Victor

Ce baterie recomandati?

119 posts in this topic

Ma lasat si pe mine bateria. :angry: :angry:

Care era procedura de inlocuire? Ca tot am cautat pe forum si nu am mai gasit postul respectiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in cazul meu ca la dacie cum am zis.nu mi a dat nici o eroare.

daca vrei garantie la baterie mergi la un service

Edited by thor4ever

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce o schimb ma duc la cei de la care am cumparat-o sa-mi faca garantia.

Pana una alta mai citesc. :)

Edited by badgogo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care era procedura de inlocuire? Ca tot am cautat pe forum si nu am mai gasit postul respectiv.

Pasul 1: Se scoate (-) si apoi (+).

Pasul 2: Se inlocuieste bateria veche cu cea noua.

Pasul 3: Se pune contactul pe pozitia ON.

Pasul 4: Se pune la loc (+) si apoi (-)

Pasul 5: Contactul inapoi pe OFF

Si atasat un document ajutator la cumpararea bateriei:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pasul 1: Se scoate (-) si apoi (+).

Pasul 2: Se inlocuieste bateria veche cu cea noua.

Pasul 3: Se pune contactul pe pozitia ON.

Pasul 4: Se pune la loc (+) si apoi (-)

Pasul 5: Contactul inapoi pe OFF

Eşti sigur că trebuie să fie pus contactul în momentul conectării bornelor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cica poate sari airbagul, la punerea contactului dupa ce bateria a fost deconectata! Daca nu vrei sa ai surpriza asta in pozitia sezut huh.gif mai bine pui contactul pe ON.

Explicatia tehnicianului VOLVO !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

metoda in care s -a schimbat la mine.oprit motorul scos cheia scos + scos - pus baterie noua pus + apoi minus.am bagat cheia.baiatu o zis sa ma uit sa vad daca apare eroare de esp.nu a aparut nimic.am plecat.

garantia nu ti o face ala de la care ai luat bateria.ala de la care ai luat bateria tre sa ti dea carnetelul de garantie de la baterie in care serviceul trece datele masinii + stampila lor.

Edited by thor4ever

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minusul se deconecteză primul!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buun... am vazut aici descrise mai multe variante ale felului in care se schimba o baterie de acumulatori pentru masina. Cum am putea sa "decantam", in final, metoda corecta ?

Oare in manualul de utilizare al autoturismului scrie asa ceva ? M-as uita eu,:unsure: dar al meu e in engleza ( deh, in anul 2003 nu erau respectate drepturile consumatorului ca acum ) si ar putea dura ceva pana citesc, sau poate imi scapa... nu stapanesc prea bine limba lui Shakespeare. Poate cineva sa se uite in manualul masinii si sa ne citeze de acolo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minusul se deconecteză primul!

singurul motiv pt care se decpnecteaza primul minusul este sa nu faci masa si sa iese scanteie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Platforma P1 e P1, P2 e P2, mult mai pretentioasa la electronica, nu le mai tot comparati ! De ce nu respectati ce zice VIDA ? Mai bine respectati ce zice acolo ca nu va costa nimic decat sa urmati metode "care au mers la altii si nu le-a sarit airbag-ul" !

Simplu, pornesti VIDA sau VADIS, te uiti ce zice la inlocurea bateriei si urmezi instructiunile !

Ca X sau Y a inlocuit bateria fara sa lase cheia in contact sau a scos plusul in loc de minus si nu i-a sarit airbag-ul sau nu s-a ales cu erori....foarte bine, bravo lui......dar merita sa riscati ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

adevarat ce zici tu roberto.asa am facut si eu: m am documentat din vida, am intrebat atunci pe cine am putut:daca mai tii minte si pe tine,si asa aveam de gand sa fac.am scos la imprimanta sa ma duc cu ele la service.dar avand in vedere ca daca vrei garantie tre sa meri la service...pana am dus talonul la sef...aia deja erau cu plusul in mana.ce sa le mai zic,am asteptat sa apara erori pe bord...dar nu au aparut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Simplu, pornesti VIDA sau VADIS, te uiti ce zice la inlocurea bateriei si urmezi instructiunile !

Roberto, nu toti au VIDA sau VADIS. Daca este simplu pentru tine, poti urma sfatul lui mariusdaniel de traducere a ceea ce spune VIDA si VADIS si ai putea posta aici. Astfel ai aduce si tu un suport real acestei discutii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roberto, nu toti au VIDA sau VADIS. Daca este simplu pentru tine, poti urma sfatul lui mariusdaniel de traducere a ceea ce spune VIDA si VADIS si ai putea posta aici. Astfel ai aduce si tu un suport real acestei discutii.

