Roskat

Cauciucuri mai late??

110 posts in this topic

Noroc, cine are pe S40-ul asta nou cauciucuri mai late de 205/55/16 ??? am niste intrebari

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am eu 225/40/18

si cum se comporta masina cu ele?

ma refer in curbe, la gropi, la borduri...

Share this post


Link to post
Share on other sites

E mai stabila in curbe insa la denivelari imi fura putin volanul... La borduri..., nimic special, depinde cum le urci sa nu atingi jantele; eu ma descurc, nu am atins niciuna pana acum si le-am schimbat de vre-o 3 luni. La gropi ma scutura putin, se simte diferenta de talon dar inainte sa le pun ma asteptam la mai rau... deci, sunt destul de multumit de ele. Eu le-am pus pentru ca nu fac asa multi km(in jur de 20k pe an), mai mult merg prin oras; daca o folosesti mai des si mai sunt si drumuri proaste pe unde mergi nu iti recomand mai mari de 17".

Share this post


Link to post
Share on other sites

E mai stabila in curbe insa la denivelari imi fura putin volanul... La borduri..., nimic special, depinde cum le urci sa nu atingi jantele; eu ma descurc, nu am atins niciuna pana acum si le-am schimbat de vre-o 3 luni. La gropi ma scutura putin, se simte diferenta de talon dar inainte sa le pun ma asteptam la mai rau... deci, sunt destul de multumit de ele. Eu le-am pus pentru ca nu fac asa multi km(in jur de 20k pe an), mai mult merg prin oras; daca o folosesti mai des si mai sunt si drumuri proaste pe unde mergi nu iti recomand mai mari de 17".

Pai nu ca eu am de 16 si nu vreau sa schimb jantele. Vreau doar cauciucuri mai late si ma gandeam la 215/45/16 sau chiar 225/45/16 ... nu stiu ce sa zic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauciucuri mai late fara sa schimbi jantele?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E mai stabila in curbe insa la denivelari imi fura putin volanul... La borduri..., nimic special, depinde cum le urci sa nu atingi jantele; eu ma descurc, nu am atins niciuna pana acum si le-am schimbat de vre-o 3 luni. La gropi ma scutura putin, se simte diferenta de talon dar inainte sa le pun ma asteptam la mai rau... deci, sunt destul de multumit de ele. Eu le-am pus pentru ca nu fac asa multi km(in jur de 20k pe an), mai mult merg prin oras; daca o folosesti mai des si mai sunt si drumuri proaste pe unde mergi nu iti recomand mai mari de 17".

Asta cu furatul putin volanul la denivelari mi se intampla si mie la 205/55/R16. E normal? Mai ales pe centura...  >:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauciucuri mai late fara sa schimbi jantele?

da... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu cat cresti latimea cauciucului cu atat mai repede "termini" planetarele si bieletele de directie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta cu furatul putin volanul la denivelari mi se intampla si mie la 205/55/R16. E normal? Mai ales pe centura...  >:(

Nu stiu daca e normal dar si mie mi se intampla si cand aveam 205/55/16. Probabil e ceva comun la toate S40-urile ultima generatie pentru ca am mai auzit acest lucru...

da... ;)

Daca nu schimbi jantele si vrei doar sa maresti latimea trebe sa treci la talon 50, este acelasi lucru, iti scade talonul cu 1mm...Dar ai grija la ET-ul jantei, daca suporta anvelopa mai lata pentru ca la cele pe care le aveam eu originale de volvo, anvelopa cu latimea 205 mi se parea ca iese destul in afara si nu stiu daca suporta mai lata. Si in legatura cu consumul cred ca va fi o idee mai mare, dar nu mult, pentru ca va fi frecarea mai mare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

      inainte de a face o achizitie de anvelope vezi ce scrie pe stalpul din stanga --- dimensiuni de anvelope recomandate --- si mai apoi in cartea tehnica aici ai sa gasesti ceea ce cauti.

      daca totusi doresti sa echipezi masina cu anvelope mai late sunt convins ca va trebui sa schimbi si jantele.

      masina mea a venit din fabrica incaltata cu anvelope 205/50/17 continental sportcontact2 si se comporta excelent insa e un pic rigida. nu acelasi lucru pot sa spun cand iarna trecuta aveam pe masina jante pe 16 aez inteso si cauciucuri nokian wr g2 pe 205/55/16, iar masina era foarte elastica -- eu unul tin foarte mult la confort -- drumurile noastre sunt cum sunt --pline de capace de canalizare, linii de tramvai, denivelari si tot tipul de gropi--

      consumul va creste un pic dar nu alarmant, aproximativ 0,5-0,7 litri la suta de km  in plus.

