parola

Cum va merge racirea in masina?

65 posts in this topic

Sunt si eu curios la modelul S60 (cum am si eu) cum raceste clima? Azi am fost sa-i schimb freonul si uleiul din compresor si dupa toata operatiunea tot nu imi place cum raceste. La test a iesit temperatura minima 11 grade Celsius. Chiar inaintea mea a fost un opel care facea 3.5 grade Celsius! Compresorul merge bine (18 atm), nu pierd freon, totul pare ok dar raceste extrem de prost! Pe canicula asta abia dupa jumatate de ora imi raceste si mie cat de cat iar pana ajunge la 22gC trebuie sa treaca O ORA!!! Tipul de la service a zis ca pana acuma toate masinile aveau intre 0 si 5 grade Celsius....nu a intalnit masina care sa soata asa de putin aer rece...

  Voua cum va merge clima?

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am s40 si c-am acelas lucru il am si eu. Anul trecut i-am schimbat si eu freonul comprelor merge ok insa la gura nu aveam mai putin de 8-9 grade. Acelas lucru este si acum. si nu am clima este aer simplu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unde se masura aceasta temperatura?Daca cumva se masoara la gurile de aer din bord si ai rezultate asa de slabe,atunci schimba filtrul de polen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu la gurile de aerisire centrale, azi pe o canicula destul de mare aveam 5-6 grade (masurat cu un termometru ce il am mereu in cotiera), climatronicul fiind setat pe 19 grade. Frig, frate - trebuie sa stau cu el macar la 21, ca altfel imi ingheata capul. Brrrrr  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unde se masura aceasta temperatura?Daca cumva se masoara la gurile de aer din bord si ai rezultate asa de slabe,atunci schimba filtrul de polen...

Filtrul de polen l-am pus de 5 zile. Deci nu e de acolo. Prima data am avut cu Carbon activ si m-am gandit ca e de la ala...ca e prea gros, dupa care am luat fara...si tot nu merge asa bine. Senzorul de temperatura este curat, deci nu e nici de la ala...

Share this post


Link to post
Share on other sites

la mine, daca e cald in masina, sa zicem 30 grd, si dau drumul pe automat, la gurile de aerisire iese aer cam pe la 0 grade.

si foarte tare.

in masina se fac cam 24 grd daca setez ac-ul la 22 si merge incontinuu.

daca setez la temp minima atunci nu pot rezista jetului de aer rece, desi in masina temperatura nu scade sub 17-18 grade si ac-ul merge non-stop. in principiu ac-ul ar trebui sa suplineasca schimbul de caldura cu exteriorul, insa la s60 nu prea reuseste.

trebuie avut grija ca ac-ul sa fie pus pe recircularea aerului din interiorul masinii, nu pe introducerea de aer proaspat de afara. (cind e pe automat, recircularea sta pe interior 15 min, si pe proaspat 2-3 min, iar apoi ciclul se reia)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, nu m-am gandit sa-l setez pe recirculare. Eu intotdeauna am umblat cu el pe auto. O sa incerc si asa sa vad cum merge, desi parca tot nu imi place cum raceste comparativ cu alte masini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Ai incercat sa schimbi si receiver/drier-ul ?! Ala are in el si un filtru care daca se infunda, nu permite trecerea freonului la debitul normal. O sa ai presiune mai mare inainte de el, si presiune mai mica dupa, deci freon deja racit. Drept care o sa ai tzeava rece inainte de el, si mai calda dupa, si nu-ti ajunge freonul la temperatura care trebuie in evaporator in masina. Deci, aer mai cald...

   

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Ai incercat sa schimbi si receiver/drier-ul ?! Ala are in el si un filtru care daca se infunda, nu permite trecerea freonului la debitul normal. O sa ai presiune mai mare inainte de el, si presiune mai mica dupa, deci freon deja racit. Drept care o sa ai tzeava rece inainte de el, si mai calda dupa, si nu-ti ajunge freonul la temperatura care trebuie in evaporator in masina. Deci, aer mai cald...

