avx

REPARATIE REGULATOR PRESIUNE COMBUSTIBIL

29 posts in this topic

Iata ca a sosit timpul sa-mi rezerve si mie Volvache o surpriza! (placuta, tinand cont de faptul ca am castigat experienta... ;D ).

Specific faptul ca masina se comporta imbecabil, singura observatie fiind cea legata de cresterea sesizabila a consumului de carburant (aprox. cu 1 L), pe care am ignorat-o prin prisma faptului ca am schimbat producatorul motorinei.

Intr-una din zilele trecute, uitandu-ma cu un ochi critic la masina, am observat niste scurgeri sub motor, in partea dreapta fata. La prima vedere, (pipait, mirosit, etc... :D ) am fost tentat sa cred ca este vorba de ulei...banuiam ca provine de la compresul A/C.

Ajuns acasa, canal, scuturi date jos si...surprizaaaa!

Pe tot blocul motor, partea din fata am constatat o pelicula "imbacsita" de ulei, motorina si praf, ma rog...tot "tacamul" specific RO. Compresorul si clima OK.

Am dat jos capacul de protectie al motorului si am constatat ca "izvorul" nemultumirilor mele se afla IN mufa regulatorului de presiune combustibil, din pompa de injectie. Practic, PRIN mufa curgea motorina.

In mod normal, ar fi trebuit sa ma "scarpin" de vreo 240 de euro sa inlocuiesc acel regulator, insa tinand cont de faptul ca acesta isi facea treaba, am decis (se pare inspirat -  ;) ) sa-l repar.

Pentru cei care s-ar putea confrunta cu o problema similara voi descrie un DIY.

Nu aveti nevoie decat de un torx de 25, o surbelnita lata si...un ciocan ;D !

Regulatorul este fixat de corpul pompei de injectie prin cele 3 suruburi torx. Dupa desfacerea acestora, se roteste prin miscari "line" stg/drp si se extrage din corpul pompei.

Practic, regulatorul este compus din 3 elemente:

- CORPUL REGULATORULUI ( contine bobina si contactul mufei de alimentare a acesteia)

- PISTONAS

- ELEMENT DE DISTRIBUTIE A MOTORINEI

Elementul de distributie este CAPSULAT in corpul regulatorului. Aici intervine scula universala: prin batai usoare cu un ciocan de plastic sau cauciuc pe marginea corpului regulatorului, in zona de contact apar tensiuni ce duc la "depresarea" elementului de distributie.

In interiorul corpului regulatorului, se afla un pistonas care prin miscarea indusa de bobina, dozeaza presiunea motorinei. Lubrefierea acestuia se realizeaza cu ajutorul motorinei. Aceasta patrunde in cilindrul format de interiorul bobinei, printr-un orificiu practicat pe toata lungimea pistonasului.

Intre elementul de distributie si bobina se afla un o-ring care nu permite motorinei sa patrunda intre corpul regulatorului si bobina. (respectiv, mai departe, catre mufa! )

Problema principala nu a constat in identificarea defectului ci in procurarea acestui o-ring. In consecinta, dupa o analiza "atenta" si un "studiu de piata" aprofundat, am gasit piesa necesara la un magazin cu piese pt TRACTOARE!  :D

(Stiu! O sa curga multa "cerneala" pe marginea acestui subiect...Matrixxx  va fi "scriitorul" meu preferat  ;)  :-* )

Cert este faptul ca o banala garnitura de pompa de injectie pt tractoare, in valoare de 0,70 RON, mi-a rezolvat problema intr-un mod mai mult decat "elegant".

Si pt ca deja comandasem si un set de garnituri (15 euro) pt elementul de distributie, la asamblarea regulatorului le-am montat si pe acestea.

Asamblarea regulatorului nu pune nici un fel de problema, elementul de distributie combustibil "presandu-se" automat prin simpla strangere a regulatorului la corpul pompei de injectie.

Pt a completa descrierea operatiunii afisez si cateva poze.

