adi_28

Schimb de ulei in cutie

26 posts in this topic

Salutare tuturor.

Vreau sa imi skimb in curand distributia, cureaua de accesorii, filtre, pompa apa etc etc si as vrea sa skimb si uleiul din cutie.Cutia este manuala, cu 5 trepte.Ce ulei sa folosesc si cam cat ulei intra in cutie?Si apropo....oare e indicat sa se schimbe uleiul in cutie?Eu vreau sa il skimb sa nu am ceva probleme mai tarziu.

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai in manualul masinii ce spune? daca schimbi uleiul trebuie sa fii atent la vascozitate, sa fie cea specificata de producator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

uleiul pe care am sa il bag in cutie este ORIGINAL VOLVO ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ce vrei tu neaparat sa bagi ulei original volvo cand volvo nici macar nu e producator de uleiuri.  te uiti in dagrama fluidelor de pe manualul de utilizare si acolo este trecuta vascozitatea uleiului si, foarte important, cantitatea. apoi mergi si cumperi un CASTROL sau PETRO CANADA cu aceeasi vascozitate si ai rezolvat problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rich1974: om bun, daca tu reusesti sa faci rost de specificatiile de care spui, iti dam un bax de redbull :) Nu e vorba doar de vascozitati aici, ci si de puncte de fierbere, aditivi, etc etc etc...Pana atunci, lasa omul sa nu-si strice cutia, si sa faca o investitie minima necesara pentru inca multe zeci de mii de km...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am fost sa fac schimbul de ulei in cutia de viteze.Mare mea nedumerire este ca pe eticheta sticlei de ulei se preciza ca e foarte bun pentru XC90 AWD si se comporta foarte bine si in perioadele si climatele reci.Problema e ca nu se specifica pe sticla ca ar fi bun pentru alt tip de VOLVO, atat se specifica pe sticla, doar XC90.Pe sticla ERAU INSCRISE NISTE CODURI SI ANUME: API GL4    1161745 SI VASCOZITATEA , 75W 80.Oare e ok si pentru volvo S80 acest ulei?MEntionez ca uleiul este ORIGINAL VOLVO si mi-a fost recomandat de la reprezentanta.In cutia de viteze intra 2.1 L ulei, am bagat 2 l de ulei si am fost nevoit sa mai cumpar inca un litru de ulei pe care il voi completa maine, doar pentru acei 100 de grame....aiurea....si uleiul nu e chiar ieftin, e destul de scump....a trebuit sa mai dau un milion pentru acei 100 de grame, cu restul de ulei habar n-am ce o sa fac... >:(....in fine....Daca nu mai pun acei 100 de grame e vreo problema, ca daca nu ar fi vreo problema as returna inapoi uleiul sau mi-as cumpara altceva pe banii aia

Deci uleiul pe care l-am bagat in cutie e bun pentru S80-ul meu, motor T5, 180 Cp?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta scrie in Vadis : Use only Volvo gearbox oil P/N 116 1745 (1 litre). Volume in the gearbox 2.1 litres.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rich1974: CORECT!

In ceea ce priveste schimbul de ulei si in cutiile de viteze manuale, sunt complet pentru!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai schimbat uleiul ? Cum se prezinta acum masina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

offtopic: masina merge mai bine ca e mai usoara acum, nu mai atirna atita banet in buzunar  :D

Nu m-am putut abtine  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matrixxx nu esti pt schimbarea uleiului la cutia de viteze manuala?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cutiile manuale nu se umbla/schimba la ulei decit in 3 cazuri - cele de mai jos, generale. Sau daca pierde ulei, desigur.

You shouldn't need to change the gearbox oil. The oil is supposed to last the life of your gearbox. You would only want to do this really if it hasn't been done for a couple of hundred thousand kms, you've fitted a new gearbox, or you're having shifting problems with your gearbox.

Acum, fiecare isi baga banutii in masina cum vrea. Sint o gramada de alte lucruri care pot merge prost la o masina sau se pot schimba ca sa mearga mai bine - pe aceasta lista, schimbul de ulei in cutia manuala e spre sfarsit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am skimbat uleiul in cutie.Cutia merge bine, parca merge putin mai usor decat inainte.Oricum si uleiul din cutie eare si el niste caracteristici si proprietati, care se pierd dupa o folosire indelungata a lui si parerea mea e ca e bine sa se skimbe la cateva zeci de mii de km.Acuma unii sunt pro si altii sunt contra skimbului de ulei, desi este o operatie usoara, nu e mare lucru sa skimbi uleiul in cutie, atat doar ca e mai scump decat cel de motor,dar ai nevoie de mult mai putin si pana la urma un skimb de ulei in cutie este cam egal la costuri ca si un skimb de ulei in motor.Eu consider ca uleiul e consumabil si nu vreau sa am probleme pe viitor cu cutia din cauza uleiului, care un skimb costa cam 3 milioane.Eu sunt de parere ca uleiul se skimba la un anumit nr de Km si pentru 3 mulioane nu merita sa risc sa se intample ceva cu cutia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am schimbat uleiul in cv automata, nu am simtit nicio diferenta, dar ma bucur nespus ca l-am schimbat pentru ca vreau sa intretin, mai presus decat sa schimb piese! :)

Am schimbat uleiul in cv manuala a Tigrei sotiei mele, masina ce are 180.000km si este o schimbare izbitoare! ... Pe langa faptul ca s-a gasit clar si vizibil pilitura in uleiul vechi.

