Victor

Cp Vs. Nm, Diesel vs Benzina , FWD vs RWD vs AWD, discutii interminabile

Ce considerati mai important si de ce?   74 votes

  1. 1. Puterea sau cuplul?

    • Cp (puterea)
      30
    • Nm (cuplul)
      44
  2. 2. Combustibilul

    • Benzină
      8
    • Diesel
      6
    • altul (menţionat în mesaj)
      0
  3. 3. Tracţiunea

    • FWD
      5
    • AWD
      8
    • RWD
      1

Please sign in or register to vote in this poll.

382 posts in this topic

super - cazare gasim pe la Cheia, liniste, priveliste, tot tacimul sa ne reincarcam sufletele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fromos la Cheia ...si cazare din belsug .... ;) , si cum nu  ma mai doare nimic ..... as da orice (chiar si o tura cu RS'u) ca sa ne mai strangem 1 data  ;)

....deci ?....fac tabelu cu cine trebuie sa aduca Red Bull ?  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Done!!! ;D:D

@Roskat ... da-te pe curbe cu un Subaru STI sau un Mitsu Evo si o sa intelegi cum e cu AWD-ul  ;)

AM mers cu Subaru dar...hai sa nu comparam sasiul de subaru cu restul.

E mai grea masina cu tractiune integrala...

E normal ca o masina la care trag toate 4 roti sa pune caii mai bine pe asfalt dar sunt putine masini care fac asta bine. Subaru impresa, evo 8/10 si mai sunt vreo 2... tot de la subaru si mitsubishi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hai sa fac un rezumat :

diesel vs benzina

conditii de comparare :(puteri comparabile +/- 30-50 cp, greutati comparabile +/- 150kg, masini in aceeasi stare tehnica - buna- )

datorita faptului ca dieselul are un cuplu semnificativ mai mare, insa pe o plaja relativ mica, acesta este mai bun pentru depasiri in trafic aglomerat, depasiri scurte , la viteze relativ mici (in jurul vitezelor de 70-120 km/h. viteze de plecare in depasire, nu considerati plaja de 70-120 !). adica depasiri care pleaca de la 70 km/h si se termina la 90 km/h, sau incep la 110 km/h si se termina la 130 km/h. pe aceste plaje dieselul este complet superior benzinei.

datorita faptului ca benzina livreaza cuplu pe o plaja mult mai mare decit dieselul, acestea sint mai bune, mult mai bune, pentru depasiri lungi, pe plaja mare, la orice viteza.

deci : trafic aglomerat = diesel ; trafic mai liber si liber = benzina.

comportament: dieselul INTOTDEAUNA va fi mai periculos de manevrat decit benzina. are lag mai mare, livreaza brusc cuplul,se plafoneaza brusc. necesita o mai mare indeminare decit benzina, care este mult mai previzibila , mai docila in livrarea cuplului. dieselul te trimite in peisaj mai repede decit benzina, la acelasi stil de condus, la aceeasi capacitate de a conduce.

pentru condus sportiv : nerecomandat dieselul, desi se strecoara mult mai usor decit benzina ! veti spune ca iese mai bine din curbe...da, chiar prea bine si iese pina in primul pom.rupe aderenta datorita optimismului exagerat al soferului, optimism generat de cuplul generos si datorita intirzierii turbinei.

urmeaza rwd vs fwd vs awd

Share this post


Link to post
Share on other sites

rwd vs fwd vs awd

ca o observatie initiala : impotriva a ce se vehiculeaza intre majoritatea covirsitoare a soferilor, NU este adevarat ca masinile rwd sint supraviratorii, masinile fwd sint subviratorii si masinile awd sint neutre. este o conceptie gresita , care duce la manevre gresite de redresare in situatii obisnuite. nu vreu sa spun aci cum se poate verifica acest lucru,deoarece e periculos, insa va pot demonstra ca o masina, indiferent de ce fel de tractiune are, este , in functie de incarcare, stil de condus, aderenta, cind subviratorie, cind neutra, cind supraviratorie. ca un exemplu : s60-ul meu este supraviratoriu cu cauciucuri de iarna si subviratoriu cu cele de vara, in aceleasi conditii de condus , incarcare, starea drumului, etc...si este extrem de subviratoriu pe frinare si neutru pe acceleratie de aderenta, cu aceleasi cauciucuri, incarcare, stare de drum, etc...(toate acestea in prezenta nenorocirii de dstc. in absenta lui se comporta absolut imprevizibil)

