Bulinutza

Consum C30

331 posts in this topic

C30 2.4d 2007

Mers in Bucuresti pe distante scurte 8.8 litri ultimele 3 plinuri.

cand mai ies din oras pe autostrada scade la 7.8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mers prin bucuresti cu C30 1.6 benzina 100 cp ...consum 8.8 si maxim in aglomeratia de la targul de masini vitan unde am stat bara la bara 10.1

Apoi m-am dus spre baneasa mall si spre galati si aveam consumul mediu cand am ajuns de 6.8 litri. distanta 283 km cu drumul prin bucuresti inclus. Ca viteza ...120-130 dar si 90. Stil de condus normal dar avand in vedere ca sunt la primul drum cu o benzinara dupa 8 ani de stat pe diesel eu zic ca are un consum f bun. Nicidecum 12-14 litri cum am mai citit pe aici. Probabil consumul este asa si datorita schimbarii vitezelor la o turatie mai mica fiind invatat de pe motorina. Dar oricum si benzina in ziua de azi poate fi de luat in seama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mers prin bucuresti cu C30 1.6 benzina 100 cp ...consum 8.8 si maxim in aglomeratia de la targul de masini vitan unde am stat bara la bara 10.1

Apoi m-am dus spre baneasa mall si spre galati si aveam consumul mediu cand am ajuns de 6.8 litri. distanta 283 km cu drumul prin bucuresti inclus. Ca viteza ...120-130 dar si 90. Stil de condus normal dar avand in vedere ca sunt la primul drum cu o benzinara dupa 8 ani de stat pe diesel eu zic ca are un consum f bun. Nicidecum 12-14 litri cum am mai citit pe aici. Probabil consumul este asa si datorita schimbarii vitezelor la o turatie mai mica fiind invatat de pe motorina. Dar oricum si benzina in ziua de azi poate fi de luat in seama.

Este foarte corect ce consum ai intrucit schimbi treptele (turatie motorului)ca la diesel.Inseamna mult.

Daca se conduce in stil de "benzinar " (nu e cazul tau) cam se depaseste de 11-12l usor..Motorul tau e similar cu 1.6 Ford de 101 Cp dar pus pe o caroserie mai grea deci diferente.Ca ex.un 1.6S Fiesta/2007 lua cam 11-11.5l in oras mers ca un benzinar si in consecinta intelegi ce am vrut sa spun.

In general vorbind , ii bagi doar benzina si ulei pina la adinci batrineti acestui motor. :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saptamana asta am facut zilnic traseul Bern - Zurich si retur. Trafic aglomerat dar nu exagerat. Viteza medie 80 km/h.

Consum pe CB 4.9%, la pompa 5.1%.

Medie de cand am masina (35,000km parcursi) : 5.75%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare si La Multi Ani !

Sunt de aprox. 1 luna de zile proprietarul unui C30 1.6, benzina, cutie manuala.

Am mers 1000 - 1200 km pana acum, marea majoritate a drumurilor au fost efectuate in Bucuresti si consumul a fost de 9 - 9.5 l / 100 km.

Sper sa ramana la aceste valori, am citit posturile anterioare si nu as vrea un 12 - 13 l/100 km urban.... :(

Apropo, consumul masinii mele este obtinut cu anvelope de iarna 17" si cu o incalzire a motorului de cateva minute zilnic, inainte de a pleca din parcare...

Edited by Rocsta
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta este consumul masinii. Vrei un consum mai mic mergi mereu intr-o treapta superioara. Ca la diesel. Schimbi vitezele la turatii mai mici. Aceasi masina si acelasi motor imi consuma cam 8.8-9.1%. Depinde si de stilul de condus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rocsta,

"incalzirea a motorului de cateva minute zilnic, inainte de a pleca din parcare...". Este o "metoda" gresita, incalzirea se face in mers (in sarcina) fara a fi fortat, pentru obtinerea temperaturi de lucru cat mai rapid si mai important este ca inainte de oprire motorul sa fie lasat cateva minute sa se raceasca, mai ales pentru cele cu turbo la care uleiul are si rol de racire. Din pacate cam toti facem invers: le incalzim pe loc,le parcam si stop motor, le spalam si pe urma la parcare (corect ar fi sa o speli si la drum cu ea),etc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rocsta,

"incalzirea a motorului de cateva minute zilnic, inainte de a pleca din parcare...". Este o "metoda" gresita, incalzirea se face in mers (in sarcina) fara a fi fortat, pentru obtinerea temperaturi de lucru cat mai rapid si mai important este ca inainte de oprire motorul sa fie lasat cateva minute sa se raceasca, mai ales pentru cele cu turbo la care uleiul are si rol de racire. Din pacate cam toti facem invers: le incalzim pe loc,le parcam si stop motor, le spalam si pe urma la parcare (corect ar fi sa o speli si la drum cu ea),etc...

