Matrixxx

Idle (relanti) marit

16 posts in this topic

Uite ca a venit randul si bijuteriei mele sa-mi arate ca vrea mai multa atentie din partea mea (ca parca nu ar avea destula)  :D

Sambata am avut o cantare in Mamaia, toate bune si frumoase, luat la fugarit niste motociclisti (ei aveau 220, eu dandu-i 240km/h - ca sa ies din plictiseala, ne-am salutat, avarii, etc-ca nu se asteptau sa vada un break dupa ei), apoi croaziera pe autostrada cu 180...timp frumos, ajuns cu bine. Apoi seara, cind ies din hotel si ma duc spre restaurant, vad cum relantiul sta peste dunga de la 1000, chiar putin peste. Nu are treaba cu AC-ul. Am controlat furtunele de vacuum - banuiesc sa nu traga aer fals pe undeva - sint ok, furtunele de la/spre intercooler sint ok, nici un cod de eroare deci e ceva mecanic. Suspectez senzorul de temp. al motorului sau Throttle senzor-ul, dar astea dau cod de eroare 100%... Clapeta de la Throttle e curata, cablul e ok, am sa ma uit la valva EGR ca si ea mai poate da semnale ciudate catre ECU, eventual sa curat motorasul de relanti. Si aici vine intrebarea - sa-l bag tot in motorina (sau decarbusol, etc) sau doar niste WD40 stropit pe-acolo ? Inclin sa-l bag cu totul intr-un borcan peste noapte. Insa si acesta ar fi trebuit sa dea cod de eroare, iar eu nu am niciunul... Mai ma uit la ea deseara.

  :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Decarbusolv-ul ataca aluminiul daca il tii prea mult inauntru, deci in niciun caz nu e o idee sa-l lasi peste noapte ! De asemenea, ataca tot ce e din plastic sau cauciuc pe-acolo, deci iar nu e o solutie !!! Poate fi si senzorul de rpm care trimite semnale aiurea la ECU si implicit la ace, sau, mai poate fi ca la mine, unde pe TESTER imi arata 850rpm, iar pe bord imi arata 900-950rpm (acul sta intre liniuta de 1000rpm si ultima liniuta de sub ea). Cel mai sigur ne vedem candva ori pe la Vadim, ori Joi, punem testerul si vedem ce zice ECU-ul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

care tester ? ca al meu nu merge la mine, doar la tine. Eu am acut ingineria aia cu LED-ul, insa nu am nici un cod...Banuiesc ECT-UL pentru ca atunci cind pornesc motorul, relantiul sta la locul ui, creste incet pe urma. Daca avea vreo scapare de aer, trebuia sa sara peste 1000 de la inceput, insa nu e de la vreun aer fals...

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Uaps... asa e, nu merge testerul la tine  :-[ . Aer fals nu cred, pt. ca relanti-ul e reglat electronic, si daca senzorul de temperatura si alte chestii sunt in regula, el compenseaza si "gatuie" motorul pana ajunge la 850rpm... Intr-adevar s-ar putea sa fie cam orice de la ECT, senzorul de rpm, vreun dinte spart pe la volanta sau senzorul de A/C (sa-i zica ca e cuplat cand fapt sa fie decuplat). Daca n-ai nicio eroare... e un pic aiurea.

    Valva EGR la noi ?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dinte spart la volanta putin probabil , cel mai probabil valva de ralantii murdara  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

aproape tot schimbat (probat) - zici ca nici nu umbli la ea - nici un efect...Pornesti motorul, sta vreo 10-20 secunde la 850 apoi incet (in vreo 30 sec) urca relantiul la 1200 de ture. Resetat ECU-ul, Idle-learning procedure, tot tacimul. Nimic.

