Guest axel78

Volvo V40 - doresc sfaturi

20 posts in this topic

Buna ziua,

Am un volvo v40, 2001, 1600 cmc, benzina.

Pe scurt, am 2 probleme

1. consumul foarte mare, peste 13%, mi-a luat si 16% iarna trecuta (e adevarat ca circul preponderent prin oras, dar e totusi foarte mult)

2. aerul conditionat, cand e foarte cald afara, peste 28 grade, daca cuplez aerul conditionat turometrul o ia razna, se duce la 2500-3000 ture (o problema mai atipica la care nu a gasit nimeni rezolvare pana acum).

Pentru prima problema un mecanic mi-a curatat injectoarele, din acel moment masina mea scumpa porneste foarte greu la rece, la cald porneste bine.

Din 3 mecanici, 2 mi-au spus ca injectoarele sunt ok, unul ca trebuie schimbate. Sincer nu mai inteleg nimic. Zilele astea urmeaza sa schimb sonda de apa, ce legatura are asta cu clima, consumul sau faptul ca porneste greu la rece nu ma intrebati ca nu ma pricep la mecanica auto.

Rugamintea mea este, daca ati avut probleme asemanatoare sau puteti sa-mi dati un sfat folositor, sa-mi raspundeti fie aici fie pe adresa de e-mail axa1978@yahoo.com.

Simt ca ajung la limita rabdarii pentru ca am fost la o gramada de mecanici la mine in oras -SIBIU, si singura concluzie la care am ajuns este ca cel putin la Volvo, acestia sunt complet depasiti de probleme. Toata lumea s-a specializat in masimi nemtesti, indeosebi VW.

Va multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In general turatia razna este un semn al mortii bateriei! Verific-o! Sau schimb-o!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Curata motorasul de relanti de langa clapeta de acceleratie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faptul ca mi-a curatat injectoarele poate ridica probleme? Intreb pentru ca exact dupa ce mi le-a curatat a inceput sa nu mai porneasca la rece, decat foarte greu. Pana atunci nu am avut niciodata problema asta cu pornitu. Unii prieteni spun ca injectoarele astea nu se curata, 2 mecanici mi-au spus ca sunt ok.

Am retinut sfatul cu motorasul ala, o sa transmit mai departe sugestia asta. Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt. injectoare ,exista un aparat special de curatat,si de obicei apar rezultate pozitive in urma curatirii lor,;insa eu cred ca acel mecanic nu prea sa priceput ,din moment ce masina merge mai prost.

Sfatul meu ,daca nu gasesti un mecanic foarte bun,eu zic sa te duci la Volvo,ori in brasov,ori unde iti este tie mai aproape,pt. ca sa tot faci experimente de genul asta,mai bine dute la VOLVO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sfatul tau e corect ... dar inca mai sper sa o rezolv aici ... ar fi mult mai convenabil ... daca nu reusesc o sa merg la Brasov ... problema aici e ca inca sunt putine Volvo-uri si mecanicii fie n-au softul de Volvo, fie il au si nu stiu sa-l citesca ... sper sa primesc sfaturi bune si de la utilizatorii acestui site si sa scap de problemele pe care le am acum ... masina imi place foarte mult, dar e suparator sa nu pot folosi aerul conditionat tocmai cand e foarte cald, sa consume 13-14 l % si acum sa porneasca si greu la rece

Share this post


Link to post
Share on other sites

consumul cam 13 tre sa fie daca zici ca e numai in oras. problema eu consider ca e cu aerul. chiar e necesar. eu cred ca e problema de electrica/electronica, ar trebui sa apara pe tester. presupun ca mecanicii aia erau in stare sa isi dea seama daca compresorul lucreaza sau nu.

chestia cu curatatul injectoarelor.....se face cu ultrasunete sau cu un aparat cu o solutie ....deci mecanicul ala nu stiu cum ti le-a curatat, ca nu e dacie sa desfunzi juglerele cu sarma ;).cred ca a fost vrajeala aia cu desfundatul, ca sa iti ia banii.  la ultrasunete e ceva de genu 500 de mii de injector, am facut eu acum ceva timp si chiar s-a simtit diferenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

12 -13% in oras da, 16% mi s-a parut enorm, e motor de 1600, nu e SUV.