Calde salutari si drumuri fara probleme! Best, avx :-*

post-289-12877865239894_thumb.jpg

post-289-12877865242736_thumb.jpg

post-289-12877865245323_thumb.jpg

post-289-12877865248404_thumb.jpg

post-289-12877865251912_thumb.jpg

post-289-12877865254695_thumb.jpg

post-289-12877865257505_thumb.jpg

post-289-12877865260108_thumb.jpg

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

super tare!!!!!! uite asa am rezolvat si eu problema mea de la "defect senzor axa cu came"....

Sa dea Domnu sa castigi la LOTO!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum ai rezolvat problema de la defect sezor axa cu came?

Edited by CarpeDiem07

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte bun topicul. Multumim de postare.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am un volvo s40 octombrie 2008 1.6 D...motor D4164T,de doua zile in timp ce mergeam pe autostrada in timpul accelerarii peste 2500 de turatii mi s-a oprit motorul din senin,am oprit de urgenta si a pornit la jumate de cheie in urmatorul minut.Nu mi-a aparut nici un mesaj in bord si nu mi s-a aprins nici un martor.Ajuns acasa am pus obd 2 pe ea si mi-a dat 2 erori....P2458(durata regenerarii filtrului de particule) si P0089(regulator presiune carburant) iti traduc din italiana mot-a-mo.As dori daca poti sa imi trimiti ori o poza sau cumva sa reusesc sa identific regulatorul de presiune in cauza....Partea cu filtru de particule am inteles ca in timp ce se facea regenerarea s-a oprit motorul si nu a reusit sa duca ciclul pana la capat.Am gasit de la bosch cu codul 0 928 400 607 dar de la magazinul de piese auto mi-a cerut codul original al regulatorului de presiune carburant pt a vedea compatibilitatea cu masina mea.Daca cineva imi poate da codul sau imi poate confirma compatibilitatea cu motorul meu as fi foarte recunoscator....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Teddy! Avem masini din generatii diferite, cu motorizari diferite, insa regulatorul de presiune ar trebui sa fie montat pe pompa de inalta presiune. Codul pompei tale (BOSCH) este 0445010089 (0986437322)

Din pacate, VIDA il am instalat pe un laptop aflat in alta locatie, insa prin amabilitatea colegilor de forum poate obtii informatii despre codul regulatorului de presiune. Totusi inainte sa-l schimbi, desfa-l si curata-l!

Bafta! avx

post-61-0-53837900-1433362063_thumb.gif

Edited by avx

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am avut un regulator bulit ( electronica) si daca ai o-ringurile intacte , mai mult ca sigur ca nu ai ce curata la el

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Cristi! In afara de un solenoid care comanda pozitia pistonasului nu ai alta componenta electrica pe acolo...

Sunt de acord cu tine insa, in ceea ce priveste garniturile! Este foarte posibil ca una din ele sa cedeze si "resturi" din ea sa afecteze "cursa" acelui pistonas....

Oricum, Teddy nu a mai intrat pe aici => si-a rezolvat problema intre timp! 8)

Edited by avx

Share this post


Link to post
Share on other sites

la solenoid ma refeream :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avionix, salut.

Sunt la cateva mii de km distanta, la Izmir, iar turcaletii de aici sunt cam ... marginiti. Nu stiu decat sa schimbe piese si sa dea din umeri. Istoric vorbind, de vreo cativa ani masina mea (V40, 1.9 D, 2002) nu porneste daca motorul e foarte cald. Tot citind forumul imi dau seama ca ar putea fi de la regulatorul de presiune combustibil (ceea ce ai descris tu aici) si MAF (care nu prea stiu ce e - info de pe http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=160094&highlight=S40+engine+won%27t+start). Tot aici am gasit si: " Car sometimes won't start when hot but always starts when cold. Usually means a bad starter. " Altii spun ca: " I should have posted sooner, but I found and fixed the electrical problem. It was the positive battery cable. This cable (surprise surprise) is a more of a harness, part of which directly powers various elements of the engine management systems. Under thermal stress (I think) the conductivity of the wires would falter and throw the car into a fit. Replacing the cable was NOT fun, but it fixed the problem. "

O opinie?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Horea! MAF-ul (Mass Air Flow ) este un senzor utilizat pt masurarea debitului de aer ce intra in motor. Simplist spus, acesta transmite ECU (Engine Control Unit)  informatiile necesare determinarii corecte de catre acesta, a cantitatii de combustibil  pentru realizarea unui amestec optim.

