Victor

Cp Vs. Nm, Diesel vs Benzina , FWD vs RWD vs AWD, discutii interminabile

Ce considerati mai important si de ce?   74 votes

  1. 1. Puterea sau cuplul?

    • Cp (puterea)
      30
    • Nm (cuplul)
      44
  2. 2. Combustibilul

    • Benzină
      8
    • Diesel
      6
    • altul (menţionat în mesaj)
      0
  3. 3. Tracţiunea

    • FWD
      5
    • AWD
      8
    • RWD
      1

Please sign in or register to vote in this poll.

382 posts in this topic

dupa parerea mea totul se reduce la problemele stabilitatii masinii la acceleratii bruste puternice. citeodata acest torque steering ajuta, insa in cele mai multe cazuri nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai stai putin iuli ... la tractiune spate iti fuge spatele ... si tu contracarezi ... dar asta nu inseamna ca iti fuge volanul din mana necontrolat ca la tractiune fata. Asta e torque steering ... ca tu simti direct in volan cuplul motorului. La tractiune spate ... nu simti nimic. Nu tre sa te opintesti in volan sa il tii intr-o pozitie.

Si nu prea ajuta la nimic torque steering-ul, din pacate :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aloooo, CUPLU vs PUTERE  !!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

bogdane, pai s-a cam terminat tot ce era de zis pe aceasta tema, nu ?  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torque steering apare in principal datorita planetarelor inegale ca lungime. Si asta este o caracteristica a FWD.

La RWD, planetarele fiind egale...  ;)

Plus ca, unul din cuvintele magice este "steering"... Ceea ce cu spatele e mai greu. Cel mult ai o senzatie de "dans", de balansare stanga dreapta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din discutiile si testele de aici nu reiese ca benzina e mai buna decat dieselul  :P

Reiese ca masina lui BiriV e mai rapida in linie dreapta decat masina lui Iulirx

...

Nu ai recunoaste adevarul nici daca te-ar lovi in fata cu 180Km/h...

Intrebare de baraj, pentru un student la scoala de rally care te afli  ;D :

Daca la cursa de mai sus se adaugau niste curbe, care era deznodamantul?

a - se reducea distanta dintre masini la finish

b - se marea distanta dintre masini la finish

Zi tu.

Ia in considerare mase, greutati, ce ai invatat din clip, etc.

PS: Nu am pus optiunea cu "Iuli castiga", pentru ca vreau sa cred ca macar un lucru ai inteles... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa va mai dau un exemplu:

Volvo S40 T4 stock (200cp 370NM) vs Opel Vectra C 1.9CDTI modificat (200cp 430 NM). Volvo wins!

Daca era asa bun dieselul ... si cu cuplu mai mare, si aceiasi cai ... dc n-a castigat? Si pot sa zic ca a fost mai mare diferenta decat a fost cu iuli!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiindca dieselul chiar daca are cuplu mai mare are redline la 4500, iar benzina are la 6500, cand nenea cu dieselu' tre' sa-i dea a 3-a tu esti inca in a 2-a si tot asa  :D Eu zic ca un diesel de 250 de cai de-abia e la egalitate cu un benzina turbo de 200.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Depinde, daca ai cuplu constant pe turatie variabila sau nu.In orice caz poti compensa lipsa de cuplu un pic cu turatie mai ridicata la benzina fata de un cuplu mai ridicat pe motorina.

  Parerea mea este ca , indiferent ce si cum ,tot motorul pe benzina este mai "zburdalnic "un pic.Ma refer la puteri relativ egale.NICI vba ca o benzina cu cai mai putini BATE un diesel.

  Facem un test dar din pacate am doar de fabrica 179CP/400Nm .Sa gasim un benzinar echivalent  sau mai mic la Cp;)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un benzinar cu aceeasi cai putere ca un diesel si cu aceeasi masa intotdeauna il va bate la demaraj, poate nu de pe loc, dar incepand sa zicem cu 80 la ora sigur. Lucru pe care l-a demonstrat BiriV, l-am demonstrat si eu la niste bmw-uri, opel-uri si audi-uri. Nu va mai amagiti cu  "eu am cuplu de 450 de nm de la 1800 de ture si asta cu benzina are 300 de nm la 5000", dieselul se plafoneaza mult prea repede ca sa apuce sa foloseasca si caii putere, te baga in scaun vreo 3-4 secunde si imediat trebuie sa schimbi viteza pe cand benzina se duce muult si bine pana intra limitatorul de turatie. Singura posibilitate sa bati un benzinar cu un diesel este ori sa ai mai multa putere care sa compenseze plaja mai redusa de turatii sau sa ai o cutie de viteze mai lunga decat benzinarul, altfel no way. Cei care inca nu v-ati convins cititi http://www.allpar.com/eek/hp-vs-torque.html si http://vettenet.org/torquehp.html.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Nu intru in polemica pe aceasta tema.Daca vbesti ca ai demonstrat la niste Bmw,Opel, Audi  inteleg.

Cite masini personale ai avut pina la S40?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D V50Saphir te invit pe autostrada soarelui sa-i dam in goarna, tu cu d5-ul si eu cu t5-ul... de 14 ani vechime. Cind vrei tu.

>:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

   Nu intru in polemica pe aceasta tema.Daca vbesti ca ai demonstrat la niste Bmw,Opel, Audi  inteleg.

Cite masini personale ai avut pina la S40?

