Victor

Cp Vs. Nm, Diesel vs Benzina , FWD vs RWD vs AWD, discutii interminabile

Ce considerati mai important si de ce?   74 votes

  1. 1. Puterea sau cuplul?

    • Cp (puterea)
      30
    • Nm (cuplul)
      44
  2. 2. Combustibilul

    • Benzină
      8
    • Diesel
      6
    • altul (menţionat în mesaj)
      0
  3. 3. Tracţiunea

    • FWD
      5
    • AWD
      8
    • RWD
      1

Please sign in or register to vote in this poll.

382 posts in this topic

@muadDib identice pana in treapta 3, 4 si 5 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu inteleg...  ??? Adica identice in 1 si 2, sau in 3,4,5?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai asta am spus, oricum asta e valabil pt V70 DRIVe si S80 DRIVe, la C30 nu s-a umblat la cutie.

Oricum astia de la Volvo sunt disperati si fac orice ca sa-si vanda marfa inclusiv sa minta clientii, este corect sa spuna ca un cuplu mai mare te ajuta in depasiri si/sau cand tractezi rulota si mai trebuie sa spuna ca motorasul de 1.6 este cu doar 20% mai putin poluant si cu 20% mai economic (consum combinat) comparativ cu noul 2.4D @175 CP dar diferentele dinamice sunt uriase si nu merita economia de combustibil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intotdeauna cuplu conteaza mai mult, forta, acceleratie mai puternica, degeaba ai 500 cp si cuplu varza... te rogi de ea sa se duca si nu poate.

Diesel nu prea este destinat sa faci liniute sau sa o consideri "pai eu am masina sport, dar ea e diesel si cativa caluti sub capota" e un motor destinat masinilor calme, iar un diesel fara turbo e mort. La un benzina sunt multe de spus ca benzina si aspirat iti poate lua un diesel din orice punct posibil asta spun la un benzina de peste 150 cp trage foarte bine. Nu mai vorbesc ca daca mai are si turbo deja ai tot ce iti doresti. Benzina+turbo=putere. Cum sa zic altfel suna un benzina intr-un mod de condus sportiv si altfel suna diesel cand incepe sa se plafoneze la turatii mari, nu prea merge, de aceea diesel si actioneaza forta cuplului la turatii mici si iti da senzatia aia ca te baga in scaun, fatza de benzina care i se cunoaste forta cuplului la o turatie mai mare ca cea de pe diesel si inca ceva mai exista si diferenta de greutate intre ele pentru ca diesel este mai greu fata de un benzinar, iar un diesel arde si mai greu fata de un benzina. Sunt diferente foarte mari intre aceste motoare si performantele date de acestea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, conduc un diesel si pot sa spun, dupa cateva benzinare ca prefer diesel. Pentru ca acel cuplu ma ajuta de multe ori. Este adevarat ca nu te tine mult in turatie si se "termina repede" dar este...Sotia conduce un fiat linea de la firma de 1,4 cu 120 CP. De fiecare data cand merg cu el am probleme ptr ca astept acel zvac si nik...se duce dar luuuung...plus ca toaca de se mira si patronii de ce teapa au luat.

Prefer cuplu cat mai mare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, conduc un diesel si pot sa spun, dupa cateva benzinare ca prefer diesel. Pentru ca acel cuplu ma ajuta de multe ori. Este adevarat ca nu te tine mult in turatie si se "termina repede" dar este...Sotia conduce un fiat linea de la firma de 1,4 cu 120 CP. De fiecare data cand merg cu el am probleme ptr ca astept acel zvac si nik...se duce dar luuuung...plus ca toaca de se mira si patronii de ce teapa au luat.

Prefer cuplu cat mai mare...

Pai asa este la un benzina aspirat tre accelerat mai mult pentru a avea forta intr-o depasire sau pur si simplu un demaraj rapid. Dieselul are cuplu la turatii mici si poti face orice deramare cu el in orice treaba si cu o turatie pana in 3500 te-ai rezolvat, pe cand la un benzina tre sa-l duci pe la 4000-4500 daca nu chiar 5000 depinde de masina cat de grea e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca de obicei, un topic de genul asta o ia razna pentru ca putini pot fi suficient de corecti sa compare un motor turbo-diesel cu un motor turbo pe benzina.

Vreti sa comparati un benzinar aspirat cu un echivalent diesel? Faceti-o cu un SDI sau orice diesel FARA turbina.

Sa vedem atunci cum o sa va mai placa cuplul.. :D Ala care nu exista...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sunt de parere ca un benzinar aspirat destept este mai performant ca un TD.Comparati BMW 525I vs 525d de pe modelul E39 sau Honda Prelude 2.2i 200CP sau 22O in varianta pentru Japonia cu orice TD la aceeasi capacitate.Motorul meu nu cred ca este vreo capodopera a tehnicii dar pana acum nu a stat langa mine vreun Passat  1.9TDI de 131CP.Cei care spun ca aspiratele nu alearga nu stiu sa mearga cu ele,sau mai bine spus li se face frica cand vad pe turometru 6500 sau chiar 7000 rpm.Astea-s aspiratele, mai ales cele cu 4 valve pe cilindru sau VVTI, au cuplu doar la turatii inalte si din punctul meu de vedere asta e si frumusetea unui motor aspirat fata de un turbo fie el si pe benzina, elasticitatea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca de obicei, un topic de genul asta o ia razna pentru ca putini pot fi suficient de corecti sa compare un motor turbo-diesel cu un motor turbo pe benzina.

