Bulinutza

Consum C30

331 posts in this topic

astea-s brutalitati hardware, pe cand eu vreau ceva elegant ( software) dar se pare ca io-s de vina ca-s prea pretentios ( la consum) in rest motorul e o bijuterie, silentios , rafinat si .... cu o axa cu came. poate ca solutia mai eleganta ar fi fost 2 axe cu came si16v in loc de 8v. dar hey, asta e... nu le poti avea pe toate si in fond si la urma urmei Audi ce mai vindea dc le facea Volvo pe toate, nu?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai ecoomic este 1.5 dci, are tot 8V, este tot rafinat si consuma cu pipeta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut si 1.5 dci 100 cp euro 4 dar nu era cine stie ce ( lag turbo mare ) dar in schimb mai economic. Degeaba , "reteta" unui diesel de succes tot grupul PSA o are indiferent ca vrem sau nu sa recunoastem, si aici ma refer la categ: 1.6 , 2.0, 2.2. Volvo a avut mare noroc de conjunctura creata , ca i-a fost transplantat motorul de 1.6 sau 2.0 D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

D5 asta e preferata mea :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut si 1.5 dci 100 cp euro 4 dar nu era cine stie ce ( lag turbo mare ) dar in schimb mai economic. Degeaba , "reteta" unui diesel de succes tot grupul PSA o are indiferent ca vrem sau nu sa recunoastem, si aici ma refer la categ: 1.6 , 2.0, 2.2. Volvo a avut mare noroc de conjunctura creata , ca i-a fost transplantat motorul de 1.6 sau 2.0 D.

Imi pare rau dar nu sunt de acord.

La categoria 1.6, cred ca PSA > VW, insa am mers cu 1.6 diesel pe Alfa MiTo si este cu totul altceva. In modul "dynamic" are vreo 320Nm stock, foarte aproape de cei 335Nm ai mei dupa chip. Mare diferenta fata de 1.6D 16v sau D2 8v de pe PSA.

La categoria 2.0 consider motorul Volvo in 5 cilindri a fi lider absolut. Nu neaparat la putere sau consum (exista x20D de la BMW pentru asta, sau x25D daca nu consideram consumul). Insa e singurul din aceasta categorie care are 5 cilindri, si asta face foarte mult la tinuta de drum. D3 si D4 sunt dp meu dv superioare in acest sens.

La categoria 2.2 este motorul OM 651 de la Merc, un motor genial, afectat din pacate de probleme cu injectoarele Delphi. Momentan versiunea de top este C250 CDI cu 204 cai si 500Nm, insa pe viitorul C-Klasse va exista si un C300 CDI tot de 2.2 litri insa cu 231 cai si 600Nm.

Edited by icarus86

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am ramas socat de cat de rafinat este 1.6 CRDi de pe i30, trage mai bine decat 1.6D de pe C30 si da senzatia ca poate mai mult iar de consumat consuma mai putin, mult mai putin .

Din experienta mea motoarele PSA sunt cele mai proaste dintre cele foslosite de Volvo, pana si vechile 1.9 dci puse pe S/V40 erau mai bune, muuult mai bune .

D5-ul si derivatele lui suna excelent si trag excelent . Acel cilindru in plus merita fiecare banut iar consumul este comparabil, adica la stilul meu de condus 1.6 consuma 9% iar S40-ul D5 lui Ramon consuma tot atat, este rusinos .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar ieri m-am dat cu un s60 cu 380 k km si trage suna perfect nu scota un gram de fum (normal volanta ii gata :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

bun dc e sa luam toate marcile la rand atunci sa spunem si de 1.6 i-ctd de la Honda si 1.6 dci Renault, iar 2.2 la Toyota si Mitsubishi iarasi un exemplu de rafinament.

Sa nu uitam totusi ca pana si VW are la capitolul 2.0 tdi CR un biturbo ceea ce denota un knowhow in detrimentul cresterii cilindreei sau a nr de cilindri, nu de alta dar politica fiscala in domeniul auto difera de la tara la tara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revenind la 1.6 hdi ( d2) 8v nu cred ca a spus tot ce avea de spus, adica , cred ca va mai iesi o vers mai vitaminizata a lui ( apropo de 1.6 dci sau de honda, care au fiecare valori mai mari dpdv cuplu si cai). Sa nu uitam ca D2 este o vers low power ( 3600 rpm/ 1750 rpm) . "parerea mea ca" nu o sa ramana asa acest motor PSA care este o bijuterie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca e mai degraba "low revving" (low rpm) decat low power, lucru datorat conformatiei in 8v.

