Victor

Ce baterie recomandati?

119 posts in this topic

Respectand instructiunile, inlocuirea bateriei a fost un fleac. :D

Trebuie sa mai completez ceva. Inainte de a porni motorul a fost necesar sa deschid (sau sa inchid, sau sa deschid portbagajul) masina de pe butonul de la cheie. Am incercat sa o pornesc fara sa fac asta si mi-a aparut un mesaj eroare (ceva legat de imobilizator = nu stiu sa traduc ca am meniu in hoolandeza :D). Dupa ce am "deschis" o data usile ( practic am folosit cheia din dotare ) totul a decurs normal, adica masina a pornit. :D

Off topic.... Oare cand o sa vad si eu ca "nu se mai umfla orezul in lume" pe topicurile de pe acest forum? ??? ??? ??? ???

Cele bune oameni. PACE VOUA!!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragos cu parere de rau te contrazic, P2 nu are blocaj coloana electronic, P2 nu are calc SRS care se strica atunci cand te joci la baterie, P2 nu are problemele lui P1. Nu are nici o legatura electronica de la S40 2005 cu electronica din S60 2005, sunt masini diferite cu alt tata si alta mama . Una e Ford Focus cu electronica hibrid iar cealalta este un Volvo autentic cu probleme de electronica autentice .

Bateria se poate schimba oricum dar pe riscul fiecaruia, eu nu sunt deacord cu metoda Volvo, cand lasi cheia in poz II si pui noua baterie exista riscul sa nu pui borna din prima pe pozitie si curentul poate fluctua rau, eu scot cheia din contact, schimb bateria dupa care apas pe descuiat usi din telecomanda dupa care pun cheia in contact, de obicei nu se intampla nimic pt ca majoritatea calc sunt in stand by .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai deloc dreptate; P2(S80-1999) nu este mai pretentioasa la electronica decat un P1(C30-2011) !!!!! Platforma VOLVO se refera strict la linia de asamblare. Iar componentele majore care definesc "platforma" sunt: sasiul (distanta intre axe, pozitionarea motorului), tipul directiei si tipul suspensiei. Electronica si sistemul de prindere al bateriei nu are nimic de-aface cu platforma.

@mariusdaniel, aceiasi metoda de schimbare a bateriei se aplica si la tine, cum de altfel se aplica si la platforma seriei 800 (S70ul meu din 98). Contactul pe ON (pozitia2).

P.S. Roberto, nu este deloc frumos sa sari cu citate arogante si apelative gen x si y (vezi postul tau #61) cand cineva vrea sa ajute. Mai ales ca raspunsul meu a fost cat se poate de corect.

Voiam sa zic P1 e mai pretentioasa, nu am pus virgulele bine !

P.S. Roberto, nu este deloc frumos sa sari cu citate arogante si apelative gen x si y (vezi postul tau #61) cand cineva vrea sa ajute. Mai ales ca raspunsul meu a fost cat se poate de corect.

Dar de ce as fi arogant ? Daca a parut arogant sau a incalcat ceva reguli atunci sa se stearga postul de catre un moderator ! Eu doar am mentionat multitudinea de moduri in care isi schimba posesorii bateriile, mai mult sau mai putin corect sau conform instructiunilor.

Deci in final fiecare face cum doreste !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar de montarea in paralel cu o alta baterie, timp in care se schimba bateria veche, ce parere aveti ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar de montarea in paralel cu o alta baterie, timp in care se schimba bateria veche, ce parere aveti ?

In general sursele de curent nu se pun in paralel ci in serie, asta pt ca niciuna nu are aceeasi tensiune si

acelasi curent cu alta; eu am schimbat bateria astfel : am scos masa (borna -), apoi borna + pe care am izolat-o

cu o laveta ca sa nu fac un scurt, am montat bateria noua, am conectat borna + intai si apoi masa; asta a fost tot,

fara cheie in vreo pozitie; daca te misti repede, nu-ti dispare nici codul de la radio ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta vroiam sa stiu. Multumesc Alexandru, nu m-am gandit sa te intreb aseara, desi eram cu totii aplecati asupra motorului tau.

Off topic : Jucam ping-pong in weekend-ul acesta ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu , va spun sincer ,dupa ce am vorbit cu Bogdan G. am facut in felul urmator ,am oprit masina am asteptat cam 15min. , am demufat bateria veche , am mufat bateria noua , am bagat cheia in contact si , brrrrm , a pornit ok ,fara avarii .