Vreti sa comparati un benzinar aspirat cu un echivalent diesel? Faceti-o cu un SDI sau orice diesel FARA turbina.

Sa vedem atunci cum o sa va mai placa cuplul.. :D Ala care nu exista...

Pai da, s-ar face si comparatia asta, dar cate motoare diesel aspirate se mai fabrica la ora actuala cand toate sunt pe turbo compresor + commonrail. Nici unu evindent, inca demult s-a trecut la motoru turbodiesel commonrail sa reduca zgomotele in interior si sa fie cat de cat fasnetz si ofere putere, dar motoare diesel aspirate dupa cunostintele mele nu s-au mai facut de prin 1999 la marcile prapadite nu la marcile serioase  cum sunt: Volvo, Bmw, etc...da ultimu motor diesel care il stiu produs mai ales la noi in Romania a fost 1.9D de origine Renault care a echipat Dacia Pick-up cea de pe platforma Dacia 1310 ala avea un motor 1.9D aspirat cu cai putere putini si un cuplu dezastruos plus si nici viteza nu prindea in concluzie=esec. Un motor diesel fara turbo compresor si commonrail e mort n-ai nici viteza, nici cuplu, nici confort ca iti vibreaza masina si ai si zgomot imens. Iar motoarele pe benzina mai sunt aspirate si in ziua de azi, un aspirat are intotdeauna silentiozitate, dar bineinteles la un mers potolit asa la turatii vei avea si zgomot, si nu-i nici lenes ca fug ele astea de 100 de cai putere si cuplu acceptabil. De aceea nu prea exista comparatie intre un diesel aspirat si un benzina aspirat, pentru ca diesel aspirat s-a cam dus demult pe vremea cand se fabrica SDI motor Vw era prin anii 90 si un motor galagios la vremea aceia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci nu se mai fabrica motoare aspirate diesel - pentru ca sunt prea proaste -, dar se mai fabrica insa motoare aspirate benzina... Hmmm...

In favoarea carei tehnologii lucreaza argumentul asta? :D Si ce vina au benzinarele aspirate ca dieselurile aspirate sunt asa de aiurea?

Dar nu imi raspunde, ca fac exact ceea ce nu vroiam, sa incep iar polemica Diesel vs Otto.

Cert e un singur lucru. Nu mai considerati cuplul ca o caracteristica exclusiva a motoarelor Diesel. Ca faceti o mare greseala. Incercati un motor benzina turbat cum trebuie. Incercati un "V", de ex. V6, V8 sau V10 (la V8 si V10 chiar si versiunile aspirate) si o sa vedeti ce insemana cuplu. Si cuplu d'ala adevarat, de duce muuult timp, nu care se sparcaie dupa 1-2 secunde.

Si mai este si felul in care suna un benzinar in V...  :blob9: Mama commonrailurilor nu o sa faca un diesel sa scape de fum negru, putoare (in sensul de miros caracteristic), si sa capete una astfel de sunet. Poate doar cu o instalatie de sunet performanta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea:

Cel mai silentios si rafinat motor Turbo-Diesel din toate timpurile nu este bazat pe tehnologie cammon-rail. Este cu injectie indirecta si a fost montat pe 525TDs pana in 2001. Cei care au mers cu asa ceva stiu despre ce vorbesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu credca unii de aici vb doar din auzite si exagerat :

Un benzinar decent nu trebuie turat la 4500 ca sa simti cuplu, de la 2000 deja il simti sanatos in general si il ai pana la redline.

Hai sa nu facem comparatie cu motorasele 1.4 benzina de Logan sau masini micute, ca la alea intradevar trebuie sa le apesi pana pe la 4000.

Oricat s-ar vrea diesel-ul, benzinarul ramane benzinar

Share this post


Link to post
Share on other sites

cind zici 400 nm la benzina turbo , zici 50-60.000 euro

cind zici acelasi lucru la diesel , zici cu 10-15.000 euro mai putin, la aceleasi dotari

la aceeasi bani si dotari dieselul e mai performant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Volvo S40:

D5: 180CP / 4000 rpm | 400Nm / 1750 - 3250 rpm | 22700e

T5: 230CP / 5000 rpm | 320Nm / 1500 - 5000 rpm | 24900e

Se observa cuplul constant pana in turatie maxima la benzina, cat si plaja de 3500rpm fata de 1500rpm la Diesel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fara rautate : si care dintre ele consideri ca e mai performanta pe strada?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzinarul pt ca are mai multe ture prin care sa se scalde .

O fii dieselul economic dar cam atat, iar revenind la topic trebuie spus ca noile motoare pe benzina scot mai mult cuplu dar in afara de Volvo nimeni nu se lauda cu cuplul, toata lumea vorbeste de CP .

