Sign in to follow this  
Followers 0
Rebelu

Furtun apa supraincalzit

8 posts in this topic

Azi am patit o problema. Dupa ce am mers vreo 2 km, am observat ca am ramas fara apa in bidon. Nu am simtit nimic suspect atunci. Dupa un timp, am coborat sa mut masina in alt loc. Dupa ce am mutat am simit miros de furtun incins, supraincalzit, parca era fiert. Am deschis capota si am sesizat ca furtunul care duce de la radiator la motor, cel de sus, este foarte fierbinte, iar cel de jos precum si radiatorul sunt reci.

Ma gandesc ca poate fi termostatul blocat, asta in speranta ca nu e pompa de apa. Daca e termostatul, il pot scoate si singur si pun pe direct, banui, dar inainte de a face asta as vrea sa stiu daca am gandit bine.

Dar eu va intreb daca poate fi pompa de apa? Sau ce anume poate fi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Furtunul de sus este intrarea , adica pe acolo vine apa din motor si intra in radiator ca sa o raceasca , iar pe jos iese si se duce inapoi in motor . Verifica sa nu ai pierderi de antigel pe undeva , daca totul pare OK , atunci s-ar putea sa fie garnitura de chiuloasa ciupita ( asta numai in cazul in care ti s-a supra incalzit motorul si ai mers un pic cu el asa )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai vorbit de temperatura furtunului, nu ai zis nimic de presiunea din el. Cum se simte la pipait? E tzapan sau inca mai are elasticitate in el?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Furtunul e elastic. Ce m-a deranjat pe mine cel mai tare a fost acel miros de furtun supraincalzit. am verificat scurgerile, si nu am observat. Nu stiu daca garnitura de chiuloasa e ciupita, caci am verificat si uleiul in baie, cu joja, si nu am sesizat nici un strop de apa. M-a gandit si eu ca daca mi s-a dus apa, sa nu se fi dus in baia de ulei. Nu inteleg de ce sa fi pierdut apa, tinand cont ca nu am mai pus apa de anul trecut din vara. Iar asta iarna am pus doar foarte putin antigel, si totusi am avut caldura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mers cu ea de la Dorohoi, unde am patit problema, pana acasa la Suceava si a trebuit sa completez cu apa. Nu imi dau seama unde dispare apa. Daca aveti vreo idee, va rog sa imi spuneti.

Oare trebuie facuta aerisire? Si cum fac asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci...

Am fost cu ea la mester. A verificat si antigelul, si scurgeri in interior la heater, s-a uitat si pe la motor.  Toate astea pentru ca l-am rugat eu. El mi-a zis din start ca masina mea nu are cum sa aiba o problema cu termostatul, decat daca e complet dus, si atunci nu pot pleca de pe loc. Iar eu am ajuns totusi de la Dorohoi la SV. Singura explicatie, spune el, e ca masina a avut la un moment dat prea multa apa, de la forjat prea tare, si si-a eliminat surplusul de apa din circuit, fara sa il mai duca in bidon. Iar cand am mers mai incet, a avut nevoie de apa pe care eu nu i-am pus-o cand a trebuit. Neavand apa, atunci sistemul a supraincalzit ceea ce avea, si probabil si ca urmare a unei folosiri a masinii dupa prea mult timp de stat pe dreapta. Ce trebuia sa fac eu la acel moment era sa doar sa ii pun apa, sa o las sa mearga la relanti si mai mult decat probabil, masina isi revenea. Nu prea inghit asa o explicatie, dar culmea e ca merge acum. Si nu mai trebui sa completez deocamdata cu apa. Mai vad ce se va intampla.

A-ti crede acum ca e greseala mea ca nu am verificat apa, dar va spun sincer, ca nu a fost nevoie sa completez cu apa de anul trecut de cand am facut drum lung. De ce acum dintr-o data, caci in urma cu 2 saptamani verificasem si era apa, a disparut toata apa din bidon? Asta e in continuare nelamurirea mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ar fi fost pompa de apa presupun ca acuma nu ar fi trebuit sa-ti mai mearga recircularea apei nici chiar cand nu o forjezi. Ar putea sa fie totusi un termostat care sa nu deschida de tot iar atunci cand o calci sa nu faca fata fluxului de apa si sa se acumuleze presiune in motor, apa insuficienta care ajunge sa raceasaca sa inceapa sa fiarba si se continua cu explicatia mesterului la care ai fost. Sau ar mai putea sa fie un blocaj undeva pe parcurs datorat depunerilor(am patit-o la un ford mondeo) dar asta poti verifica usor.....cu ea pe loc si cu capota ridicata ti turata tare masina si vezi daca furtunul in cauza se contracta ca si cand nu ar avea de unde sa ia lichid (efectul de vidare).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0