      e adrevarat ca o data cu marirea latimii cauciucului stabilitatea masinii va creste, dar mai gandestete ca aproximativ 80% din viata unei masini se petrece in oras unde practic ai nevoie de confort si nicidecum de stabilitate sporita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

      inainte de a face o achizitie de anvelope vezi ce scrie pe stalpul din stanga --- dimensiuni de anvelope recomandate --- si mai apoi in cartea tehnica aici ai sa gasesti ceea ce cauti.

      daca totusi doresti sa echipezi masina cu anvelope mai late sunt convins ca va trebui sa schimbi si jantele.

      masina mea a venit din fabrica incaltata cu anvelope 205/50/17 continental sportcontact2 si se comporta excelent insa e un pic rigida. nu acelasi lucru pot sa spun cand iarna trecuta aveam pe masina jante pe 16 aez inteso si cauciucuri nokian wr g2 pe 205/55/16, iar masina era foarte elastica -- eu unul tin foarte mult la confort -- drumurile noastre sunt cum sunt --pline de capace de canalizare, linii de tramvai, denivelari si tot tipul de gropi--

      consumul va creste un pic dar nu alarmant, aproximativ 0,5-0,7 litri la suta de km  in plus.

      e adrevarat ca o data cu marirea latimii cauciucului stabilitatea masinii va creste, dar mai gandestete ca aproximativ 80% din viata unei masini se petrece in oras unde practic ai nevoie de confort si nicidecum de stabilitate sporita.

Masina mea isi petrece 30% (maxim 40%) viata in oras.

Consumul nu ma intereseaza... confortul nici atat. Vreau stabilitate mai mare.

Unde vad ET-ul de la janta care o am acum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

            daca totusi doresti sa echipezi masina cu anvelope mai late sunt convins ca va trebui sa schimbi si jantele.

      masina mea a venit din fabrica incaltata cu anvelope 205/50/17 continental sportcontact2 si se comporta excelent insa e un pic rigida. nu acelasi lucru pot sa spun cand iarna trecuta aveam pe masina jante pe 16 aez inteso si cauciucuri nokian wr g2 pe 205/55/16, iar masina era foarte elastica -- eu unul tin foarte mult la confort -- drumurile noastre sunt cum sunt --pline de capace de canalizare, linii de tramvai, denivelari si tot tipul de gropi--

      consumul va creste un pic dar nu alarmant, aproximativ 0,5-0,7 litri la suta de km  in plus.

      e adrevarat ca o data cu marirea latimii cauciucului stabilitatea masinii va creste, dar mai gandestete ca aproximativ 80% din viata unei masini se petrece in oras unde practic ai nevoie de confort si nicidecum de stabilitate sporita.

eu nu vad de unde rezulta consum mai mare la tine, ca doar latimea e acceasi. sau tu vorbesti la mod general? de unde sunt valorilea acestea? mie nu imi consuma masina cu cauciucuri de iarna mai inguste mai putin, probabil din motivul ca iarna consumul e oricum mai mare, decat vara (pornire la temperaturi joase, dureaza mai mult pana ce ajunge la temperatura optima, etc). probabil ca depinde si de motor: cu cat mai slab motorul, cu atat afecteaza in mod negativ consumul?

eu personal sunt adeptul cauciucurilor mai late, nu doar din posibilitatea de a aborda curbele cu o viteza mai mare, ci si pt distanta de franare mai scurta... si arata si mai bine :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu personal sunt adeptul cauciucurilor mai late, nu doar din posibilitatea de a aborda curbele cu o viteza mai mare, ci si pt distanta de franare mai scurta... si arata si mai bine :)

Serios? ??? ???

Eu stiam invers...

sa mai vedem pareri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina mea isi petrece 30% (maxim 40%) viata in oras.

Consumul nu ma intereseaza... confortul nici atat. Vreau stabilitate mai mare.

Unde vad ET-ul de la janta care o am acum?

Pardon, am gresit eu, nu de ET trebuie sa te uiti; asta in caz ca vrei sa iti cumperi altele, trebe sa te uiti sa aiba ET compatibil masinii. Trebe sa te uiti pur si simplu de latimea jantei care cred k este 6j sau 6,5j si gasesti pe interiorul spitelor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serios? ??? ???

