Sign in to follow this  
Followers 0
Guest madwoolf

Problema stabilitate s40

12 posts in this topic

Salutare,

Am o problema cu masinuta mea si anume mi se pare ca scartaie prea repede in curbe....adica trag de ea, dar totusi cam prea repede incepe sa fluiere. Este un s40(2004)  model ->2004, i-am facut unghiul de fuga in urma cu 4 luni...degeaba, am schimbat amortizoarele fata, un cap de bara, bieletele antiruliu si bucsile frontale ale bratelor din fata.....degeaba. Are cauciucuri cu care vin Volvo-urile din fabrica (asa am inteles) Sportrac - Vredestein. Chiar nu stiu ce sa-i mai fac...Cauciucurile de mai sus, sunt bune sau nu; ar putea influenta telescoapele din spate, care inca nu sunt schimbate, fluieratul rotilor fata in curbe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca iti arde de mers sportiv... Suspensie sport, unghi de incidenta negativ (camber negative), alt motor (dieselul e greu, si sta pe puntea fata), alta masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu conduc sportiv . Merg mai tare uneori. Dar am avut si am condus multe masini si ca o comparatie.... Pasat 2003 nu-mi facea figuri, grande punto 2008 tot bine statea, ford mondeo 2003 statea si asta bine la fel si audi a4 2004 dintre care nici una nu avea suspensii sport si doar fordul era benzinar... in comparatie cu Volvo-ul care muuult prea repede incepe sa scartaie...Incerc sa raman pozitiv si sa dau vina pe cauciucuri dar inainte de a-mi lua altele as dori niste RASPUNSURI de la cineva care s-a mai lovit de problema de mai sus nu sugestii referitoare la schimbarea masinii  ;D cine nu-si doreste un benzinar puternic gen t4 la aceast categorie, dar momentan o folosesc nu doar pentru a ma distra ci si pentru lucruri foarte practice. Oricum e de retinut si  iti multumesc pentru chestia cu unghiul de incidenta si o sa incerc sa o aplic daca se poate. Merg maine la service.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In acest caz verifica unghiul de fuga si la alta firma. Nu ti l-au facut bine. Camber negativ este excelent pt condus sportiv pe traseu virajat, dar e bun doar pentru maniaci :D, ca in timp iti mananca cauciucul neuniform.

camber-1.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spui ca scaratie cauciucurile prea rpd?

inseamna ca:

1. cauciucurile au o presiune scazuta sau

2. cauciucurile sunt uzate si nu au aderenta sau

3. suspensia e f moale (vezi amortizoarele) sau

4. esti prea maniac si consideri ca daca intrii cu 80 in giratoriu si scartaie cauciucurile nu e normal :)

eu mi-am schimbat si cauciucurile (am Dunlop Sport) si suspensia (amortizoare pe gaz + arcuri mai tari) si vreau sa spun ca sta mai bine ca bmw seria 3 fara pachet M (stiu ca o sa-mi sara in cap muadDib dar il invit la un test drive)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@muadDib zice bine.

Eu am avut dereglat un unghi de la directie (cred ca, chiar ala de care zice el), de imi uza cauciucurile pe interior si masina nu a scartait absolut niciodata in curbe.

Chiar ma miram: uite ce masina tare au facut astia acum xx ani. :)

...Omul cat traieste invata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am verificat unghiul.....pentru a patra oara de cand am masina si este ok  :-\ Am vorbit cu nenea de la service sa merg saptamana viitoare sa incerce sa-mi modifice camber-ul. Incep din ce in ce mai mult sa cred ca este de la cauciucuri deoarece si cand plec de pe loc imi scartaie foarte repede, desi au carne pe ele destula si sunt cele de la vredestein. M-am dat cu s-ul unui prieten dar la plecare si in curbe nu pierdeau aderenta la fel de repede. Are alte cauciucuri ce-i drept dar ma mai gandesc inca la o posibilitate si sa-mi spuneti daca poate sa fie si asta cauza. Telescoapele pe fata lea-m pus noi acu 3000 km. Dar daca suspensia spate este moale, ma refer la arcuri si telescoape, poate sa afecteze? in sensul in care si in curbe si la plecarile de pe loc sa se lase mai tare decat trebuie pe puntea spate, mutandu-si astfel centrul de greutate de pe partea din fata a masinii si atunci sa se usureze presiunea pe cauciucurile fata si sa piarda aderenta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

aceiasi problema o am si eu pe S40-ul meu (1.8i \ 1998) dar ESTE din cauciucuri! ;)

am Nokian "all seaason" (mi-e lene sa schimb cauciucurile vara\iarna) iar cand plec de pe loc mai "tare"sau cand schimb a a doua-a treia repede si accelerat sau in curbe, scartaie!

Scartaitul apare in situatiile mentionate mai sus doar atunci cand "ma dau un pic la ea" si cand iau curbele "dintr-o bucata si in scurt"!

Dar chiar nu ma deranjeaza acest scartait; din contra, ma amuza! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mmda este amuzant pana la un anumit punct deoarece, eu, simt ca nu ma pot baza pe o masina, sau ma rog pe niste caucuicuri care scartaie mult prea repede deoarece cand scartaie e clar ca nu mai sta  pe sosea la viteze nu prea mari....dar daca la un moment dat te grabesti si iti apare un obstacol sau o curba mai stransa decat credeai? ce faci atunci, cand sti ca nu te poti baza decat pe speranta ca poate o sa te tina pe strada......? o sa le schimb.

Multumesc tuturor celor care mi-ati raspuns.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in principiu : cauciucurile nu trebe sa aiba "carne". cu cit au mai multa "carne" cu atit "fug lateral" mai tare.

incearca , pentru inceput, bridgestone. (de vara, bine'nteles)

ca sa stii : cauciucurile adera prin cresterea temperaturii lor , nu prin cit de multa , sau moale e "carnea"

"multa si moale" = iarna

Share this post


Link to post
Share on other sites

inseamna ca alor mele cauciucuri le este mereu frig  ;D

garantat erau suficient de incinse atunci cand le-am mai "testat" si da ai dreptate cu inaltimea crampoanelor de pe ele, dar nu m-am gandit la momentul respectiv, cand am facut afirmatia  :D (le iau la pila)

probabil din cauza compozitiei cauciucului mi se intampla....oricum le schimb

multam inca o data

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ia verifica data de fabricatie a cauciucului (DOT), un cauciuc de peste 5 ani vechime este deja vechi si nu mai are proprietatiile unuia nou .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0