   

  Trebuie sa demontez tot bordul ca sa-l schimb?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am zis RECEIVER-DRIER-ul... acela se afla langa radiator, e ca un cilindru mare din aluminiu in care intra 2 tzevi si un presostat. Bordul il dai jos ca sa schimbi EVAPORATORUL ! (cum a facut si Matrixxx)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ma pricep la climatizare  ;D de aia am intrebat.. Se poate curata sau e nevoie sa-l schimb? Daca trebuie sa-l schimb, cat costa unul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Nu se poate curata pt. ca e capsulat. Altul nou de la HELLA este 200RON in cap, cod 8FT 351 197-571. Dar verifica-l intai, cand o mai umpli cu freon, sa verifice mecanicosu' daca-l da afara brusc la golire sau il faaaaasaie usor-usor. Daca e a doua varianta.. altu' !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate nu se curata, se schimba. Doar daca cel vechi are 3-4 ani sau a fost schimbat ceva pe la AC si ti-a intrat aer in instalatie (adica a intrat aer pina a schimbat piesa - daca a durat mai mult de 10 minute trebuie sa-l schimbi 100%). Oricum, asta trebuie sa-ti spuna si cei la care faci incarcarea cu freon, adica sa te sfatuiasca sa schimbi receiver-ul/drier-ul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam`. Nu e asa de scump sa-l schimb....ma duc sa caut un mecanic dispus sa-l schimbe (adica sa stie demonta climatizarea fara sa pierd freonul si ce o mai fi pe acolo)

Share this post


Link to post
Share on other sites

iti va scoate (recupera) oricum freonul, va schimba receiver-ul, apoi tot tacimul: vacuum/presiune, incarcare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate nu se curata, se schimba. Doar daca cel vechi are 3-4 ani sau a fost schimbat ceva pe la AC si ti-a intrat aer in instalatie (adica a intrat aer pina a schimbat piesa - daca a durat mai mult de 10 minute trebuie sa-l schimbi 100%). Oricum, asta trebuie sa-ti spuna si cei la care faci incarcarea cu freon, adica sa te sfatuiasca sa schimbi receiver-ul/drier-ul.

Pai ieri mi-a spus ca nu a avut aer in instalatie, avea 700g freon si ca e ok.  La instalatia de clima nu s-a mai umblat pana acuma (doar o singura completare cu freon am facut eu acum 2 ani).

 Problema este ca cei care mi-au facut reincarcarea (curatirea, vidarea, schimb de ulei in compresor...etc) mi-au spus ca ei la Volvo meu nu se baga sa demonteze nimic.... :(

 Totusi, la aparatul lor care avea o gramada de teste nu trebuia sa apara nimic?

 Am asa de pe buletin:

Faza reciclare:

G.   770 REF.

CC. 27 Ulei

Faza Vacuum:

Min. 33

MB. 44

Faza Ulei:

CC 10

Faza reincarcare:

G. 1000 REF.

Diagnostic A/C

HP pressure 18,5bar

LP pressure 1,8bar

Ambient temp. 35C

Car temp 11C

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata, m-am lamurit! A fost ferarru la mine si am masurat cu termometrul lui profesional (are scule pentru masurat in gaz) si mi-a iesit 8gC, ceea ce e in parametrii (intre 6 si 9g C scrie in carte). La el (S80) a fost intre 8 si 9g C. Deci este in parametrii dati de producator...se pare ca fata de alte modele, la S60/80 e un pic mai slabuta. Acuma, din cate spunea Iulrix la astea noi e mai performanta.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slabuta pe dracu!

La mine merge de iti muta mutra de la loc, si aerul e rece. Daca masina e tinuta in soare si e super incinsa dureaza cam 5 minute sa faca rece (cu clima pusa pe auto la 22 de grade).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mah, tu ti-ai mutat clima din Vw pe S60 si nu vrei sa ne spui  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, am avut inainte VW si cand era cald afara faceam si eu sauna la volan. Clima de Volvo a fost ceva incomparabil mai bun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ola, am un S60 din 2001, 2.0T, problema e in felul urmator. Am AC manual, nu da aer rece, decat la pornire, dupa 5min baga cald >:( Am fost la un service si mi-a umplut cu freon, la fel face.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu la...caramida zburatoare am masurat cu o sonda pusa in fantele centrale, avind afara temp. de 29g C si "aerul" din masina pus pe 20g C ---> o racoare de 6 grade - deci iti ingheata capul daca stai mai mult de 15 secunde in "bataia" lui.

Superrrrr !  8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ola, am un S60 din 2001, 2.0T, problema e in felul urmator. Am AC manual, nu da aer rece, decat la pornire, dupa 5min baga cald  Am fost la un service si mi-a umplut cu freon, la fel face.

si la mine facea la fel si a trebuit inlocuit ambreiaju de la compresor , dar ca sa fii sigur atunci cand nu ti mai baga rece uitete la compresor si vezi daca invarte

Share this post


Link to post
Share on other sites

schimba filtrul de polen ca asa s-a intamplat si la mine...si dupa aia nu puteam sa ridic mai sus de 24 de grade ptr ca ma rupea la cap....am avut o surpriza totala....

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine raceste foarte bine. Niciodata nu-l las pe auto dupa ce a stat in soare ca ma ia durerea de cap .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now