Din punctul meu de vedere, problema ta se poate rezolva printr-o revizie a electromotorului (degresat, schimbat perii si bucsi) si verificat (temeinic) BATERIA, bornele acesteia si cablurile de forta cu "papucii" aferenti (catre electromotor, alternator si mase).

Spor! ;)

 

 


 
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc, ma apuc de ... tradus si de lucru.

H

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 17.08.2016 at 7:02 AM, horea a spus:

Multumesc, ma apuc de ... tradus si de lucru.

H

Prietene, nu ai nimic de tradus! Schimba electromotorul cu unul nou sau repara-l pe al tau,asa cum ti-am recomandat: fa-l bucatele, spala foarte bine (cu degresant sau benzina) statorul si rotorul astfel incat sa dispara praful/pilitura de carbune, schimba carbunii si bucsele si 100% ai scapat de problema porniri greoaie (sau deloc), in situatia descrisa de tine.

avx ;)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate cu tradusul. Doar ca sunt in Turcia si nu am nicio scula. Trebuie sa ma duc la un atelier si sa le cer asta. In weekend am dezbatut cum se zice electromot si le-am aratat cum se face, s-au scarpinat la ureche si au cerut timp pana azi. Azi ma duc la ei din nou.

P.S.: Motorul nu porneste dar electromotorul invarte (sau e doar o senzatie?) In septembrie trebuie sa fac drumul spre casa cu volvanul. Poti sa imi dai un nr de STAR? Sunt prieten cu Tudor Florin si el stie ca in Izmir nu e chiar usor de lucrat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bucur ca avem un prieten comun (Florin chiar este un profesionist si un OM deosebit)! Din pacate, incepand cu 31.07. eu nu mai am "acces" la STAR. ;)

Insa pentru orice fel de probleme putem comunica prin mesaje, sau telefonic (am numarul la avatar).

Foarte pe scurt, in electromotor apare un "mix" (carbune, praf, condens, ulei, etc)  care odata cu cresterea temperaturii devine SUPERCONDUCTOR.

In conditiile prezentate de tine (temperatura ridicata cumulata cu fenomenul descris anterior), nu mai sunt intrunite conditiile necesare (rpm, tensiune si curent in baterie, etc.) pornirii motorului. Admit 1 % o posibila alta cauza insa din experienta si discutii pe tema, 99 % un electromotor nou, rezolva aceasta speta.

Uite, fa un experiment... incearca sa o pornesti impinsa (sau tractata) atunci cand nu-ti porneste la temperaturi ridicate. Concluzia o tragi singur!

Spor la treaba si tine-ne la curent... Numai bine!

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua,

 

intampin si eu o problema asemanatoare ca a voastra de mai sus.

detin un volvo s40 .2.0 diesel din 2006...

 

La inceput masina nu pornea cand era foarte cald.. la rece pornea la cheie. apoi am ramas in bucuresti cu ea fara sa mai vrea sa porneasca. dadeam la automat ..se tura nu se tura.. nu a plecat de pe loc sub nici o forma.

 

am dus-o in service si tin sa va spun ca s-au facut urmatoarele lucruri:

punand vida dice pe el scria probleme cu calcuatoru si ca trebuie schimbat.. am luat unu second l-am rescris..toate bune frumoase.. dar la fel face masina nu sta la relantii nu se accelereaza.

 

baietii de la service au verificat injectoarele si mecanic si electric merg..

 

si se pare ca a ajuns la pompa de inalta.. si spune ca problema ar fii la REGULATOR PRESIUNE COMBUSTIBIL Da cel de pe pompa nu de pe rampa de injectoare.

 

si baietii imi spun ca se vinde doar cu pompa .. si second hand e scump . nou nu mai zic ! exista un cod de piesa ? sau are cineva pisa asta de vanzare second ?