-schimbat Throttle senzor, EGR valve position, IAC-ul (motorasul de relanti), air filter, MAF-ul... mai am ECT senzor-ul (conform programului ALL DATA). Nororc cu masina lui Tommy ca am putut schimba toate astea, insa fara efect. Colac peste pupaza, s-a mai aprins si semnul de Lambda in bord - ca sa ma enerveze si mai tare. Singurul cod de eroare 2-3-2 care inseamna :

"Lambda adjustment; For 1994 and later, adaptive heated oxygen sensor control

/ long term fuel mixture too weak at idle"

Bla. bla - cu alte cuvinte - Nu inteleg nimic.  :D

=============================

"2-3-1 OR 2-3-2 LONG TERM FUEL TRIM PARTIAL LOAD

Precondition for DTC

The control module receives information from the Heated Oxygen Sensor (HO2S ) about the fuel/air mixture in the idling and partial load ranges. If the fuel/air mixture deviates from Lambda=1 the short term fuel trim will compensate this by adjusting the injection timing so that Lambda=1 is achieved. When the short term fuel trim carries out this adjustment, its mid-point must be adapted by the long term trim. When the long term fuel trim has adapted the short term trim to a maximum value, DTC 2-3-2 (idling range -0.48 ms to +0.40 ms) or DTC 2-3-1 (partial load range 0.773 to 1.227) and status message Upper Limit (lean fuel/air mixture) or Lower Limit (rich fuel/air mixture) will be set.

Substitute values

None.

Fault sources

Upper limit:

Defective Mass Air Flow (MAF ) sensor.

Low fuel pressure.

Air leakage.

Faulty sensor signals. - CARE ?!

Lower limit:

Defective Mass Air Flow (MAF ) sensor.

Air leakage.

High fuel pressure.

Leaking injectors.

Leaking EVAP system.

Dirty engine oil.

Oil level too high.

Faulty sensor signals.  - CARE ?!

Fault symptoms

Can result in high fuel consumption."

post-495-12877863154527_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci , dupa ce am testat cam tot ce era de testat mai raman 2 lucruri si anume ECT-ul si lambda  daca nici de la astea nu e atunci este SF .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai masurat Lambda? Tre sa oscileze'... Nu mai stiu exact in jurul carei valori, dar in orice caz sa nu stea la o valoare fixa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu am am masurat lambda - ca nu am agsit ce valori trebuie sa-mi dea. Mai caut.  Maine , pe zi, iau la mina toate furtunele si elbow-urile - eu totusi cred ca trage pe undeva putin aer fals.

Daca mototul e rece, relantiul sta acolo unde ii e locul - de-aia nu suspectez sonda lambda. Bijuteria merge perfect, trage perfect, totul ok in afara de acest relanti marit.  SF - cum spunea si Vadim  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Short Term Fuel Trim = Marirea/micsorarea timpului de injectie in functie de ce spune sonda lambda

    Long Term Fuel Trim = Offset-ul pe care il introduce ECU-ul la timpul de injectie daca Short Term Fuel Trim-ul sare de 15% sau 25%, nu mai stiu exact.

    Cu alte cuvinte, Short Term Fuel Trim devine STFT + LTFT, pt. ca STFT sa revina in limita de 15%. Daca STFT de ex. depaseste 15%, LTFT incepe si creste si STFT poate lua valori de 18%, 20%, sau cat e nevoie.

    Acum si LTFT-ul are o limita, pare-mi-se tot de 15% sau 25%. Daca si aceasta e depasita, atunci se marcheaza un DTC, cel pe care il ai tu. Asa cum spune si eroarea, si din cate stiu ca functioneaza un motor pe benzina adica "gatuit", un amestec sarac poate duce la cresterea relantiului. Asta inseamna fie injectoare infundate, fie regulator de presiune afara din parametri, fie pompa de benzina cu debitul mai mic.

    Din ce spui tu, masina ARE putere, deci ar fi cealalta varianta, pompa e ok, insa ai injectoare care curg un pic, sunt decalibrate sau regulatorul de presiune nu mai limiteaza presiunea. In cazul asta ECU-ul compenseaza fie prin micsorarea temporara a timpului de injectie (STFT), iar daca aceasta scade sub 15% intervine LTFT-ul. Daca si acesta scade sub 15%... BANG ! DTC !