rwd. are avantajul ca pune greutate pe axa care propulseaza masina, deci creste forta cu care este propulsata masina. pina in limitele de aderenta este mai sigura decit fwd datorita comportamentului previzibil al masinii. linga limitele de aderenta este in continuare mai sigura decit fwd deoarece redresarea se poate face si cu directia si cu motorul. in zona in care limitele de aderenta sint depasite este condamnare la moarte. iarna , sau in locurile unde aderenta este mica,pe ploaie, este nerecomandata. n-as recomanda rwd nimanui. e mai cool, insa pina la prima greseala. cel mai mare defect al rwd este ca NU TE ANUNTA cind pierzi aderenta. directia nu devine nici mai usoara , nici mai grea. cind simti c-ai pierdut spatele, de obicei, e prea tirziu. frina nu ajuta la nimic in cazul comportamentului subvirator. cele mai multe bmw-uri asa se fac praf : se intra prea optimist in curba, subvirezi, te sperii, frinezi , supravirezi indecent si mori.

urmeaza fwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca un final : Dieselul e mai bun in viata de zi cu zi, in orice situatie !

Benzina e mai buna pentru cei care merg la raliuri, NU pentru soferi ca voi !

PUNCT !

Niciodata un posesor de s60r nu va putea sa mearga mai tare decit un posesor de v40 diesel, decit daca e meserias. Ceea ce nu e cazul vostru si nici al nostru.

Cuplul , INTOTDEAUNA, e mai bun decit puterea !

Pentru comentarii aiurea, va stau la dispozitie cu un rs de 620 nm si 450 cp (pe care-l pot conduce si cu 500 nm, sa va arat care e diferenta) contra unui s60 de 520 nm si 230 cp!

O sa fiti surprinsi ca volvo ia rs-ul in conditiile in care rs-ul nu foloseste mai mult de 500 nm, desi are plaja mai lunga de turatii, desi volvo e chiar paralel cu mersul tare.

"multi meseriasi, putini soferi !"

Dieselarii se "culca" primii cu femeile.

Insa, din urma vin tare benzinarii ! Si, spre sfirsit ne iau, noua dieselarilor, femeile. Asta e :urma scapa turma !

Nu conteaza sa fii primul, conteaza sa fii ultimul, si sa tina mai mult ! Mai moale da' mai mult ! Asta e deviza lor !

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt total de acord cu tine, dar ti-ai pus intrebarea daca un benzinar face opriri mai dese pentru realimentare "la canistra", nu tot un diesel iese in avantaj? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intotdeuna dieselul iese in avantaj, cu o singura exceptie : cind soferul e pilot.

cind soferul stie sa foloseasca benzina , atunci benzina e mai buna, si numai atunci ! Da' , poate doar 0,1 % din soferi (si sint optimist in aceasta apreciere) stiu asta.

Stiu un singur om pe acest forum care face parte din aia 0,1 % (nu sint eu ala). restul , luati-va diesel daca vreti sa mergeti tare si benzina daca vreti sa fie mai ieftin !

Cred ca m-ai inteles, nu ? :)

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, Doc! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un exercitiu excelent pentru voi : incercati , la 30 km/h, sa va alegeti un punct fix de oprire (in dreptul unui stilp, o linie pe asfalt, un marcaj, un obiect pe drum, etc) si opriti fix in dreptul acelui reper. (+/-) 10 cm.

Faceti asta de minim 8-10 ori pina va iese de minim 2 ori la fel. Dupa aia faceti acelasi lucru frinind CU ACEEASI INTENSITATE fara sa mariti sau sa micsorati presiunea pe pedala de frina.

Daca reusiti sa faceti asta in mai putin de 50-70 de incercari sinteti soferi. Daca nu, puteti continua (fara sa va enervati).

Exercitiul 2 : puneti pe drum o pietricica mica. Frinati cu roata din fata dreapta FIX PE EA. Pietricica trebe sa fie SUB cauciuc. 1800 de incercari ar trebui sa fie suficiente !

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite cate subiecte de analizat practic la Nationala 2012 - deci eu lansez propunerea: iulirx face demo si ne arata ce trebuie facut, iar noi cu diesel si benzina facem teste si confirmam / infirmam teoriile de mai devreme.

