2009 · Report post Oricum masina am lasat-o la tara. Pina imi aduce MC arcul tot sta inca o saptamana. Apoi, daca sint diferente macar pot circula cu ea si il comand si pe celalalt. Si eu ma gindesc sa iau unul si apoi mai vad. Din lipsa de furnici nu de alta. ca altfel e mai bine sa le schimbi pe amandoua. Are cineva idee daca dau jos amortizorul, afectez unghiul? Pe masina din ce am vazut, este suspensie MC Pherson si amortizorul este prins pe fuzeta cu 2 suruburi (ca la VW sa zicem). Acolo din acele suruburi, la VW se regleaza unghiul de cadere. Oare si la Volvo? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 May 2009 · Report post cu siguranta se regleaza de acolo.trebuie avut grija,si pus pe semnele vechi.nu este foarte complicat Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 May 2009 · Report post daca-mi aduc bine aminte, acolo sunt doua suruburi (sau cel putin asa este la mine) si, dupa ce le-am desfacut nu am avut nevoie sa fac geometria. avand in vedere ca le-am desfacut de vreo 3 ori (cand am schimbat capul planetarei de doua ori si planetara intreaga odata, nu cred sa fi fost eu chiar atat de norocos sa fi nimerit de fiecare data la fel....M. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 May 2009 · Report post @Claudiu:@ Shpeedy: Thanks guysO sa umblu cu grija, normal ar trebui sa aiba un surub cu excentric de reglare. Insemnat temeinic inainte de a-l desface si cred ca se poate pozitiona la loc in conditii optime.\@ Shpeedy: Din curiozitate, de ce ai desfacut de atatea ori, sau de ce ai schimbat atitea planetare?daca-mi aduc bine aminte, acolo sunt doua suruburi (sau cel putin asa este la mine) si, dupa ce le-am desfacut nu am avut nevoie sa fac geometria. avand in vedere ca le-am desfacut de vreo 3 ori (cand am schimbat capul planetarei de doua ori si planetara intreaga odata, nu cred sa fi fost eu chiar atat de norocos sa fi nimerit de fiecare data la fel....M. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 May 2009 · Report post Conform Vadis se modifica unghiul de cadere, se poate masura insa inainte si dupa. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 May 2009 · Report post In sfirsit dupa 2 saptamani de mers cu Land Cruiserul ma dau" din nou cu Volvo-ul. Merci MCDeci, am schimbat arcul dreapta cu unul nou nout original (600 Ron). Era prima spira rupta, a durat cam o ora si mi l-am schimbat personal. Am marcat pozitia fuzetei fata de teaca amortizorului si n-am deranjat unghiul. Nu sta mai sus sau mai jos de partea dreapta si nici nu mi-am dat seama daca ar fi mai rigida sau mai moale pe dreapta. Ce n-am remarcat, ca deh ma grabeam, daca amortizorul fata e cartus sau este teaca cu tot cu amortizor. Daca aveti idee, ziceti-mi si mie. Dau o bere, da nu joia ca nu-s in Bucuresti niciodata. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 May 2009 · Report post referitor la intrebarea daca am avut arcuri rupte: dao data la un fiat stilo la 70.000 km (defect de fabricatie, au fost schimbate pe gratis, desi nu mai era in garantie) si la un mercedes g-class la 230.000 km (dupa multe drumuri off-road nu au mai facut fata si au fost inlocuite cu variante heavy duty). in ambele cazuri am shimbat arcurile pe fiecare parte si am verificat geometria rotilor, care a si trebuit reglata. oricum iti recomand si tie sa faci o verificare a unghiurilor, ca nu costa o avere (parca 800.000 lei am platit ultima data) si macar ai certitudinea ca totul este in regula. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 1 Jun 2009 · Report post @Catalin, mergi totusi si fa geometria, nu e foarte scumpa, adica e mai ieftina decat un cauciuc uzat Share this post Link to post Share on other sites
