cojocaru27

Impresie personala

30 posts in this topic

Nu stiu pe cati dintre voi va intereseaza insa pentru un viitor posesor de s40 poate ajuta impresia pe care mi-am format-o eu despre masina.

Trebuie sa precizez de la inceput ca detin un s40 2.0d de 136cai momentum dar si un focus 1.8 tdci 116 cai trend collection plus multe optiuni, mai multe ca pe s40. Asfel ca desi se zice ca un s40 este un focus cu alte haine, nu prea este aceeasi masina deloc. S40-ul este mult mai rafinat, motorul trage destul de elastic in toate treptele de viteza, ajutat si de o cutie mai bine etajata pe 6 trepte de viteza, in schimb focusul cu doar 5 viteze are momentele de cuplu maxim evidente pe la 2500 de rotatii pe min iar apoi este lipsit de vlaga, iar in treptele a 4-a si a 5-a, aproape ca nu mai are forta.

S40-ul are celebra pozitie la volan de care vb toata lumea, si care desi nu pare cine stie ce, ii simti lipsa abia cand treci pe o alta masina, cand revin pe s40 de pe focus, se simte o diferenta enorma. In s40 se mai simte, putin ce-i drept dar se simte, designul si ergonomia din interior. Deci focusul are mai multe optiuni si bordul pare mai impozant, s40-ul te face efectiv sa te simti mai bine. Franele reprezinta un capitol aparte, la s40 se simt mai elastice la apasare insa la viteze mari daca apesi mai serios pe pedala simti efectiv cum se opreste masina sub tine, la focus sunt mai rigide, mai prompte la apasare dar parca nu sunt la fel de eficiente.

Controversa cea mai mare vine la capitolul stabilitate si directie. La focus am o directie mult mai sigura, mai rigida, am chiar si setari de sport, standard si confort, trecand de la o directie mai grea si mai rigida la una mai usoara si mai usor de manevrat, insa in orice mod, volanul este destul de precis si iti da sentimentul ala de siguranta. La s40 directia nu e setabila, cel putin nu la mine, si este mult mai elastica, desi stabilitatea este una foarte buna.

Este foarte greu de explicat sentimentul asta de stabilitate al s40-ului cu care efectiv trebuie sa te obisnuiesti. Volanul are un feedback ciudat, la accelerari bruste fuge usor stanga dreapta, la fel parca si la drum cu denivelari, fapt ce nu iti ofera siguranta deloc, insa daca virezi brusc masina se dovedeste foarte agera pastrandu-si traiectoria foarte precis, mai bine ca la focus as zice unde cand am fortat putin s-a simtit o usoara plecare de spate.

Este foarte ciudat acest fenomen si poate reusiti voi sa-l explicati mai bine. As spune chiar ca acest fenomen contribuie la un sentiment de nesiguranta si la viteze mai mari. Se simte efectiv viteza mai acut decat in focus, mai ales daca drumul este usor denivelat.

Sper sa ajute cuiva acest review.

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

instabilitattea directiei la accelerari bruste e cauzata de controlul tractiunii. volanul trebuie tinut ferm pe pozitie.

la fel se intimpla si la derapari laterale. nu incercati sa corectati traiectoria masinii din volan. odata ce esti pe traiectoria buna tine volanul ferm pe traiectorie.

acest comportament ciudat este dat de compromisul intre comfort si sportivitate, in cazul volvo, inclinat spre comfort...

ca sa conduci sportiv un volvo trebuie sa te obisnuiesti cu acest feeling, si nu e usor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

exact asta am vrut sa spun si eu. Voi cand plecati mai tare pe loc lasati volanul liber??

