alexpopeystar68

Am doua probleme - cine ma ajuta?

276 posts in this topic

La T4, turbina este racita cu apa.

Mai ai un racitor de ulei la motor, tot cu apa.

Ai verificat daca sunt etanse?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nivelul uleiului nu a crescut, pe joja nu se vede nicio urma de antig; daca ar fi antig intr-unul din pistoane, dimineata nu ar porni la sfert si ar face un zgomot diferit - in trei pistoane, dar motorul merge rotund, nu are sincope; am sa incerc sa verific daca pierde pe la turbina sau pe la racitorul de ulei, dar sunt cam ascunse; totusi cantitatea e prea mare ca sa nu lase urme, eventual chiar sub masina, antig fiind gras nu se poate evapora tot (ma rog asa zic eu, un nepriceput); asa ca maine ma duc la alt mec si apoi, daca nu se rezolva nimic, cu deosebita parere de rau, imi fac o prog la reprezentanta (vai de buzunarul meu!); multumesc pt. sfaturi si Va salut pe toti Volvistii!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba da se evapora si antigelul, raman doar niste pete albastre/roz in functie de culoarea avuta.

Verifica la turbo sau la racitorul de ulei. Acolo sunt singurele locuri.

Sau mai este ceva, tu cum verifici nivelul de antigel? Cumva cand e rece motorul e la MAX ? La MAX tb sa fie numai cu motorul cald, daca pui mai mult il arunca afara .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu se vede nicio urma de albastru, poate sub turbina sau sub racitorul de ulei; dar intreb : daca pun masina pe elevator  pot sa vad turbina  si racitorul pe sub motor? adica urmele lasate de antig evaporat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

P.S. : cand e cald motorul antig are, dar nu intotdeauna, nivelul mai ridicat (intre min si max); dupa ce se raceste, in general dimineata, scade nivelul sub minim; astazi, de ex. am pus cam 250 ml si dupa 5 km parcursi pana la serviciu nu a scazut, ba chiar s-a ridicat la max cand am desfacut busonul cu supapa de presiune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai e normal sa fie sub minim, MIN si MAX de pe bidon sunt valabile numai cu motorul cald, daca ajunge la MAX surplusul il arunca, verifica daca ai senzor de nivel la vasul de expansiune, daca ai vezi daca functioneaza iar daca functioneaza bazeazate pe el, iti va spune daca nivelul scade .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbina si racitorul de ulei nu sunt racite cu antig !!!  ieri un coleg mi-a desfacut busonul de la vasul antig si l-a lasat foarte lejer iar azi am nivelul cum era ieri, deci se pare ca supapa din buson nu functioneaza! (pt a elimina surplusul de presiune cand se incalzeste  antig); am sa incerc sa o deblochez iar daca nu pot am sa cumpar alt buson; se gaseste sau tre sa cumpar tot vasul? stie cineva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum sa nu fie racite cu antigel =))

Gasesti la dezmembrari .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca nu este busonul de vina, chiar rece fiind motorul si cu busonul slabit la max, adica fara presiune in vas, tot pierde antig; mai mult ca sigur, se duce in pistoane si este aruncat pe esapament; marti 04.08. ma duc la service volvo, m-am programat deja si sper sa afle aia care e defectul; daca nici aia nu rezolva e mana lui aghiuta! am sa le cer sa stau langa ei, sper sa-mi dea voie!

colegul care are si el tot un volvo si e ing. in motoare, mi-a spus ca turbina si racitorul de ulei nu sunt racite cu antigel, daca nu stie, sunt vinovat ca am transferat informatii eronate pe incredere in diplome;

multi Cp si Nm pt toti Volvistii!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am S40 T4, si am dezmembrat un V40 2.0T(care e 99% identic) pana la cele mai mici componente.

Turbina este racita cu apa, sau ma rog, antigel.

La fel si uleiul... merita verificat racitorul de ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faina inform, dar tot ma duc la service, m-am saturat de mecanici "experti" recomandati (cu bune intentii e drept, dar sa nu uitam ca drumul spre iad e pavat cu cele mai bune...); cum sa vad ce e sub turbo si sub racitorul de ulei, o urc pe elevator? oricum , pe jos nu lasa urme de antig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pentru racitor trebuie demontat scutul. este in fata.

