Matrixxx

In sfarsit, un nou evaporator

47 posts in this topic

Pai si inainte facea la fel ca acum? Oricum si eu zic ca ceva e in neregula. Ai putea sa mergi sa scoti freonul la baietii cu statia si sa bagi progresiv urmarind compresorul. Macar sa elimini lucrurile simple. Bafta!

Cataline, freon este pus cit trebuie astazi, pe statie adevarata, cu vacuum, cu tot tacimul. Presiunea in instalatie este ok, verificata cu manometrul statiei. Am pus pina acum freon din 5 orase, iar de vara trecuta pina acum am 8 incarcari - nu cred ca de fiecare data freonul bagat este peste limite...La mine este un sticker lipit pe stilpul amortizorului : Recomanded charge: 750 GR, mura in gura...

Eu cred ca e totusi o defectiune undeva..

Vadime, ce sa zic, astept caldurile mari de tot SAU opresc AC-ul din buton din cind in cind.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si inainte facea la fel...de cind am masina. Am bagat progresiv freonul in toate variantele (motor oprit, motor pornit), toate combinatiile. Nimic.

O sa mai caut pe forumurile externe ceva sfaturi de la alti posesori de 850-uri...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca pina la urma o sa fac un releu temporizator care o sa opreasca alimentarea compresorului din 2 in 2 minute, sau mai rar. Si gata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo baieti!Ma bucur sa vad ce ati facut!in ceea ce il priveste pe Vadim, e deja mai specialist in 850 decat multi mecanici cu diplome...mie mi-a schimbat bordul cu totul pe o caldura de eu,unul, eram lesinat pe jos...iar sambata urmeaza marea incercare...dar despre asta, va scriu sapt viitoare..un lucru e sigur...masina mea merge pe strada doar datorita lui Matrixxx si Vadim, acestor adevarati pasionati de Volvo si animati de un suflet mare...va pup si va iubesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Matrix schimba cu cineva de pe forum unitatea "climatronic" poate este de la ea .

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa vin astazi la intalnire cu a mea sa vedem ce zice  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu nu pot veni la intalnire azi - plec din Bucuresti cu familia. Sa va simtiti super !

:-*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matrix:

Nu stiu cum ar trebui sa fie la Volvo-ul tau dar am facut probe astazi la celelalte masini din firma:

La 207 (climatronic), Peugeot Partner (AC manual) pleaca si nu se opreste nici daca dau pe incalzire iar prin grile sufla foarte cald.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata, am rezolvat tot singur...cu schema electrica in fata (atentie: difera ECC-ul din 1992-1995 cu cel din 1996 la citeva legaturi la mufe) am gasit dupa 1 ora de masuratori si cautari UN FIR ce venea direct din releul AC (de sub torpedou) in compresor - ocolind practic Low Pressure Swich-ul ! Cind am vazut si putina banda izolanta acolo mi-am dat seama:  o magarie romaneasca, facuta de vreun nea ion...

Proprietarii de dinaintea mea au fost la vreun service "adevarat" care le-a tras acest fir - de aceea mergea compresorul non-stop, indiferent de presiunea citita pe returul evaporatorului... Pus totul la loc ca in schema si gata - angrenajul electromagnetic al compresorului merge ciclic, asa cum a fost prevazut.

Ca la descrierea din Vadis:

"The Low Pressure Switch range is ~26 to ~45 psi. At ~45psi it cuts the compressor in and at ~26 Psi it cuts it out. One condition that can occur if this Switch doesn't cut out the compressor, is that the evaporator will freeze up blocking airflow and put the internal parts of the compressor in a dangerous situation."

Ce ti-e si cu service-urile astea mioritice...In loc sa schimbe un banal Presostat (130 ron) l-au suntat cu un fir...De aceea vechiului proprietar i s-a gripat compresorul (cind a facut un drum spre litoral) rupindu-i cureaua de auxiliara, lasindu-l fara servo si alternator in plina autostrada - a mers saracul compresor non-stop pina a murit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm inseamna la turatii mai mari il taie ca la ralantii merge non-stop , cel putin la mine .

Share this post


Link to post
Share on other sites

la relanti nu merge nonstop, dar sta foarte mult pina decupleaza - uneori chiar 8-10 minute. In mers merge ciclic, sub 1 minut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:hello2: :hello2: :hello2::headbang: :headbang: :headbang:

Nu pot decat sa te felicit Matrixx. Dambla curata Volvo asta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc ! Pentru un maniac e dambla curata, iar eu sint Maniac - nu pot dormi bine daca stiu ca bijuteria are o buba.

:happy12:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai inseamna ca ai rezolvat problema, bravo .

Share this post


Link to post
Share on other sites

la relanti nu merge nonstop, dar sta foarte mult pina decupleaza - uneori chiar 8-10 minute. In mers merge ciclic, sub 1 minut.

Ahaa interesant

Share this post


Link to post
Share on other sites

:3some:

Multumesc !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Matrixx: la mine la relanti, 27 grade afara clima pornita: merge 12 sec compresorul, decupleaza 12 - 14 secunde si reia ciclul. Am vorbit cu un prieten, inginer de service la niste utilaje si mi-a spus ca exista 2 tipuri de compresoare: unele care merg permanent la relanti iar altele care intrerup dupa 12 - 18 secunde, pauza si reiau ciclul. Asa ca, posibil la modelul tau sa functioneze la relanti continuu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Catalin, am verificat, cum am spus: astazi la relanti statea aproape 1-2 minute pina sa decupleze, apoi sta decuplat 8 secunde si se reia ciclul. M-am uitat si la cele 2 tevi (tur si retur al evaporatorului) si sint reci si cu "bruma"/condens pe ele-asa cum trebuie sa fie. In momentul cind incepe sa se formeze un strat infim de gheata, presostatul ii taie alimentarea compresorului (decupleaza ambreiajul) si atunci "gheata" dispare. Si ciclul se reia, frumos si normal.  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

E bine un Matrixxx pe forum ca altfel unii nici nu ne-am gandi sa verificam unele lucruri....azi am asteptat vreo 2-3 minute in relanti merge incontinuu,si pe manual si pe automat,  doar acum citisem ca poate decupla si mai tarziu asa ca maine mai verific odata, asa sa dorm si eu linistit......cat pt tine prietene numai bune si ai toata admiratia pt miracolele pe care le faci ! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

opus, cind e mai racoare afara si motorul e rece, sta mai mult cuplat compresorul, ajunge si la citeva minute.

Multumesc pentru aprecieri - asa sint eu, imi place sa impart cu ceilalti ceea ce descoper, inclusiv reparatiile de unul singur.

Numai bine (si sper sa ne vedem curind, asa cum am vorbit) !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now