Nu fuge deloc volanul la volvo fata de alte masini daca tii bine de el (nu sa strangi sa-ti iasa venele)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am mai spus-o pe aici pe undeva. la viteze mari (peste 160) am impresia ca ii f instabila. poate ii numai o impresie. in rest de acord cu cojocaru.

ma bucur ca esti multumit de masina si sper sa ramai tot asa. erai f nehotarat la inceput :)

...si eu sunt f incantat de prescurtarile astea .....mai baga grin.gif

Edited by Danyx

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am mai spus-o pe aici pe undeva. la viteze mari (peste 160) am impresia ca ii f instabila. poate ii numai o impresie. in rest de acord cu cojocaru.

ma bucur ca esti multumit de masina si sper sa ramai tot asa. erai f nehotarat la inceput :)

Si la mine se intampla la fel... se pare ca nu este o problema reala. am inceput sa schimb bucsi, echilibrat roti... problema persista. ramane sa mai fac un control al directiei...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De luna trecuta pot vorbi si eu despre Focus, 1.6 d, produs decembrie 2010.

Deh, confortul e ca la o masina noua, ireprosabil. Cum Hans nu are pilot automat m-am jucat cu al Fordului dar m-am plictisit.

Problema e motorul care este cu mmmuuuuuuuuuuuuuuuult mai lenes. Merge, nu pot sa zic ca nu, dar nu te lipeste in scaun ( nici nu l-am comparat cu 2.0d insa se face de ris in fata lui 1.3d de pe Grande Punto ).

Nu am mers peste 140km/h insa masina e stabila, la fel de stabila ca si V50.

Nota in plus: vizibilitatea in spate cu mult mai buna ca la V50 ba chiar mai buna decit la S40.

LE: La Focusul de care vorbesc nu se pune problema sa fuga volanul la demaraj. Fiind cu mult mai lent decit 2.0d nu am ce compara. La Volvo da, trebuie sa il tin un pic pe directie daca drumul nu e perfect plan, nota bene, nu am nimic sub semnul intrebarii ( bucse, roti dezechilibrate ) pe dedesubt.

Edited by HANS

Share this post


Link to post
Share on other sites

avand in vedere ca si eu am condus ff2 1.6 tdci 90cai,hatch , 0-95mii km si eu trecand la s40 am avut acelasi sentiment ca si cojocaru.nu ai ce compara cu ff2(eu am avut versiunea low entry).singurul capitol la care mi s-a parut mai ok la ff2:spatiile de depozitare,portbagaj de hatch,si din cate mi s-a parut stabilitatea si condusul sportiv pe drumurile sinuoase:gen hateg-hunedoara pe drumul de raliuri,sau gen cheia-brasov.cu toate ca pe ff2 l-am fortat mult mai mult ca pe s40,dar dupa un accident urat te mai linistesti.

aceasi chestie o simt si eu la acceleratii mai puternice in a2a a3a si chiar si a4a in functie de drum:parca volanul face usor stanga-dreapta.mi am dat seama ca patineaza rotile si intra sistemele electronice.cu ff2 nu am simtit niciodata asa ceva :fara esp si 90cai.din pacate cele 2 masini se pot compara doar pt ca sunt in aceasi clasa,dar pretul lui s40 este la fel ca la mondeo.si atunci s40 cam ramane in urma.

fordul a facut din ff2 o masina perfecta dupa parerea mea:pret/calitate, dar si cu destule probleme la modelele mai recente.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fenomenul se numeste torque steer si nu e in mod obligatoriu o problema tehnica. Apare cand cuplul e livrat mai repede decat poate face fata sasiul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fenomenul se numeste torque steer si nu e in mod obligatoriu o problema tehnica. Apare cand cuplul e livrat mai repede decat poate face fata sasiul.

cel pe care fordul a sperat sa l invinga pe modelul rs 2010 punand 300 cai fwd.doar iulirx ne poate spune :D daca au reusit

Share this post


Link to post
Share on other sites

(ahhhh, de cind asteptam sa-mi ridice cineva mingia la fileu, multumesc !)

cit m-am chinuit sa iau o masina cu torque-steer, si tu vrei sa nu aiba ....;D

pot sa va spun ca rs-ul are mai putin torque-steer decit s60-ul. dar amindoua au din plin....

chestia e ca la s60 e mai mare, insa doar citeva secunde , la rs dureaza cam cit timp accelerezi si motorul e peste 3000 rpm, adica mereu....