Deci ... aici am simtit clar schimbarea!

Share this post


Link to post
Share on other sites

oare daca se pune in cutia de viteze manuala mai mult ulei decat e recomandat, cu vreo 100- 200 de grame, are ceva, se poate defecta ceva in cutie?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai cum ai bagat mai mult? ca de obicei busonul este la nivelul la care trebuie. ar trebui sa inclini masina ca sa pui ulei mai mult!

o sa se creeze presiune suplimentare si o sa-ti forteze in "simeringe". eu zic sa corectezi cat mai repede nivelul, nu e mare lucru!

Share this post


Link to post
Share on other sites

poi am bagat ulei pana la nivelul gaurii de umplere, dar nu stiu exact pana unde tre sa fie nivelul normal.Si eu cred ca nivelul este pana sus la buson.Eu cand am bagat uleiul, l-am pus pana a inceput putin sa curga pe la busonul de umplere,si dupa aia i-am pus dopul, deci am pus ulei pana sus, asa ca nu stiu daca e bine sau nu.Voi ce imi recomandati?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Explicati-mi si mie, va rog, unde se afla orificiul acela de nivel (de umplere) al uleiului la cutia de viteze! Vreau sa verific nivelul. Am dat scutul jos si am cautat pana mi-au inghetat bateriile la lanterna! ... Sper sa nu-l fi pierdut pe autostrada Balta Alba! Sic!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare !

N-am mai deschis Vadis-ul de mult. Acum merg cu Honda 4x4 a sotiei (o perioada de timp si revin la Volvo-ul din parcare). Nu sunt de meserie dar in Vadis, daca-mi aduc aminte, uleiul din cutia manuala se schimba la 290 000 km. Eu am un prieten mecanic care mi-a spus sa nu-l schimb mai devreme si doar sa completez daca este nevoie. Pentru mine acest program Vadis este super bun, foarte amanuntit (si este usor de gasit) . Niciodata cutia de viteze nu se umple. De regula este un buson lateral de umplere, care tine si de nivel. Se toarna pana curge. Bine a zis rich1974 cu presiunile suplimentare. adi_28 eu zic sa verifici ce ai facut. La Honda nu am putut desface acel buson lateral si am turnat pe sus ( la alta intrare in cutie) cantitatea specificata de constructor. Numai bine !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acest topic nu este doar pentru adi_28 (postat in 2009) este pentru toti care doresc sa-si schimbe uleiul la cutia de viteze. M-am chinuit cu Print Screen cu Print Topic dar n-am reusit ca nu-mi primeste formatul. Dar m-am descurcat cu Foto Screen. Este din Vadis ! Numai bine !

post-1208-0-31912300-1308558462_thumb.jp

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am verificat uleiul la cutie si, la cald (motor proaspat oprit), are cam 3 cm peste semn (hot).In urma cu un an, dupa ce am facut schimbul de ulei, am controlat nivelul la rece si era putin deasupra semnului (cold). Cum de e o diferenta asa de mare? ... Cutia automata nu are buson/orificiu de nivel ca cea manuala? Se poate scoate din ulei doar pe sub cutie, pe la busonul de golire? Lamuriti-ma, va rog!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare din nou, peste o saptamana o sa merg cu jucaria la Timisoara si as dori sa-i fac schimbul de ulei la cutie(automata) si sa-i schimb si distributia din cauza istoricului foarte slab pe care il stiu despre masina .

Stie cineva costurile acestor operatiuni si vreun service bun in Timisoara unde sa pot merge ?

Masina are momentan 171.000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Supraplinul este in partea de sus a cutiei de viteza. Il vezi, cind te uiti (cu capota deschisa) in partea dreapta, in zona cutiei si aprox la jumatatea compartimentului motor. E un mic cilindru metalic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut, am un volvo v40 din 1999, motor de 1900, 95cp, am motor si cutie de viteze renault pe ea, la cutia de viteze are un buson de plastic pe lateral , adica pe acolo se baga ulei. Intrebarea mea este, daca pana la nivelul de la buson trebuie sa bag ulei, (eu am bagat 2l pana acum)?

Mai trebuie sa mai complectez?

Am bagt ulei de la ELF 75/80 ebun?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now