paunionutz

Consum de carburant redus la Volvo

73 posts in this topic

cind schimbam in sus consumul sarea la 4.0-4.5 pentru 10-15 sec iar apoi venea frumusel la 1 si ceva maxim 2.

ce mi-a placut e ca poate sa urce o rampa de 2-3 grd intr-a 5-a cu masina plina, doar la relanti. (nu-i place, dar urca)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tremura si muuuge asai ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu, nu tremura, nici nu muge. se accelereaza singura pina la 600 rpm si ramine acolo.

cpu n-o lasa sa mearga sub turatia de relanti.

intervine acelasi soft care te accelereaza cind recuplezi cruise control.

apropos, ati observat ca accelereaza mai tare atunci cind recuplezi cruise control ?

(de exemplu: cuplezi cruise control la 180 km/h, frinezi din varii motive pina la 120 si apoi recuplezi cruise. va accelera mai puternic asa decit daca - tot intr-a 6-a - accelerezi la fund)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa simt si eu, insa se pare ca nu este decat un mit. Demontat de multi, prin masuratori, etc.

Senzatia de accelerare mai puternica apare datorita faptului ca nu esti tu la "controlul" acceleratiei, si ca te surprinde oarecum.

Acceeasi senzatie o ai si daca mergi cu cineva in dreapta, ii rupi fasul masinii ca sa te dai mare; dupa 2 km schimbati locurile sa vada si amicul "cum e", si, cand ii rupe si el fasul ti se va parea, din dreapta, ca accelereaza mai tare decat atunci cand era la volan...

Si vei strange din dos si vei incepe sa transpiri rece si sa franezi prin curbe (desi nu ai pedala de frana), desi le ia exact cum le luai si tu cand erai "in control"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca ai dreptate.

iti dai seama ce nasol e pentru ala din dreapta ?

io n-as merge in dreapta cu unu' ca mine la volan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare baieti

sa va spun si eu patania mea cu mersul subturat

am mers cam 2000 saptamani schimbat de viteze cam pe la 2200 ca un mare idiot pana mi a aparut mesajul emission system service required.deci va distrugeti masinile in felul asta apoi am revenit la mersul meu schimbat vitezele la 2500 - 3500.si normal am curatat EGR care era varza

dar vreau sa curat acum si turbina pe ca la accelerari de ex cand bag piciorul pe la 2300 in ea face un zgmot scurt apoi nu se mai aude

la turatii mici se aude acel carait scurt

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare baieti

sa va spun si eu patania mea cu mersul subturat

am mers cam 2000 saptamani schimbat de viteze cam pe la 2200 ca un mare idiot pana mi a aparut mesajul emission system service required.deci va distrugeti masinile in felul asta apoi am revenit la mersul meu schimbat vitezele la 2500 - 3500.si normal am curatat EGR care era varza

dar vreau sa curat acum si turbina pe ca la accelerari de ex cand bag piciorul pe la 2300 in ea face un zgmot scurt apoi nu se mai aude

la turatii mici se aude acel carait scurt

Dupa mai mult de 30 de ani, cred ca e in regula sa cureti EGR-ul (2000 saptamani fac cam 38 de ani la un calcul aproximativ) :laughing7:. Sper sa nu te superi pe mine ca-s mai carcotas azi :occasion14:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi cet scuze dar eram si obosit si cred ca scriam de pe telefon

Ideea era ca am mers 2 saptamani cu motorul subturat

Chiar si acum fac greseli pt ca sunt la servici

Scz

Share this post


Link to post
Share on other sites

De cand am vazut filmuletul acum vreo 2 poate 3 ani, asa circul, eu am consum mediu si vara si iarna de aproximativ 10 inainte aveam 13. Acum face fiecare cum crede... mentionez ca circul mai mult in oras si am cutie manuala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare din nou

Am facut cateva schimbari in ultima vreme

Vechiul s60 2001 D5 manual imi consuma in urban intre 6 si maxim 8 £.

Pe cand noul s60 2006 automat 2.4 D imi consuma cam 12 £

Diferenta cam mare as zice eu.

Ce parere aveti ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si cum alimentezi, bagi cate un teanc de bancnote de 1£ la plin ? ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

E normal sa consume mai mult, de fapt nu consuma mai mult ci minte computerul de bord mai putin. :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La a mea i-am facut consum de 6,6 L% la pompa cu km din bord iar pe cb era 6L%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Midnight sunt cam obosit si nu am inteles aluzia ta dar in fine....

