Victor

Cp Vs. Nm, Diesel vs Benzina , FWD vs RWD vs AWD, discutii interminabile

Ce considerati mai important si de ce?   74 votes

  1. 1. Puterea sau cuplul?

    • Cp (puterea)
      30
    • Nm (cuplul)
      44
  2. 2. Combustibilul

    • Benzină
      8
    • Diesel
      6
    • altul (menţionat în mesaj)
      0
  3. 3. Tracţiunea

    • FWD
      5
    • AWD
      8
    • RWD
      1

Please sign in or register to vote in this poll.

382 posts in this topic

pai poate vii si tu cu T4 la intalnire ....

Nu de alta, dar sa nu se simta singurica masina mea :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Ploiesti? asi veni, sa vedem daca se tine; sau zici de intalnirea de joi, adica azi? oricum, io sunt prea batran sa dau talpi la t4 al meu, doar asa, ca sa ma vantur si sa ma bag in seama; pentru mine comunitatea VOLVO e magnifica, sunt incantat sa urmaresc glumele si profesionalismul de pe forum ;cu  V de la volvo  va salut pe toti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

      Salut! 

  Daca imi permiteti, am sa  incerc sa va explic cam ce cred eu personal despre CP vs NM...

  pentru comparatie am ales doua din putinele masin pe care am avut ocazia sa le conduc....

Mazda rx-8                                                                                          bmw seria 120d coupe STOCK

motor rotativ - 231 cp / 8200 rpm (standard)                                                          motor - 177 cp / 4000 rpm

                  - 211 Nm / 5500 rpm (standard)                                                                                - 350 nm / 1750-3000 rpm

masina avea si un remap lvl 1 ceea ce o face putin mai nervoasa (asa mi-a spus proprietarul)

Amandoua au afut fiecare cate 4 pers + bagajele aferente (deci incarcate full)

Am plecat din PLOIESTI -> CHEIA -> MUNTELE ROSU -> BRASOV...si din nou ploiesti (dar pe dn1)

Cat am mers prin oras... de la semafor la semafor (deci pe distante relativ scurte) bmw a fost primul

Pe drumul PLOIESTI -> CHEIA bmw a fost primul (drum aglomerat)

CHEIA -> MUNTELE ROSU nu se pune

De la muntele rosu la brasov unde drumul a fost considerabil mai liber au fost cam egale (mai putin in putinele linii drepte unde mazda se cam ducea)

In brasov am luat si o pauza mai lunga unde am avut ocazia sa conduc ambele masini descarcate (doar cu mine la volan, fara bagaje sau altceva)...senzatia oferita de mazda e incredibila si incomparabila fata de bmw (in schimb bmw-ul mergea cam la fel si incarcat si descarcat, ceea ce nu se poate spune si despre mazda...)

La intoarcere (BRASOV -> PLOIESTI pe dn1) nu a mai fost o competitie (diesel-ul nu are top speed)

  Concluzii: In conditii REALE de mers - la "drum lung" NM -1 , CP -0 (parere personala) (cu drum aglomerat)

                                                  - in depasiri din scurt cat si la plecarile de pe loc (de la un semafor la altul) NM - 1 , CP - 0

                                                  - la accelerarile in rampa cat si la iesirile din curbe NM - 1 , CP - 0

                                                  - la drum intins (liber) CP - 1 , NM - 0

                Pentru mers sportiv, cu masinile descarcate, CP - 1 , NM - 0

Consumul de combustibil "average" dat de computerul de bord (calculat de la plecare pana la sosire)......la benzina 32 l / 100 km , la diesel 11 l / 100 km (prin rotunjire la ambele)

    DECI... degeaba ai cai multi daca, masina nu fuge decat atunci cand esti doar tu in ea... OVERALL prefer Nm 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei cum sa nu poti http://www.youtube.com/watch?v=xILJfYG03fs

@Alicaron hai sa-ti servesc una la fileu, V70 DRIVe 1.6@250Nm  vs Mazda RX8, mazda are mai putin cuplu dar trage al dracu de bine daca stii sa o conduci .

Ideea celor de la Volvo au fost ca,,,, cuplul da bine la marketing si cam atat.