Am facut asta de mult mult timp in sectiunea DIY !

In fine, vad ca nici unul cu Vadis \ VIda nu a postat instructiunile de acolo, am sa le postez eu maine !

Edited by Roberto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc anticipat, eu chiar ma pregatesc sa schimb bateria, asa ca ma intereseaza. Pana sa citesc topicul acesta, nici nu auzisem ca trebuie respectate anumite precautii ( in afara de aceea de a nu face vreun scurt circuit, desigur ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

metoda in care s -a schimbat la mine.oprit motorul scos cheia scos + scos - pus baterie noua pus + apoi minus.am bagat cheia.baiatu o zis sa ma uit sa vad daca apare eroare de esp.nu a aparut nimic.am plecat.

garantia nu ti o face ala de la care ai luat bateria.ala de la care ai luat bateria tre sa ti dea carnetelul de garantie de la baterie in care serviceul trece datele masinii + stampila lor.

Acumulatorul l-am luat de la un bosch car service. De aia am zis ca merg la cei de la care am luat acumulatorul sa-mi faca garantia.

Inca nu l-am schimbat ca abia acum am ajuns acasa. Maine o sa ma ocup de respectiva problema. Poate intre timp resuseste @Roberto sa puna si traducerea cu instructiunile din vida. Oricum merita @Roberto o bere mare pe care sper sa reusesc sa o dau.

Edited by badgogo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci

- Bagi cheia in contact, lasi pe pozitia 0 - 5 minute

- Scoti minusul de la baterie

- Scoti plusul de la baterie

- Scoti capacul de plastic

- Desfaci cele 2 suruburi de la prinderea bateriei ce trece peste ea

- Scoti prinderea

- Scoti bateria

- Pui cheia pe pozitia 2

- Pui bateria noua

- Pui prinderea

- Pui cele 2 suruburi de la prindere

- Pui capacul de plastic

- Pui PLUSUL

- Pui MINUSUL

Gata, reglezi ceasul in bord si pornesti motorul si il lasi sa mearga putin !

Atasez si pozele din Vadis

P.S: Nu pot atasa poze dintr-un motiv anume !

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci

- Bagi cheia in contact, lasi pe pozitia 0 - 5 minute

- Scoti minusul de la baterie

- Scoti plusul de la baterie

- Scoti capacul de plastic

- Desfaci cele 2 suruburi de la prinderea bateriei ce trece peste ea

- Scoti prinderea

- Scoti bateria

- Pui cheia pe pozitia 2

- Pui bateria noua

- Pui prinderea

- Pui cele 2 suruburi de la prindere

- Pui capacul de plastic

- Pui PLUSUL

- Pui MINUSUL

Gata, reglezi ceasul in bord si pornesti motorul si il lasi sa mearga putin !

Atasez si pozele din Vadis

P.S: Nu pot atasa poze dintr-un motiv anume !

Saru-mana boierule.

Raman dator cu berea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saru-mana boierule.

Raman dator cu berea.

Exista o problema, eu nu beau wink.gifbiggrin.gifbiggrin.gifcool.gif

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista o problema, eu nu beau wink.gifbiggrin.gifbiggrin.gifcool.gif

:D Poate te dai si tu pe brazda!! :D

Oricum multam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult Roberto.

Acum, mai intreb si eu ca un necunoscator, daca am inteles bine chestia cu pozitiile cheii.

Tocmai am revenit de la masina si am facut urmatoarele constatari :

A.- Sunt marcate patru pozitii ale cheii pe butucul contactului:

- pozitia 0 - in care doar introduci cheia, fara a rasuci si nu se intampla nimic vizibil in bord ;

- pozitia I - in care ajungi rasucind o data scurt, si in care poti porni radioul ;

- pozitia II - in care ajungi rasucind de doua ori, si in care prind viata instrumentele de bord si inchiderea centralizata ;

- pozitia III - in care se declanseaza pornirea motorului, dupa care se revine la pozitia II.

Intrebare : asa numita pozitie 2 din descrierea ta se refera cumva la pozitia I ( cea in care poti porni doar radioul ), sau la pozitia II, in care prind viata instrumentele de bord ?

B.- Nu stiu despre ce prinderi ale bateriei vorbesti. Eu nu am asa ceva. Apoi, mai intai scot capacul de plastic al bateriei si dupa aceea pot sa scot bornele ( deci un pic invers decat scrii tu ).

Ti-as fi recunoscator daca m-ai lamuri cu aceste doua aspecte ( A si B ).

Edited by mariusdaniel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult Roberto.

Acum, mai intreb si eu ca un necunoscator, daca am inteles bine chestia cu pozitiile cheii.