Multumesc pentru sfaturi, problema cu motoarele turbo care sunt oprite imediat si nu sunt lasate sa se raceasca o stiam, cat despre ce mi-ai scris vis-a-vis de incalzirea motorului in mers... parerile sunt impartite, am citit si pareri pro si pareri contra.... oricum, de cateva zile pornesc la drum direct, incalzirea motorului se realizeaza in mers (fara a fi fortat) pentru ca de la mine din fata blocului si pana la birou stau intr-o coloana de masini foarte lunga care se deplaseaza cu maxim 40 km/h.... :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai facut alegerea ideala pt Bucuresti, cea mai buna motorizare, fara probleme, fara batai de cap, fara "faliment la buzunar" .

Felicitari !!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare si La Multi Ani !

Sunt de aprox. 1 luna de zile proprietarul unui C30 1.6, benzina, cutie manuala.

Am mers 1000 - 1200 km pana acum, marea majoritate a drumurilor au fost efectuate in Bucuresti si consumul a fost de 9 - 9.5 l / 100 km.

Sper sa ramana la aceste valori, am citit posturile anterioare si nu as vrea un 12 - 13 l/100 km urban.... :(

Apropo, consumul masinii mele este obtinut cu anvelope de iarna 17" si cu o incalzire a motorului de cateva minute zilnic, inainte de a pleca din parcare...

Multumesc pentru sfaturi, problema cu motoarele turbo care sunt oprite imediat si nu sunt lasate sa se raceasca o stiam, cat despre ce mi-ai scris vis-a-vis de incalzirea motorului in mers... parerile sunt impartite, am citit si pareri pro si pareri contra.... oricum, de cateva zile pornesc la drum direct, incalzirea motorului se realizeaza in mers (fara a fi fortat) pentru ca de la mine din fata blocului si pana la birou stau intr-o coloana de masini foarte lunga care se deplaseaza cu maxim 40 km/h.... :smile:

Ai motor aspirat si nu te gindi la racire turbina sau alte povesti.Consumul dat de fabricant este 9.3 urban.Fa calcul plin la plin la pompa ,CB te minte un pic si tine cu tine. :smile: Cred ca nu mergi cu tr 5 cu 50-60 km /h intrucit atunci te cred de asa consum. :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai motor aspirat si nu te gindi la racire turbina sau alte povesti.Consumul dat de fabricant este 9.3 urban.Fa calcul plin la plin la pompa ,CB te minte un pic si tine cu tine. :smile: Cred ca nu mergi cu tr 5 cu 50-60 km /h intrucit atunci te cred de asa consum. :smile:

Nu, nu merg in treapta a 5a cu 50-60 km/h :smile: insa consumul este sub 10% in oras, undeva intre 9 l si 10 l / 100km ..... Nu am facut calculul plin la plin la pompa pana acum insa alimentez astazi si saptmana viitoare completez, revin in curand cu amanunte mai exacte despre consumul C30-ului meu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut Ford-uri benzina si diesel iar motorul tau il aveam pe Fiesta de 1.6 Sport care era mai usoara un pic decit C-ul tau.In oras si consuma pe CB cam 10.8-11L (era prin 2008 iar acum parca este mai aerisita circulatia ca atunci).Cam dificil ca era rezervorul mic si vizitam des OMV-urile.In fine statistici :smile:

Sa iti mearga din plin cu acesta masina

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina mea, identica ca motorizare cu a ta consuma 7 litri exterior si intre 9-10.1 in oras. Asta e singura ta problema. Daca ai fi ales motorizarea de 1.6 D iti spun ca ai fi dat cu capul de toti peretii. La motorul asta in schimb...nu turbo, nu injectoare busite, nu filtru particule infundat ori alte erori legate de el. Doar revizia si benzina. Daca faci pana in 15.000 mii pe an...e recomandat benzina. Dieselul pierzi la devalorizare si la vanzare mai mult decat la o benzina. Intretinerea este extrem de ieftina. Eu mi-am facut revizia cu 350 lei :smile: Am pe cineva ce lucreaza in piese si accesorii auto si am luat la pret de intrare in magazin fara alte adaosuri. Genul toate filtrele Mann cu 170 lei, Uleiul Mobil 1 FE 120 lei si manopera 60 lei la service. Da chiar mai putin de 350 lei odata pe an.

