paunionutz

Consum de carburant redus la Volvo

73 posts in this topic

Dupa ce am vazut acest filmulet, am zis sa incerc, sa vad daca chiar este adevarat. Intradevar,consumul a scazut cam cu 2%, la masina mea pe benzina. Ceea ce nu am reusit eu, sa o opresc cu frana de motor, din cauza traficului, dar am incercatt sa o folosesc cand am putut. In rest da rezultate foarte bune zic eu. Cel putin la mine, a functionat. Enjoy. http://www.volvocars.com/ro/tools/Owners/Drive/EcoDriving/Pages/default.aspx

Share this post


Link to post
Share on other sites

bla, bla, bla!

mersul cu motorul subturat nu e o solutie....ar fi interesant de facut un test cu diferenta de consum intre mersul cu a 3-a sau a 4-a la 60 de km/h. dar concret....pe o pista de avion, la mers constant si cu un vas gradat din care sa fie alimentat motorul pentru a avea un rezultat sigur si precis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ar trebui sa le spui si celor de la Volvo treaba asta, ca vad ca tu sti mai bine decat ei! Si eu am testat si am constatat ca au dreptate, dar fiecare crede ce vrea si face ce vrea si merge cum vrea!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca in filmuletul ala puteau s-o pun pe sotia mea la volan,care a scos 6.8l / 100 km (plin pe plin) intre Campulung si Pitesti, cu un 2.0 T  hidramat!!!! Imi rezerv dreptul de a spumega in stanga si de a nu va spune timpul !

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este super corect la benzinare, la diesel insa nu am reusit aceasta performanta cu XCul  din cauza cutiei automate, la V70 insa frecvent am un consum de 13.5% urban @19km/h medie deci destul de aglomerat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai eu intrebam ceva legitim.....

a facut cineva un test comparativ intre a merge la 60 km/h cu viteza a 3-a sau a 4-a? adica sa mearga la viteza constanta pe un circuit si sa traga benzina dintr-un cilindru gradat sa vada consumul exact!  nu chestii de genul "calcularor de bord" sau "mi s-a parut"

oricum....mersul subturat are consecinte nefaste asupra motorului...

parerea mea este ca la un motor pe benzina de la noi din europa (1.2-2.0 l) cu 4 in linie nu ai ce cauta sa schimbi viteza sub 3500 (pe orizontala) sau 4500 (in rampa). eu asa procedez si sunt foarte multumit....

Share this post


Link to post
Share on other sites

La tine la Kalos asa o fii, dar cand ai un motor de 2400cmc cum am eu de exemplu ma pot deplasa si cu 2000rpm, chiar nu am nevoie de toti cei 170 cp ca sa ma deplasez in oras.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si a mea merge fara sa vibreze (in aparenta) la 2000 rpm...nu asta e problema...pe mine m-ar interesa un test foarte riguros in conditiile enuntate mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am vazut acest clip inainte sa cumpar masina si timp de aprox. 1 an am mers subturat, consum rezonabil. Dupa ce am inceput sa schimb la 2500rpm am observat o reducere a consumului de carburant.

Sunt eu "razna"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai eu intrebam ceva legitim.....

a facut cineva un test comparativ intre a merge la 60 km/h cu viteza a 3-a sau a 4-a? adica sa mearga la viteza constanta pe un circuit si sa traga benzina dintr-un cilindru gradat sa vada consumul exact!  nu chestii de genul "calcularor de bord" sau "mi s-a parut"

oricum....mersul subturat are consecinte nefaste asupra motorului...

parerea mea este ca la un motor pe benzina de la noi din europa (1.2-2.0 l) cu 4 in linie nu ai ce cauta sa schimbi viteza sub 3500 (pe orizontala) sau 4500 (in rampa). eu asa procedez si sunt foarte multumit....