Deja avem cursuri de jaloane si campionat de table.

Ptiu nu mai avem suficient timp pentru toate astea. Iarasi ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intotdeuna dieselul iese in avantaj, cu o singura exceptie : cind soferul e pilot.

cind soferul stie sa foloseasca benzina , atunci benzina e mai buna, si numai atunci ! Da' , poate doar 0,1 % din soferi (si sint optimist in aceasta apreciere) stiu asta.

Stiu un singur om pe acest forum care face parte din aia 0,1 % (nu sint eu ala). restul , luati-va diesel daca vreti sa mergeti tare si benzina daca vreti sa fie mai ieftin !

Cred ca m-ai inteles, nu ? :smile:

Sau restul benzinarilor monteaza gpl :laughing7:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum nu vreau sa se supere nimeni, dar este totusi destul de deplasata ideea de a practica sofatul cu aceste obstacole pentru a devenii un "adevarat sofer" ..... eu zic ca soferul in timp capata experienta in a conduce auto, ci nu data a 20-cea mia oara iti calca pe piatra la franare! Fiecare are stilul lui de condus si percepe arta asta in felul lui! Aici gresesti putin iuli!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sunt curios cam cati dintre cei de pe forum au trecut de 1.000.000 (UN MILION ) km parcursi ? Personal am cam 700.000 km parcursi in 18 ani de cand am dobandit carnetul de conducere .Bunicul meu ,care era sofer de TIR si facea curse in IRAN prin anii 75-80 ,spunea ca ''esti sofer dupa ce ai condus un milion de km ,pana atunci esti conducator auto '' !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Io nu cred ca am 1.000.000 km din '79 pina azi (33 ani) poate 700.000-800.000 km nu mai mult (nu cred c-am reusit sa trec ,in medie,in fiecare an de 25.000 km parcursi)

Cu prima dacie cam 150.000, cu a doua 180.000, cu a treia 150.000, cu volvo 150.000, cu rs-ul 30.000 total aproximativ 700.000 km.

+ 8-9 mii km pe circuit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1000000 km parcursi te invata sa te feresti de altii, nu sa-i feresti tu pe ei! Poti conduce 2000000 km cu tirul si sa mori in 100 cu M3!

Parerea mea.

P.S. sustinuta de pataniile unor cunoscuti apropiati mie, cand erau tineri. @Iuli: pe unul din ei poate l-ai vazut/cunoscut de pe la raliuri.

Edited by tudor75
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si totusi..as zice ca mai exista ceva..la mijloc. Bi-turbo. Ii mai zice si turbo secvential? Pe benzinar :D

Edited by Mihaipg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bi-turbo? Cred ca este un consumator mai mare chiar si decat benzina :D ..... ce-i drept, iti ofera satisfactie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai cred ca din contra - micsoreaza consumul, si adauga cuplu la turatii mai mici la benzinare. Poate ma insel, dar din cate stiu eu turbina oricum micsoreaza consumul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

biturbo = 2 turbine ;)

ah, stai! tu zici de biturbo pe benzinare? Nu am auzit :D

eu ziceam de cele puse pe diesel! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai da - despre asta vorbeam. Mi-a trecut pe la ureche ca generatia noua de benzinare de la BMW a capatat asa ceva, si ca este taaare bine. Coboara mult punctul de cuplu maxim. (cuplu maxim de la 1250 rpm, la benzina!)

Edited by Mihaipg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu raman la aspirat! Consum generos, mers batraneste ..... The best :D:P

cu toate ca mi-as dorii si eu ceva caluti in plus, sub masina :D ! Stau si ma rog de bogdan, poate poate gaseste o solutie si pentru astea aspirate! Ai auzit bre? :D

si cand zic ceva in plus, ma gandesc la cel putin un 50 de ponei :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu raman la aspirat! Consum generos, mers batraneste ..... The best :D:P

cu toate ca mi-as dorii si eu ceva caluti in plus, sub masina :D ! Stau si ma rog de bogdan, poate poate gaseste o solutie si pentru astea aspirate! Ai auzit bre? :D

si cand zic ceva in plus, ma gandesc la cel putin un 50 de ponei :P

Iti mai dau eu niste caluti ca nu imi mai incap in fata blocului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now