    Ar mai fi de incercat si sonda lambda...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum draq s-au stricat injectoarele (curg sau sint decalibrate) tocmai acum ? Am facut romania slovenia mergind aproape constant cu 180, sambata pe autostrada cu 240 si nu s-a mai gatuit nimic, mama masii de treaba. S-au gasit sa se gatuie in bucuresti...  Fara un tester adevarat nu-mi pot da seama de adevaratul diagnostic...

Ce ma deranjeaza cel mai tare (si poate ca de-aici ar trebui sa incep) e ca dimineata, dupa o noapte de stat, totul e ok. Daca erau injectoarele bulite nu trebuie sa am acest simptom de la inceput (relanti marit) ?

ECU-ul primeste "ceva" semnal nashpa de undeva - de-aia se modifica treptat si lin relantiul. Poate o sonda lambda veche de 13 ani a decis ca nu mai vrea, poate ECT-ul... Nu pot sa cred ca s-au stricat injectoarele - nu simt nimic anormal la mers in afara de acest relanti...Mama masii de treaba...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-ti trebuie tester, iti trebuie un manometru intai, pe care sa-l legi la rampa de injectie. Daca respecta limitele specificate in VADIS, atunci abia cautam pe altundeva ! De asemenea dupa ce iei contactul, trebuie cateva minute sa mentina presiunea, altfel e clar ca scapa pe undeva, fie inapoi in rezervor, fie prin injectoare si de-aia si porneste greu... Trebuie sapat cu un pic de rabdare.

Sonda lambda ar trebui sa oscileze intre 0 si 1 volt, ca limite. Daca sta "moarta" atunci e pa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am spus niciodata ca porneste greu, porneste la fel ca in prima zi cind am luat-o. Mereu a facut 3-4 rotatii inainte sa porneasca.

Am sa incerc sa gasesc un manometru - poate are cineva de pe-aici asa ceva, cine stie ?...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ieri, mers pina la IKEA, zapuseala afara, mers tot drumul cu AC-ul pornit (ce bine a fost - era primavara in habitaclu) ,citeva "forje" ca nu am rezistat - si intors pe la 18.00 pe un trafic infernal...Masinutza merge foarte bine, in afara de relantiul asta ciudat de 1200 de ture...

Insa la sosire, dupa ce car citeva sacose sus, zic: ia sa verific din nou codurile si surpriza, daca pina ieri aveam doar unul, respectivul 2-3-2, acum au mai aparut 2 !

1-2-1 = MAF signal absent or faulty

4-1-1 = Throttle position sensor signal not within correct voltage

Cum pe amindoua le-am schimbat de pe masinutza lui Tommy (de fata cu Vadim si nu au aparut alte coduri/masina se comporta de parca nici nu le schimbasem cu altele-deci ale mele erau ok), incepe SF-ul.

"The Matrix has you" - cum spune o replica din filmul Matrix...

Mai vedem maine. Fiecare zi e o noua surpriza, nu ?  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mare surpriza ! Dupa cum banuiam ca bijuteria nu are nimic grav, am descoperit cauza tuturor belelelor : un furtun de vacuum scos din elbow-ul (cotul de cauciuc) de la admisie. Se observa doar de cunoscatori, pentru cine nu stie unde este - sub termostat se vede un furtunas negru de vacuum care intra in "melcul" admisiei...Mama lui de furtunas

Probabil ca a sarit cind i-am dat 240km/h, altfel nu-mi explic, ca la 220 spre Slovenia (in cursele cu Iulirx) nu a sarit.

Deci, pe viitor, nu bagati banii in piese (scumpe) decit dupa foarte mare atentie.

P.s. Bestia mea iar o sa vada pedala la blana azi, asa ca sa vada ca m-a suparat  :D :D :D

post-495-12877863193324_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte tare frate !! Ce poate face un mic furtunas .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now