Bogdane am facut plinul pana in gura sus si dupa 100 km iar plinul.mi a dat un consummde 11 £

Apoi de 3 ori consecutiv am facut consumul la rezervoare.si fac cu un plin cam 400 mile

Nu ca ma vait ideea e ca diferenta de la cea manuala e cam mare.

Nici ca mosii nu merg adica unde am liber in fata schimb la 2500-3000 dar unde se poate repet pt ca in general schimba cum vrea ea ...:)

Midnight sa imi dai si mie niste bancnote de 1 £ sa vad cum arata ...

Daca nu esti in stare sa dai un raspuns civilizat de ce iti tocesti unghiile pe tastatura

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Midnight sunt cam obosit si nu am inteles aluzia ta dar in fine....

Bogdane am facut plinul pana in gura sus si dupa 100 km iar plinul.mi a dat un consummde 11 £

Apoi de 3 ori consecutiv am facut consumul la rezervoare.si fac cu un plin cam 400 mile

Nu ca ma vait ideea e ca diferenta de la cea manuala e cam mare.

Nici ca mosii nu merg adica unde am liber in fata schimb la 2500-3000 dar unde se poate repet pt ca in general schimba cum vrea ea ... :smile:

Midnight sa imi dai si mie niste bancnote de 1 £ sa vad cum arata ...

Daca nu esti in stare sa dai un raspuns civilizat de ce iti tocesti unghiile pe tastatura ������

Colegu'.. consumul se calculeaza in litrii consumati la 100 de km si nu lire consumate la 100 de km

Noi nu stim cat este litrul de combustibil in UK si nici nu stam sa transformam lire in litrii, sa ne dam seama cat consuma masina ta! La toate masinile consumul se calculeaza in litrii la suta, nu in moneda de schimb la suta de km. Asta era aluzia lu Midnight!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ultimul plin l-am facut acum 3 zile

Astept sa vad cate mile fac, apoi iar fac plinul si la 300 km o sa vad cat a consumat.

Imi arata mile in bord doar ca am convertit eu in km

Colegu mai greseste omul

Oricum ms de observatie paunionutz

Referitor la postul anterior cu greseli in loc de £ trebuia %

Multam

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc Heim

@mih4y: no offence intended sir. Era un mod de a dezmorti atmosfera ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare baieti,vin cu o intrebare de curiozitate:se reduce sau creste consumul la d5 dupa anulare egr?pt cine a vrut/vrea sa faca anulare egr( eu il am anulat)multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate spunea Bogdan , nu e bine sa anulezi egr la d5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe forumul de 4x4 argumentele ar fi cam asa:

"EGR recircula o parte din gazele arse (maxim 15% la benzina, maxim 50% la diesel), asta e clar pentru toata lumea.

Scopul pentru care s-a inventat aceasta supapa este pur ecologic, legat de continutul de monoxid de azot din gazele de evacuare. Recirculand aceste gaze inca odata prin admisie/ardere, cantitatea de compusi azotici din aceste gaze scade, si ecologistu' rade...

La unele motoare, gazele recirculate sunt usor racite inainte de a fi din nou introduse in circuit, si acest lucru scade temperatura din capul pistonului, incetinind reactie generatoare de energie, ceea ce iarasi scade din performante.

Pentru a compensa pierderea de performante, ECU de pe partea de injectie comanda cantitati suplimentare de combustibil,, care la randul lui are nevoie de mai mult aer pentru a arde complet.

Ceea ce multa lume nu stie, iar cei care stiu nu recunosc, este ca EGR, chiar daca reduce compusii de NOxx din gazele arse, ii accentueaza pe cei CO si COxx, pentru care iarasi e nevoie de catalizatoare, sonde lambda, ECU, etc.

In principiu, daca ai EGR-Valve, tine-o curata, sau daca o anulezi, regleaza-ti amestecul din nou (injectie mecanica), sau convinge-ti softurile ca nu mai au de-a face cu aceeasi situatie ca ieri...

In ambele situatii consumul poate sa creasca sau sa scada, la fel ca si performantele motorului, dar asta depinde de modul de ultilizare, pentru ca EGR nu e la fel de "eficient" la toate plajele de turatie/regimurile de exploatare.