Turbina o vezi daca te uiti in spatele motorului, spre habitaclu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc; am observat, cu intarziere e drept, ca atunci cand nu folosesc AC antig ramane la nivel, dar daca dau drumu' la clima pierde antig dupa ce se raceste; am circulat ieri si alaltaieri fara AC, numai cu geamurile si trapa deschise (infernal) si antig e la nivel; ce legatura are AC cu racirea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nici una. Nu au legatura una cu alta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut VOLVISTII de peste tot; am vazut un XC60, m-am benoclat le el cam un sfert de ceas de jur imprejur si am plecat bolnav, mai apoi m-am consolat cu gandul ca dupa ce il pun la punct si s40 t4-ul meu e super (pt. mine, desigur); mai am si alta intrebare : cum stiu daca are destul ulei cutia de viteze automata? nu se vede pe nicaieri o joja sau un vas de expansiune, adica mai bine zis, nu vad eu; intreb pt ca am vazut ulei pe cutie cand am pus mashina pe elevator; apoi mi-am adus aminte ca din cand in cand am probleme cu schimbat treptele, uneori cand accelerez, sta in aceeasi treapta, apoi se misca doar daca incerc de doua - trei ori ,oare sa fie o pierdere de ulei din cutie printr-un furtun crapat?; cu antig ma duc maine la service volvo, am programare ( si nevoie de bafta multa); :iroc:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joja trebuie sa fie pe langa cutia de viteze deci in dreapta motorului jos chiar sub pompa de frana, evident accesul se face pe la compartimentul motor, trebuie doar sa te uiti cu atentie . Joja are culoare galbena deci o vei gasi fara probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc, am gasit-o, cutia are ulei berechet; probl. cu schimbat vitezele depinde numai de modul de sofat, io fiind "boboc", ceva mai batraior e drept, nu sunt prea destept, o cam bruschez si dulcie ma pedepseste, deci nu e o probl; am fost la service volvo si m-am lecuit : piese val=7600, manop val=5000, total 12.600, toate astea pt. demontat motor, schimbat garnituri, cateva furtune ( nu si pt. antig.) si racitor ulei; am calculat adaosul practicat de Primus Auto : > 70% !! de  ex.  - garnit chiulasa = 242 lei, la o firma de pe str. Silvia = 142 lei, ambele originale volvo!  am stat langa mecanic si mi-a aratat cateva furtune si pe antig si pe uleiuri ( motor, cutie, servodirectie) vechi si aproape crapate si cu urme de antig (cele de la racire); asi intreba, cine stie un service unde sa  pot schimba furtunele respective, in Bucuresti, piesele le-asi cumpara de la Matrixxx si in mod sigur ar fi muuult mai ieftin.

multumesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matrixxx nu vinde piese poate de la Alex :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

daa, scuze,  din viteza am gresit, culmea e ca  am si cumparat de la alex; deh, mambo lucreaza...

  :slap:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stie cineva unde asi putea schimba uleiul de la cutia de viteze in Bucuresti? si inca o intrebare : are cutiuta respectiva filtru de ulei? am S40 T4, motor B4204T5, 147 kw; multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu cutiile automate la XC/S60/V70 nu au filtru care se schimba, au o sita care se curata, probabil ca la S40 e cam acelasi lucru. Totusi e bine sa verifici uleiul, daca arata bine nu trebuie schimbat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca are mai putin decat e normal, nivelul e mereu sub "cold" si cand e incins motorul si cand e rece; culoarea nu e chiar galbuie ci mai degraba spre maroniu; pe de alta parte, daca asi sti ce fel de ulei are in cutia de viteze, asi completa, insa nu sunt sigur si prefer sa-l schimb pe tot decat sa am surprize cu amestec de uleiuri; cred ca ai dreptate cu sita : am fost la doua pravalii care au cautat si nu au gasit nici filtru nici garnituri (asa mi-a cerut un mecano-man de la Ciclop ca sa-mi faca schimbul iar io am inceput sa caut); e bine de stiut si pt altii cu t4, multam fain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e vorba doar de T4 aici. La nicio cutie de VOLVO... cel putin in catalogul de VOLVO n-o sa gasesti sita ca piesa de schimb. Ca ulei din cate stiu se pune DEXRON III/FORD MERCON, care e pana in 30RON/litru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca este maroniu si miroase a ars trebuie schimbat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now