Posted 3 Sep 2010 · Report post @Dragos eu sunt mai taran, la mine e mai greu cu ironiile . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Sep 2010 · Report post MC, sunt de acord cu tine referitor la mentalitate, dar mi-ar fi placut sa vad o nota a moderatorilor pe acest topic in care sa reiasa ca nu sunteti de acord cu astfel de practici, teste sau incercari (cum vreti sa le numiti) pe drumurile publice in Romania. Acest site poate fi accesat de catre milioane de cititori iar in aceste conditi aveti o obligatie civica de a atrage atentia asupra tuturor riscurilor. Sus de tot scrie "TINE ROTILE PE ASFALT SI PRIETENII APROAPE". Si in plus de asta, riscurile ti-au fost aduse la cunostinta dinainte sa-ti dea politia cartonul.Hai sa dezvoltam. "TINE ROTILE PE ASFALT" poate insemna 3 lucruri:1 - Nu te rasturna.2 - Nu tine masina prin service.3 - Nu condu pe drum de tara."SI PRIETENII APROAPE" tot am atatea:1 - Nu-i omora daca te rastorni.2 - Nu-i uita la service.3 - Nu-i lasa la tara.P.S. Cred ca ar fi indicat ca schimbati titlul forumului din "Clubul posesorilor de VOLVO" in Clubul posesorilor de motoare VOLVO" Mltumesc.Ironie: Cer sa mi se stearga contul. Undeva pe motorul meu scrie mic RENAULT. Mltumesc.By the way. Cand am primit masina i-am dat omor pe portiunea noua a autostrazii Pitesti-Bucuresti. La vale a prins 215 cu pedala in blana. O mai putea? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Sep 2010 · Report post Adriann, te gandesti mult pana postezi asa ceva? Iar tine rotile pe asfalt "poate insemna asa:". Esti tare agramat seara..... Intrebare de prost. La 215 "cu pedala in blana" in cat timp franezi pana la 0km/h? Dupa ce calculezi timpul, spune si distanta. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Sep 2010 · Report post Pai am vazut undeva ca vw de la 100km la 0 se oprea fix i 45 m parca,deci..la 215.. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Sep 2010 · Report post Distanta de franare este direct proportionala cu energia cinetica a masinii.Asadar în realitate energia cinetica a masinii la 50 km/h, respectiv 60 km/h este Ec50=m/2*(50*a)^2Ec60=m/2*(60*a)^2unde m este masa masinii a este un coeficient de conversie de la kilometri pe oră la metri pe secundă (mai exact a=3,6). Prin urmare raportul real dintre distanÅ£a de franare la 60 km/h si la 50 km/h este Ec60/Ec50=1,44=144%Pentru diferente mai mari de viteza, diferenta dintre distantele de franare creste spectaculos – de exemplu raportul dintre distanÅ£a de franare la 70 km/h si 50 km/h este Ec70/Ec50=1,96=196% Adica pentru o crestere de 40% a vitezei distanta de franare se dubleaza! Acesta este motivul pentru care legislatia rutiera este atat de stricta în ceea ce priveate limitele de viteza. Deci pentru 215km/h la masina de 1t, distanta de franare este 318m, in conditii de aderenta maxima. Stiai asta Schumacher? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Sep 2010 · Report post Cam mare distanta de franare.. 318 mStiu de la focus 1.8 diesel ca distanta de franare ii mare,adica daca ai 120 km / h se opreste in aprox 100 m daca nu mai mult,dar depinde foarte mult de conditiile meteo si de cauciucuri Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Sep 2010 · Report post Vezi ce mare este diferenta la doar 10km/h? Tocmai de aia am si exemplificat. Ai formula. Inlocuieste masa masinii in formula si vezi ce distanta de franare are la aderenta maxima. Din pacate apar tot mai multi Schumacheri din astia care intai invata acceleratia si niciodata frana. Degeaba le explica Popa dupa aia cum sta treaba cu "Å£arana te faci"... ca e tarziu. Evident, exclud din afirmatie soferii cu experienta si care deja cunosc asta. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Sep 2010 · Report post Stiu ca i prea tarziu dupa,dar la scoala aia de soferi nu te invata si pe tine ceva bun..cum sa tii masina pe curbe ,pe pietris + alte chestii utile.Tocmai de aia majoritatea cand dau de o curba / le fuge masina se pierd.sauSa fie un circuit unde poti sa te dai ,sa mergi si cu 220 constant daca te "tine" Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Sep 2010 · Report post O masina sport franeaza in ~35m de la 100km/h, una normala in 40m iar un SUV in 45m si una veche/proasta in 50m . La 200km/h distantele se pot mari de 5 ori lejer, un Gallardo opreste in 159m in loc de 33m, deci clar o masina veche se va opri mult dupa 300m. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Sep 2010 · Report post O masina sport franeaza in ~35m de la 100km/h, una normala in 40m iar un SUV in 45m si una veche/proasta in 50m . La 200km/h distantele se pot mari de 5 ori lejer, un Gallardo opreste in 159m in loc de 33m, deci clar o masina veche se va opri mult dupa 300m.Ce naiba,doar nu i trebuie juma de km sa se opreasca Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Sep 2010 · Report post la 180 km/h faci fix 50 de metri in fiecare secunda.reactia la frinare a unui pilot de raliu este de aprox 0,35 secunde. in acest timp masina parcurge NEFRINATA 18 metri. reactia la frinare a unui sofer obisnuit este de 0.8 secunde. deci un parcurs nefrinat de 40 de metri.reactia la frinare este timpul din momentul in care creierul a transmis informatia de frinare catre picior pina cind piciorul apasa efectiv pe frina.constientizarea frinarii (adica timpul in care creierul judeca si ia decizia de a frina din momentul aparitiei pericolului) dureaza la un pilot de WRC aprox 1.2 sec si la un sofer obisnuit in jur de 3.5 sec, deci masina va merge NEFRINATA 60 metri la un pilot si 175 metri la un sofer obisnuit.acu sa adunam :pilot wrc = 18+60= 78 metri nefrinat din momentul in care pericolul a aparutsofer obisnuit = 40+175 = 215 metri nefrinat din momentul in care pericolul a aparutpeste toate astea adauga o distanta de frinare minima pentru tipul de masina si cauciucuri de minim 200 metri pe uscat(care este aceeasi pentru orice sofer/pilot - tine doar de masina si cauciucuri) si ajungi cam p-aici :pilot = 278 msofer = 415 mmai e ceva de spus ?nici sa nu te gindesti ca ai reflexe macar apropiate de ale unui pilot : astea se obtin dupa antrenamete de luni in sir.... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Sep 2010 · Report post ziua, cu trafic redus, pe drum drept, un sofer poate monitoriza o distanta de aprox 850 m in fata lui. avind in vedere ca la 180 km/h iti trebuie minim 400 m sa opresti (din momentul in care ai vazut pericolul), inseamna ca ti-au mai ramas doar 850-400 = 450 metri de neatentie pe care ii faci in 9 secunde. timp in care poti sa te uiti in spate sa vezi ce face ala mic de tipa.la 250 km/h , facind calculele aferente, iti mai ramin doar 0.3 secunde de neatentie deci practic nimic. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Sep 2010 · Report post Asadar, daca nu esti Schumaher, esti Batman Batman..... Daca cursurile scolii de sofer ar incepe cu franarea, accidentele ar fi reduse considerabil. Daca ar ramane ceva din Liceu de la cursurile de Fizica nu s-ar mai crede toti invicibili "cu pedala la fund". Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Sep 2010 · Report post senzatia este super nasoala cand trebuie sa franezi de urgenta la peste 200 km/h. si nu ma refer la oprire, ci doar la reducerea vitezei de ex. de la 240km/h la 140 km/h.viteza ´pozata´ de mine a fost reusita in germania, pe o portiune de autostrada fara limitare de viteza si fara trafic. imediat ce am dat de alte masini in trafic am redus mult. un prieten m-a intrebat ce turatie avem la viteza aia.... nu stiu, nu am avut timp sa ma uit in bord... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Sep 2010 · Report post numai experienta indelungata te invata sa frinezi de urgenta la viteze mari. majoritatea covirsitoare nu stiu sa frineze de urgenta nici de la 130 km/h, ce sa mai vorbim de 200 sau mai mult. sa mergeti odata cu mine sa vedeti cum frineaza de urgenta un s60 de la 130 si cum frineaza de la 220. dupa asta va asigur ca n-o sa mai depasiti 130 km/h. stiu si pe unii care stiu... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Sep 2010 · Report post Am avut odata (acum 1 an) o dacie nenorocita. A fost nevoie odata sa franez brusc pe la 80 de km pe ora. Tinea doar o roata. M-am trezit ca fac drifting pe drum drept. Ideea e urmatoarea, ar fi interesant sa vedem cum franeaza soferii cu experienta pe masina fara ABS. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Sep 2010 · Report post soferii cu experienta nu frineaza in asa fel incit abs-ul sa intervina ! deci nu conteaza daca masina are sau nu abs. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Sep 2010 · Report post Soferii cu experienta franeaza foarte putin in comparatie cu "noi" astia tineri.De aceea nu trebuie schimbate prea des placutele/discurile la el,pe cand la "noi" trebuie.Astia cu experienta stiu cum sa "intre" intr o curba cu viteza putin mai mare ,pe cand "noi" nu stim/ daca stim nu mere de multe ori pana nu ajungem sa invatam.Cel mai bine ar fi sa ai posibilitatea sa faci un curs de conducere dupa ce termini scoala de soferi.CEva de genu curbe,gheata,pietris,asfalt ud.Atunci s ar vedea cat de bun/buna esti Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Sep 2010 · Report post Interesante comentariile tale Iulirx.Pentru cei mai tineri posibil sa nu fi fost cunoscute pina acum pt. ca efectiv nu au avut unde sa se experimenteze in asa trafic al zilelor noastre .Ceea ce doresc sa adaug este ca ,efectiv cind intilnesti un pericol iminent ,degeaba frinezi daca nu stii sa eviti " din volan" ,dar si asta tine de experienta.Aveau soferii de taxi inainte de '89 o vorba ,"dai un volan" lui X.X fiind un biet sofer care in loc sa evite ,punea frina mergea "sanie" si ....poc. Eu stiu ca experienta se capata dar daca nu ai si chemare pt asa ceva tot degeaba.Nu lasa masina sa te conduca ci condu-o tu pe ea,parca era o vorba . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Sep 2010 · Report post Hai ca devine interesant si ma aflu si eu chestii utile.Am si eu cateva intrebari. In special vreau sa vad raspunsurile lui iulirx.1 - In caz ca pericolul nu mai poate fi evitat(in afara de situatia de mai jos), cum este mai bine sa franez?2 - In cazul in care sunt intr-o masina care se va cioci frontal cu alta, am auzit este mai bine sa nu franez. Ceva legat de centrul de greutate care se muta atunci cand masina este pe franare. Este corect? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Sep 2010 · Report post 1. cind nu mai poti evita pericolul e bine sa alegi raul cel mai mic. se evita, in ordine : ciocnirea frontala (cu orice pret), intrarea in cladiri ,ziduri,capete de pod, caderea in prapastii.nu se stie daca e bine sau nu sa frinezi si cit de tare, totul depinde de dinamica viitorului accident. nu exista retete, imi pare rau.ca o recomandare : mai bine intri in cel din fata ta (in acelasi sens de mers) decit sa cazi in prapastie. mai bine bagi masina in sant decit sa te loveasca tirul. oricum, loviturile laterale sint de preferat celor in directia masinii. nu e bine sa protejezi masina , unde nu exista scapare e de preferat sa faci praf masina decit sa mori.2. nu. la ciocnire frontala frinezi si te inchini. 99,99% ai sanse sa mori, iar daca accelerezi ai sanse 100%, insa poate mori mai usor, h-abar n-am. ciocnirea frontala se evita cu orice pret, chiar sarind in prapastie de la 500 de metri inaltime ! ai mai multe sanse sa scapi asa...(cu 1 la 10000)ps am experienta , insa nu sint a-toate stiutor. pina azi n-am avut nici un accident. deci mi-e greu sa-ti spun ce trebuie sa faci daca te pomenesti cu un tir drept in ochi. probabil nu trebuia sa-ti iei carnet.. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Sep 2010 · Report post si, ca tot veni vorba : daca ramii fara frine la vale, nu sta pe ginduri: opreste masina cu orice pret cit inca ai viteza pe care o ai. ca dupa aia viteza creste.asta mi s-a intimplat la intrare in brasov (desi nu eram la vale) si m-am "lipit " de un autobuz din lateral. in fata era rosu pentru mine si verde pentru pietoni. care treceau...m-am simtit in curu' gol in mijlocul bucurestiului.(1992, dacia 1300) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Sep 2010 · Report post In ianuarie 2009, pe drumul Ploiesti-Targoviste, eram pasagerul unei dacii papuc(model nou). Colegul meu, soferul, s-a pacalit, a depasit un tir, credea ca e linie dreapta, de fapt era panta si apoi curba(undeva in localitatea Adanca). Ne-am ciocnit bot in bot cu o dacie 1300 din anii '80 la viteza destul de mare. Impactul a fost perfect drept. Colegul meu a tras stanga de volan sa se duca pe trotuar, si celalalt sofer a tras dreapta. Ne-am lovit pe podul unei case.Nu am patit nimic grav. Mi-am luxat doar glezna.Pagubele erau mari, camioneta noastra pana la parbriz era pachet. Norocul nostru a fost ca s-au rupt lonjeroanele iar motorul a cazut pe sub noi. In schimb a mosului nu a fost asa rau. Avea botul putin turtit. Politaiul a zis ca s-a intamplat asa pentru ca mosul nu a franat, pe cand noi am fost pe franare. Cu alte cuvinte consecintele, in urma unui impact dintre doua forte, sunt mai grave pentru forta mai slaba dintre cele doua.Si eu am ramas fara frane la dacie, coboram o panta cu 6 benzi la mine in cartier, aveam vreo 60 la ora. Am bagat viteza a 2-a din a 4-a am tras frana de mana cat s-a putut(tinea foarte putin) si m-am rugat sa nu-mi iasa nimic in cale. (19 iulie 2007, aveam permis de 2 zile.) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Sep 2010 · Report post deci esti un norocos ! da' nu te baza pe noroc : e ca femeia ! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Sep 2010 · Report post http://glontz.info/volvoclub/Daca te intereseaza Fiat Panda 4x4 vs Range Rover. Share this post Link to post Share on other sites