 

 

va rog sa ma ajutati ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! In primul rand, vorbim de motorizari diferite...

Exista totusi probabilitatea ca acel regulator sa fie defect si  sa nu faca "serviciu". Nu stiu cine ti-a "evaluat" masina, insa daca o ai (inca) in Bucuresti, ia legatura cu colegii de forum care chiar iti pot face o diagnoza serioasa, competenta si abia apoi incepi sa investesti in piese (Bogdan G, Brava, Midnight Caller ).

Bafta!

 

Edited by avx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe pompa de injecție de 2L sunt 2 regulatoare . Unul de presiune și unul de volum. Ești sigur ca e cel de presiune ?

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 8/22/2016 at 10:31 PM, avx a spus:

Ma bucur ca avem un prieten comun (Florin chiar este un profesionist si un OM deosebit)! Din pacate, incepand cu 31.07. eu nu mai am "acces" la STAR. ;)

Insa pentru orice fel de probleme putem comunica prin mesaje, sau telefonic (am numarul la avatar).

Foarte pe scurt, in electromotor apare un "mix" (carbune, praf, condens, ulei, etc)  care odata cu cresterea temperaturii devine SUPERCONDUCTOR.

In conditiile prezentate de tine (temperatura ridicata cumulata cu fenomenul descris anterior), nu mai sunt intrunite conditiile necesare (rpm, tensiune si curent in baterie, etc.) pornirii motorului. Admit 1 % o posibila alta cauza insa din experienta si discutii pe tema, 99 % un electromotor nou, rezolva aceasta speta.

Uite, fa un experiment... incearca sa o pornesti impinsa (sau tractata) atunci cand nu-ti porneste la temperaturi ridicate. Concluzia o tragi singur!

Spor la treaba si tine-ne la curent... Numai bine!

 

Salut,

Cam acum m-am adaptat la noul mediu. Romanesc. Ti-am urmat sfatul si am ajuns cu bine in Romania. De cand am venit (fiind si mai rece) nu am mai patit decat de doua ori cand pur si simplu s-a oprit motorul in mers, intr-a-ntaia.. Dupa tras pe dreapta, a pornit la sfert. Tind sa pun chestiile astea pe seama schimbarii de motorina (aici se aude altfel sunetul motorului). Multumesc inca o data, cele bune, Horea

Edited by horea
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun găsit!

Imi poate scrie cineva unde se afla montat senzorul de presiune motorina Volvo s40 ll 2007? 

Intreb daca producatorul BOSCH nu este cumva este vulnerabil la acest produs ( am mai citit ca in general BOSCH ar avea unele probleme de acest fel de senzor si la alte mașini!) Masina in cauza are doar 54000km! 

Cu presiune (alcool tehnic) se poate curata acest senzor de presiune!

Mi-a plăcut descriptivul lui AVX! ( poate divulga si tractorul de la are a preluat o-ringul?)

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti pe alt topic fara legatura cu masina sau motorul tau

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze, nu inteleg!  

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 20 minute, TNJ a spus:

Scuze, nu inteleg!  

Salut TNJ! Eu am alt model de masina ce vine echipata cu o motorizare mai veche...

Deci vorbim de motorizari (generatii )diferite..asta era ideea! ;)

Pentru modelul / motorizarea masinii tale poti gasi informatii aici:  http://www.volvo-club.ro/forum/10-volvo-s40v50-2004/

Share this post


Link to post
Share on other sites

buna seara. Caut regulatorul de presiune pentru un volvo v50 2011 1.6 d2. daca ma puteti ajuta cu o informatie unde as putea gasi, sau daca are cineva de vanzare... Va multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 50 minute, stelmanV50 a spus:

buna seara. Caut regulatorul de presiune pentru un volvo v50 2011 1.6 d2. daca ma puteti ajuta cu o informatie unde as putea gasi, sau daca are cineva de vanzare... Va multumesc

Esti sigur ca este defect? Eu nu am auzit de defectul asta la D2, dar in schimb toate au probleme cu injectoarele

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now