VOLVO16

BUJII MODIFICATE

20 posts in this topic

Merita incercat. O sa incerc pe oltcit  intai, si daca se simte ceva diferenta...

Dar parca modelul taiat, seamana cu bujiile sport, care au 4 capete:

Ar fi interesant daca bujiile vechi se pot "reconditiona " astfel...atunci cred ca e o ;) realizare...

post-294-12877865192084_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abia am dat jos de pe masina un rind de bujii din cele cu 4 electrozi ( BOSCH ). Le-am inlocuit cu NGK cu un singur electrod . De consum nu stiu ce sa zic , parca s-a pastrat in limite acceptabile ( nici vorba de scazut  ;D ) , pornirea la fel (nici o diferenta notabila ) in schimb functionarea la relanti pur si simplu dezastruoasa (parca se tot intrerupea ) . Cred ca tipul cu 4 electrozi nu prea se pupa cu tipul meu de motor ( culmea , pe ambalajul original al bujiilor am gasit clar specificat tipul de motor 1,7i - 78 kw acesta fiind si unul dintre putinele repere unde am gasit atestarea ca motorul meu chiar exista << cine a urmarit subiectele de la sectiunea 440/460/480 stie despre ce e vorba >>  :D ) Deci , cu bijiile normale cu un electrod functionarea motorului parca e mai "rotunda" . Fisele de la bujii nu au facut inca anul ( BOSCH SILICONE POWER de la nenea @MC  ;) ) , capac distribuitor si rotor schimbate (tot de la ALEX) deci problema pare a fi de la bujii .

@sfc link-urile se refera doar la bujiile cu un electrod , parca m-ar tenta mai mult varianta cu gaurit masa .

Sa nu mai deschid alt subiect , fisele de la bujii au cumva un sens cum se monteaza sau pur si simplu nu conteaza  ::) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesanta treaba, poate modific una si o testez pe masina de tuns iarba  ;D ;D poate se transforma intr-un bolid si pot taia si bolovani cu ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Sa nu mai deschid alt subiect , fisele de la bujii au cumva un sens cum se monteaza sau pur si simplu nu conteaza  ::) .

...

Belea mare daca le pui in sens trigonometric. Face masina ca toti draci...  :-[

Share this post


Link to post
Share on other sites

Belea mare daca le pui in sens trigonometric. Face masina ca toti draci...  :-[

:slap:  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

de curind am dat si eu peste articolul cu bujiile.

astazi am pus din vechiturile pe care le am un set de 5 bujii modificate.le-am taiat la ochi si le-am pus si mare mi-a fost mirarea sa vad ca intradevar s-a schimbat ceva in bine cu ''babuta''mea.incepind cu pornirea si continuind cu relantiul dar si cu trasul se simte o mica schimbare.deci merge.

avind in vedere ca toate bujiile sunt vechi si nu toate de acelasi fel cred ca cu un set nou va merge ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este normal sa se intample asta.

Recomandarea in acest caz este sa se schimbe mai des, macar sa se verifice.

Castigul vine de fapt din expunerea mai buna scanteiei care anterior avea doar o expunere semisferica acum se apropie mai mult de intrec propagand scanteia mult mai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Putim mai tarziu am sa va arat ce buji folosim noi la unele modele de masini turbo pentru performanta.

Nu mai e necesara aceasta operatie la acestea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt cumva Denso Iridium ?

Mi se pare ca scrie NGK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur sunt buji HKS,  care de fapt sunt NGK .

Sunt platina - iridium dar nu asta e problema.

Le-am pus sa vedeti ca vin exact asa cum trebuiesc si nu mai e cazul de modificat la capul de scanteie, decat gapul(distanta care se face in functie de camera de ardere).

Share this post


Link to post
Share on other sites

si daca doresc si eu 5 bujii de-astea, gata "gap"-uite pentru motorul meu, gasesc la tine ? Sa le iau cind vin sa facem dyno ala, ca am strins banutzii ?...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu pe S40 2.0T am NGK Iridium de mai bine de un an si sunt super-multumit. Desi am mers mult timp cu turbina "pe ulei" (ulei care ajungea si in camera de ardere) nu mi-au dat nici un rateu (cum mai faceau cele dinaninte)

Ce ziceti insa de PULSTAR?

... sau de Halo:

... sau de PowerStar:

... sau Firestorm, care cica poate aprinde amestecul la raport stoichiometric de 24:1 (fata de 14.7:1 cat stim noi ca e optim acum)

Au inceput astia sa schimbe tehnologiile ... ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am bujii originale VOLVO pentru motorul meu de care sint foarte multumit, la rindul meu. Cu NKG-uri nu am simtit nici o diferenta, absolut nici una. Poate cu astea de la Sebastian sa se "simta" ceva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bujiile nu sunt pentru crestere de putere ci pentru buna aprindere.

Daca bujiile actuale fac fata altele noi chiar daca au scanteie f mare nu ajuta prea mult.

La linkurile de mai sus ar fi interesat sa vedem cine le vinde, unele din ele le-am cerut in trecut la producator de doua trei ori si totul era in regula cat discutam cand sa comand nu mai raspundeau... o fi vreo tzeapa sa vanda brandul...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu imi vine sa cred acum mai multi ani un mos la vreo 80 de ani mi-a zis ca el facea treaba asta la motoare le de la barci si la motorete, mobre ce avea e. Atunci am zis ca e mosu senil si ca nu stie ce face dar observ ca exista treaba asta.

O sa incerc si io treaba asta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now