Sign in to follow this  
Followers 0
danutzzz

Turatie D5

21 posts in this topic

intrebare adresata posesorilor de D5:in treapta a 5-a la 3000 rot/min ce viteza aveti ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut. la xc 90 am 140km/h,aproximativ,drum drept.

Si eu tot 140km/h am...insa mi se pare cam ciudat...la A6 la 3000rot/min in treapta a 5-a aveam deja 170km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu tot 140km/h am...insa mi se pare cam ciudat...la A6 la 3000rot/min in treapta a 5-a aveam deja 170km/h

si un ferrari la 3000 de ture in viteza a 5-a merge probabil cu peste 200 km/h...

depinde de cutia de viteza si de puterea motorului...

Share this post


Link to post
Share on other sites

inseamna ca a mea nu trage destul de bine , cu toate ca mie mi se pare ca se infinge destul de bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un motor de 20 CP, la fel ca si un motor de 200 CP, daca sunt legate la aceeasi cutie de viteze, vor avea aceeiasi turatie la o anumita viteze. Difera doar timpul in care ajunge la acea viteza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un motor de 20 CP, la fel ca si un motor de 200 CP, daca sunt legate la aceeasi cutie de viteze, vor avea aceeiasi turatie la o anumita viteze. Difera doar timpul in care ajunge la acea viteza.

doar daca excluzi greutatea masinii si frecarea cu aerul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un motor de 20 CP, la fel ca si un motor de 200 CP, daca sunt legate la aceeasi cutie de viteze, vor avea aceeiasi turatie la o anumita viteze. Difera doar timpul in care ajunge la acea viteza.

Deci e cutia proasta?Ma repet...masina trage chiar ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@fun-volvo: ce legatura are frecarea si masa?

Come on, e mecanica 101. La o rotatie a motorului, cutia face xx rotatii (difera functie de raportul cutiei + treptei de viteze). Cum ajunge motorul la turatia aia, e alta mancare de peste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@muadDib: deci dupa tine 2 masini identice ca si greutate si cutie de viteza (aceleasi rapoarte), dar cu motoare diferite (20 vs 200 cai) ajung ambele la aceeasi viteza si asta si la aceeasi turatie?

si din pacate nu am studiat mecanica 101...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@danutzzz: cutia nu e proasta.

cel mai usor poti sa-ti explici in modul urmator: cu cat viteza finala a masinii este mai mare, cu atat va avea o turatie mai mica la o anumita viteza comparativ cu o masina identica, cu aceeasi cutie si in aceeasi treapta, dar cu viteza finala mai mica.

exemplu:

- masina a: viteza finala 200 km/h, turatie la 160 km/h in treapta 5: 3000 rpm

- masina b: viteza finala 170 km/h, turatie la 160 km/h in treapta 5: 4000 rpm

si mai depinde si cum e aleasa ultima treapta: sunt unele, care favorizeaza un consum cat mai mic, ceea ce e realizat printr-o demultiplicare diferita (sunt masini care la viteza maximala ajung la zona rosie, sunt altele care mai au 1000-2000 rpm pana la zona rosie)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@muadDib: deci dupa tine 2 masini identice ca si greutate si cutie de viteza (aceleasi rapoarte), dar cu motoare diferite (20 vs 200 cai) ajung ambele la aceeasi viteza si asta si la aceeasi turatie?

si din pacate nu am studiat mecanica 101...

DA!

Insa in timpi diferiti. La aceiasi masina, la 3000 RPM in treapata 5, de exemplu, vei avea 120Km/h si daca motorul e aproape distrus, si daca e perfect. Cu conditia clara ca, in cazul 2, sa nu fie asa de distrus incat sa nu poata atinge 3000 rpm in a 5-a... :D

O metafora:

Ai o fantana; ai o roata care ridica lantul; ai 2 tipi, unul slab si lesinat, altul in super-forma.

Li se cere sa ridice galeata plina cu 10 cm pe secunda. Nu cat pot fiecare de repede, ci cu fix 10 cm pe secunda.

Crezi ca cel solid va invarti mai repede de roata? Nu cumva vor invarti amandoi la fel?

Adica pt. acceiasi viteza de deplasare, vor folosi acelasi rpm?

