cdaugustin

Revizie & Probleme 850 abia cumparat

24 posts in this topic

Salutare,

The saga begins (again)... Tocmai am achizitionat un 850 GLT 2.0l 20v 105kw si ma gandesc ca ar fi de bun simt sa ii fac o revizie completa, problema e ca nu am unde (am gasit pe forum un mecanic pe nume Marius, am sunat si ce am auzit suna foarte bine mai ales ca venea cu recomandari din forum -- problema e ca ii departe pentru mine si nu prea pot pleca oricum din localitate). Deci daca stie cineva un loc unde pot verifica masina din toate punctele de vedere prin zona Iasi (dati va rog un PM).

Masina are 260mii km si se pare (nu pot fi sigur) are distributia schimbata pe la 211mii km- uleiul pare a fi inca ok (ii auriu inchis) compartimentul motor arata bine (am sa fac poze) nu sa umblat in masina cu "mesteri". Problema care o am acuma:

1) ce anume schimb (distributie+pompe+ulei+lichide+filtre)? si unde(as putea oare merge la Bosh local)?

2) vesnicul ABS in bord aprins (cateodata se stinge si am ABS -- am testat)(cel care a aduso spune ca ii un senzor pe roata dreapta spate)

3) am cauciucuri iarna (aproape noi) pe masina --- trebuie sa imi cumpar un set vara nu?

4) ar fi cazul sa ii fac o inspectie tehnica de genul (verificare tevi, parte electrica)(luminile din tavan, desi se aprind in anumite situatii, nu par sa se aprinda cand ar trebui)(poate nu stiu eu sa le setez ?)(cred ca mai este o iluminare arsa in bord la selectorul de temperatura in dreptul soferului)(ii posibil sa am o mica gaura/un colier prins aiurea pe toba, parca aud un parait)(bucse si alte dintr-astea doar pe o parte a masinii, se aude un scartait usor cateodata, pe drumuri proaste)

5) trebuie sa gasesc unele piese (second hand de la o dezmembrare ceva): buson rezervor benzina, telescoapele la haion spate (ale mele cateodata stau, cateodata nu), senzor ABS roata dreapta spate, senzoru de lumina de pe bord, cauciucuri vara.

6) sa inteleg dotarile masinii :)) (suna ciudat nu?) exemplu are incinte pentru boze pe toate portierele si in spate, DAR nu se aude decat in boxele din bord si cele din portiere fata (alea spate si portbagaj nu prea), aa si mai sunt si doua twettere pe stalpul A pe langa tavan pe acolo.

poze curand (sa apuc sa o spal si sa o curat interior mai intai). Spor si grija la drumuri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

am uitat sa mai mentionez cateva detalii:

problema: ii posibil ca un tachet sa fie cu probleme (?)(din lipsa de mecanic bun... nu stiu cum sa reactionez)(deasemenea nu stiu daca sa schimb bujii si alte treburi pe la motor)

850 break, motor 2l 20v 105kw, albastru (era pe autovit)(l-am luat la 2500E)(pret bun?)

masina 1996 *fabricata in 95* euro2 in acte. scaune piele complet (stare buna) + aer conditionat + geamuri&oglinzi electrice. fara computer de bord :((

Share this post


Link to post
Share on other sites

am uitat mi-am adus acum aminte :) mai este ceva, masina are alarma dar ii pusa pe OFF am cheie sa ii dau drumul inapoi, dar cum telecomanda (ii integrata cu cheie si are doar un singur buton) nu functioneaza, nu prea am curaj sa o dau pe ON (daca are vreo problema ?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ai venit printre noi ! Felicitari pentru bijuterie , sa te bucuri cit mai mult de ea ! Cum e masina, break sau sedan ? Asteptam poze !

- incearca pe cit poti tu de mult sa nu lasi sa umble multi in ea...stiu ca e greu dar fiecare are propria "viziune" asupra unui defect. Perfect ar fi sa inveti TU cit mai multe despre masina, nu e complicata dar ii trebuie acordata...atentie.

- daca nu ai manualul ei, spune-mi si iti dau eu unul - se gasesc si pe forum, oricum.