Un 16v ar fi in zona 4,200-4,400 rpm (putere) respectiv 2,000-2,200 rpm (cuplu). Vezi 1.6 TDI-CR de pe VW ca exemplu.

Puterea si cuplul maxim sunt la fel ca pe D2-urile noastre.

Oricum, nu mi se pare bijuterie. Mai degraba mi s-a parut generatia 1.9 TDI, sau poate 2.0 Volvo, sau 1.8 TDCI. Asta ca vorbim de diesel-uri.

Bijuterii adevarate sunt benzinarele.

Un simplu exemplu ar fi motoarele de 6.0/6.2/6.3, 5.5 de la AMG, motorul de 4.4 de la BMW, noul 4.0 de la Audi etc. Sau "minunea" de 2 litri 360CP de la AMG.

Edited by icarus86

Share this post


Link to post
Share on other sites

@icarus, conform devizei "fiecare cioara isi lauda puiul" si colegul Florian isi lauda D2-ul . Eu unul nu-mi laud 1.6D-ul pt ca nu am ce lauda, consuma mult pt dimensiunile lui, e galagios si nici nu este vreun musculos de motor . Sunt incantat ca ma duce din punctul A in punctul B fara sa piarda prea mult ulei . :D

La mine consumul a sarit la 9.1 % si este in crestere .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai na, si eu imi laud D2-ul dar in limite rezonabile. Adica incerc sa fiu realist, este un motor bun, dar nici pe departe o bijuterie. E galagois cand e rece, dar odata ce s-a incalzit abia il aud. Faptul ca e in 8v mi se pare un lucru bun, mai ales la stilul meu de condus.

Consumul mediu per ansamblu la mine este in zona 5.7-5.8%, asta calculat pe 45,000+ km. Este un consum bun, insa prea apropiat de consumul unui x18D sau x20D de la BMW, care totusi au cu totul alta tinuta de drum.

Iar urban am constatat exact ceea ce zici tu: daca ai talpa fina, mergi si cu 6% urban. La un mers mai agitat insa, ajungi repejor la 8-9%, care nu mai e consum de 1.6 ci mai degraba de 2.0. In ultimele trei saptamani merg una intr-una cu AC dat la maxim, de unde am consum de 10% pe distante scurte in oras, care scade spre 6-7% cand merg macar 15km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O laud in comparatie cu Tdi PD, sa ne intelegem. Partea cu reteaua service si consumabilele in schimb n-o laud. Cred ca o sa dau jos D2 si o sa trec TDI :glasses9:

Nu de alta dar mere masina ca un ARL :cyclops:

Edited by Radu Florian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici a mea nu trage ca un ARL :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

m-am dat si cu de asta (seat Toledo sport din 2002 )

ii un motor foarte bun :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

poi sa vedem: o turbina mai mare mi-ar trebui, soft, ambreiaj probabil (mai mult ca sigur) alte injectoare, IC nu trebe ca e transversal si e mare ca sa poata raci gazele E5, si gata-i ARL-u'. :hello2: Dupa cum bine vedeti versailitatea motorului HDI isi spune cuvantul. il poti transforma fie in bestie fie in domnisoara. E o chestie de gust pana la urma. :thumright:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu pot decat sa iti urez succes cu HDI-ul :)

Prefer un D5 sau 2.5T decat un diesel murdar,pretentios si zgomotos.Chit ca are consum mai mic,daca se sparge admisia,se strica injectorul,EGR etc. te faci in el,pe romaneste.

Asa ca nu stiu de unde atata entuziasm? :D

S G S3 on J B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti rau, e si omul la inceput, lasa-l sa se bucure . :D

Cu noua configuratie am trecut de 9.5% consum dar trage bine dupa 100km/h .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti rau, e si omul la inceput, lasa-l sa se bucure . :D

Cu noua configuratie am trecut de 9.5% consum dar trage bine dupa 100km/h .

Mno, "trage bine" e relativ. A mea cu soft RICA se tine cot la cot un cu A4 2.0 TDI 140 CP (2008 cred). Dar de la 170 deja gafaie tare.

