Sign in to follow this  
Followers 0
Victor

Problema echilibrare

9 posts in this topic

Nu este o experienta personala asa ca luati-o ca atare.

Un amic cu W inainte sa faca un drum lung in afara a echilibrat rotile. Pe drum auzea un usor zgomot si o pulsatie constanta in volan dar nu i-a dat atentie. Ajuns in Ungaria a dus masina la service si oamenii de acolo au ramas interzisi in momentul in care au vazut ca plumbul de pe roata atingea etrierul si a fost mancat.

Nu stiu cat credit sa ii acord dar am inceput sa fiu mai atent la schimbarea vara/iarna si echilibrat.

Apropos. De cate ori echilibrati rotile/an?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mod normal primavara pe rotile de vara si toamna pe rotile de iarna (astea din urma cam la doua perioade friguroase odata)

Se mai pune o intrebare, de cate ori indreptati jantele intr-un an?

Din cauza gropilor, jantele noastre sufera deformari,.. deformatiile jantelor duc la uzura mai rapida a articulatiilor si nu numai. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

-ecihilibrat roti: de doua-trei ori pe sezon (2-3X pe vara, 2-3x pe iarna). avand in vedere ca nu este foarte costisitor, eu o consider o investitie buna, ca se reduce si uzura inegala a rotilor.

-indreptat jante: inca nu am avut nevoie (probabil ca am fost norocos, dar de cand am carnet - 9 ani- inca nu am avut probleme de acest gen).

-la fiecare schimbare de roti (adica vara sau iarna) verificarea si daca e nevoie rectificarea geometriei rotilor.

-verificat presiune in roti: o data pe luna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde si la ce vulcanizare mergi.

AutoSoft au fost singurii care mi-au dat diagnosticul de janta "dereglata"

Si nu am fost singurul cu aceasta problema. Toti ramaneam interzisi.

Este adevarat ca ei vroiau sa le indrepte pe toate, dar doar doua erau strambe. (criza) ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

off-topic:

de autosoft sa nu mai aud - mi-au rupt un prezon cu pistolul lor reglat la MAXIM (ca sa dureze mai putin insurubarea/desurubarea)...Bleah. In rest, isi fac treaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ba nu cred ca-si fac treaba asa de bine,in comparatie cu ce preturi au

mie mi-au echilibrat rotile de doua ori,si la fel de prost de fiecare data,si au incercat sa ma si fure la bani,

asa ca mare atentie cu autosoft ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai la altii unde mai bajeti?? ;D . Eu ma duc si stau cu ochii pe ei cand fac echilibrarea. Daca nu vad 00-00, "sar in sus"!

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai sa fii sigur ca si eu am stat cu ocii pe ei,a aratat ooooooooooooo,insa,si aparatele alea pot fi ,ori defecte,ori se pot maslui,sau ,baietii nu sunt destul de pregatiti.

este foarte adev., ca la mine ,la XC,este destul de greu de echilibrat,roata pe 16",cu balonul de 65,insa,ei , cu ce aparate au,ar trebui sa se priceapa,nu crede-ti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am patit faza cu plumbul care atingea de etrier...

La S40-ul meu, trebuie sa pui minim jante pe 15", ca sa incapa etrierul. Si etrierul e foarte aproape de janta; arata fain, insa nu o poti echilibra smechereste, cu plumbi lipiti... Doar traditional, cu din aceia cu cleme, pe exterior.

In cazul meu particular, ca am jante de Honda, cu ET mai mare decat standard, pe spate nu pot pune plumbi cu clame, ca imi ating de ciolane. Deci am fata echilibrata cu clame, spatele cu plumbi lipiti (aici merg, ca diametrul discurilor de frana este mai mic). Echilibrarea o fac de cca 3 ori pe an. Cand schimb anvelopele iarna/vara, si una intermediara, cand schimb, din motive de uzura prematura :D , cauciucurile pe fata :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0