Iar pt cine vrea sa compare otto cu diesel sa compare Golf 6 1.4 TSI @160 CP  cu 2 L TDI@170CP, benzinarul consuma mai mult cu 1L dar prinde suta mai repede, are motorul mult mai mic, taxe mai mici si emisiile de CO2 sunt comparabile dar cele de NoX sunt mult mai mari la diesel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar pt cine vrea sa compare otto cu diesel sa compare Golf 6 1.4 TSI @160 CP  cu 2 L TDI@170CP, benzinarul consuma mai mult cu 1L dar prinde suta mai repede, are motorul mult mai mic, taxe mai mici si emisiile de CO2 sunt comparabile dar cele de NoX sunt mult mai mari la diesel.

Mare dreptate ai, ii tot aud pe multi producatori cum se lauda cu cantitatea mai mica de CO2 de la diesel-uri, dar uita sa bage in ecuatie si oxizii de azot, care-s in cantitati mult mai mari ca la benzinare. Plus ca am citit ca Mercedes si Bmw se duc cu cercetarea inspre motoare in 3 pistoane de capacitati mici pe benzina cu turbine, a cam apus era motoarelor peste 2000 de cm3 care-si baga picioarele in consum si la care platesti taxe si impozite doar ca sa te lauzi ca ai v6/v8. Mazda rx8 vs bmw 120d mi se pare fortat sa compari, sunt 2 masini complet diferite, create in jurul a 2 filozofii diferite, cu toti stim ce inseamna motoarele japoneze, care incep sa traga serios de la turatii la care motoarele europene/americane nici nu viseaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai bogdane, daca tot vrei drifting cu diesel, pune si tu ceva serios ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Detroit Diesel, Cummins, alea intradevar is za shit, dar....tot degeaba, de ce pun doar pe pick-up-uri si imensitati.

Semi-ul ala stie sa faca burnout-uri din cuplul ala imens si....cam atat.

Cica ala din clip are motor de barca, iaht sau ce vrea sa insemne "lug boat" + 2 superchargere si 4 turbine.

Parerea mea.....risipa de bani, nu vreau sa stiu cat consuma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu zic ca dieselul nu e misto, este cand vii de pe o masina mica si te sui in Volvo cu D5 si vezi ca trage binisor, il mai "pisti" putin si scoti din el aproape 200CP si se misca ok si te sui intr-un S60 T5 si iti dai seama ca ai trait degeaba pana atunci, ai turbo lag mai mic, se misca altfel parca nu se termina puterea aia, parca drumul e cam ingust, parca restul stau pe loc, cam astea sunt senzatiile pe care le ai intr-un S60 T5 manual.

Un S80 T6 nu-ti ofera senzatiile astea din cauza cutiei de generatie veche, cu noul S80ul T6 nu am mers desi pare interesant mai ales pe hartie.

Hai sa fim seriosi acum, o masina care scoate suta in 6.5 sec eu zic ca este mai mult decat ok mai ales ca nu consuma aberant de mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu zic ca dieselul nu e misto, este cand vii de pe o masina mica si te sui in Volvo cu D5 si vezi ca trage binisor, il mai "pisti" putin si scoti din el aproape 200CP si se misca ok si te sui intr-un S60 T5 si iti dai seama ca ai trait degeaba pana atunci, ai turbo lag mai mic, se misca altfel parca nu se termina puterea aia, parca drumul e cam ingust, parca restul stau pe loc, cam astea sunt senzatiile pe care le ai intr-un S60 T5 manual.

Un S80 T6 nu-ti ofera senzatiile astea din cauza cutiei de generatie veche, cu noul S80ul T6 nu am mers desi pare interesant mai ales pe hartie.

Hai sa fim seriosi acum, o masina care scoate suta in 6.5 sec eu zic ca este mai mult decat ok mai ales ca nu consuma aberant de mult.

Benzina fuge mai tare ca un diesel, asta e, clar dar nu are acelasi feeling.

Am mers cu bmw 325ci si intradevar fuge mai tare (nu cu foarte mult mai tare decat a mea, dar e vizibila diferenta) dar senzatia e mai misto la mine.

De ce compari Bogdane d5-ul care are 185 cai (sau mai rau 163) cu t5-ul care are 220 (sau mai mult)? 

Un diesel de 220 cai are aproape 500 NM cuplu which is insane.

Peste 3 ani topicul va avea 1800 pagini si tot nu se va ajunge la o intelegere. NU poti compara mere cu pere.