Cred ca D5-ul tau de pe XC trage "bine" :).

@Vita_Fresh : ai dreptate cu ce zici, insa e un topic de C30, iar pe C30 majoritatea sunt 1.6 diesel sau benzina, mai rar un D3 sau mai sus. Entuziasmul vine de la faptul ca, desi nu exceleaza, C30 e o masina foarte OK per ansamblu.

Nu (mai) impartasesc entuziasmul lui Florian (la mine a tinut cam 3 saptamani pana a inceput sa ma scoata din minti greierele de la chederul dreapta spate, impreuna cu "zornaitul" tipic 1.6 HDI), insa ma uit de fiecare data cu drag la ea. Totusi, am mers 47,000 km cu D2-ul in 20 luni, asta inseamna 2,350km pe luna. Pot sa zic ca as mai merge inca 2-3 ani cu masina, daca prioritatile nu mi s-ar fi schimbat intr-atat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap, entuziasm intr-adevar. Totul tine de gust si de ce vrei de la masina. Poate ca era masinilor cu cilindree mare s-a terminat, poate ca nu, poate ca 2.5 TDI V6= ( best ever V6) poate poate poate.... A... era sa uit, prenumele meu este RADU asta pt viitoarele conversatii. revenind, imi place masina per total, nu as fi luat-o de noua , asa ca pot spune atat: e o masina corecta. A ,daca , comparam mere cu pere, da , nu trage ca un 2.5 sau sau are zornait de diesel ( pt ca ce sa vezi, chiar este diesel) dar eu sunt happy cu Hdi-ul. Si voi avea succes cu el. Nu de alta dar mi s-a urat mai sus. Si mai cred ca il voi lasa stock( ma batea gandul de un box (de firma binenteles), dar pretul e un pic prohibitiv.

Radu

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Icarus, si a mea cu soft se tine lejer langa un Passat 2.0 TDI @140cp, acum in configuratia actuala este putin peste un 2.0TDI@140cp dar numai la viteze de peste 100km/h iar cand intr-un final apoteotic voi gasi configuratia perfecta (un soft adecvat pt turbo GT1749V) sigur o sa fie mult mai bine . Totusi dezavantajul este ca a trebuit sa renunt la DPF iar acum trebuie sa renunt si la catalizator .

XC70-ul D5 este altceva, ala trage bine la orice viteza dar sunt sigur ca si din 1.6D se poate scoate ceva dar nu suna ca un D5 .

@Radu, un powerbox este ieftin dar nu ai ce face cu el daca ai DPF .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan Daca tie un powerbox -1900 ron ti se pare ieftin atunci inseamna ca-mi anulez contu' aci si ma inscriu la Fan Olcit Club ( ca inseamna ca atat pot eu financiar). Dar stai , nici acolo nu e bine caci io sunt fan al motoarelor racite cu lichid....

Revenind la box, acolo ( adica pe "sait") zice ca e si pt DPF si CR si bla bla si are si omologare ISO pentru tipul asta de motor , dar din pacate si eu simt ca voi avea probl cu DPF asa ca "stock" is the word.

Marele avantaj ar fi ca nu demontez nimic si totul e plug 'n play

Share this post


Link to post
Share on other sites

1900 lei e putin, oricum depinde la ce te raportezi . Un soft pt masina ta facut de un tuner consacrat sare de 1900 lei .

Crezi tu ca e plug & play, are nevoie de alimentare ba mai mult de atat are nevoie de acces la senzorul de presiune rampa comuna iar la D2 se afla departe in spatele motorului iar de ajuns acolo ai destule de demontat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Softul RICA e 600 EUR. Un powerbox ar trebui sa fie minim atat, pentru ca pe langa software, mai exista si hardware.

La alte marci, un powerbox poate sa treaca si de 2,000 EUR. In pretul asta intra R&D-ul, testele, plus riscul pe care si-l asuma tunerul pentru garantia pe care ti-o ofera.

Ce, powerboxurile de pe eBay vin cu garantie ??

@Radu: imi cer scuze. Te rog sa nu te superi pe mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu de exemplu ma chinui de ceva timp sa gasesc un soft bun pt configuratia actuala, nici un rezultat pana acum . Daca stau sa pun km efectuati pt teste, orele de munca pierdute, ajung la o suma frumusica .

Rog un moderator sa mute discutia pe un topic nou de tuning 1.6D / D2 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now