sa mergi tare cu rs-ul e ca si cum ai incerca sa mergi drept cind tu esti beat mort....rs ul nu e o masina sigura daca faci ce-ti cere....(si imediat gindul meu s-a dus la femei, nu stiu de ce...probabil pentru ca le iubesc)

sansele sa mergi drept inainte cind accelerezi tinind volanul fix pe directie sint egale cu sansele sa cada bila de la ase....

da' ,asa cum n-are rost sa pice bila, asa n-are rost sa mergi cu rs-ul fara sa lucrezi cu covrigul. asta nu e o masina de femei....e o bestie, o provocare.

si nu e singura bestie de pe forum, intrebati de matrixx, tomita si vali.....fani bmw ! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa inteleg ca e prea puternic motorul 2.0D (136CP) pentru caroseria asta? Pai atunci cum se comporta masina daca ai un motor mai puternic pe el?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa inteleg ca e prea puternic motorul 2.0D (136CP) pentru caroseria asta? Pai atunci cum se comporta masina daca ai un motor mai puternic pe el?

ca dracu !

in afara de masinile preparate, NICI O MASINA nu este dotata cu motor mai potent decit trebuie ! fii calm : volvo nu-ti da posibilitatea sa intreci masura. trust me !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta ne poate spune Ramon (D5),Roberto (T5)biggrin.gif

Asa ca baieti asteptam feedback!rolleyes.gif

In legatura cu torque-steer,pot spune si eu acelasi lucru:are tendinta sa iti fuga din mana cateva secunde.Sa vedeti ce urat face cand se mai duce si un amortizor pe fata sau rulmenti din capul amortizoarelorsad.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta ne poate spune Ramon (D5),Roberto (T5)biggrin.gif

Asa ca baieti asteptam feedback!rolleyes.gif

In legatura cu torque-steer,pot spune si eu acelasi lucru:are tendinta sa iti fuga din mana cateva secunde.Sa vedeti ce urat face cand se mai duce si un amortizor pe fata sau rulmenti din capul amortizoarelorsad.gif

Bun, bun, pe asta am inteles-o, dar cu instabilitate la viteze mari, asta de unde ar mai fi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ca dracu !

in afara de masinile preparate, NICI O MASINA nu este dotata cu motor mai potent decit trebuie ! fii calm : volvo nu-ti da posibilitatea sa intreci masura. trust me !

Cred ca am sa-mi iau o masina AWD...sper ca la acestea sa nu mai fie senzatia asta de "torque-steer".. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De la combinaţia drum "în valuri" cu suspensii necorespunzătoare... nu degeaba au inventat ei 4C-ul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

V50 este o masina de familie, facuta pentru viteza de croaziera. Nu puteti avea pretentii sa stea ca un Lamborghini la 160 km/h. Este destul de inalta, are centrul de greutate sus, este destul de lunga si daca toate astea sunt combinate cu vant lateral...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer mie nu m-i se pare instabila deloc la peste 160 raportat la dimensiunile/tipul caroseriei si al sasiului.Normal ca la un 5-ar (o spun din experienta) se simte altfel stabilitatea pt ca este mai mare, mai greu cu vreo 300 kile si se asaza altfel pe drum,e si alta clasa.Eu zic ca nu e nevoie de stabilitate crescuta la peste 160km/h pt ca si pe autostrazile europene o viteza de croaziera de 150-160 max e destul.Dar daca vrei stabilitate mai mare poti umbla pe la suspensii, eleroane treburi :).Sa vezi Fiatul Linea cum face la 170 daca depasesc un tir pe autostrada :) tre sa-l tii bine.Eu zic ca la fiat raportul putere/tip masina nu prea e bun.E prea mare cuplul (la 1,4 turbo120CP benzina masina are 1200 kile) si are un torque steer daca ii dai talpa (nu are esp sau alte alea doar ABS).Orcum franele sunt mult mai ferme decat la Volvo parerea mea.La Volvo am senzatia ca sabotii nu sunt "compatibili" cu discurile de franare parca prea aluneca pe ele dar la Fiat cand calc frana sabotii parca musca din discurile alea si asta fara sa blocheze roata.