Am mers eu in afara localitatii, cu 90 km/h, cu viteza a 5a, cam 1500 rpm daca imi aduc aminte bine, fix 100 km, pe pilot automat. Consum indicat de comuterul de bord - 5,4, consum real - 5,5 %, motor 2,4 benzina. Deci masina a fost subturata, iar daca urmaresti filmuletul, ai sa vezi ca, constructorul spune si recomanda sa mergi cu masina suturata, pentru ca asa sunt facute motoarele astea sa mearga. Si cu suzele de riguare, ca nu te cunosc si nu stiu nimic despre tine, dar poate nu cunosti limba engleza si imi pot face timp 5 minute sa traduc ceea ce se spune in filmulet, ca sa intelegi. In cazul in care cunosti limba engleza, iti recomand sa mai urmaresti odata filmul, sa vezi ce spune, despre stilul de condus si despre aceste motoare!

PS: masina mea nu vibreaza nici la 1000 de ture ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa am mers eu subturat cu motorul de 2.0 HDi de 136CP ca nu aveam nevoie de toti caii, pe DN1 la 60 cu a cincea si 90 cu a sasea fara sa trepideze, imediat ce au dat drumu la camere si era viteza restrictionata mai rau decat acum si exact la 2 ani si trei saptamani mi-a crapat turbina, adica la 3 saptamani dupa ce a iesit din garantie.

Care sa fie raspunsul de la service???

Ai mers mult subturat...

O fi bine, o fi rau, draq stie.

Acum am cutie automata si schimba cum vrea, cam jos daca merg linistit.

Sa va mai povestesc ce consum aveam

http://www.peugeotclubromania.ro/forum/showpost.php?p=81864&postcount=392

Adica, pentru cine nu-i obisnuit cu display-ul: distanta 128 km / viteza medie 68 km/h / consum 3,2 l (asta dupa tunning la 165CP cat ar fi trebuit sa aiba dupa spusele lor)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pana la urma fiecare merge cum vrea.....

mai intrati si pe alte forumuri si o sa vedeti ca mersul subturat nu este bun pentru motor. poate se face o economie de benzina (desi, ma indoiesc) dar incep sa cada diferite componente.

si nici asa sa pleci ca melcul de la semafor sa te injure toti....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mergeti subturat cateva luni si faceti o reducere de milioane bune (daca faceti km) la combustibil si apoi dati banii pe turbina. E ca un joc tiganesc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca are turbina cu geometrie variabila se depune "calamina" pe vane.

Regimul subturat nu e daunator pentru motor, ci pentru turbina!!! La mers subturat nu se arde tot combustibilul in cilindrii, insemnand ca e bagat in evacuare. Gazele de evacuare invart turbina, rezultand in o gramada de depuneri in turbina.

Nu are nimic daca tii motorul subturat (1500-1600rpm) atata timp cat nu o calci. Si nici atunci nu faci absolut nici un rau motorului, singura afectata este turbina care experimenteaza fenomenul "turbo surge" - ECU comanda o presiune in turbina pe care aceasta nu o poate livra, inducand astfel un cuplu de frangere in axul turbinei...  care la un moment dat va da chix. Rezolvare: o turbina noua sau (intr-un caz fericit) curatarea turbinei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si pentru alea fara turbina.

Ieri am fost la Galati cu ascutitoarea nevestei 207/1,4 benzina/90CP sa o mai scutur un pic de paianjeni si rugina.

La dus, mers mai incet, limite prin localitati, maxim 140 pe autostrada = viteza medie 92 km/h consum 7,9%.

La intoarcere, deja se inoptase mers cat a tinut masina si a permis drumul = viteza medie 108 km/h consum 7,3%.

??? ??? ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

am facut eu testul cu a 3-a si a 4-a la aceeasi viteza.

masina nu e volvo,ci un bmw 330i , benzina, dar nu vad care ar fi diferenta.

cu a 3-a imi ia 8,6  iar cu a 4-a consuma 8,2 

faza e exact cum a zis cineva mai sus.....la un calos de 1,2 sigur va consuma mai mult in a 4-a pentru ca motorul e fortat , la o turatie mica, sa traga o caroserie grea.....de aceea, cu a 3-a, va consuma mai putin.  dar la o masina puternica, nu mai a valabila chestia asta.

pe de alta parte , eu nu sunt de acord cu condusul subturat.  e o bataie de joc la adresa oricarei masini. 