Nu poti spune ca benzina e mai tare decat motorina sau invers. Aici e totul subiectiv. Fiecare ia ce doreste.

Cuplu - diesel, plaja de turatii - benzina.

::) ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hai sa-mi dau si eu cu parerea! cu toate ca nu ma prea pricep...dar din cate diesel-uri am condus pana acum, si cu cai nu gluma, ma refer la peste 200, bmw, audi, m-a incantat forta cu care trag motoarele respective. cat despre viteza, demaraj, nu cred ca se compara cu benzinarele. facand o comparatie intre s60-ul meu, benzina, 170 de cai, si bmw, seria 5 diesel 215 hp, pot sa spun ca rar m-a luat la liniuta; ca dupa 4-5 km  ma facea pana la urma, nu mai conta, dar frate, nu misca in front in primul km si jumate. cam asa vad eu treaba cu benzina si dieselul :) acum ca o am pe a mea de 285cp, T 6 le dau fum astora pe acilea .. far sa ma fortez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"T 6 le dau fum astora pe acilea .. far sa ma fortez."

Tu cand o accelerezi miroase a paguba in urma ta...  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca si la mine, cand ma enervez si ii dau dupa un timp mai ca nu zice pe bord  "Insert Coin" =))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca si la mine, cand ma enervez si ii dau dupa un timp mai ca nu zice pe bord  "Insert Coin" =))

Ahahahahaa, super tare  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ajunge consumul si pe la 50 60 70  80 cand o calc  cum trebuie, sper sa fie vreo eroare pe calculator ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ajunge consumul si pe la 50 60 70  80 cand o calc  cum trebuie, sper sa fie vreo eroare pe calculator ...

Insert Coin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Roskat, eu le am pe amandoua in gradina, XC70ul D5 cu 199CP trage bine dar se termina al dracu de repede si pana schimb eu viteza o benzinara deja trece pe langa mine, la asta ma refer, chiar daca puterile sunt apropiate faptul ca esti limitat la 4000rpm pe cand o benzinara la 6000rpm face diferenta, asta e singurul aspect. Iar o benzinara turbo chiar are cuplu, adica 350Nm cat are un T5 stock eu zic ca nu e putin deloc.

Asta trebuie aratat ca 2 masini identice ca si cuplu nu sunt identice dinamic, aia care are mai multi cai trage mai bine, este logic de altfel, numai cei de la Volvo nu inteleg asta si vor sa promoveze DRIVe si sa ne spuna ca un motor de 109CP e bun si pe S80, adica o masina de 1.5 tone.

Pai pune-ti frate capul la contributie si scoate 130 CP din 1.6D cum va scoate reno din noile motoare de 1.6 in 2011. Sau macar 120Cp cat scoate FIAT din 1.6 . Iar cand se va rezolva de tot problema NoX ului la diesel atunci lumea va fii mai verde :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roskat-ule, ia-o altfel. La liniuta de 400 m:

DIESEL:

START->SPUF-> schimba_viteza (1in2)-> SPUF-> schimba_viteza (2in3)->SPUF-> schimba_viteza (3in4)-> SOSIRE

BENZINA:

START->SPUUUUUUUUUUUUUUF-> schimba_viteza (1in2)-> SPUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUF->SOSIRE

(la multe benzinare cu cuplu mare din fabrica etajarea cutiei le permite si 120Km/h in a 2-a, deci nu e goanga)

Get it?

Chiar daca in unele cazuri SPUF-ul dieselului este mai puternic, se lupta cu inertia masinii de mai multe ori decat la benzina. Practic tu mergi in pulsuri/suturi, dai din "fund" ca apucatu', pe cand la benzina e un orgasm luuuuuung :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie lamurita odata discutia asta...Eu am Diesel, dar spun asa: L-am luat pentru consum mic, nu pentru curse. Daca are "oleaca" de putere sunt multumit, daca nu...ma multumesc si cu consumul... Prietenul nostru din Deva "baubau" are S60 T5 de 250cp parca...Nu am fost si nici nu sunt curios sa incercam niste liniute ca ar fi inutil...pierd la greu! Dar ca sa fiu totusi multumit cand ne intalnim eu trag cu ochiul la consumul lui  ;D

Este clar pentru toata lumea ca nu se foloseste Diesel la avioane ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eu am Diesel, dar spun asa: L-am luat pentru consum mic, nu pentru curse.