Intradevar, unul o va roti cu un singur deget, celalat va gafai sa isi dea sufletul... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cutia de viteze poate fi privita ca un simplu ansamblu de roti dintate, cu un raport fix de transformare, sa ii zicem "x".

Cat timp pastrezi aceeasi cutie, deci acelasi raport de transformare "x", la o rotatie a motorului obtii "x" rotatii ale planetarelor.

La 1000 rotatii, obtii 1000*x rotatii ale planetarelor. la 3000 rpm, obtii 3000*x.

Daca in cazuri particulare legea nu se respecta, adica la 2 masini identice viteza de deplasare nu este identica la o anumita turatie a motorului si la o anumita treapta de viteza, inseamna ca buba este la cutie (adica patineaza ambreiajul/ambreiajele). Nu la puterea motorului. Nici macar la roti, pentru ca, chiar daca sunt de marimi diferite, viteza din bord nu este citita pe asfalt, ci pe rotatii ale planetarelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de aceea ai nevoie de ex la veyron de 1001 cai sa ajungi la 407 km/h si nu merge cu 100 cai indiferent ce cutie pui si indiferent cat timp necesiti... (de aia am scris si de frecarea cu aerul, care creste si iti manaca din putere, ceea ce la anologia ta ar insemna ca la fiecare rotire a lantului, care ridica galeata, ar creste greutatea galetii)

dar nu are rost sa ma pun cu tine la discutii, ca ma trimiti din nou sa iau manulaul de fizica/mecanica/chimie/biologie etc... ca si la discutia despre distanta de franare ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai omule, eu nu contest ce spui tu, ca e nevoie de forta sa ajungi la un anumit rpm intr-o anumita treapta... Ai mare dreptate cu asta, si nu o contesta nimeni. Dar aici se vorbeste de compot de mere, si tu discuti de sote de cartofi. Imi place si ala, si sunt de acord cu tine la reteta, insa... :D

Danutzzz a intrebat ce viteza au afisata cei cu masini identice cu al lui, la o anumita treapta si la un anumit rpm. Si, cum se pare ca la el arata mai putin decat la ceilalti, concluzia e ca problema e la puterea motorului. Puteam trece mai departe si lasa lucrurile asa, sau lamurim lucrurile si vedem ca ca puterea nu are nici o treaba cu acesta problema, ci doar patinarile din transmisie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@muadDib

1. daca am citit bine chiar danutzzz a facut comparatia cu audi a6

2. de unde reiese ca lui ii arata mai putin decat la altii?

3. tu ai fost cel, care a facut comparatia intre motor 20 si 200 cai si eu doar am adaugat

4. si unde scrie ca acest topic este despre compot de mere  :P

5. daca am vorbit pe langa subiect, esti moderator si poti sa-mi stergi cele scrise de mine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of, IAR te-ai suparat pe mine...  :'(

Eu nu am facut decat sa explic ca e greseala ce zice el aici:

inseamna ca a mea nu trage destul de bine , cu toate ca mie mi se pare ca se infinge destul de bine.

Si ce zici tu aici:

@danutzzz: cutia nu e proasta.

cel mai usor poti sa-ti explici in modul urmator: cu cat viteza finala a masinii este mai mare, cu atat va avea o turatie mai mica la o anumita viteza comparativ cu o masina identica, cu aceeasi cutie si in aceeasi treapta, dar cu viteza finala mai mica.

In rest... Nu e vina mea ca nu ti-au placut orele de fizica... Sunt sigur ca ma depasesti in multe alte privinte. Peace.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@fan-volvo nu a fost o comparatie , am zis ca e ciudata chestia asta...adica la o masina cu 17 cai in plus aveam 170 la 3000rot/min fata de volvo.

P.S:nu va mai contraziceti atat.hai sa ne facem tricouri cu totii :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu va mai certati de pomana : muaddib are perfecta dreptate.

e la mintea cocosului, ce dracu'.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu m-am putut abtine de la un mic comentariu f. tirziu ce-i drept .

Ca tot am citit cite ceva despre turatii,cai putere,etc,pe aici!Ma intreb !Chiar puneti sub semnul intrebarii calitatea masini pe care o aveti  incit o comparati cu alta care ar parea mai buna !Defilezi cu ce ai ca de aceea ti-ai cumparat-o.Conduceti mult si atent iar teoria lasati-o astora care le fabrica.Parerea mea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0