Si pune si tu poze cu masinuta sa o vedem si noi. :)

Edited by nionut76

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cartea ce spune?

Personal, mi se pare cam multicel, adica deh, mie la 1800 cmc si ceva mai grea , imi mananca 10 in oras si 7 in afara!

Share this post


Link to post
Share on other sites

update consum C30 D5: anul trecut pe vremea asta aveam un consum (mers zilnic numai in Bucuresti) de 8.5l/100....acum am 10.30l/100

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update consum (aproximativ 43,500km pe bord):

Consum mediu calculat: 5.68%

Consum mediu indicat de CB: 5.47%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update consum la C30, 8.6% si este in crestere libera :D

Chiar si asa tot este la 1/2 fata de XC70 deci "still happy"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update consum la C30, 8.6% si este in crestere libera :D

Chiar si asa tot este la 1/2 fata de XC70 deci "still happy"

Incep sa semene cifrele cu cele de pe a mea, adica in jur de 8 zilele astea. :)

Masina mea, identica ca motorizare cu a ta consuma 7 litri exterior si intre 9-10.1 in oras. Asta e singura ta problema. Daca ai fi ales motorizarea de 1.6 D iti spun ca ai fi dat cu capul de toti peretii. La motorul asta in schimb...nu turbo, nu injectoare busite, nu filtru particule infundat ori alte erori legate de el. Doar revizia si benzina. Daca faci pana in 15.000 mii pe an...e recomandat benzina. Dieselul pierzi la devalorizare si la vanzare mai mult decat la o benzina. Intretinerea este extrem de ieftina. Eu mi-am facut revizia cu 350 lei :smile: Am pe cineva ce lucreaza in piese si accesorii auto si am luat la pret de intrare in magazin fara alte adaosuri. Genul toate filtrele Mann cu 170 lei, Uleiul Mobil 1 FE 120 lei si manopera 60 lei la service. Da chiar mai putin de 350 lei odata pe an.

Si pune si tu poze cu masinuta sa o vedem si noi. :smile:

Vreau si eu filtre ieftine! :hello:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai Ionutz nu are filtru de combustibil iar restul filtrelor (aer, polen si ulei) sunt la acelasi pret . Eu am dat 130 lei pe filtrul de ulei + ulei OEM FORD .

Consumul este mare la C30-ul meu din cauza stilului de condus, adica eu merg 2 km dimineata si 2km seara . Nici nu se incalzeste uleiul . :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai Ionutz nu are filtru de combustibil iar restul filtrelor (aer, polen si ulei) sunt la acelasi pret . Eu am dat 130 lei pe filtrul de ulei + ulei OEM FORD .

Consumul este mare la C30-ul meu din cauza stilului de condus, adica eu merg 2 km dimineata si 2km seara . Nici nu se incalzeste uleiul . :D

Lasa ca ai masina ochioasa si acum e si mai si :) Consumul este deja irelevant pentru ca sunt n motive care duc la cresterea lui. Mers pe distante scurte, aglomeratie, semafoare, mers sportiv...etc. Era interesant un C30 electric dar au facut 250 de bucati si apoi au abandonat proiectul. Si pe alea le-a distribuit in multinationale prin Suedia. Sper sa am un drum si eu spre Bucuresti intr-o vineri sa ajung la o intalnire sa vad masinutza cum arata la final. Curios daca evacuarea dubla are vreun efect sonor diferit fata de o simpla evacuare cum am eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana ajungi tu la Bucuresti se vinde masina :D

Nu am modificat in nici un fel toba finala, asadar zgomotul este fix acelasi .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana ajungi tu la Bucuresti se vinde masina :D

Nu am modificat in nici un fel toba finala, asadar zgomotul este fix acelasi .

Ajung mai des decat iti inchipui dar nu vinerea. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am dat 130 lei pe filtrul de ulei + ulei OEM FORD .

De unde le ai tu pe astea? :confused2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai uleiul FORD e 25RON/litru x 4 = 100RON, si filtrul de ulei e cam 30RON

:))

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zafirus, De la colegul Alex le iau cu discount pt ca sunt arogant si carcotas :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now