Tocmai am revenit de la masina si am facut urmatoarele constatari :

A.- Sunt marcate patru pozitii ale cheii pe butucul contactului:

- pozitia 0 - in care doar introduci cheia, fara a rasuci si nu se intampla nimic vizibil in bord ;

- pozitia I - in care ajungi rasucind o data scurt, si in care poti porni radioul ;

- pozitia II - in care ajungi rasucind de doua ori, si in care prind viata instrumentele de bord si inchiderea centralizata ;

- pozitia III - in care se declanseaza pornirea motorului, dupa care se revine la pozitia II.

Intrebare : asa numita pozitie 2 din descrierea ta se refera cumva la pozitia I ( cea in care poti porni doar radioul ), sau la pozitia II, in care prind viata instrumentele de bord ?

B.- Nu stiu despre ce prinderi ale bateriei vorbesti. Eu nu am asa ceva. Apoi, mai intai scot capacul de plastic al bateriei si dupa aceea pot sa scot bornele ( deci un pic invers decat scrii tu ).

Ti-as fi recunoscator daca m-ai lamuri cu aceste doua aspecte ( A si B ).

Pai e simplu :

- Noi vorbim aici de S40 model 2004 in sus, adica platforma P1, tu ai S40 din 2003 modelul mai vechi, e cu totul alta masina rolleyes.gif

Suntem in aria S40\V50 2004 ->>

- Pozitia 0 e pozitia in care bagi cheia si atat, la P1 aceasta pozitie deblocheaza volanul + activeazaa anumite sisteme desi nu se aprinde nimic in bord !

- Pozitia 2 e pozitia 2, marcata cu "II" pozitia in care toate sistemele sunt pornite si din care dai la automat trecand cheia pe pozitia 3. Pozitia 2 e pozitia pe care revine si cheia dupa ce dai la automat.

- La P1 ( adica S40 2004->>, V50, C70 2006 ->>, C30 ) bateria are o flansa de tabla care vine peste baterie si care tine bateria in locas, se prinde cu 2 suruburi de 10 paremi-se de o parte si de alta, dupa care vine un capac de plastic. La P1 bornele sunt accesibile si fara sa dai capacul jos, au decupaj special.

Asta e pentru masinile pe platforma P1, nu S60, nu V70 si nu S40 modelul pana in 2004, la alea probabil sunt alte instructiuni, nu stiu cum e la ele, haideti sa nu le mai confundam wink.gif

O sa postez si pentru celelalate masini dar in ariile lor, altfel ne incurcam !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Banuiam eu ca nu e valabil si pentru mine.... Iti multumesc pentru detaliile pertinente.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Platforma P1 e P1, P2 e P2, mult mai pretentioasa la electronica, nu le mai tot comparati !

Nu ai deloc dreptate; P2(S80-1999) nu este mai pretentioasa la electronica decat un P1(C30-2011) !!!!! Platforma VOLVO se refera strict la linia de asamblare. Iar componentele majore care definesc "platforma" sunt: sasiul (distanta intre axe, pozitionarea motorului), tipul directiei si tipul suspensiei. Electronica si sistemul de prindere al bateriei nu are nimic de-aface cu platforma.

@mariusdaniel, aceiasi metoda de schimbare a bateriei se aplica si la tine, cum de altfel se aplica si la platforma seriei 800 (S70ul meu din 98). Contactul pe ON (pozitia2).

P.S. Roberto, nu este deloc frumos sa sari cu citate arogante si apelative gen x si y (vezi postul tau #61) cand cineva vrea sa ajute. Mai ales ca raspunsul meu a fost cat se poate de corect.

Edited by DragosGD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Off, nu mai inteleg nimic, dragii mei.

Hai sa vorbim in termenii de pe butucul contactului. Acolo, pozitiile sunt numeroatate cu cifre romane, asa cum am scris mai sus si cum redau, din nou aici :

- pozitia 0 - in care doar introduci cheia, fara a rasuci si nu se intampla nimic vizibil in bord ;

- pozitia I - in care ajungi rasucind o data scurt, si in care poti porni radioul, se deblocheaza volanul si ce s-o mai intampla;

- pozitia II - in care ajungi rasucind de doua ori, si in care prind viata instrumentele de bord si inchiderea centralizata, se aude semnalul sonor pentru centurile de siguranta, etc ;

- pozitia III - in care se declanseaza pornirea motorului, dupa care se revine la pozitia II.

Sincer, ma indoiesc ca se inlocuieste bateria punand cheia in contact si rasucind pana in pozitia II ! Aici am dubii. In rest, am inteles diferentele in ce priveste prinderea bateriei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now