- vezi daca ai in spatele farului pasagerului (in compartimentul motor) o "cutiuta" magica, mica si neagra dotata cu un LED - daca ai, esti un norocos - iti poti citi SINGUR toate codurile (eventualele probleme) ale masinii.

- intra la sectiunea de pe forum 850/S70 si vei gasi acolo o gramada de intrebari si probleme rezolvate. Orice vei intreba referitor la masina ta acolo, cu siguranta vei fi ajutat.

- referitor la ABS (becul aprins), daca e vreun senzor de roata SIGUR ai un cod de eroare stocat in memoria calculatorului (ECU). Pina cind reusesti sa citesti eventualele coduri, ia un ohmetru (daca te pricepi putin, daca nu - roaga pe cineva) si masoara senzorul de pe stinga si cel de pe dreapta. Ar trebui sa ai cam aceeasi rezistenta. Daca nu, iti vei da seama care e defect (rezistenta mica/scurt, fara rezistenta, etc). Pentru a-i masura da cite o roata jos si vei gasi o mufa - apesi pe siguranta de plastic si o scoti - si acolo ai senzorul (in spatele fuzetei/discului). Da-i cu Spray Contact, curata bine mufa de rugina/noroi si masoara senzorul. Daca poti, scoate (e un singur surub acolo, nu ai cum sa nu-l vezi) si senzorul din locasul lui si da-i bine cu acelasi Spray. Uneori se poate sa fie chiar firul cu probleme de intermitenta (contact pe fir intrerupt...). Ia-o usor.

- daca nu esti absolut sigur cind a fost schimbata distributia (trebuie sa fie o eticheta pe capacul distributiei), sfatul meu e sa o schimbi cit mai repede.

- o verificare a bucsilor/planetarelor/amortizoarelor/tobei/etc o poti face la o orice atelier mai cu pretentii sau la un mecanic ce stie cu ce se "maninca" astea.

- ia-ti niste cauciucuri de vara (macar SH), e pacat de cele de iarna - le si strici si nici nu ai performante cu ele.

- telescoapele de la haion nu-ti recomand SH - probabil ca le vei gasi la fel de uzate.

- incetul cu incetul (cind vei face rost de ceva banutzi) sa incepi sa o aduci la STAGE 0 (zero) - gasesti pe forum ce inseamna asta - aducerea masinutzei la "lumina", sa poti sa incepi sa te bazezi pe ea. Adica filtre, bujii, etc.

Ia-o incet, cu rabdare. Mai ales ca de-acum esti fericitul posesor al unui 850 - masina care a scos cindva din impasul financiar firma VOLVO. Este o masina buna, pe care te poti baza - uneori merge saraca cu o gramada de "bube" si tot nu face nazuri.

Bafta si tine-ne la curent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zi-mi codul motor si iti bag aici pe post cateva instructiuni\poze despre unele operatiuni, etc, daca ai nevoie de diagrame, locatii, instructiuni demontare etc, tot vrei intreaba.

Am in arsenal si nu numai eu  ;D toate soft-urile posibile.

Daca te pricepi cu programul DC++ atunci intra pe hub-ul nostru si descarca-ti soft-ul Vadis si AllData, e tot ce ai nevoie si e free  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut,

1)

tip motor este B5204S

masina are vin: YV1LW4502T2185088

nu am cutioara cu led langa farul pasagerului in fata :(

2) vreau sa ii schimb uleiul si lichidul de racire ce anume sa ii pun (masina are 264mii KM)?

3) stie cineva pe cineva care dezmembreaza un 850 ? (vreau busonul de la rezervorul de benzina si cateva alte mici chestii)(doua chestii dintr-alea care directioneaza aerul la fantele din fata, ii rupt ala care tin alea impreuna)

(diseara pun poze)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si sa o stapanesti sanatos !!!

Ulei punei 10w40 , iar antigel de preferat albsatru .

Spune exact ce-ti trebuie si gasim .

Bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai noroc de doua ori. O data ca ti-ai luat o masina frumoasa care isi pastreaza stilul si a doua oara ca ai nimerit aici, pe forum. Vei vedea ca sunt oameni gata sa te ajute cu orice problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe,

1)sunte deja la al doilea volvo (primul a fost un 440 din 95 -- am avut accident cu el)(dealtfel cred ca este o sectiune cu treburile astea poate postez acolo situatia + poze). Atunci nu am apucat sa ma mai inscriu pe forum.

2) imi trebuie buson la rezervoru de benzina, si chestiile alea din spate de la fantele de aer care tin lamele impreuna (doua din ele is rupte)--- busonul ala ar fi mai urgent zic eu, ca nu imi place capacul care ii acuma acolo. Ar mai fi si senzorul de lumina din bord dar am auzit ca ii scump asa ca nu ma grabesc...

3)poze sooon)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fi mai explicit cu fantele alea:)) Si la ce senzor de lumina te referi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Vadim, alea prin care iese aerul cald/rece si poti sa directionezi aerul sus/jos stanga/dreapta, in spate lamele alea au o chestie mica de plastic care le tine impreuna (ca sa se miste toate odata), chestiuta aia ii rupta la 2 sau 3 fante. Si ii vorba de senzorul de lumina de pe bord, imediat sub parbriz la mijloc (sau cel putin cred ca ii senzor de lumina, altceva nush ce ar putea fi).

Oricum o sa postez poze. In rest masina se misca foarte frumos si a fost intretinuta zic eu bine. Chiar nu a raspuns nimeni, a fost un pret ok sau prea scump (am mai citit pe forum si am ramas cu impresia ca am dat cam mult pe ea).

Share this post


Link to post
Share on other sites

AM eu plasricele alea , iar senzorul de lumina ce are ? sau nu e  deloc ?  :D

2500 este fff OK !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mea culpa :) nu exista nici un senzor de lumina acolo ii doar se pare un led de la alarma ( Irinel ma lamurit )... apropo de asta centralizata merge (daca deschizi/inchizi cu cheia) dar nu merge butonul din cheie pt inchis/deschis (trebuie sa vad un electronist).

super, spune-mi un pret pentru ele sau ceva :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mea culpa :) nu exista nici un senzor de lumina acolo ii doar se pare un led de la alarma ( Irinel ma lamurit )... apropo de asta centralizata merge (daca deschizi/inchizi cu cheia) dar nu merge butonul din cheie pt inchis/deschis (trebuie sa vad un electronist).

super, spune-mi un pret pentru ele sau ceva :)

Poate este dusa bateria la telecomanda. Am patit si eu :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

mea culpa :) nu exista nici un senzor de lumina acolo ii doar se pare un led de la alarma ( Irinel ma lamurit )... apropo de asta centralizata merge (daca deschizi/inchizi cu cheia) dar nu merge butonul din cheie pt inchis/deschis (trebuie sa vad un electronist).

super, spune-mi un pret pentru ele sau ceva :)

Ce pret mai ?  :D nu te costa nimic :P da-mi adresa pe Pm ca le pun la posta . Ledul ala de la alarma are si senzorul langa . Aaa apropo ai climatronic ? ca numai la climatronic este senzorul acela  .

Share this post


Link to post
Share on other sites

pentru cdaugustin : climatronic = pe butoanele de reglaj a temperaturii ai cifre, nu gradatii. Atunci acel senzor nu e un led - ci e senzorul solar, care nu prea se strica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahaaa, multumesc pentru lamuriri, am climatronic si imi spune temperatura de afara in "mini-computerul" de bord (chiar ma intrebam unde ii masoara treaba asta). Azi testez cu bateria poate merge si sper sa pun si poze ca tot promit.

@Vadim multumesc frumos, sa ma uit sa vad daca is greu de pus mai intai, pt ca daca trebuie sa scot bordul raman asa :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehehe , cum sa trebuiasca dat bordul jos ? :P se scot grilele alea :P cu 2 surubelnite ff subtiri .

Share this post


Link to post
Share on other sites

in sfarsit poze (spalata si ceruita) si review-ul estetic al masinii (cel tehnic super detaliat ii inca in curs)

impresia generala:

* masina are mici defecte la vopsea (cateva ciobituri mici pe capota, si intr-un loc vopseaua ii un pic raschetata, ca si cum ar fi ras cineva acolo cu o lama in rest vopseaua se prezinta bine).