Share this post


Link to post
Share on other sites

adica ,vrei sa spui ca prin oras benzinara e mai sprintena ?

aci , te inseli.

de unde deduci tu ca daca are cuplul pe o plaja mai mare e mai performanta in oras si in afara lui ?

da-mi macar un exemplu comparativ intre cele doua , si te cred.

(intre cele doua, intr-un singur loc e mai buna benzinara, si numai intr-un singur loc : la 0-100 si atit. in rest e sub.)

singurul care ia d5-ul e t6 sau R-ul

Share this post


Link to post
Share on other sites

t6-le , daca ar fi "R", ar pune probleme mari "m" -urilor si porche-urilor.

dar, si asa cum este acum, e o bijuterie. (la care, inca ma gindesc. pacat ca nu apare pe s60)

daca ar apare s60R cu T6 , awd + 4C , m-as certa cu familia....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un Cal Putere, prescurtat CP sau C.P. este o “UNITATE DE MÄ‚SURÆpentru “PUTEREâ€, “PRESUPUSÆa fi egală cu puterea mecanică pe care e capabil s-o furnizeze un “CAL†– “Calul Putere†nu face parte din Sistemul InternaÅ£ional, echivalentul în S.I., tolerat fiind ceva de felul: 1 C.P.=746 W, în condiÅ£iile în care un cal putere=forÅ£a necesară ridicării unui corp de 75 kg. la înălÅ£imea de un metru într-o secundă, deÅŸi, uneori, Calul Putere se utilizează pentru a specifica puterea motoarelor termice, contextual utilizându-se ÅŸi ceva de genul: energie=Cal Putere/oră.

Calul putere, practic e o unitate de măsură pentru puterea pe care o dezvoltă motorul. 1 cal putere = 745,7 Wati. Caii Putere consideră-i ca fiind forta de rotatie a unui arbore aflat in miscare (roata vehicul)

Cuplul reprezintă momentul forÅ£ei, adică momentul când simti tu că eÅŸti băgat in scaun.

Si mai simplu ... dacă dai din buci zdravăn foloseÅŸti caii putere ÅŸi cand ajungi la orgasm ai atins cuplu maxim , după care schimbi viteza ÅŸi scade cuplu .  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

forta pusa jos de masina are legatura cu cuplul, nu cu puterea motorului.

puterea se calculeaza in functie de cuplu, si nu invers.

dieselul ofera orgasme la intensitate maxima , mai des.

la benzina doar unul luuung .....

(porc , de magar, ce sint !)

Quality against quantity !

Share this post


Link to post
Share on other sites

CP reprezinta viteza cu care intri in zid iar NM reprezinta cat din zid il iei dupa tine  :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

What ?! "Momentul fortei = momentul in care esti bagat in scaun" ? Hai ca se intoarce bietu' Einstein in groapa !

De pe alte forumuri (mai de specialitate) :

1. Momentul motor (de rotatie), generat de forta de impingere - moment ce depinde atat de marimea fortei cat si de bratul de aplicare al acesteia

2. CUPLUL motor, masurat in Nm este dat de FORTA de apasare x bratul (lungimea bielei)

Concluzia - Momentul motor <=> CUPLUL MOTOR !

domeniul momentului de torsiune

Explanation:

Un moment (în tehnică) este o mărime dată de produsul dintre o forţă şi braţul forţei (adică lungimea braţului prin intermediul căruia se aplică acea forţă). De aceea unitatea de măsură a "torque"-ului este Nm (adică Newton X m); iar torsiune trebuie pentru că sunt şi altfel de "momente" (încovoiere, întindere, etc.).

În practica se zice în mod curent "domeniul cheii de torsiune" sau "Domeniul torsiunii aplicate acestui şurub" înţelegându-se de fapt "Domeniul momentului de torsiune".

"cuplu de forţă" e incorect.

google "Moment de torsiune"

Mai da-o incolo de inginerie ca ne facem de ras !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai... asta stiu si eu ! Pune un motor de Hayabusa (200CP) pe un S60 si nu stiu daca pleci cu el de pe loc fara sa scoti fum din ambreiaj. Pune un motor de IMS pe Hayabusa si pleci cu ea pe-o roata ;D

...si nu stiu daca IMS-ul are mai mult de 50 de CP

Share this post


Link to post
Share on other sites

fara rautate : si care dintre ele consideri ca e mai performanta pe strada?

Benzina turbo... din orice pozitie. Asta fara sa schimbi vitezele. Daca le mai si schimbi... spulbera diesel-ul.

Aici mai intervine o chestie. Daca pui o benzina aspirata cu un TD de putere comparabila, iar benzina se afla la peste 3000 unde se simte cuplul din plin, diesel-ul o sa ramana fara turatii la 4500 rpm (turatia motorului pe benzina), benzina continuand sa accelereze pana la 6000 rpm.

Problema unor "benzinari aspirati" este legata de lipsa fricii de a schimba o treapta in jos. :) Ca sa ajungem si noi pe cuplul mult visat de dieselisti turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now