Guest Ionut77

Salutari

6 posts in this topic

Salutare la toata lumea.

Numele meu este Ionut si am un Volvo 440 GLE din 1991, carburatie, fara dotari suplimentare (AC sau geamuri electrice).

Sunt foarte mandru de "mica suedeza" si desi am schimbat multe piese la ea nu as da-o decat pentru o alta surioara mai tanara de-a ei.

Ma bucur ca am gasit acest forum si o sa incerc sa ajut pe cat mai multa lume cu ce am invatat din experienta proprie.

Va salut si va doresc numai bine.

Later edit: Motor: 1721 cmc, 64KW, instalatie GPL originala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Ionut si bine-ai venit printre noi !

Ne bucuram sa avem si "batranele" pe-aici, cateodata sunt mai fiabile decat "tineretul" :)

Cum ne-ai gasit ? Ce-ai schimbat pe la masinuta ? Mai sunt posesori de seria 4 pe aici si cred ca ar fi interesati pe la cati km ce le va "pica".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cea care v-a gasit a fost logodnica mea, cauta niste piese ptr "suedeza".

Eu am schimbat multicele pe la masinuta, dar cred eu din cauza ca saracutza a stat 2 ani afara fara sa fie miscata sau pornita (la propietarul de la care am luat-o). Pot doar sa spun ca l-a motor nu am schimbat decat garnitura de chiuloasa (parea a fi cea originala Volvo), in rest am inceput cu intasalatia de racire (multe furtunase si tevi, dar nu foarte importante) pe urma am schimbat curea de distributie (aici am patit o chestie nasoala pentru ca nu a fost bine instalata si timp de un an am avut "avansul" mare si nu pornea mereu), am schimbat pompa de benzina (de 2 ori pana acum) desi 90% din timp merg cu ea pe GPL, bobina de inductie care se zapacise din cauza pornirii defectuoase (vezi cauza mai sus), reductor GPL l-am schimbat anul trecut, amortizoare spate schimbate, ceasuri bord, kit ambreaj si lista continua cu mici probleme dar care din pacate au efecte mari.

Cel mai greu mi-a fost ca boltul care tine pedala de ambreaj s-a rupt si am incercat tot felul de inlocuitori pana am gasit ceva care merge (deocamdata).

Acum caut cu disperare niste butoane de pe bord (blocul de butoane din stanga cu stopurile de ceata si dezaburirea) precum si butonul de comutare GPL-benzina.

Over all am ce povesti despre "suedeza mea", dar eu cred totusi ca cei care au un model ca al meu nu prea au avut asa multe probleme, mai ales ca eu pot sa zic ca am avut "norocul" sa dau numai peste "meseriashi" pana am gasit niste mecanici priceputi.

Cu singuranta voi veni la o intalnire a forumistilor in Bucuresti, dar din pacate nu pot sambata asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru problema ta cu bordul cauta pe forum, parca din cate-mi amintesc dezmembra cineva un 440 sau 460 si vindea exact ceva din bord :) Uita-te si tu pe Bursa la sectiunea de piese de schimb...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Ionut si bine ne-ai gasit ;)

Eu am de vreo 4 ani un Volvo 440 1,7i, turbo intercooler, 88kW si pot spune ca e o masina care nu m-a lasat niciodata in drum...Acum saracuta are un afis de vanzare pe ea ca mi-am luat de cateva zile un S40 din 2000, motor 1,6. Mi se rupe inima ca trebuie sa o dau, dar cum nu ma scald in bani....imi va fi greu sa intretin 2 masini.

Pentru intretinere, eu din start am mai gasit o masina de dezmembrat, un 440 (dar poti cauta si un 460), fara motor si un model putin diferit (de ex nu avea servo), dar pot spune ca m-am folosit de cateva piese care greu sau deloc se gasesc, mai ales ca mi-a placut ca totul sa functioneze la parametrii, si ultimul beculet ars l-am schimbat...Mi-am reconditionat planetarele, am reparat traductorul de viteza (din CV) pentru viteza si kilometraj (l-am facut dintr-unul de Aro), rulmenti, discuri si placute de frana (pe fata merg de la Nova su Solenza parca, dar tre luate un pic la polizor) s.a.m.d...

Ca sa economisesti timp si bani un prim sfat este sa-ti cumperi o carte de intretinere si reparatii (de la Haynes de preferat) unde iti arat cam tot ce tre sa stii pt a intretine masina...

Site-ul de unde o poti cumpara:

http://www.partsforvolvosonline.com/product_info.php?cPath=26_140&products_id=2320

sau daca ai pe cineva in Anglia ar fi mai usor ca se gasesc...

Bafta si cati mai multi kilometrii cu masinuta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now