 

Ok, hai sa facem altfel atunci, eu fac un 80-120 (de fapt eu fac un 88-128 tinand cont de abaterea kilometrajului) filmat si cronometrat, faci si tu unul si vedem ce iese. La plecari de pe loc nu ma mai bag fiindca mi-e prea mila de ambreiajul si tampoanele de motor nou-noute. Cat despre masini personale am avut o dacie berlina, un mercedes 190 2.6 de 160 cai si pentru scurt timp un porsche 944 s de 196 asa ca nu am plecat cu comparatiile chiar direct de la dacie. Un consum mic e destul de ok la o masina, acum sa mai si faci pe demaraj toate turbatele pe benzina e o dorinta, nu o certitudine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of iar comparati mere cu pere, corect este sa comparati aceiasi masina cu aceiasi cutie si cele 2 motorizari,

Hai sa va dau un exemplu unde se vede clar ca dizalu` bate la 0-100

A5 3.0 TDI 240cp@500Nm@TIPTRONIC@ QUATTRO  6.1 sec

VS

A5 3.2 FSI 265cp@330Nm@TIPTRONIC@ QUATTRO 6.4 sec

VS

A5 2.0 TFSI 211cp@350NM@S-tronic@ QUATTRO 6.5 sec

De aici se vede clar ce poate un diesel .

Concluzia este ca Iuli cu o cutie de viteze adevarata il poate bate pe BiriV fara probleme, cutia la Volvo insa e prea scurta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca nu am ajuns cu polemica la cutii de viteza  ;D Cum pe S40 nu exista diesel de 200 de cai nu am cu ce compara.  3.0 TDI e un monstru, intr-adevar e un motor diesel reusit, dar eu zic ca nu se poate compara de la egal la egal cu 3.2 FSI care e normal aspirat si nici cu 2.0 FSI care are 1000 de cm3 in minus. Cu o cutie etajata bine iulirx poate sa dea fum la multi, deocamdata cam asta ar mai fi singura gatuire la masina lui din ce am vazut in filmulet  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine mai atunci hai  sa comparam 2 motoare identice :

335 D VS 335i

ambele de 3L, ambele twin turbo, aceiasi cutie,  cu diferenta ca dizalu` pierde pt ca benzina trage mai de jos si merge mai sus, adica la benzina cuplul maxim este la 1300rpm iar la diesel la 1750rpm, stiu ca suna aiurea dar asta poate face un inginer bun dintr-un motor pe benzina .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am modificat un pic titlul topicului, pentru a respecta realitatea.

Nu se va inchide acest topic, dar toate discutiile despre aceasta tema va rog sa le purtam aici.

Numai bine,

Vlad

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D V50Saphir te invit pe autostrada soarelui sa-i dam in goarna, tu cu d5-ul si eu cu t5-ul... de 14 ani vechime. Cind vrei tu.

>:D

Vin si eu ca observator  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi m-am dat cu masina din poza adusa din state (vreo 20.000 dolari la 98.000 mile)

Din pacate n-avea talonul sa vedem datele exacte dar cam asa: CLK500, 5 litri, V8 benzin, cativa caluti sub 400 si cativa Nm peste 500.

Nici acum nu mi-a disparut zambetul de pe fata. Ajungea mai greu la 100 pt ca erau mile dar parca mai repede decat D5 ul meu la 100 km. Cand m-am suit in dieselul meu basinos am avut o senzatie de: ce draq, asta sta pe loc ???

Cum or merge dobitocii de posesori cu masinile astea prin Bucuresti si in Romania n-o sa inteleg niciodata.

post-770-12877866647718_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum or merge posesori cu masinile astea prin Bucuresti si in Romania n-o sa inteleg niciodata.

aceeasi intrebare isi pune si un posesor de dacie 1310 cand conduce un d5 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum or merge posesori cu masinile astea prin Bucuresti si in Romania n-o sa inteleg niciodata.

aceeasi intrebare isi pune si un posesor de dacie 1310 cand conduce un d5 :)

Este deplasata comparatia, dar sigur stiai asta fara sa-ti mai spun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@domnu' Matrixxx ne-am infierbintat..Sint de acord dar sint cam dezavantajat ca si putere .Treb sa iasa ceva ok ca sa mearga pe youtube,nu?

@xydexter..Nu mi-o lua in nume de rau.Daca spui ca ai mai condus altele inainte este ok si banuiesc ca simti ce si cum la diverse masini cu diverse pozitionari de motor si tractiune.Toti am avut Dacia  si nu numai.Toate au fost masini la vremea lor din moment ce am dorit sa le conducem.

Eu zic sa facem un tabel si sa postam  timpii scosi anume:

0-100km/h

50-100km/h  sau 80-120km/h

si..datul acului peste cap al vitezometrului. ;D

 

Ce numai Clarkson sa aiba un panou!!.Ehhh.

Luati-o ca si gluma ca altfel raminem fara carnete daca A.Soarelui este locul de test.Am patit-o odata asa ca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Maurice

"Ajungea mai greu la 100 pt ca erau mile dar parca mai repede decat D5 ul meu la 100 km. Cand m-am suit in dieselul meu basinos am avut o senzatie de: ce draq, asta sta pe loc "

Din "parca mai repede" decat D5-ul inteleg putin mai repede. Apoi spui ca masina ta parca statea pe loc. Cum e pana la urma?

Oricum, aproape 400 cp vs 185 e o diferenta uriasa, nu crezi? Si eu am mers cu RS4 - 420 cp si subaru impreza sti si ma asteptam sa aiba un demaraj total diferit fata de miguletzul meu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MB-ul ajungea putin mai repede la 100 mile/hour decat XC-ul personal la 100 km/ora. ;D

Eu nu faceam nici o comparatie sau altceva, eram off-topic, imi placuse masina si motorul.

Sunt doua masini total diferite care nu se pot compara la fel cum numai un berbec va compara castraveti cu mere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now