Matrixxx

Fara catalizator

15 posts in this topic

Am decis sa scot catalizatorul de pe masina si sa merg pina in vara viitoare fara el. Este vechi, ars, colmatat, etc. Din cite stiu, 850-ul are doar o sonda lambda Inainte de Cat, deci nu vor fi probleme.

Deci, vreau sa pun o teava in locul catalizatorului, e mai simplu decit sa tai catalizatorul, sa-i scot ceramica afumata si apoi sa-l inchid la loc ?

Stie cineva un loc in Bucuresti unde sa pot face asta repede, clean, fara batai de cap ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atentie, din cate am aflat de la @Pedala, el si-a schimbat cu totul catalizatorul, si masina lui a inceput sa scoata un zgomot spart. Se pare ca in catalizator sunt incluse si niste site (toba intermediara). Incearca sa tai o gaura patrata in el si sa scoti doar ceramica, apoi sa sudezi "capacul" la loc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, si unde pot face asta, ca eu asta caut - un atelier, pe cineva priceput.

Tommy are teava simpla in locul lui si nu se aude nimic ciudat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ? Habar n-aveam ! :))) Pai atunci go for it ! Nu mi s-a parut a se auzi mai tare masina lui decat a ta !

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, si unde pot face asta, ca eu asta caut - un atelier, pe cineva priceput.

Tommy are teava simpla in locul lui si nu se aude nimic ciudat...

Nope Tommy are carcasa fara ceramica  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu am decupat carcasa catalizatorului dar nu se aude nici un zgomot.se taie cu flexul de jur imprejur un capac,apoi cu o surubelnita se scoate continutul catalizatorului apoi se sudeaza la un aparat autogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum mergi de la posta vitan spre way not e un service de tobe usor spre stinga super meseriasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Catalizatorul de pe masina mea era in ordine, necolmatat, nimic. Am vazut cu fostul proprietar dupa ce l-am dat jos. Macar pune unul sport in loc, cum s-a facut la masina mea.

Catalizatorul are cateva site la iesire. La mine clar e mai zgomotoasa masina. Mai ales daca finala e mai veche si are sitele mancate si vata imbacsita. La mine toata evacuarea e noua. Daca vrei ne intalnim weekend-ul asta ca sa vezi cum face.

Sa sune la fel ca una cu catalizator nu are cum. Catalizatorul in sine are si rol de toba intermediara. Din cauza asta nu mai are nevoie decat de cateva site in loc de o toba de foc separata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok...atunci o sa pun un catalizator...mama lui de catalizator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu vreau sa fac de-cat. In afara de sunet mai castigi ceva si la capitolul freeflow, si la masinile turbate conteaza mult treaba asta... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce bine ar fi daca ar conta si la itp    :D

De-asta vroiam sa incerc decat-ul,  pina imi expira itp-ul (in vara viitoare), sa vad daca se simte ceva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu tocmai am facut ITP-ul, de 4 zile. Deci am liber la "cirese" pana la jumatea lui 2011... :D

Oricum, nu numai ratiunile de freeflow ma indeamna la acest decat, ci si faptul ca cel de la ITP mi-a confirmat faptul ca e pe duca... Deci, decat sa il tin degeaba, si, mai ales, decat sa il tin in forma actuala in care mai mult incurca, mai bine il golesc. Si cand prind momentul prielnic dpdv financiar, iau unul d'asta mai performant, cum zice si mister pedala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am fost la PilotRacing, pus masina pe rampa, scos catalizatorul meu si surpriza: catalizatorul are 2 functii : site si toba. Da, in partea finala este TOBA, pentru filtrarea zgomotului, intocmai ca o intermediara - de aceea se modifica muuuult zgomotul masinii fara catalizator. Insa al meu e perfect, site bune, nesparte. Si e foarte mare in raport cu unul Magnaflow pe care mi l-au adus cei de acolo sa-l vad, zici ca e jucarie ala pe linga al meu. Deci mi-am pierdut ziua punind-ul la loc pe al meu + 60 ron manopera. Sa-i ia draq pe aia de la service-ul ala care mi-au zis ca e colmatat. ars, etc. Asa se mirau si astia de la Pilot - cica de unde si-au dat aia seama, l-au "mirosit" ? Ma miram si eu cum pot merge cu 240 km/h si cit de bine trage turbina - cu un catalizator "colmatat".

Deci, pina cind nu pot pune toata evacuarea pe 3 toli (downpipe + cat-back) nu mai umblu deloc la evacuare. Punct.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Ti-am zis si eu si pedala care-i baiu' cu catalizatorul ;D ... de-acelasi lucru ma sperii si eu cand o sa vina problema de CAT nou... Pana una alta, pana-mi ajunge downpipe-ul pe 3" nu-mi pun probleme. Cu evacuarea completa pe 3" te sfatuiesc sa te mai gandesti, din cate am citit mai peste tot, sufera de "droning"... o baraiala enervanta la drum lung.

    Ce poti face (si o sa fac si eu) e sa mergi pe 3" pana in catalizator si de-acolo sa iesi cu 2.5", cu o intermediara si o finala tot de la MagnaFlow. Atentie, intermediara sa fie "straight-through" (parca asa ii zice) - cu alte cuvinte sa contina una bucata tzeava, gaurita f.f.f. des, si in jur un strat de vata minerala sau ce mai pun aia pe-acolo, imbracata si aia intr-un burlan de inox. In felul asta nu se modifica directia gazelor de esapament si ai un flux f. bun de evacuare.

    Mai studiez si eu ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now