daca o masina are sa zicem 170 de cai....sa va uitati si la ce turatie are caii aia. eu daca cumpar masina de 170 de cai, vreau sa folosesc 170 de cai, adica la turatie de 6000, nu 65 de cai cat ai la 1000 rpm.

se fac economii la carburant, dar se infunda turbina, injectoare, depuneri pe bujii, ungere slaba a motorului. 

prefer sa imi consume 15-16 mergand sportiv, decat 10 mergand ca melcul.

p.s....la diesel e si mai putin recomandat mersul asta sunturat. asta au "uitat"  sa specifice inginerii de la volvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

tinand cont de diferenta obtinuta de tine (5%) te afli in marja de eroare. practic....masina a consumat aproape la fel.

avantajele asupra motorului le-ai specificat foarte bine si sunt de necontestat. plus ca la o turatie ceva mai mare motorul se simte altfel, simti ca ai putere. eu, la 60 la ora as putea sa merg cu a 4-a pe la 2100 rpm si masina merge okay (nu vibreaza sau altceva) dar prefer sa merg cu a 3-a pe la 2900 fiindca simt ca motorul merge mai rotund si mai am putere sub talpa. am observat pe multi ca la urcarea rampelor in loc sa schimbe viteza prefera sa accelereze la podea....absolut incorect (mai ales loganistii fac asta)

normal ca producatorul spune sa mergi subturat fiindca e in interesul lui sa-ti vanda diferite piese (originale)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri am fost la Galati cu ascutitoarea ................

Pai bine shefu sa ajungi la GALATI si pe noi (@VOLVO16 SI @Danutzzz ) sa nu ne anunti ?  :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Maurice, cam mult consuma bre ascutitoarea, nu e dizal ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e dizal ca era mai scump motorul si nu se justifica diferenta de bani la cat merge masina.

Asa e mai silentioasa, nu tractor ca a mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Confirm scaderea consumului, la mers prin oras, pana in 2000 rpm cu diesel. Scade consumul intre 0.5-1.5 litri pe 100km. Am scos 6% in oras, pe o distanta de 10km dus-intors si 8 semafoare in drum.

Dar asa cum bine a spus @Maurice, daca o tine-ti constant cu ritmul asta de mers, in mod clar va cadea turbina in maxim 20-30k km.

Si nu vorbesc din texte, ca am patit-o si eu, la volvo.  ;D

E normal ca in unele momente sa incerci un stil economic de condus dar asta nu e regula. La diesel, daca nu ii dai cate o forja-doua la minim 200 km, vei simti in primul rand la cum se misca masina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

fratilor, m-ati bagat in ceata! pana la urma cum sa merg cu a mea ,benzina,  2950cm, hidramata, 285cp, turata sau nu ?  mie mi-a iesit un consum mediu de 11,5 , la o medie de 45 km/h. ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

La hidramate nu ai de ales, mergi cum vrea ea, frana de motor nu ai decat in mod manual deci mari minuni la consum nu exista :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Desi  e o recomandare de la skoda pentru o skoda."

Cei de la service la skoda mi-au zis ca e bine sa mergi mai turat. Motiv.... Mersul subturat strica turbina

Asta mi-au recomandat.

Aceleasi motive spuse de unii dintre voi mai sus. Se blocheaza turbina sau se uzeaza prematur.

Masina e o skoda TDI de 90 cp.

Era o recomandare de mecanic bun, sau asa zic eu.

Deci nu stiu daca e bine sa mergem chiar subturat. Cred ca mersul normal e bun.

Optimizezi

Mers normal, consum ok, uzura normala. E mai bine decat consum mic dar uzura mare.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu chiar nu va inteleg!!! Acest filmulet este facut de Volvo pentru masinile Volvo, pentru motoarele lor, nu pentru Skoda, Chevrolet Aveo sau BMW, ci pentru Volvo. Am mers si eu cu un BMW 320d si la 1500 rpm, masina tremura daca o accelerezi, dar cat de mult ai forjao, masina nu consuma mai mult de 13%, pentru ca e BMW si nu Volvo. De asemenea nici cu Dacia nu poti merge in ritmul asta. Iar la Mercedes, daca mergi cu ea subturata consuma mai mult decat atunci cand e turata. Fiecare producator isi face motoarele cum considera el ca e mai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now