BRAVO Parola!

AICI e toata tarasenia...

Nimeni nu contesta calitatile dieselului pe partea asta. Trebuie sa fii nebun sa faci asta.

Spiritele se incing cand vine iulirx si spune ca bate orice benzinar, ca S60R e "pe acolea" cu el, ca pe track iar rupe tot, etc. Ca dieselul este sportivitate intruchipata!

PS - Problema nu e cu iuli, ca e cal batran, dar reuseste sa il prosteasca si pe asta micu, Roskat :D A ajuns sa creada si el in sportivitatea legendara a dieselului.

Mai ca zice ca un M3 trage mai prost ca a lui...

Imi aduc aminte cand aveam BMW-ul (525i) si un amic (cu diesel) a zis "da si mie o tura, sa vad ce fassss este BMW-u asta". Cand s-a intors radea de mine in hohote, ca sa o arunc, etc. Eu ma uitam crucis la el, si l-am mai pus sa dea o tura cu mine in dreapta. Omul meu schimba superior la 3200 rpm :D .... Am pus mana pe schimbator si i-am zis "schimbi doar cand zic eu".

La 5500 rpm in blana urla: MOAMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Deci si aici e o smecherie, cu fani diesel. Cand conduc o benzinara in felul in care conduc diesel, normal ca nu simt nimic. Si, chiar daca le zici sa schimbe la 6000 rpm, putin pot sa o faca din prima, ca le e frica ca explodeaza motorul. Pe bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact, nu de mult o cunostinta ma tot batea la cap ca vrea o tura cu a mea, s-a ivit o zi in care i-am dat-o o tura, a ramas mut desi e obisnuit cu diesel si schimba la MAAAXIM 3800, 4000, degeaba ii ziceam eu calco' ma ca mai ai inca 3000 ca el nu ma asculta, na asta e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BRAVO Parola!

AICI e toata tarasenia...

Nimeni nu contesta calitatile dieselului pe partea asta. Trebuie sa fii nebun sa faci asta.

Spiritele se incing cand vine iulirx si spune ca bate orice benzinar, ca S60R e "pe acolea" cu el, ca pe track iar rupe tot, etc. Ca dieselul este sportivitate intruchipata!

PS - Problema nu e cu iuli, ca e cal batran, dar reuseste sa il prosteasca si pe asta micu, Roskat :D A ajuns sa creada si el in sportivitatea legendara a dieselului.

Mai ca zice ca un M3 trage mai prost ca a lui...

Imi aduc aminte cand aveam BMW-ul (525i) si un amic (cu diesel) a zis "da si mie o tura, sa vad ce fassss este BMW-u asta". Cand s-a intors radea de mine in hohote, ca sa o arunc, etc. Eu ma uitam crucis la el, si l-am mai pus sa dea o tura cu mine in dreapta. Omul meu schimba superior la 3200 rpm :D .... Am pus mana pe schimbator si i-am zis "schimbi doar cand zic eu".

La 5500 rpm in blana urla: MOAMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Deci si aici e o smecherie, cu fani diesel. Cand conduc o benzinara in felul in care conduc diesel, normal ca nu simt nimic. Si, chiar daca le zici sa schimbe la 6000 rpm, putin pot sa o faca din prima, ca le e frica ca explodeaza motorul. Pe bune.

sportivitate inseamna sa faci , sa zicem, un tur de circuit repede, foarte repede.

un s60 d5 bate la "fund" o benzinara cu 20-30 de cai mai puternica , la aceeasi greutate, cu acelasi sofer, pe acelasi circuit !

nu prostesc pe nimeni. sportivitatea NU inseamna 0-100 , nici sfert de mila .(sorry)

voi, altceva in afara de liniute, mai aveti de spus ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

The story never ends..... De ce nu faceti niste teste ca sa nu mai existe dubii?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Or sa vina si alea, la sfarsitul lui august. Si o sa ii editez TOATE posturile din ultimul an si o sa bag youtube-ul... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Or sa vina si alea, la sfarsitul lui august. Si o sa ii editez TOATE posturile din ultimul an si o sa bag youtube-ul... :D

deci la nationala  de anul asta o sa aai motiv sa bei o bere'n plus  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now