Sign in to follow this  
Followers 0
Brava

Fluctuatii curent .

7 posts in this topic

Deci , problema se manifesta in felul urmator , cu motorul oprit luminile sunt OK gen nu palpaie , cum este pornit motorul incep sa palpaie . De la 2000 de rpm in sus , palpaie ff repede , aproape ca nici nu ti dai seama .

Acum intrebarea este , de la ce poate sa fie lucrul acesta ( mai mult ca sigur de la alternator) ? Ar putea fi de la releu ? Cu toti consumatorii porniti incarca cam 13.6 . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pot fi multe...diode, regulator, carbuni...baterie pe duca/aproape de sulfatare..legaturile de minus la caroserie...contacte / papuci oxidate(i)...Vezi ca diodele intrerupte nu se pot masura nedezlipite, si atunci, releul compenseaza prin curenti mai mari si in final "danseaza".

Ia-ti un voltmetru si ceva pe care sa scrii valorile gasite mai jos:

Sa verifici incarcarea direct la bornele alternatorului apoi la bornele bateriei si vezi daca ai aceleasi valori. Pune voltmetrul ala intre borna minus a alternatorului si borna minus a bateriei si intre borna plus a alternatorului si borne plus a bateriei si vezi ce tensiuni gasesti in citeva situatii: relanti, apoi 2000 de ture fara consum / cu consum (faruri, aeroterma, eventual dezaburire) Daca in cazul cind ai toti consumatorii porniti (si 2000 de ture) suma tensiunilor pe ramura plus SI minus depaseste 1 volt, trebuie sa cauti un contactul oxidat.

Eu banui prima data excitatia de la alternator, mai ales ca i-a mai facut odata figuri papucul ala , lui Tommy.

Sau baterie pe duca. Bateria actioneaza ca un stabilizator de tensiune pe cablajul masinii, fara ea variaza tensiunea de nu-ti vine sa crezi. (bine, doar cateva secunde pana s-ar praji ECU-ul si s-ar termina toata distractia.) Iar apoi alternatorul...problema electrica la rotor/stator /carbunii alternator (uneori o sa gasesti praf de carbune intre lamelele colectorului, scazand astfel pana la jumatate alternanta curentului emis la releu )...

Deci, ia-o usor, cu voltmetrul si cu ohmetrul. Poate ne uitam impreuna maine la masinutza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar daca incerci sa mentii o turatie constanta, sa zicem 2000 ture se simte ceva in mersul motorului?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pot fi multe...diode, regulator, carbuni...baterie pe duca/aproape de sulfatare..legaturile de minus la

...

Deci, ia-o usor, cu voltmetrul si cu ohmetrul. Poate ne uitam impreuna maine la masinutza.

Cel mai bine verificam amandoi astazi la intalnire  ;D

Dar daca incerci sa mentii o turatie constanta, sa zicem 2000 ture se simte ceva in mersul motorului?

La 2000 rpm merge Ok motorul , la ralantii merge urat , mai afuma bujiile mai da cu fum ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa aduc trusa de scule ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdane cred ca da  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

te asteptam cu drag,mai ales ca palpaie fix pozitia dreapta care a fost cu problema cu ledul ars sau bla,bla... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0