Legat de torque steer la Volvo oare daca ii montezi diferentialul ala de la Heico (sau alte branduri) nu se elimina miscarea aia de stanga-dreapta a volanului cand demarezi?

Edited by larahau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu LSD torque-steer-ul se accentueaza, nu se atenueaza. Solutiile sunt cauciucuri mai late, suspensii mai performante si picior moale in treptele inferioare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca mai nimeresti denivelari, cum sunt cele de pe A1, banda din dreapta, in accelerari bruste sau undeva pe la 140 km/h, ai senzatia ca pierzi controlul masinii... ceea ce in alte tari, nu se intampla acest lucru, sincer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate cu denivelarile dar asta e marea diferenta, pe dincolo nu sunt denivelari de genul ala :) si intradevar simt si eu in volan kick-back-ul dat de denivelari mai tare ca la alte masini si nu inteleg de ce.Pana si la Fiat se simte mai putin acel kick-back in volan decat la Volvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E facuta cu cap treaba asta cu torque-steer-ul asta in volan : iti da un impuls de spaima pret de o secunda sa nu adormi thumbsup2.gif

prea ne simtim ca in sanul lu avraam in Volvo-urile noastre , mai treziti-va oleaca ... grin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dar aici nu vorbim numai de torque-steer, ci comportarea masinii la mers cu viteze mai mari de 130 km/h peste aceste denivelari...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dar aici nu vorbim numai de torque-steer, ci comportarea masinii la mers cu viteze mai mari de 130 km/h peste aceste denivelari...

Denivelarile te umple de sila si la viteze mai mici, daramite la peste suta; cand le vezi stii la ce sa te astepti, da altfel ....

I-am vazut la top-gear pe angleutii aia trasniti si nicio masina nu i-a multumit condusa cu viteza prin gropi; acu sa fim cinstiti,

ori vrei setare sport si inghiti ori o duci ca mine, un mambo, deh, .... grin.gif , mai bland, ca orisicat ar fi ea de suedeza, tot fier ie...

cat despre alte meleaguri, stiu cum e, da noi aci traim, nu putem pleca toti, unii sunt chiar mandri .... muicaaaaa...

da tot le zic numa' la volvisti: CpNmTbooo cati "vrea" ei si pe unde ori fi biggrin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin dupa aproape 2 ani de la lansarea acestui post.

Odata ce te-ai obisnuit cu acest fenomen "torque-steer" , clar nu numai ca nu te mai deranjaza, ba incepe sa-ti placa:).

un alt aspect pe care as vrea sa punctez, desi masina avea doar 40 000 km asta vara am schimbat cauciucurile pentru ca imbatranisera. Cele de pe fata erau foarte putin tocite, dar uniform, iar cele de pe spate clar mai mergeau, insa eu le-am schimbat pe toate 4 odata si am luat altele de calitate, nu spun brandul ca sa nu fac reclama. Ori sunt eu subiectv, ori am avut senzatia ca se simtea o diferenta substantiala apropo de ruperea aderentei la plecarea de pe loc, si chiar la stabilitatea in curbe. Nu sunt fun viteze mari, insa am factu cateva drumuri pe autostrada soarelui, dupa ce mi-am pus cauciucurile noi, si vreau sa va spun ca la 160-180 masina statea ireprosabil pe sosea, era goala autostrada insa sentimentul era de deplina siguranta.

Si ca o concluzie, dupa 2 ani de la achizitionare m-am indragostit de aceasta masina, si daca la inceput avem senzatia ca cei de la volvo au scazut din nivelul calitatii materialelor si al finisarii fata de modelele anterioare, raportat la ce se intampla pe piata auto concurenta, m-am convins ca s40 nu e doar o masina frumoasa si cu personalitatea bine pusa in valoare de designul aparte, este totodata o masina foarte foarte reusita -

Din pacate traiesc drama de a trebui sa ma despart in curand de aceasta masina pentru ceva planuri mai de viitor decat poate sa reprezinte o masina, oricare ar fi ea, astfel ca in curand o sa ne auzim pe topicul de vanzari volvo. Totusi virusul a fost implantat cu succes si voi ramane pe viata un volvoist.

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now