Am pus un TUDOR fabricata cu 2 luni inainte , am pus-o saptamana asta .

post-4045-0-07267000-1394225814_thumb.jp post-4045-0-77296200-1394225873_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Caranda 80 amp am si eu o am de 4 sau 5 anii super buna ca noua am trecuto pe 3 masinii una dintre ele cu incarcare slabita nici nu mia dat garantie

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cine fabrica , Caranda ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bulgari, 60% sunt sigur de raspuns

Experienta mea cu caranda a fost super, descarcata si frecata de cel putin 10 ori pe masina cu probleme la alternator si pornireee pornea la 10 rotatii. Acum ca e pe volvo porneste super

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Caranda am avut si eu pe fostul V70 dar parca nu avea putere la pornire, invartea mai incet dar a tinut 7 ani fara probleme .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cine fabrica , Caranda ?

Se fabrica in Ro .Caranda este numele fostului director de la Acumulatroul de pe vremuri ,ca idee.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cine fabrica , Caranda ?

In mod normal se faceau in Romania, poate au externalizat o parte din productie dar mai au si in tara fabrica.

Daca nu gresesc, Dl Caranda era directorul Acumulatorul pe timpul lui Ceausescu care a plecat cu oameni din fabrica si si-a facut propria firma care ulterior a inghitit Acumulatorul.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu auzisem niste povesti ca elementii ar fi din olanda si belgia...erau doar impachetate aici.

Nenea Aristide Caranda (parca asa il cheama) se lauda ca sunt aceiasi elementi din Varta silver si Bosch silver.

Sent from my GT-I9190 using Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu intrebam pt. ca in Spania nu am intalnit marca asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am inteles de la o pers care lucreaza la rombat ca o perioada erau derivati ai rombatului si acuma au o legatura cu bulgarii.nu stiu exact

Share this post


Link to post
Share on other sites
On ‎7‎/‎6‎/‎2011 at 11:59 AM, Roberto said:

Deci

 

- Bagi cheia in contact, lasi pe pozitia 0 - 5 minute

- Scoti minusul de la baterie

- Scoti plusul de la baterie

- Scoti capacul de plastic

- Desfaci cele 2 suruburi de la prinderea bateriei ce trece peste ea

- Scoti prinderea

- Scoti bateria

- Pui cheia pe pozitia 2

- Pui bateria noua

- Pui prinderea

- Pui cele 2 suruburi de la prindere

- Pui capacul de plastic

- Pui PLUSUL

- Pui MINUSUL

 

Gata, reglezi ceasul in bord si pornesti motorul si il lasi sa mearga putin !

 

Atasez si pozele din Vadis

 

P.S: Nu pot atasa poze dintr-un motiv anume !

Salutare!

Pentru Volvo S40 an 2007 aceasta este metoda de inlocuire a bateriei?

Unii sustin ca nu trebuie cu contact, altii ca trebuie...

Ce se poate intampla daca folosesc aceasta metoda si nu ar fi recomandata totusi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie FARA contact.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc frumos pentru raspuns. Acum intrebarea ar fi: exista regula gen dai prima oara plus, apoi minus, iar la montare pui prima oara minus si apoi plus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intai plus, apoi minus.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alex, explica si de ce : daca mai intai cuplezi borna minus , vei avea minus pe orice suprafata metalica a masinii. Daca la cuplarea bornei + , cand faci strangerea bornei atingi cu cheia metalica orice suprafata metalica a autoturismului se va produce un scurt circuit, acest lucru poate deteriora bateria si in cazul masinilor noi cu multa electronica Dumnezeu mai stie ce. 

Deci regula generala este cea descrisa de Alex aka Midnight Caller.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc frumos pentru completari, scriam de pe telefon la semafor :)) Asa este, eviti sa creezi un mini-aparat de sudura de toata frumusetea, dar de deteriorat nu deteriorezi nici bateria nici electronica masinii in schimb risti niste arsuri a intaia daca se sudeaza cheia de ceva :)

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si inca  ceva, la demontare ordinea este inversa : se desface prima data borna minus, apoi cea plus. Motivul este identic cu cel descris mai sus. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now