* motorul arata bine desi un pic prafuit (dar ingrjit) am facut 250km nu a rontait ulei deloc consum 12% (oras)

*pielea de pe scaune: cel al soferului in stare acceptabila (are o gaurica de la tigara), pasager stare f buna, cea din spate impecabila

* tapiteria de pe portiere&portbagaj  stare excelenta in general am gasit totusi cateva locuri in care era un pic murdara (dar nu facuta stricata, deci se poate curata cu detergent)

*reglajele pe scaune (nu sunt electrice) inaltime, distanta, lombar.

*lipseste busonul original la rezervorul de benzina are unul de provenienta incerta.

*directionarea de aer de la doua sau trei fante de aer stricata (plasticul ala pe care mil da Vadim  ::)  ::) )

* electric functioneaza (aproape) tot pe ea:

toate farurile/becurile semnalizare etc +

functioneaza toate becurile din lateralele portierelor (cele rosii), de sub bord la picioare, din tavan (cateodata insa numai toate odata-poate nu stiu eu sa le setez), lumina/intensitate lumina bord, AC (functioneaza excelent), ventilatoare,faza scurta/lunga, stergatoare fata, spate, stropitoare fata, spate, oglinzile electrice, toate geamurile electrice, centralizata doar daca inchid/deschid din portiere (am sa verific bateria la telecomanda), radio-cas-ul, cele 6 difuzoare + 2tweetere, senzorul de temp de pe bord, toate indicatoarele electrice din bord.

nu functioneaza  un bec de iluminare in plansa bord (ars) (din spatele rotitei de ajustat temperatura la AC sofer) si ABS-ul cand are el chef (suspectez ori un contact, ori un senzor la o roata)

tinuta de drum: excelenta, se aude un zgomot sub masina pe drumuri proaste, Irinel suspecteaza ceva (un scut) prins prost pe undeva, voi ridica masina pe o platforma si o sa aflu. Masina se infinge corespunzator, raspunde adecvat in orice treapta de viteza de la orice RPM.

in masina ca sofer: masina ii fantastica, manevrabilitate excelenta, nu imi vine a crede cat de strans poate sa bracheze!!!

in masina ca pasager: din nou fantastic (eu nu sunt un tip mare) DAR am luat trei oameni de doua ori cat mine, toti mai aveau loc la picioare si stateau comod.

in masina ca bagaj: cu bancheta si scaune la locul lor, enorm de mult spatiu, daca ii sa pun si bancheta si scaun fata jos, putem dormi 3 oameni. Cum poti pune un portbagaj si pe tavan, devine ridicol cat spatiu ai la dispozitie.

mecanic: distributie schimbata la 211mii KM acum are in bord 264mii KM, dupa buna traditie romaneasca de a nu avea incredere in nimeni, eu vreau sa o schimb cat mai urgent (+schimb uleiuri&filtre). Aparent exista un tachet care suna un pic cam tare (?). Am cautato de reparatii post accident nu am gasit nimic (la imbinari, vopsea, portiere, geometria masinii, cum se imbina capota/portiere/portbagajul)

concluzie: masina bine curata & bine intretinuta, cu care se pot merge in conditii excelente, consumul un pic cam ridicat pentru o masina de "uz in oras" DAR  explicabil datorita motorului  destul de sport (142CP)(daca no mai fi murit din ei) si marimii ei.

pret: 2500E (pret listare 3300E pe autovit)(tot scazuse de la 4500E in iarna :D )(de atunci o tot astept) masina are cauciucuri iarna aproape noi pe ea. Motor de 2l + Euro 2 deci impozit si asigurare mica.

Mai mult taxa la ea acuma ii 1400E + un drum inafara 400E rezulta ca masina asta ar fi de vanzare in afara cu 800E.

(la poze o dat eroare, asa ca le pun pe alt site si revin cu link)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru achizitie si sa te bucuri cat mai mult de masinuta! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now