Cu aerul si eu cred ca e ceva electronic, un senzor ceva, care devine sensibil cand e foarte cald afara si imi duce turometrul la 2500 tpm, treaba e ca nu a reusit nimeni sa depisteze problema in Sibiu.

Cu injectoarele, sincer nu stiu cum le-a curatat, e un tip mai in varsta care a avut reprezentanta in Sibiu cu ani in urma, nu m-a tras in piept ca il cunosc si nu mi-a luat bani, problema e ca dupa ce le-a curatat imi porneste foarte greu la rece, motiv pentru care am renuntat sa mai apelez la el, omul probabil e depasit de tehnologie, n-are nici softul, am fost cu el la altcineva care are softul inainte sa-mi curete injectoarele. Si de ce 1 mecanic spune ca trebuie schimbate injectoarele, alti 2 ca sunt ok??? Injectoarele m-ar costa peste 4 milioane unul, si chiar nu imi vine sa dau atatia bani aiurea, adica daca ele sunt ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pssst atat trebuie sa consume 1.6  ;D la carte este dat 12 in oras .

Cat despre problema cu aerul conditionat , pune-o pe un tester sa vezi ce eroare iti da . Iti sta becul de lambda/check engine aprins ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au mai avut si altii problema asta si e de la IAC valve... Cat despre consum, in Buc si mie-mi lua 13-14%, si NU era nici a mea SUV (tot V40 1.6 din 2000). De un 18-19% ce zici (S70 2.5T) ? Come on, sunt masini, consuma, vrei consum mic dar pedala de acceleratie din cauciuc, ia-ti diesel si schimbi filtre pana mori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Midnight ... iti multumesc pentru sfaturi ... cu consumul probabil ca ai dreptate, desi m-am cam speriat cand prin martie i-am facut consumul si mi-a luat 16,3% ... o sa-i transmit mecanicului care incearca sa ma ajute acum ce mi-ai spus tu ... motorasul de relanti si IAC valve ... sincer eu habar n-am ce sunt astea ...

De ce porneste asa greu tocmai de cand mi-a curatat injectoarele??? ... nu cumva sunt injectoarele de vina? ... tot ce imi doresc este sa porneasca normal si sa nu mai faca figuri cand e canicula si cuplez aerul conditionat, problema pe care ma chinui sa o rezolv de anul trecut ... iti dai seama ca am ajuns la capatul puterilor

Cateodata porneste extrem de greu si scoate nori de fum alb si un miros intepator de benzina ... am lasat-o la mecanic sa-mi curete injectoarele si m-am trezit si cu beleaua asta pe cap

De la motorasul si valvele alea sunt ambele probleme??? K totusi par 2 probleme diferite cu cauze diferite, nu?

Scuza-ma ca insist atat dar cred ca un volvist convins ca tine ma poate ajuta mai mult decat toti mecanicii din sibiu ... in ultima instanta o sa merg la brasov

Iti multumesc inca o data.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci... :)

IAC Valve = Idle Air Control Valve = "motorasul de relanti". Ala se ocupa de mentinerea turatiei la relanti constanta cand pornesti consumatorii. La tine este o bobina actionata de un camp electromagnetic pulsatoriu, cu un factor de umplere mai mare sau mai mic. Nu am vrut sa intru in detalii de genul asta pt. ca nu stiu cat te-ar fi ajutat. Cel mai simplu era de spus "curata-l" ;)

Cu pornitul extrem de greu, daca face chestia asta la cald in general este fie de la regulatorul de presiune in rampa, fie de la injectoare. Daca injectoarele scapa benzina, atunci motorul porneste inecat. Daca regulatorul scapa presiune inapoi spre rezervor, dureaza pana se umple din nou rampa de injectie. Cel mai probabil e primul lucru la tine.

Incearca intai cu IAC-ul, si apoi treci la altele...

Spor !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vroiam sa intri in detalii tehnice, ca si asa sunt limbi straine pentru mine, eram curios care dintre cele 2 probleme le-as putea rezolva daca curăÅ£ valvele alea, problema cu pornitul sau cea cu aerul conditionat?