De obicei consumul tinde sa creasca extrem de usor (si asta nu se observa imediat), iar performantele tind sa creasca tot cam asa."

Si inca:

"Consideratii:

a) EGR - Exhaust Gass Reticulation - in linii mari, recircula o parte din gazele de evacuare in admisie, pentru a fi "arse din nou". In realitate insa, este o metoda foarte la indemana producatorilor pentru reducerea poluarii si pentru a se asigura ca service-urile nu vor muri de foame.

B) EGR - nu reduce temperaturile EGT (Exhaust Gas Temperature), ci le creste. Este un fapt demonstrat practic, oricine a avut o sonda EGT montata a sesizat o scadere de cel putin 50oC a temperaturii gazelor de evacuare.

c) EGR - indiferent de cat de nou este motorul, cauzeaza depuneri. Cele 2 masini pe care le am de noi, cu motoare sub 2.500cmc (2.2 si 2.0, Hyundai si Audi) au avut valva EGR plina de jeg, despre racitor...nu mai are rost sa discutam. Fotografiile se pot urca aici, pentru exemplificare. Se foloseste ulei recomandat de producatori, masinile nu sunt folosite in regim subturat si schimburile se fac regulat si cu piese de origine. Dar...asta-i alta discutie.

d) EGR - in combinatie cu vaporii "blow-by" de ulei din carter (indiferent cat de nou este motoru, acesti vapori exista) duce la formarea unei paste deosebite, care intr-un final va obtura admisia.

e) EGR - este una din cauzele pentru care uleiul de motor are in componenta sa .... detergenti....sa curete pe cat posibil jegul ce se acumuleaza si din cauza sa.

f) EGR - efect nefast asupra uleiului din masina ... pot dovedi cu fotografii cum arata un ulei dupa 1000km, la un diesel de 3 litri si 282.000km si EGR blocat, si cum arata la orice diesel cu EGR functional, dupa numai ....100km :)

g) EGR - priveaza motorul de aer...aer mai mult...ardere mai buna...randament mai mare.

La masinile noi este dificil de blocat EGR-ul pentru ca se face din software. La carutele noastre, de regula, se pune o placuta si gata.

Blocarea EGR-ului nu are nici o legatura cu capacitatea motorului.

In plus, un motor, fie Diesel fie benzinar....este facut sa functioneze cu combustibil + aer. Combinatie combustibil + aer + caca (adica EGR) nu da rezultate bune. EGR este unul din motivele pentru care o masina de generatie noua, EURO 4...EURO 5...nu va apuca niciodata 500.000km fara revizie capitala. In schimb, carutele non - euro....sa le dea Barbosu' sanatate..."

Precizez faptul ca aceste puncte de vedere sunt ale unor colegi de forum de pe forum.club4x4.ro, nu consideratii personale.Acum eu il am anulat si merge bine masina si am uleiul curat dupa 5k km,m-a intrebat un prieten daca e bine sa il anuleze la d5-ul lui...acum sunt inceata,el are consum mai mic decat la meu...multumiri si drumuri bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai in esenta d5 are control electronic al egr-ului nu vacumatic

apoi Bogdan mi-a spus ca nu se anuleaza (soft+fizic) deoarece ar fi o problema legata de racire ??? in sarcina , concret nu stiu ce sa spun ... gazele fierbinti + vapori de ulei pe admisie se intaresc si se depun pe acolo si trebuie curatat ocazional (50k) dar ai putere mai mare in turatii mici datorita egr-ului , in turatii mari oricum se inchide .

Deci daca are egr bun , mai bine il curata , daca trebui sa schimbe electronica si nu vrea ... sa -l obtureze

Nu vad aceasta operatiun "egr off" ca ar aduce performante mai bune , sau uzura mai putina motorului

Asta cu uleiul ... si la v70 uleiul e curat dupa 3-4k cu egr oke , si la v50 se innegreste in 200 km , depinde de ce ulei folosesti .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi Cristi i-am spus si lui si a hotarat sa il anuleze,acum e problema lui ce va face,numai bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nai pt. nu stiu exact ce implicatii are . Dar nici un mare bine nu cred ca face cum spun domni pe 4x4 :P

Un lucru e clar , noxele sunt mai mari

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now