Posted 1 Jun 2009 · Report post Asa ma gindeam si eu, mai ales ca i-am pus gume noi nu demult. Merci de sfat @Catalin, mergi totusi si fa geometria, nu e foarte scumpa, adica e mai ieftina decat un cauciuc uzat Share this post Link to post Share on other sites
Posted 1 Jun 2009 · Report post @ Shpeedy: Din curiozitate, de ce ai desfacut de atatea ori, sau de ce ai schimbat atitea planetare?pai sa incep cu inceputul: cand am luat masinuta, la prima verificare, am constatat ca burduful de la planetara stg. fata era crapat. am zis ca-l schimb, dar din lipsa de timp si lene n-am reusit. asa ca intr-un an si 30.000 km a incept sa bata planetara.. m-am dus eu pe partsforvolvosonline.com, cautat, verificat, dat mail si conversat cu baietii de acolo si, in final, comandat una bucata cap planetara. operatiunea a fost efectuata in parcarea din spatele blocului, ocazie in care am facut ca toate maimutele pe langa masinuta pentru ca am reusit sa scot planetara din celalalt capat (cu bilute prin nisip si alte alea...). a durat cam 4 ore sa nimertesc totl la loc si apoi... surpriza: batea la fel!!!asadar, mi-am zis ca am luat teapa, am decis ca cel mai sigur cumpar planetara intreaga mai ales ca era planificat un concediu de vreo 6.000 km in Europa si nu vroiam sa risc. cautat, gasit pe EBAY in Germania, platit si... nu mai venea... (de fapt a ajuns la 2 zile dupa ce am plecat in concediu). asa ca si m-am dus la Alex. comandat un nou cap de planetara si apoi m-am dus in service (ca sa evit alte patanii de felul celor de mai sus). operatiunea a fost un succes dar numai pentru 6.000 km. cum m-am intors din concediu cum a inceput din nou sa bata (intr-un final am schimbat toata planetara (imediat dupa intalnirea de la Magura cand am facut niste drufturi pe noroi, iar de intors m-am intors in 3 planetare ) si pana acum este ok.cam asta a fost istorioara....M. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 1 Jun 2009 · Report post @Shpeedy: asta da noroc, pardon ghinion... Si al doilea cap care s-a dus era original? Care cap a cedat a doua oara? de la roata sau de la cutie? Zi-mi si mie te rog cam cat a durat la tine sa cureti acea clapeta minune de la admisie? Merci. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 1 Jun 2009 · Report post a doua oara batea cel de la roata dar a cedat cel din cutie... sincer, dupa asa o experienta, recomand cu caldura inlocuirea direct a planetarei complete. eu am gasit una SH foarte buna la 150 eur (transport inclus) , iar pe capul de planetara am dat vreo 5 mil. nu consider ca este o diferenta foarte mare.... in ambele cazuri manopera a fost 1 mil pentru ca este aceeasi operatie (ridicat elevator, dat roata jos, desfacut fuzeta, demontat - montat planetara)recomand sa nu stai ca mine, cu burduful rupt, ca altfel planetara nu prea are moarte....pentru clapeta de acceleratie:- demontat subansamble : 2-3 ore- curatat piese (clapeta, galerie de admisie, bloc motor, furtune, locul garniturilor de admisie, etc) : 3-4 ore- montat : 3-4 oredepinde acum de priceperea fiecaruia. mie mi-a luat cam 3 zile pentru nu am avut din prima toate sculele necesare: in prima zi am dat jos toate piesele, a doua zi am comandat oil trap si am curatat bine-bine toata murdaria pe unde am putut si a treia zi (de la 10 pana pe al 1 jumate) am montat inapoi cu ajutorul lui Danyx.te bate vreun gand? daca tu ai bere rece, eu am acum experienta si impreuna realizam noi ceva M. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 1 Jun 2009 · Report post eu cred ca nu ai facut tu ceva bine acolo de ti sa stricat asa de repede.eu am schimbat (nu eu pers. ci un mecanic priceput) la o corolla ambele capete de la roti ,st.+dr,si nu am avut dupa aia nici o problemaplus ca,tu compari cap de planet. nou, 5mil,cu planet. sh tot c-am pe acolo.ia uita-te si spune-mi cat este o planet. noua,ca atunci sa vezi ce rentabil este capul Share this post Link to post Share on other sites