Am specificat de la primul mesaj, porneste greu la RECE, din momentul in care mi-au fost curatate injectoarele, la cald porneste bine.

Marti ma intalnesc cu mecanicul care incearca acum sa se ocupe de ea (apropo, vrea sa schimbe sonda de apa) si doresc sa discut cu el pe marginea sfaturilor primite de la voi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sonda de apa poate sa fie un factor pentru pornirea greoaie . Dar , iti sta vre-un bec aprins in bord ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alex stie ce zice.

Cand motorul ti se raceste inseamna ca masina sta mai mult, si datorita supapei aleia benzina se scurge incet inapoi in rezervor, si instalatia de alimentare se dezamorseaza. De aceea dai mai mult la automat, sa se presurizeze din nou.

E situatia similara cu cea in care ramai fara benzina; bagi benzina in rezervor, dupa care nu iti porneste imediat, ci trebuie sa invarti un pic motorul.

Sonda de apa poate fi cauza unei porniri greoaie la cald. Daca e defecta, poate da un semnal gresit ECU-ului, si, desi e motorul cald, ii spune astuia ca e rece si el comanda pornire cu amestec bogat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vadim ... nu mi se aprinde nici un beculet pe bord

Sunt convins ca Midnight stie ce vorbeste ... tocmai de aceea insist atat si raspund la fiecare mesaj ... sa incerc sa inteleg si eu din postura de necunoscator ce se intampla cu masina mea ... cine stie, poate sfaturile voastre fac mai mult decat o gramada de drumuri la mecanici

Va multumesc o data in plus pentru mesajele voastre

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi tot spuneti de cauze ale pornirii greoaie la cald, dar masina mea porneste greu la rece, din momentul in care au fost curatate injectoarele ...

De ce 2 mecanici mi-au spus ca injectoarele sunt ok si unul ca trebuie schimbate??? Daca trebuie le schimb, dar nu vreau sa dau atatia bani degeaba

Stau sa vad daca reuseste sa ma ajute mecanicul la care merg acum, dupa care, daca nu se rezolva nimic, merg la brasov sa-mi puna o diagnoza clara, SPER

Spun sper, pentru ca masina asta are probleme cu aerul conditionat de cand am cumparat-o, evident ca vechiul proprietar a uitat sa mentioneze acest aspect cand am luat-o, si eu nu mi-am dat seama la momentul respectiv pt ca era prin martie, si aerul face figuri doar cand e CANICULA afara, adica vara

Pe de alta parte, vechiul proprietar a fost cu masina asta la brasov, la reprezentanta, acolo i-a schimbat distributia si imi vine greu sa cred ca nu a pus-o la tester sa vada cauzele acestei probleme

O sa va tin la curent

Share this post


Link to post
Share on other sites

am si eu o problema cu un scartait pana se incalzeste motorul si nu ii da nimeni de cap nici chiar cei de la volvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

muadDib ti-a dat rapunsul in ceea ce priveste pornirea la RECE,  daca "motorul ti se raceste inseamna ca masina sta mai mult, si datorita supapei aleia benzina se scurge incet inapoi in rezervor, si instalatia de alimentare se dezamorseaza. De aceea dai mai mult la automat, sa se presurizeze din nou." de unde rezulta motor RECE->lipsa de benzina pe alimentare->motorul pornese mai greu...pana ajunge benzina din rezervor la motor.

Pori incerca si in Zarnesti pentru un tester si o servisare foarte profi la Adciel Service Zarnesti strada Brazilor nr 9 la iesirea spre Poiana Marului persoana de contact Sorin Adam 0745012336.

Eu am un s40 si am foet la ei pentrru o curateare de injectoare si diagnoza computerizata.pe langa faptul sa au fost foarte promti, cand am luat masina am obs o reducere a consumului. Pt diagnoza au aparatura performanta si l-a citit si pe nea volvica al meu fara probleme.Trebuie sa te programezi din timp acolo dar nu o sa regreti(sunt foarte renumiti in zona).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now