Roskat

Cauciucuri mai late??

110 posts in this topic

de iarna am jante tabla r16 cu 205 55 , de vara am jante aliaj r17 , problema mea era ca nu prea gasesc dimensiunea pt cele de 17 din talon respectiv 205 50 r17 , am cautat la o vulcanizare prin preajma si la MARSO care sunt pe aici prin zona , si am gasit un singur model la marso , respectiv conti sportcontact s , la 700 lei cu nush ce discount si mi sa parut cam mult, mi sa spus ca nu prea am sa gasesc 205 cu 50 r17 , doar 225 , 245 etc , eu am verificat la marso si acelasi cauciuc conti sc pe 225\45 \r17 costa 520 aprox , si intrebam oare merita efortul sa merg sa mi le treaca in talon oare se poate sa mi le treaca in talon etc , dar am mai cautat si pe net putin si am gasit si dimensiunea "standard" a masinii ca este 205 /50 /r17 , dar multumesc pt sfaturi , am obs si eu ca cele pe 16 sunt putin mai comode , dar nici cele pe 17 nu sunt incomode . PS suspensia e comfort

parca accelereaza mai bine masina cu cele 17 , si pe curbe e mai stabila

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ș-a me. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu miam luat cu 320 lei 4 buc noi Goodyear Winter Contact 205/55/r17 :headbang: de la un depozit de cauciucuri din Dej. La durmurile rele din cluj pe C30 te cam scutura dar te obisnuiesti .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe cand te obisnuiesti, iti faci abonament la Ortopedie si la un service. :)

Hai ca nu-s asa rele drumurile pe aici, cu mici exceptii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca scutura la 17" la 18" cum e ? Dar la 19" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

iti zic eu cum e pe 18 - la e220 avantgarde crima curata iar la ford explorer foarte comod

La mercedes e mai usor de atenuar socurile prin schimbarea kitului de suspensie prin trecerea de la Avantgarde la Elegance doar ca la jante de la 18' in sus nu prea rezolvi absolut nimic . Eu cel putin m-am saturat de jante mari , imi cresteau la Benz consumul foarte mult si cocoseau in noroc directia. Explorerul a fost dus cu jante pe 18' aproape 500 de mii de km fara sa se simta . La volvo , la drumurile din Cluj nu prea m-as aventura sa imi pun pe 18 desi ar arata sexy rau :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din programul "back to school": :D

Forta de frecare dintre 2 corpuri NU DEPINDE de aria suprafata de contact.

;)

bravo coane!

tocmai ma gandeam sa le fac si eu o referire baietilor la o lectie de fizica unde ... "forta de frecare nu depinde de suprafata de contact".

poate raspunsurile vin din alta parte , din alte intrebari, cum ar fi spre exemplu :

de ce oamenii folosesc "talpi" speciale sa poata merge pe zapada afanata si sa nu se afunde?

ce se intampla cu un pneu (cauciuc) supus unei forte centrifuge ca si in cazul rotilor automobilelor?

intrebari din realitatea fizica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

din acelasi ciclu:" back to school"

Ca sa fim mai corecti : forta de frecare NU depinde de marimea ariei de contact. Ea DEPINDE de TIPUL ariei de contact , deoarece coeficientul de frecare depinde direct de tipul ariei de contact.

Oamenii folosesc talpi speciale ca sa nu se afunde in zapada pentru a micsora presiunea pe care o exercita asupra suprafetei pe care merg, NU pentru a mari sau micsora frecarea ! ( presiunea = forta / suprafata). Acelasi fenomen este folosit si la utilajele care merg pe senile. Senila, in afara faptului ca micsoreaza presiunea asupra zapezii, creste si frecarea (aderenta ) prin configuratia pe care o au. ( prin TIPUL suprafetei de contact - vezi mai sus)

Pneurile care se invirt , supuse unei forte centrifuge, se simt bine mersi, nu se " alungesc" , daca la asta te refereai. Exceptie fac anumite cauciucuri tip 1/4 mile care sint special facute sa aiba diametru mic si sa se "rasuceasca" la viteze mici, iar la viteze mari isi maresc diametrul. Dar cred ca nu la astea te-ai referit, nu ?

Cauciucurile mai late sint mai bune deoarece pata de contact (aria de contact) poate contine mai multe tipuri de suprafete de contact. Sint mult mai bune pe orice fel de suprafata stabila,uscata sau umeda, si sint mai proaste in rest.

La acelasi diametru al rotii, caucicuri mai late inseamna (de obicei) un talon mai mic, care , la rindul lui inseamna stabilitate laterala cu sacrificiul confortului.

(E foarte greu sa inghesui suprafete separate de cornering, frinare, accelerare, si aderenta pe ud pe o latime de 205 mm. Pe 235 e mai usor, pe 265 e si mai usor, etc)

Pina si slickurile de f1 au zone separate de tractiune/frinare si cornering si desi nu se vad, se simt ! ( e atit de greu de crezut ca in sectiunea transversala a aceluiasi cauciuc sint mai multe feluri de compozitii si intarituri ?)

Cauciucurile mai late sint mai scumpe. La un mers normal, chiar un pic sportiv, nu e nici o diferenta intre unul mai lat si unul mai ingust. Daca nu mergeti tare , n-are nici un rost sa va luati. Poate decit daca vreti sa arate " mai bine" masina, ceea ce e indoielnic.

Pe zapada, pe cheia abia pot merge cu volvo s60 (225 latime), ramin pe loc si nu mai pot pleca cu fordul st (235) si ma distrez cu loganul (185). Toate cu caucicuri de iarna ( volvo si st-ul cu cele mai performante, loganul cu cele mai ieftine).

Cu rs-ul nici nu ma gindesc c-as putea iesi din parcare ...

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce ții tu neapărat sa-ti iei din vulcanizare, coapte în soare și crăpate în frig nu stiu.

205/50 r17 am și eu. Am cumpărat noi nouțe 4 bucăți de barum bravuris 2, la 310 lei bucata, cauciucuri făcute de continental în aceeași fabrica la juma de preț. Au review exceptional pe net și confirm ca se comporta ca un continental exceptând cornering ul. Cauta-le la orice comerciant online.

Sent from my Z10 using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

dar am zis ca le-am luat de la vulcanizare ?? e un depozit de anvelope de unde le-am luat nou noute cu inscriptia 3113 adica la vreo 2 luni dupa fabricarea lor .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now