Sign in to follow this  
Followers 0
Guest horiamihnea

Caut o solutie?

11 posts in this topic

Am o problema acuma ca au venit caldurile. Sunt posesorul unui v40 din 2003 1.9 d si cand este aerul conditionat pornit imi urca apa imediat undeva aproape de rosu. Masina se comporta bine la drum intins sau in traficul de seara in bucuresti, dar in plina aglomeratie, si temp peste 30 grade afara o ia razna instantaneu.

Ventilatorul de pe radiator functioneaza in parametrii ok, dupa cate imi dau seama; Lichid de racire este intre min si max; masina nu face figuri decat cu aerul conditionat pornit.

Are cineva vreo idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ventilatorul sigur cupleaza cum trebuie?  eu am aceeasi problema la o lancia k, dar e din cauza unei sigurante de la ventilator, care se tot arde.  si la fel , se intampla cu aerul pornit, in aglomeratie. la drum nu are nici o treaba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi pare rau sa spun ca da. Are toate simtomele unei functionari corecte. M-am uitat si la sigurante si nu pare sa fie nici una arsa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai n-auzi ca fara A/C merge bine. Ce are pompa de apa cu A/C? Tot pe la ventilatoare uita-te si verifica radiatoarele sa nu fie infundate cu muste, praf, etc. E bine sa le sufli cu un compresor dinspre motor spre afara.

pompa de apa ai schimbat-o?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact aceeasi problema am avut-o eu cu un cielo....nu aveam problema cu racirea motorului la drum lung sau prin orase mai putin aglomerate.....intr-un trafic aglomerat si cu A/C pornit imi fierbea apa....pana la urma mi s-a spart radiotorul de la motor si a trebuit sa-l schimb si appoi nu am mai avut problema asta....explicatia este ca radiatorul (sau cum s-o numi) de la A/C este plasat in fata celui de la racirea motorului...cand pornesti A/C, acel radiator se incalzeste (logic, ca sa racesti intr-o parte, tre sa incalzesti in alta) si toata caldura se duce spre radiatorul de la sistemul de racire motor....daca acel radiator este infundat de musculite si alte gaze si gandaci, si mai are si pe interior mizerie si apa circula mai greu (cu un debit mai mic) motorul nu se mai raceste......la mine asta se intamplase cu acel cielo.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posibil, e un contact imperfect sau e defect "thermal switch"-ul de la radiator.

In mod normal acest switch ar trebui sa decupleze compresorul de AC, in momentul in care temperatura lichidului de racire, trece de o anumita temperatura (~105-109 grade Celsius).

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

problema asta am avut-o si eu la V40,si a trebuit sa dau radiatoarele jos,le-am spalat,nu cu presiune mare,ca se-ndoaie fagurii,le-am suflat bine bine,si le-am pus la loc,si sa vezi ce diferenta ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mersi pentru incercari. Am sa le incerc pe rand si va anunt raspunsul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Am aceeasi masina ca a ta si am aceeasi problema! De aceea prefer sa nu folosesc aerul cond. cand sunt in trafic prin Buc. merg cu toate geamurile coborate pt ca oricum nu ai cum sa ai o viteza mare si nu e deranjant. Am observat ca multi soferi prefera solutia asta , chiar unii cu masini foarte tari si scumpe. Gandeste-te ca ai avea un cabrio, atunci ce ai face? O sapca in cap sa nu te bata soarele si .....aer proaspat, natura! asta e ! Nu moare nimeni!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai dupa capul meu, A/C se foloseste in primul rind in oras. Decat sa merg cu geamul deschis prin Bucuresti, sa inghit praf si smog, mai bine merg cu motorul. Nu crezi? Aia cu limuzine si geamul deschis, nu mai au bani de benzina ;D

  Am aceeasi masina ca a ta si am aceeasi problema! De aceea prefer sa nu folosesc aerul cond. cand sunt in trafic prin Buc. merg cu toate geamurile coborate pt ca oricum nu ai cum sa ai o viteza mare si nu e deranjant. Am observat ca multi soferi prefera solutia asta , chiar unii cu masini foarte tari si scumpe. Gandeste-te ca ai avea un cabrio, atunci ce ai face? O sapca in cap sa nu te bata soarele si .....aer proaspat, natura! asta e ! Nu moare nimeni!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0