Eu stiam invers...

sa mai vedem pareri

Cu cat anvelopa este mai lata, creste forta de frecare deci va scadea distanta de franare!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din programul "back to school": :D

Forta de frecare dintre 2 corpuri NU DEPINDE de aria suprafata de contact.

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din programul "back to school": :D

Forta de frecare dintre 2 corpuri NU DEPINDE de aria suprafata de contact.

;)

si atunci cauciucurile mai late nu au nici un impact asupra distantei de franare ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

si atunci cauciucurile mai late nu au nici un impact asupra distantei de franare ?

si atunci de ce depinde? si oare de ce nici o masina sport/supersport sau de curse nu are montate roti inguste (de bicicleta) - cu exceptia masinilor wrc iarna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum am zis, mana pe cartea de fizica si o sa intelegeti :D

Forta de frecare depinde de presiunde si de calitatea suprafetei de contact.

Daca pui un cauciuc subtire, va frana la fel ca cel lat, pentru simplu motiv ca, desi suprafata e mai mica, presiunea exercitata este mai mare.

O masina sport are cauciucuri mai late din varii motive, printre ele numarandu-ce stabilitatea la accelerarile laterale, evitarea uzurii premature, look, etc.

LE:

Uite LEGILE FRECARII:

- Forta de frecare la alunecare nu depinde de marimea suprafetei de contact dintre corpuri.

- Forta de frecare la alunecare depinde direct proportional de natura corpurilor aflate in contact. Marimea care ne da date despre natura suprafetelor aflate in contact se noteaza cu litera m ( miu ) si poarta denumirea de coeficient de frecare. Coeficientul de frecare e o marime fizica care nu are unitate de masura, adica este adimensionala.

- Forta de frecare la alunecare depinde direct proportional de normala la suprafata de contact.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum am zis, mana pe cartea de fizica si o sa intelegeti :D

Forta de frecare depinde de presiunde si de calitatea suprafetei de contact.

Daca pui un cauciuc subtire, va frana la fel ca cel lat, pentru simplu motiv ca, desi suprafata e mai mica, presiunea exercitata este mai mare.

O masina sport are cauciucuri mai late din varii motive, printre ele numarandu-ce stabilitatea la accelerarile laterale, evitarea uzurii premature, look, etc.

si daca nu are efect la franare, de ce are la stabilitate? adica la viraje exista frecare mai mare? dupa teoria ta nu conteaza nici cat de mare imi sunt discurile si placutele de frana?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astea sunt legile fizicii, nu teoria lui muadDib  :P

Franarea nu inseamna stabilitate.

Discurile mai mari disipa mai multa caldura, (coeficientul de frecare intre placute si disc respecta aceeasi lege a frecarii care nu depinde de suprafata de contact) si pe langa asta, discuri mai mari inseamna etrieri mai mari care inseamna forta de apasare (normala la plan) mai mare -> franare mai eficienta.

LE: franare mai eficienta la disc, nu pe sosea.

LE2: daca incep sa ma gandesc la fizica, un disc mai mare inseamna si o parghie mai lunga calculata din centrul discului pana in punctul in care apasa placutele pe disc. Ia incearca sa opresti tu cu mana o roata de bicicleta apasand cu degetele pe discul de frana (la o bicicleta prevazuta cu discuri de frana), apoi incearca sa o opresti apasand cu degetele pe marginea jantei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai omule, nu e teoria mea, SUNT LEGI ALE FIZICII. Mai trebuie sa REPET mult???

Ia manualul de fizica mecanica si o sa descoperi niste lucruri interesante.

Relativ de stabilitate, nu ma refer la fortele de frecare implicate, ci la tendinta de rostogolire.

La speta ta cu franarea, LEGEA, fiin LEGE, se aplica, normal. MARIMEA SUPRAFETEI DE CONTACT NU CONTEAZA IN CALCULUL FORTEI DE FRECARE.

Ci doar la racirea mai buna a discurilor, la uzura mai mica a placutelor.

LE:

Thanks, DARREN :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca nu se inventa "roata" acum aceste discutii nu aveau loc..si era la fel de simplu sa impingi un cub ca si cum ai invartii o roata.. :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

@muadDib

bine mai omule, nu mai trebuie sa repeti. voi lua manualul si voi studia. multumesc pt explicatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now